Ja ik ben te dik, so what?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: Ja ik ben te dik, so what?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 07:42

Wat goed van je Yolien!

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 10:39

Afspraak staat! Op 14 maart mag ik er heen!
Dietiste is een bekende van de sportschool, dus die weet ook hoeveel ik train en zo, daar ben ik dan wel blij mee.
Ze adviseerde ook om de dokter even te bellen voor een verwijsbrief, maar ik denk dat ik meteen om een bloedtest ga vragen, kan maar vast getackeld zijn toch!

Vanmorgen lekker met zoonlief in de fietskar naar mijn werk gefietst, heerlijk dat de dagen alweer langer worden.

Dames, ik heb er zin in!
Tnx Urielle, ik heb zo'n vermoeden dat ik nog veel aan jullie ga hebben hier.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 12:56

Nou dames,
ik ben afgelopen donderdag bij de dietiste geweest.
Wat ik toch wel verwachtte, zij wilde ook meteen mijn bloed laten testen (wat in overleg met de dokter vanmorgen al gebeurd is).
Zij begreep niet hoe ik niet kon afvallen met dit gewicht en eetpatroon/sportpatroon.

Nu ik heb gegoogled op schildklier falen kom ik steeds meer herkenbare punten tegen, tintelende vingers, spierpijn in armen en benen en het niet tot zeer weinig afvallen.
Ben dus zeer benieuwd naar de bloeduitslagen.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 08:29

Bloeduitslagen zijn bekend en alles is 100 % in orde.
Een ietwat verhoogde suiker, dus daar vrijdag heel even voor terug, maar kan ook aan de voeding van het weekend liggen.

Maandag heel enthousiast begonnen met het weekvoorstel van de dietiste. Gisteren de hele avond thuis op de bank tegen een schaal paaseitjes aan zitten kijken en braaf alleen mijn thee gedronken, ff een trots-momentje.
Daarna om mezelf ff op te peppen gewogen (een avond-weging vind ik niks maar oké) en ja, het eerste resultaat is zichtbaar! Jeej!

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 08:53

Goedzo!

Mijn benen zijn zo dik :(
+ me kont haha

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 09:03

Mensen zouden is eerst op zichzelf moeten letten ipv andere beoordelen en veroordelen. Iedereen moet leven zoals die wilt en die een geniet meer van een zak chips en de ander van een glas water. Mensen zullen altijd verschillend blijven, gelukkig maar. Tot het punt natuurlijk dat iemand zichzelf in gevaar brengt op wat voor manier dan ook.

Ik heb alleen je opening gelezen en sorry als dit al gevraagd is, maar zou je zelf dunner willen zijn? Of als je in de spiegel kijkt ben je helemaal tevreden met jezelf? Het zou natuurlijk kunnen zijn dat je ergens toch wel wat dunner zou willen zijn en daarom die blikken en opmerkingen je nog erger irriteren. Als het je helemaal niet uit zou maken en jezelf mooi vind, zou je misschien luchtiger reageren?

forgive me if I'm wrong.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 09:14

Anne, tegen wie is dit bedoeld?
Ik begrijp je berichtje niet...

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 09:16

misschien wel voor iedereen,
ik zou in ieder geval reageren met:
ja, ik vind mezelf te dik,
ik zou graag een blubber vet van mijn buik aan een dun iemand afstaan :')

maar dat is niet alleen omdat anderen dat vinden,
ja mijn moeder zeurt erover,
wat het erger maakt,
maar ik vind het zelf ook wel

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 09:31

In dat geval,
ja, ik walg van mezelf momenteel.
Ben me niet terug als in in de spiegel kijk.
Na mijn zwangerschap ben ik gewoon te zwaar gebleven en misschien nog wel zwaarder geworden ondanks een actief sportpatroon en goed eetpatroon.
Nu samen met de dietiste en mezelf flink aan de slag.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 09:42

@Yolien
Ook ik viel niet af van een ''goed'' dieet, werd zelfs langzaam wat dikker ipv af te vallen.
Ik ben overgestapt op koolhydratenarm (dus niet volledig zonder), maar wel heel veel minder.
Meer ei(witten) en meer vet. Ik eet gerust een roerei (4 eieren, 4 plakken bacon, prei, tomaat, kaas). 's Avonds weinig aardappels, maar veel groenten en genoeg vlees.
En toen viel ik eindelijk af.
Ik ben in 12 weken meer dan 20 kilo afgevallen. Daarna over enkele weken nog wat kilo's.
Nu heb ik een goed evenwicht, eet wel een boterham/pasta/aardappels ed. maar echt beperkt.
Ben nu ruim een jaar stabiel in mijn gewicht.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 09:45

Brainless, khd arm heb ik 3 jaar geleden gedaan! Een geweldig succes absoluut, maar ik wil nu op een goede manier afvallen en (zeker gezien mijn zoontje) "alles" kunnen eten.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 09:51

Ik eet ook alles, maar met mate.
's Avonds eet ik nu gerust 2 aardappeltjes, ik eet ook een schep macaroni.
Maar geen bord meer vol, ook geen 3 boterhammen, maar 1 en een bordje yoghurt.
Juist doordat ik meer (verschillende) groente eet, eten mijn kinderen dit nu ook.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 11:31

ben het niet met je eens dat khdarm niet gezond is. Ik sport heel veel en voor mij is het belangrijk om mn voeding aan te passen aan mn training om het optimale eruit te halen.

Alleen als ik meer dan 1,5 uur ga hardlopen, 2 uur ga fietsen of een uur ga zwemmen eet ik iets van pasta de dag ervoor of een boterham 's morgens omdat ik dit sooo super lekker vind! Maar bij voorkeur is het rijst... Ik sport dagelijks minimaal een uur (veel kracht en conditietraining) en ben van mening dat je het niet nodig hebt. Mijn dag bestaat uit eten, eten, eten en eten (best een goede hobby), maar wel dingen die mn lichaam nodig heeft en alles uitgebalanceerd.

Wat ik heel interessant vind is om te weten wat eten met je lichaam doet. Feitelijk zijn je darmen niet gemaakt om stoffen als gluten, lactose, granen ed te verwerken. Dus laat staan chemicale als aspethaan of andere E-toevoegingen. als je dat allemaal uit je dagelijkse voeding schrapt, kom je er pas achter hoe verslavend al die meuk is!!!!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 11:40

Je hebt wel degelijk koolhydraten nodig als je intensief sport. Science, baby.
Zonder koolhydraten lopen je spieren leeg, waardoor je zowat niets uit je workout kan halen. Zelfs als je geen last hebt van kracht of energieverlies, dan nog stimuleer je je spieren nauwelijks.

Ik heb et zelf ervaren, ik dacht ook geen koolhydraten nodig te hebben. Ik deed anderhalf jaarlang een kharm dieet. Ging super, ben veel gewicht verloren.
Toen ging ik sporten op dat dieet. In het begin ging het prima, maar naarmate ik slanker werd kreeg ik steeds meer moeite, totdat ik op een gegeven moment zelfs mentaal geen kracht meer had om te gaan sporten.
Op een dag ging ik tegen de vlakte toen ik net 10 minuten op de fiets zat (ik at 2500kcal aan koolhydraatarm voedsel, dus daar lag het totaal niet aan). Verder bestond mijn leven uit bloedsuikerdipjes (wat ik juist dacht te hebben uitgebannen door m'n dieet).
En tja, toen ging ik me inlezen en kwam tot de conclusie dat een kharme lifestyle niet zo gezond was als je een actief leven hebt.

Ik eet inmiddels 60% koolhydraten en veel minder eiwit, misschien maar 60-70gr per dag. Vaak veganistisch. Ik sport er bijna elke dag bij en ik ben nog nooit zo slank en strak geweest.

Het zal per persoon vast wel verschillen hoor, dat geloof ik meteen. Maar ik denk dat er wel een vuistregel is: Hoe meer vet je te verliezen hebt, hoe beter je kh-arm kunt doen. Ik zit inmiddels op een vetpercentage van 21% en mij gaat het echt niet meer lukken om koolhydraten te beperken.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 11:51

met koolhydraten hier bedoel ik brood, aardappelen, pasta ed. Tuurlijk heb je koolhydraten nodig, maar niet in die bewerkte vorm. in vlees, bananen, groentes ed zitten ze ook nl :+

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 11:53

Alleen in bewerkt vlees zitten koolhydraten, in puur vlees zit 0% koolhydraten.
Brood ben ik ook niet happig op, maar zonder aardappelen, rijst, pasta of couscous ga ik het toch echt niet trekken hoor. Ik heb het vaak genoeg geprobeerd, omdat de doctrine van koolhydraatarm heel erg in je hoofd gaat zitten, maar het lukte echt niet. Vaak kwam ik dan ook alleen maar aan, precies het tegenovergestelde effect van toen ik nog dik was :)

Ik eet ook veel fruit en groenten, soms kilo's per dag :') Maar daar gaat echt een beetje krachtvoer bij, anders stort ik ter aarde :)

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 12:16

Romy, ik heb ook niet aangegeven dat khdarm niet gezond zou zijn.
Ik kan gewoon moeilijk de rest van mijn leven geen brood, pasta, rijst of zo eten.
Ook niet met mate, want dat ken ik niet :P

Ik had hetzelfde als Phormicola, veel afvallen (en snel ook) zonder de khd maar dankzij een misselijke eerste 16 weken van mijn zwangerschap wat enkel te stoppen leek met brood met pindakaas was de winst zo weg.
Nu wil ik het gewoon goed doen, met een dietiste, die weet wat en hoeveel ik sport/beweeg en me ook bij een eventuele 2e zwangerschap kan begeleiden.

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 12:52

Mijn berichtje was voor TS, maar ook voor iedereen :)

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 13:05

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 13:14

whahahaha Mixje90. Mooi geplaatst