30 Day Shred (Jillian Michaels)

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

arabella2000

Re: 30 Day Shred (Jillian Michaels)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:01

de kosten van een sportschool verschillen nogal. Je hebt hier al vanaf 17 euro (F4F).

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:07

Ik kan vanuit de uni gelukkig voor 50 pond per jaar naar de sportschool. Heerlijk, zit ook een zwembad, sauna, squash courts etc. bij *\o/*

Zo na mijn lectures dag 2 doen :D

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:09

s1993 schreef:
@Bhriseis, fijn om te horen dat ik niet de enige ben :) Maar denk dat de push-ups ook vanzelf beter zullen gaan na een tijdje omdat je lichaam getrainder raakt.

Denk dat mijn spierpijn nog wel iets erger zal worden dan het nu is, heb ik geluk dat mijn paardrijles verplaatst is van komende woensdag naar volgende week woensdag :)
Is het ook zo dat als je aan level 2 begint dat je dan opnieuw heel veel spierpijn krijgt? Iemand die al zover is? Lijkt mij iig wel dat het zwaarder wordt en je daardoor weer spierpijn krijgt.

Ik heb vanmiddag pas college, dus heb 's ochtends de shred gedaan en daarna even afgekoeld en een warme douche genomen :)

@Tootz, hoe doe je een push up tegen de muur?

Afbeelding

Hoeverder je je voeten van de muur plaatst hoe zwaarder het wordt.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:15

Bij ons is volgensmij de goedkoopste sportschool hier in de stad iets van 15 euro per maand, maar ik sta ingeschreven bij de sportschool in wageningen omdat ik daar studeer daar betaal ik 70 euro per jaar :)

Bedankt voor het plaatje/uitleg trouwens

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:16

Hier in het dorp zitten alleen een paar zelfstandige sportscholen. Daar betaal je ergens tussen de 35 en 45 euro per maand (afhankelijk van duur en soort abonnement).
De grotere ketens zijn wel goedkoper, Basic-fit is momenteel met een grote reclame campagne bezig en daar betaal je 16 euro per maand voor onbeperkt sporten. Maar daarvoor moet ik weer naar de naastgelegen stad, waar dus ook weer enige reistijd mee gemoeid is.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:17

Ik had (bij een redelijk luxe sportschool) een onbeperkt studenten abo van 40 euro!
Ben nu bij een minder luxe (minder groot, oude aparaten, oud gebouw) waar een studenten abo 25 euro kost.
Veeeeel goedkoper, en net te doen voor een studentje ;)
Volwassenen is geloof ik wel 30 of 40 euro (bij die goedkope, bij de dure zat je dan rond de 60)

Oh en net (met veeeel moeite) dag 2 afgerond :D

J_Onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:20

Zucht, had ik net een heel verhaal getypt, is er iets fout gegaan..

Mijn sportschool kost 42.75 euro per maand, en dit is dan nog een studentenlidmaatschap. Normaal volwassenen lidmaatschap is iets van het dubbele geloof ik, maar dit is in deze regio ook wel heel duur hoor. Je kunt er wel alles, maar ik moet zeggen dat ik toch alleen maar fitness.

Wil wel mijn abbonnement op gaan zeggen, wegens de kosten en tijdgebrek. Dus ben ik begonnen met 30 days shred! :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:22

Jeetje wat een groot topic al. Ik ga vanavond voor de 4de (of 5de?) keer beginnen aan 30 days. Doe daarnaast ook 6 week 6pack (ook van Jill) erbij.

Maarrrrr ik kan wel wat schopjes gebruiken om ook werkelijk aan de slag te gaan vanavond.... :o

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:23

Weet iemand trouwens in hoeverre die andere programma's ook online te vinden zijn?

J_Onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:23

Maar goed, ik ben vandaag dus ook begonnen met 30 days shred.
Heb ook een paar dvd's van Insanity liggen en heb die eerst geprobeerd, maar dat vind ik toch nog wel een beetje heftig :P

Ben nu van plan om eerst de 30 days shred te doen en daarna door te gaan met Insanity. 30 days shred kon ik wel met gemak volhouden.

Mijn doel is om wat kilo's kwijt te raken en strakker te worden.

Er zit alleen wel 1 nadeeltje aan, door al dat gespring (vooral met Insanity trouwens) krijg ik echt last van mijn borsten :P Ben ik hierin de enige? Ik gebruik wel altijd een goede sportbh, dus daar zou het eigenlijk niet aan moeten kunnen liggen..

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:24

Doe je dat allemaal tegelijk dan?
Ik denk dat ik eerst de 30 dagen doe en daarna de 6 weeks 6 sixpack :j

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:25

Insanity heb ik ook het één en ander over gehoord. Misschien dat ik het ooit ga doen. Als ik super getraind ben.

SportBH was ik vorige week vergeten mee te nemen van huis, dus dat was een reden om niet te gaan sporten := Heb wel twee gewichtjes van 1kg. Vind ik voor deze oefeningen zwaar genoeg. (bij gebrek aan beter eerst met halve liter flesjes gedaan :+ )

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:26

SAKKIA schreef:
Doe je dat allemaal tegelijk dan?
Ik denk dat ik eerst de 30 dagen doe en daarna de 6 weeks 6 sixpack :j

Na elkaar ;)

6 weeks doe ik erbij om mijn rug en buikspieren weer sterk te krijgen. Kan ik daarna weer gaan hardlopen. Merkte dat de klappen die mijn rug kreeg te erg waren om normaal te kunnen hardlopen.

Afgelopen zomer deed ik 30 days gecombineerd met start to run :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:29

Rapons, Hier (Vlaardingen / Schiedam)zijn de sportscholen met goede begeleiding, goede apparatuur en faciliteiten, geen overvolle lessen (nog geen sauna e.d) rond de 40 euro voor onbeperkt. Een van de duurste is denk ik 'David Lloyd' met twee jaar geleden 80 euro voor een abbo: http://www.davidlloyd.nl/nl/

Ik ga vanavond weer naar de sportschool. Eerst 15min roeien, daarna 50 minuten krachttraining en dan 30 minuten fietsen. Als ik thuis kom ga ik aan dag 5 beginnen :D

J_Onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:30

Ik heb 2 flessen van anderhalve liter gebruikt vandaag. Wij zouden nog wel ergens gewichtjes hebben moeten liggen, maar die moet ik eerst even op gaan snorren.

Ik wil naast de 30 days shred eigenlijk ook nog een paar keer per week gaan hardlopen. Maar ik moet even kijken hoe dat gaat lopen, want hoewel ik heel makkelijk loop heb ik er best wel een beetje een hekel aan..

J_Onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:31

Ik zit ook bij David Lloyd ja, maar dan dus een studenten lidmaatschap. In Veldhoven

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:33

Ik heb ook een abonnement gehad. Bij Health City all in hier in Almelo. Nou, wat een depressie. Krijg je zogenaamd een personal trainer voor een half uur. Heb je om 14:00 een afspraak en mag je tot 14:45 wachten omdat hij nog gezellig aan de koffietafel zit. Dikke toeter. Daar betaal je je dan scheel voor. Tevens stond bij de groepslessen de muziek zo hard dat er regelmatig mensen wegliepen om een klacht daarover in te dienen. Heb toen nog speciale oordoppen aangeschaft omdat ik gewoon telkens wegging met een onwijze piep in mijn oren. Werd ook niks mee gedaan. Al met al werkte dat voor mij zo demotiverend dat ik ermee ben gestopt. :D

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:34

Winged, heb jij lichamelijk veel verschil gezien na 30days? :)

Ik ga vanavond ook met 1,5 liter flessen werken :j

Sportschool hier is 42 euro per maand voor onbeperkt..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:38

Hmmm ik haakte meestal na dag +/- 18 weer af _O- Maar: Mijn vriend merkte dat mijn vlees op de heupen wat weg was en ik helemaal wat strakker was. Zelf heb ik het 'verdomme ik lijk wel een olifant' syndroom dus ik ben nogal kritisch. Zie dus altijd de vetjes wel zitten :=

Had er in die bijna-3-weken wel 3kg af. Eetpatroon ook wel iets aangepast naar meer vers en minder suikers. En als je iets moet bakken dan bij voorkeur in zonnebloemolie.

6 week 6pack is voor mij trouwens wel een beetje doodgaan. Ben niet zo heel sterk in de armen, flink verzuren :=
Laatst bijgewerkt door Winged op 07-01-13 14:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:38

Wij hebben hier een grote Basic Fit zitten die 24/7 open zijn := Wel handig, gewoon zo laat je nog wilt effe sporten.. :j

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:40

Julia schreef:
Ik heb ook een abonnement gehad. Bij Health City all in hier in Almelo. Nou, wat een depressie. Krijg je zogenaamd een personal trainer voor een half uur. Heb je om 14:00 een afspraak en mag je tot 14:45 wachten omdat hij nog gezellig aan de koffietafel zit. Dikke toeter. Daar betaal je je dan scheel voor. Tevens stond bij de groepslessen de muziek zo hard dat er regelmatig mensen wegliepen om een klacht daarover in te dienen. Heb toen nog speciale oordoppen aangeschaft omdat ik gewoon telkens wegging met een onwijze piep in mijn oren. Werd ook niks mee gedaan. Al met al werkte dat voor mij zo demotiverend dat ik ermee ben gestopt. :D

Wat een ellende.

Ik doe het juist andersom, vraag mijn PT klanten om voor of na de PT even met mij wat te komen drinken in de lounge zodat we kunnen bespreken wat het doel ook al weer was / veel last gehad van spierpijn? / heb je er zin in? / merk je al resultaat?

Sportschool waar ik PT geef is ook 24/7 open.
In mijn ogen is dat echt tijdverspilling, als je om 3 uur s'nachts gaat sporten haal je toch geen resultaat want dan hoor je gewoon lekker aan je rust te komen in je bed.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 14:41

Liselot schreef:
Zo, het hele topic doorgelezen (je moet toch wat als je ziek bent) en ik wil ook mee gaan doen! Mijn conditie is zwaar dramatisch, sport ook helemaal niet op het moment. Op mijn werk krijg ik wel flink wat beweging, maar dat is natuurlijk heel anders dan sporten.
Matje heb ik al, moet dan alleen nog dumbells hebben. Geloof dat ik laatst bij de HEMA die dingen zag liggen voor een leuk prijsje, dus ga daar wel eerst even kijken

Probleem bij mij is mijn doorzettingsvermogen, ik begin altijd heel fanatiek, maar na een keer of 5 ben ik het zat en stop ik er mee. Iemand tips om dat te doorbreken?
Hee Liselot! :D

Tip om te doorbreken: elke dag hier schrijven hoe je work-out ging. Bijhouden hoe het ging en vóór en na foto's maken ;)

TamiBambi schreef:
Trouwens, ik vind het leuk om te doen, maar het vervelende vind ik dat het thuis is. Klinkt misschien raar, maar ik vind het eerlijk om naar de sportschool te gaan, dan ben ik er echt even uit. Terwijl dat aan de overkant van mijn huis is hoor, dus zover is het ook niet. Hebben jullie daar geen last van?
Maar ik ga het wel gewoon 30 dagen volhouden, het liefste direct in de ochtend, voordat mijn dag begint!
Ik heb daar een dubbel gevoel bij. Wil ook elke keer graag naar de sportschool (ben lid van Fit for Free). Maar dat doe ik sowieso al twee keer per week, naast de 30 Day Shred. Dus ff lekker ongegeneerd thuis (mét bh :+ ) 30 minuten afzien vind ik opzich ook wel fijn. Zet trouwens elke keer alle ramen hier open, want het wordt elke keer best warm in mijn woonkamer! Oooh jaloers! Een sportschool tegenover huis :wow:

Raponsje schreef:
Mag ik vragen wat de sportschool in Nederland kost voor bijvoorbeeld een onbeperkt maand abonnement?

Ik vind juist dat sportscholen hier zeer goedkoop zijn.
Fot for Free en Basic-fit kun je onbeperkt sporten voor een maandprijs van €19,95. Dus lekker goedkoop ook :j Een andere sportschool; Health City, is daarentegen vanaf zo'n 40 euro per maand 8)7

Winged schreef:
Jeetje wat een groot topic al. Ik ga vanavond voor de 4de (of 5de?) keer beginnen aan 30 days. Doe daarnaast ook 6 week 6pack (ook van Jill) erbij. [ Video ]

Maarrrrr ik kan wel wat schopjes gebruiken om ook werkelijk aan de slag te gaan vanavond.... :o
Goed dat je dit filmpje erbij hebt geplaatst :j Dat is wel een goede 'aanvulling' voor velen hier -denk ik- :D
*Schopt Winged! :):)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:44

Hihi ik denk dat ik hele gekke blikken krijg van collega's als ik nu 30 day shred ga doen :))

Denk dat ik maar weer even aan het werk ga _O- Vanavond om half 9 / 9 uur actief bezig :))
(Ben ook met regelmaat pas om 11 uur gaan 30 day-ën...)

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 14:44

Julia schreef:
Zulke verhalen heb ik vaker gehoord Julia :j Vooral van het niet op tijd komen van het personeel, terwijl jij daar netjes zit bij de afspraak..
Had ooit een Body Pump les gewonnen (via een toto van het EK) bij Health City. Het ENIGE waar die mensen mee bezig waren was mij ompraten met mooie verhaaltjes (en onmeunige prijzen :+ ) om lid te worden. Uiteindelijk kwam ik te laat in de Body Pump les, omdat de praatjesmakers niet wisten hoe laat deze begon (mooie smoes..). Toen heb ik gezegd dat ik dat geen stijl vond en hier niet weer kwam.

Fit for Free is veel minder luxe. Maar altijd personeel aanwezig die je kunnen helpen :)

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:47

Winged schreef:
Hmmm ik haakte meestal na dag +/- 18 weer af _O- Maar: Mijn vriend merkte dat mijn vlees op de heupen wat weg was en ik helemaal wat strakker was. Zelf heb ik het 'verdomme ik lijk wel een olifant' syndroom dus ik ben nogal kritisch. Zie dus altijd de vetjes wel zitten :=

Had er in die bijna-3-weken wel 3kg af. Eetpatroon ook wel iets aangepast naar meer vers en minder suikers. En als je iets moet bakken dan bij voorkeur in zonnebloemolie.

6 week 6pack is voor mij trouwens wel een beetje doodgaan. Ben niet zo heel sterk in de armen, flink verzuren :=

Tut tut tut.

Doorgaan dan worden die armen ook meteen sterker. ~~}>