Zwaar verslaafd en tóch Gestopt met Roken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Re: Zwaar verslaafd en tóch Gestopt met Roken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 12:23

Ja ik wil niet weer gaan roken,dat kost me weer een paar kilo minder,mijn huid word weer grauw,enz.
En dát wil ik dus niet meer.Ik dacht echt na 5mnd. zal het wel beter worden,maar helaas.
Ik geef het gevecht nog niet op.

polderke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 13:56

Jeetje Goyha, wat ellendig dat je die drang blijft houden na zo'n tijd. Ik denk alleen wel dat je dat in stand houdt door regelmatig trekjes te nemen of heb je dat niet meer gedaan? Dan heb ik mazzel denk ik, niet verkouden, alleen wel moe en pijn in mijn hele lijf, maar die periodes heb ik wel vaker. Dus dat wijt ik niet perse alleen maar aan t stoppen met roken. Ben nu ongeveer 3 maanden gestopt dus t begint er op te lijken. Heb er niet echt heel erg veel moeite mee, het zijn echt vlagen en die zijn ook zo weer weg.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 14:17

Ja tis echt een ellende! vanaf nu stop ik ermee om toe te geven aan die drang en trekjes te nemen.Want zolang ik trekjes neem word het alleen maar moeilijker straks,en voor ik het weet worden het weer hele peuken.Het ging gewoon zó goed he en opeens komt die drang weer terug.
Want op deze manier zit ik gewoon mezelf én andere voor de gek te houden dat ik niet meer rook.Want ook al zijn het trekjes per dag,het is voor mij dat ik nog niet echt gestopt ben,zo voelt dat voor mij.
Ik moet hier effe doorheen!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 16:47

Zo toegeven is idd ook moeilijk. En met toegeven bedoel ik toegeven dat je jezelf voor de gek houdt. Stoppen is stoppen en trekjes nemen al is het er 1 per dag is roken. Kom op je kan het!

polderke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 19:02

Mee eens Pipo, stoppen is ook echt stoppen en dus geen trekjes meer !!
Gohya, jij bent dit topic begonnen en hebt daarmee ook andere mensen gemotiveerd, dus je kan gewoon er gewoon niet omheen, je moet echt stoppen met die trekjes. De eerste maanden kon je dat ook, dus nu ook weer.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 19:37

DANOONTJE POWERRRRRRRRR!!!!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 07:48

Hee mogge hoe gaat ie hier??? Allemaal nog gestopt?
Ik moet wel lachen.. mijn buurvrouw moet ook stoppen (tanden getrokken en copd) maar ze stelt t telkens uit, dan weer deze k smoes dan weer die.. en de rest zou meestoppen maar er is er geen 1 die zegt van .. NU IS T KLAAR WE STOPPEN!! wat een watjes he ;) Dan kan ik echt zeggen dat ik toch wel enorm trots ben op mezelf. Zijn jullie dat ook?

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 09:18

Heul trots :D
Ondanks zware trek toch alles weten weerstaan. Ik heb nu alleen een schop onder mijn kont nodig om te gaan sporten want ik groei dicht...
Ben nu ruim 4 maanden gestopt *\o/*

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 09:22

Ik tel nog in weken.. 12 haha Ik heb er eigenlijk echt geen moeite mee. Heel soms denk ik wel s hmm , maar eigenlijk niet.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 10:14

Knap hoor, dat jullie het volhouden.
Hoe zou het met Goya gaan?

Zildjian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 11:18

Ik wou het proberen. Tot mn relatie op de klippen liep haha
Wacht nog maar even denk ik :-)

Maar de mensen die hier gestopt zijn! Respect! !!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 11:27

Als de tijd rijp is, komt het wel. Het blijft in je hoofd hangen totdat je er aan toe bent.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 11:40

Ik ben nog steeds gestopt :) Sinds 1 maart +/- 3 per dag en sinds 8 maart helemaal niks :)

Oh ja 1 weekend gesmokkeld na mijn eerste week niks, maar dat had ik even met mijzelf afgesproken. Daarna wederom niks meer aangeraakt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 12:25

Hier gaat het nog steeds niet goed! ik baal er ontzettend van.
Het komt echt puur door de frustratie van alle klachten.Ik ben dus niet meer rookvrij,maar blijf er wel voor gaan,om toch weer helemaal rookvrij te zijn.Ik geef het niet opp!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 12:32

Balen Goya. Ik kan me de frustratie wel goed voorstellen.
Ik denk alleen wel dat zolang je niet rookvrij bent, het wel heel moeilijk blijft voor je.

Dus sterkte en zet 'm op! In het begin kon je het ook, dus nu ook. De klachten gaan echt ooit voorbij.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 12:48

gohya schreef:
Het komt echt puur door de frustratie van alle klachten.Ik ben dus niet meer rookvrij,maar blijf er wel voor gaan,om toch weer helemaal rookvrij te zijn.Ik geef het niet opp!

nu zit je op het zelfde punt als mij [waar ik eerder over poste]
blij zijn om rookvrij te zijn maar een te hoge prijs.... gek word je er van.
ga er voor of ga er niet voor,een tussenweg lukt niet op termijn.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 13:06

Met blijven roken gaat het niet beter worden ook qua gezondheid :)

Ik heb echt flinke momenten dat ik echt smacht naar een peuk, maar ik vertik het. Ik denk gewoon bij mezelf, wat heb ik eraan? Ga ik mij er écht beter door voelen? Zijn mijn problemen daarna over of minder? Nope! Dus ik doe het niet :)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 13:12

Same hier hoor. Momenten genoeg om een peuk te pakken (overlijden en crematie van mijn moeder en een inhalige dwarse zus die overal tegen werkt bij de erfenis) Maar ik verdom het om er weer 1 te pakken. Natuurlijk als mijn man een peuk opsteekt en we zitten gezellig buiten een biertje te doen mis ik zo'n stom ding ook maar nee.. niet de moeite waard om er weer 1 in mijn kwaak te steken.
Dat is hetzelfde met stoppen.. het uitstellen ervan wil niet zeggen dat je er nog niet aan toe bent.. wnt dat ben je nooit. Het wil alleen maar zeggen dat je nog te zwak bent. Ik heb dat met lijnen ;) als ik ga lijnen dan stop ik bij een benzine station voor een cornetto te kopen of een bounty.. en dat doe ik anders nooit!!! :D

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 13:18

mariska32 schreef:
gohya schreef:

nu zit je op het zelfde punt als mij [waar ik eerder over poste]
blij zijn om rookvrij te zijn maar een te hoge prijs.... gek word je er van.
ga er voor of ga er niet voor,een tussenweg lukt niet op termijn.

Ook ik heb er een prijs voor moeten betalen, maar het is toch nog steeds de moeite waard. En bedenk wel dat bepaalde kwalen ook uiteindelijk naar boven zouden zijn gekomen als je bleef roken, en dan waarschijnlijk nog erger.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 13:28

mbkaatje schreef:
Ook ik heb er een prijs voor moeten betalen, maar het is toch nog steeds de moeite waard. En bedenk wel dat bepaalde kwalen ook uiteindelijk naar boven zouden zijn gekomen als je bleef roken, en dan waarschijnlijk nog erger.

Als je 33 jaar lang rookt en in die 33 jaar nog nóóit ziek bent geweest en nooit klachten hebt gehad die je nu wél hebt en wel ziek bent/word? dan ga je toch geloven dat het komt doordat je gestopt bent/was?
Ik weet,dat sommige klachten niet kunnen komen doordat je niet meer rookt.
Maar overtuigd ervan zijn? kan ik moeilijk geloven.
Maar nogmaals,ik geef niet op! er komt ook nu een dag dat die rotdrang weer weg is en dat de klachten over zijn na 5mnd.Dan is die motivatie ook weer terug en is de frustratie ook weer weg.

polderke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 13:57

Hallo, ook hier nog steeds gestopt ! Wel wat lichamelijke problemen, maar verder niet veel drang om te roken, zo nu en dan eventjes een gedachte maar dat is zo weer weg. Ik eet wel veel meer, dat heb ik helaas even niet helemaal onder controle. Veel fietsen en wandelen lukt ook niet echt met dit rotweer, grrrr. Maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om ooit nog te gaan roken. Ik ben zo blij dat t me gelukt is en zo trots op mezelf !

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 16:47

Die drang verdwijnt schijnbaar nooit helemaal (hoor ik van ervaringsdeskundigen) en met vlagen blijft het naar boven komen. Het is aan jou wat je met die vlagen doet :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 16:55

Mijn broer heeft nooit meer de drang gehad zei die.
Het is bij iedereen verschillend.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 23:52

Oh daar teken ik graag voor :D

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 20:13

gohya schreef:
mbkaatje schreef:

Als je 33 jaar lang rookt en in die 33 jaar nog nóóit ziek bent geweest en nooit klachten hebt gehad die je nu wél hebt en wel ziek bent/word? dan ga je toch geloven dat het komt doordat je gestopt bent/was?
Ik weet,dat sommige klachten niet kunnen komen doordat je niet meer rookt.
Maar overtuigd ervan zijn? kan ik moeilijk geloven.
Maar nogmaals,ik geef niet op! er komt ook nu een dag dat die rotdrang weer weg is en dat de klachten over zijn na 5mnd.Dan is die motivatie ook weer terug en is de frustratie ook weer weg.

Tip: een goed acupunctuurbehandeling kan je echt helpen.
Je hoeft het niet te geloven, maar proberen... ik heb er een vriendin enorm van zien opknappen (met 'verslavingsdrang')