Haar wassen zonder shampoo!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 17:04

Ik merk geen verbetering wat de zon betreft, daar kon ik altijd al goed tegen en ik word ook makkelijk bruin :D Maar wel met andere dingen merk ik dat mijn huid beter is/blijft.

Iolanthe

Re: Haar wassen zonder shampoo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 20:08

Dat heb ik ook. Nu gebruik ik wel weer (natuurlijke) shampoo, maar de huid van mijn rug, vlak onder mijn haar dus, was en is veel zuiverder!

cassini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 10:48

Ik ben mijn haren inmiddels ook veel minder aan het wassen met shampoo. Ik heb erg snel last van een droge hoofdhuid en vrijwel niets hielp. (Ik maakte gebruik van goede merken zoals Sebastian en Wella). Ik merk dat mijn hoofdhuid nu een stuk rustiger is nu ik mijn haar minder met shampoo was. Ik waste ze voorheen ongeveer 2x per week met shampoo en ik heb nu inmiddels afgebouwd naar 1x per week wassen met shampoo. Ik was mijn haren regelmatig met alleen water en een conditioner. Ik merk echter dat mijn haar tegen het einde van de week flink begint te stinken. Dit komt denk ik omdat ik snel op mijn hoofd zweet en die vieze stink cap zal ook niet meewerken. Theoretisch gezien moet alleen water voldoende zijn om zweet eruit te wassen (het zijn immers zouten). Maar in de praktijk merk ik dat dit niet helemaal werkt. :')

Wat kan er tegen deze stank helpen? Ik heb hier azijn en citroen al voorbij zien komen, maar deze producten staan ook bekend als “bleekmiddel” voor je haren. Mijn haren zijn blond genoeg dus deze middelen lijken mij niet echt geschikt.
Wat is het effect van baking soda op je haar? Helpt dit tegen de stank of heeft dit ook effect op je haren?
Parfum o.i.d. op je haren spuiten werkt wel, maar i.v.m. de alcohol in deze producten is dit ook niet denderend voor mijn hoofdhuid. Daarnaast ben je vooral aan het maskeren.
Zijn er nog meer manieren hoe je je haar weer fris kunt laten ruiken zonder het gebruik van shampoo of middelen die de structuur/kleur van je haar veranderd? Ik merk dat regelmatig borstelen hierbij al helpt, maar dit is niet voldoende. Ik heb dik halflang blond haar met een lichte krul.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 11:10

Voor zover ik weet zijn azijn en citroen alleen bleekmiddelen als je ze in de zon gebruikt. Als je je haar met azijn wast en ook weer uitspoelt is er, althans bij mij en ik ben ook blond, niks aan de hand.

Bskpoeder is juist vrij agressief voor je hoofdhuid.

cassini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:47

Goed dat je het zegt over Baking soda. Anders had ik vanavond met een brandend hoofd gezeten.

Ik heb zojuist mijn haren grondig gewassen met een mengsel van citroensap, appelazijn en water. Ik kon mijn haren na het wassen direct goed uit te kammen terwijl ik er normaal niet met een borstel doorheen kom als ik geen conditioner en olie in mijn haren doe. Helaas heeft het niet geholpen tegen de stinkgeur.

Volgende keer maar eens een ei of honing gebruiken. Hopelijk helpt dat wel tegen de stank.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:48

Ei moet je wel even goed uitspoelen met koud of lauw water, anders krijg je allemaal kleine stukjes omelet in je haar :Y)