Elektrisch roken (e-sigaret)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Elektrisch roken (e-sigaret)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 18:56

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 22:14

Hoe is het met de dampers? ;)

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 22:15

Hier helemaal oke! Rook niet meer en maak zelf mijn liquids. Hahaha, ben nu verslaafd aan het dampen. :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 22:18

Je maakt zelf je liquid :?

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 22:21

Yep, is heel eenvoudig hoor. Gewoon pg en vg zoals je wilt en dan kan je zelf de nicotine gehalte bepalen en dan testen met smaakjes. Dacht eerst ook dat het omslachtig zou zijn, maar heb meteen al goede smaakjes te pakken en ben nu nog geen 50 cent per 10 ml kwijt.

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 22:30

Hier ook goed! Al 1 jaar en 8 maanden zwaar damp verslaafd haha! Damp nu ongeveer 4 a 5 mg nicotine. Afgebouwd van de 18 af. Bestel mn dampwaar in China tegenwoordig, batterijen en coils enzo. Liquids zelf maken zou voor mij ook wel wat zijn maar heb de stap nog niet durven zetten. Ik damp toch wel flink wat weg in een week hoor. Flesje van 30 ml gaat er wel Door in een week. Is dat veel?

Edit: nooit meer een peuk aangeraakt sinds die tijd. Ze liggen nog wel in de keukenla onder het mom van "je hoeft niet te stoppen hè". Raar hè.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 22:36

1jaar en 10 maanden :) (zelf coils maken is vrij gemakkelijk)

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 22:40

ik damp nu een jaar en maak ook mijn eigen liquids. Van 18 naar 6 mg, wil straks naar 3 mg.

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 22:42

Ja dat heb ik wel eens gezien. Maar ik damp alleen nog maar met mijn kanger protank mini en of je ze daar ook zelf voor kan maken heb ik eigenlijk nog niet uitgezocht. Zo duur zijn ze niet in China hoor. Ik geloof 6 dollar voor 10. In Nederland betaal ik 7 of 8 euro voor 5 stuks.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 23:58

Ik ben zo ongeveer gestopt
Binnen een half jaar van 18 mg naar 0 mg gegaan
En damp nu echt amper.. denk 2 hijsjes per dag ofzo

Ben niks aangekomen dus dat is ook mooi meegenomen :P
Wat ik wel heb, maar misschien praat ik nu heel stom hoor, is dat ik nu voor het eerst in dat half jaar verkouden ben en het duurt nu al een week waar ik eerder er na 3 a 4 dagen vanaf was.. misschien omdat ik toen ik rookte mezelf elke ochtend goed los moest hoesten en nu niet meer? Geen idee..

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 08:32

Hier gaat het ook goed. Ik ben 3 januari begonnen met dampen en heb nooit meer gerookt sindsdien. Ik ben niet aan het afbouwen met de nicotine, bevalt me nog prima zo. Ik vind het alleen wel heel irritant dat die pijpjes zo snel lek gaan. Ik moet om de haverklap een nieuwe kopen omdat hij dan alles eruit lekt via de bovenkant.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 09:22

Ik wil ook gaan dampen. Heb al zo'n wegwerpvaper geprobeerd, maar die was binnen de kortste keren op. De smaak beviel goed en inderdaad vergeleken met mijn vroegere herinnering hoef je ook niet meer zo te hijsen aan de sigaret voor je wat naar binnen krijgt. Ik ben een "vreemde" mentholshagroker, kan uren zonder en wanneer ik er een opsteek rook ik ze tot de helft, maar stoppen .. ho maar. Nu is er een dampwinkel in ons dorp, maar door het nogmaals doorlezen van dit topic, probeer ik zelf een goede keus te maken voor een hervulbare. Lees in ieder geval dat een Kanger Evod goed is. Ben op zoek naar een lekkere en lekker rokende menthol e-sigaret.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 14:15

Ik heb zojuist de kanger evod 2 gekocht, morgen komt hij binnen dus ik ben erg benieuwd! Heb ook een pakketje van liquids erbij gekocht met meerdere smaken om te kijken wat bevalt.
Het was een dure aankoop, maar ervanuitgaande dat het werkt, hoeft mijn geld niet meer op te gaan maken aan sigaretten, dus in vergelijking daarmee is het een stuk goedkoper.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 15:21

Ik heb er gisteren ook zo een gekocht. en een liquid menthol en light tobacco mix en een naaldflesje. Voel mij of ik scheikundige ga worden :-)

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 16:44

Haha, dat gevoel heb ik ook :')
De termen snap ik ook allemaal nog steeds niet, maar dat komt vast wel. Eerst maar eens morgen gaan ontdekken hoe dat ding überhaupt werkt!

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 17:16

Er is een forum van electronisch roken, heb ik erg veel aan gehad in het begin. Weet m even niet uit mijn hoofd maar via Google vind je m wel!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 17:17

Houden jullie er erg in je batterijen de eerste x echt 4 uur aan de lader te leggen?

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 17:29

Cinderella schreef:
Haha, dat gevoel heb ik ook :')
De termen snap ik ook allemaal nog steeds niet, maar dat komt vast wel. Eerst maar eens morgen gaan ontdekken hoe dat ding überhaupt werkt!

Kijk even op e-cig4u.nl Daar staan bij de startersets filmpjes van verschillende sets. Bij iedere set dus een filmpje. Kun je zien hoe je moet vullen, coil vernieuwen enz. En op youtube en je tikt je set in, dan komen er ook genoeg voorbeelden om even te snuffelen.
Op dampforum.nu staat ook heeeel veel info...

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 18:11

Thanks Zammie, ik heb meteen me aangemeld op het dampforum!
Vanmiddag heb ik mijn kanger evod2 binnengekregen. Hij is behoorlijk robuust, maar verder ben ik erg tevreden! Hij was makkelijk in elkaar te zetten. Voor de zekerheid met een youtube filmpje gedaan.
Ik vind dat er lekker veel damp uitkomt en een sterke smaak. Ik had vijf liquids erbij genomen van 6 mg nicotine, heb nu in de ene mountain gold zitten en in de ander toffeesmaak van dekang. De mountain gold bevalt me wonder boven wonder echt goed, ik vind het lekkerder dan mijn normale tabak smaken :').
De toffee vind ik behoorlijk sterk.
Als deze op zijn, ga ik maar eens wat liquids proberen te mengen.
Mijn doel is om mijn sigaretten echt te vervangen voor de e-sigaret. Voorheen heb ik weleens een vapor gehad, zo'n wegwerp ding, maar dat vond ik toch niks, het sloeg erg op mijn keel en was snel op, maar nu met deze heb ik goede hoop!

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 18:17

Graag gedaan Cinderella. Ben zelf helemaal gestopt met roken en rookte toch wel 35 sigaretten per dag weg. Ben niet in 1x gestopt, maar heb het afgebouwd en wil nu niet anders meer...Ben qua conditie er zoveel op vooruit gegaan. Nooit verwacht en het kost ook een heel stuk minder..

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 10:16

Ik ben tevreden en het is helemaal niet zo moeilijk als ik dacht, naaldflesje is ook niet nodig, want liquids zijn makkelijk te doseren. Mijn mengsel heeft een salmiaksmaak ... lekker hoor. Een vraagje: moet je de batterij steeds aan- en uitzetten of niet, bijv. 's nachts?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 13:19

Nee hoor, alleen als je hem bijvoorbeeld in je tas stopt en er drukt iets op de knop. Heb je je tas vol met damp.....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 13:30

Ze zeggen dat het de levensduur van je batterij vergroot. Maar ik zet ze echt nooit uit

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 14:57

ik zet ze eigenlijk ook nooit uit :n

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 12:14

ik meld me hier ook maar eens :D
damp al weer ruim een jaar en ben op wat stress momenten na bijna rook vrij.
tankje van aspiere met een bottem coil en een batt van ego.
haal bijna alles bij e-cig4u hier een dorp verder.
ik merk vooral dat ik meer lucht heb en dat mijn neus beter wordt.....wat niet altijd leuk is :+
ben helemaal verslaafd aan brandy nutt brige van easy vape .. dat is wel zo lekker :~