[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 10:59

elizexbeau schreef:
@Selka: ja dat weet ik, ik vind mezelf ook niet dik ofzo, ik ben gewoon te zwaar.
Ik ben 95 kg. met mijn 1.80.

Wel vind ik dat iedereen een heel andere lichaamsbouw heeft, ik zal dan
ook nooit heel mooi dun worden, maar ik blijf altijd breder
.

Dat heb ik ook, ik krijg nooit een maatje 32 qua broeken, ook al val ik ontzettend veel af ;)

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 11:02

Haha ik zie mezelf al 30 rondjes in de bak gereden hebben op dat ding... Wat is daar het nut van? Voor buitenrijden, hardlopen en wandelen en zo snap ik het wel.

Ik doe het vrijwel iedere avond voor het douche. Juist omdat ik dan vaak vrij recent gegeten heb en hij dan wat meer aangeeft. Ik heb altijd gezegd, boven de 65 wil ik echt niet komen. maar heb nu toch ook wel echt de balen in mijn bovenbenen en billen dus wil terug naar rond de 60. Hoe meer het is bij mij, hoe meer ik gemotiveerd ben om de dag erop niet te snacken en veel te bewegen.

Ik heb ook hele brede schouders en heupen dus ik blijf aan het klooien. Mijn taille maat is 34/36 maar mijn bovenbenen en heupen zijn meer 40/42 :( Ook heel moeilijk om iets passend te krijgen. Als ik me bovenbenen/billen nou naar de 38 kan krijgen zou al veel schelen.
Laatst bijgewerkt door leonie87 op 24-10-12 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Selka

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 11:03

Ik gebruik het ook alleen maar tijdens het buitenrijden hoor leonie :+

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 11:04

Heb je dan internet nodig voor dat ding? Als je buitenrijd dus?
Want ik heb binnen wel wifi, maar ik ga niet met beaut door 't
huis heen ; )

Wat ik me afvroeg; hoe inspannend is paardrijden?
Een buitenrit, met stappen draven en galopperen?

leonie87

Haha Don't blow my bubble! Vond het zo een grappig idee ;)

Eliz, kijk eens in de app die je net hebt gedownload. hierin staat ook wat je verbruikt aan kcal met paardrijden. Dit is een gemiddelde van wat gebruikers hebben ingegeven als het goed is.
Laatst bijgewerkt door leonie87 op 24-10-12 11:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Anke_Amigo

handige app dan inderdaad. ik wil weer gaan hardlopen (is zo een beetje de enige sport die ik kan doen met mijn dochter). maar ik ben bang dat mijn tel het niet zal trekken. ga hem maar eens downloaden.

ik word ook niet echt dun. ik kan wel een maand 36-38 hebben, maar mooi ben ik dan niet echt (geen tieten en geen kont). Toen ik onder de 60 woog had ik die maat. Nu hoeft dat van mij niet, ik ben een mama dus ik mag wat meer wegen, maar 5 kilo meer is genoeg ;)

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 11:05

leonie87 schreef:
Haha Don't blow my bubble! Vond het zo een grappig idee ;)

hihi, ik vond het ook wel een leuk idee :D
of als je op de hometrainer staat :D

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 11:07

Dank je! Had ik nog niet aan gedacht haha.

Zou je met woordjes leren ook verbranden?

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 11:09

@ Anke: Een app waarmee je (mbv) gsp kunt checken waar (route), hoeveel (afstand) en hoe snel (snelheid) je hebt ge...sport. Je kunt allerlei soorten sport selecteren (ikzelf gebruik wandelen, fietsen, paardrijden (niet in de bak, wel als ik op de weide ga rijden. Ik wist nooit dat ik 8km op een uurtje rijd met een beetje heen en weer rijden) en skeeleren het meest).

Echt interessant :j

Je kunt via een gratis online account alles bijhouden :j

o.a. dit soort dingen allemaal:

Total workouts: 91
Total duration: 3d:02h:37m
Total distance: 547.38 km
Trips around the world: 0.014
Trips to the Moon: 0.001
Average speed: 7.34 km/h
Average pace: 8m:11s
Calories burned: 31080 kcal
Burgers burned: 57
:')

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 11:09

haha Anke, ik zie dat ding al helemaal van de wap afgaan ;).

Je verbrand altijd wat Eliz, zelfs met slapen. Maar ja sporten is natuurlijk wel het beste.

Ik woon 13 hoog. Das 8 minuten traplopen. Ik doe het alleen te weinig maar dat is nog eens een verbrandingsbom!
Wat ik trouwens ook doe is ieder half uur even van mijn plek komen op kantoor. Dat houd je stofwisseling aan de gang! Minimaal 5 minuten per uur zeggen ze dat voldoende is om je verbranding met 40% te doen stijgen tijdens kantoorwerk :) (zal eens kijken heb er een artikel over gelezen paar maanden terug of zo)

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 11:12

Kun je die app ook instellen zodat hij niet al je sportgegevens op Facebook plaatst? Bij een vriendin van mij doet hij dat namelijk wel, en ik erger me er dood aan!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 11:13

Ja, dat kan zeker! Gewoon niet koppelen aan je facebook account en als je dit toch doet kun je ook nog uitzetten dat alles direct geupdate wordt naar je facebook. Je kunt het dan handmatig doen :)

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 11:26

Oh mooi, want het lijkt me echt vervelend als iedereen dat kan zien :P

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 11:35

Het is ook niet echt veilig. Je kunt ter plekke zien wat iemand aan het doen is op zo'n moment. Zo weet dus ook iedereen dat je niet thuis bent en inbrekers kunnen hun slag slaan. := Misschien een beetje te ver doorgedacht, maar ik vind het niks dat iedereen real-life mee kan kijken naar wat je aan het doen bent en waar.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 11:38

Dat lijkt me idd ook niet ideaal hoor. Zou het er ook niet op willen hebben.
Ik ben wel echt een goedweer mens. Met goed weer loop ik graag hard en wandel ik veel, maar zodra het slecht word verander ik een huismus op de verwarming het liefst :D

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 11:41

Jeetje wat gaan jullie hard, en dat in een ochtendje.

Even terugkomen op het 'variatie' verhaal. (3p terug) Natuurlijk is het niet goed om patat en pannenkoeken te eten, maar af en toe moet het kunnen en zo kan je juist weer je lichaam triggeren om weer meer af te vallen. Dit hoort ook echt bij mijn nieuwe levensstijl, gewoon 1x in de week een vette hap als avondmaal. Daar maak ik mezelf enorm blij mee en zo hou ik het weer beter vol :)

Dan nog even terugkomen op -5kg per week = slecht verhaal.
In mijn eerste week verloor ik 6,5 kilo. Dit is merendeel vocht dus niet slecht om te verliezen. In de eerste week val je altijd veel af en daarna stabiliseert zich dat :)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 11:46

Ik dacht dat bij zo'n app pas aan het eind gemeld werd, dat je iets gedaan had. Ik zie soms iets staan van anderen als: just finished ... km running oid. Maar inderdaad, je kunt het uitzetten.

Overigens is dat Foursquare of hoe dat ook heet, ook best tricky. Dan check je ergens in, bij een restaurant of op je werk. En dan geef je op facebook aan: "Marietje" checked in at "werk" on Foursquare. Handig voor de inbrekers ;)

Ik heb ook de Calorie Teller als app, vind het erg leuk om te zien hoe het lijntje op de grafiek naar beneden gaat :D En het is makkelijk met scannen van de barcode, je weet direct wat je eet.

Ik zou jullie op de hoogte houden van mijn Weight Care dieet, ben afgelopen maandag begonnen, 22 oktober en inmiddels 3,5 kilo kwijt.

Ik weet hoe men over dit soort dieten denkt, heb er zelf ook zo mijn bedenkingen over maar wilde het toch proberen.

Heb wel 's avonds bij de maaltijd broccoli en gisteren ijsbergsla met tomaten gegeten. En ik vind de ruk van 7 uur ontbijt naar 12 uur lunch best lang, dus eet rond 10 uur wat wortels of komkommer.

Verder voel ik me prima, niet echt een honger gevoel, lekker fit, heb maandag intensief met de springles meegedaan en ook dat ging goed. Nu kijken hoe het de rest van de week en volgende week gaat.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 11:52

Succes met het Weight Care dieet, kijk je alleen uit dat je niet zomaar terugvalt in normaal eten?
Probeer ook niet elke dag op de weegschaal te staan he ;) geeft een fout beeld.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 11:55

Jij verliest in 2 dagen ( nog niet eens) 3,5 kilo? Oh, oh wat ongezond! Weet je zeker dat je weegschaaltje niet kapot is? Het is vrijwel onmogelijk om in anderhalve dag zoveel gewicht te verliezen. En je bent meteen kandidaat om straks dubbel aan te komen.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 12:01

Nee, normaal eten direct daarna was ik zeker niet van plan, dan zit het er zo weer aan. Heb al wel een goed beeld hoe het moet en wat ik ga doen. Heel gevarieerd, van patat tot pannenkoek :P :+

Ik weet het, eigenlijk is maandag mijn weegdag, maar was voor nu wel even nieuwsgierig :o

JP, waar staat 1,5 dag? Van maandagochtend tot woensdagochtend is bij mij echt 48 uur = 2 dagen. En bedankt voor de waarschuwing! Weegschaal is niet kapot voor zover ik weet.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 12:03

+:)+ Goed zo, ben blij dat je erover hebt nagedacht. Want als ik het even niet ziet zitten en iets lekkers (of pannenkoeken) pak dan heb ik een 300 kcal extra ongeveer. Maar bij jou ligt dat toch even wat anders. Toi toi toi!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 12:04

Ik heb ook niks met zulke dieeten zoals ook Cambridge bvb, leuk als je voor een dag mooi in je trouwjurk of bikini wilt passen. Maar ik heb nog nooit iemand gezien die het gewicht er op de lange termijn ook af heeft weten te houden, zat er na een maand of 6 weer aan. Ik geloof nog steeds dat gezond eten icm meer beweging het allerbeste dieet is.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 12:11

Dat geloof ik ook Mars, maar alleen 'gezond eten' kan ik niet volhouden. Op zijn tijd neig ik toch naar iets ongezonds.

Op zaterdag eet ik daarom lekker friet met een kroket! :D
Onlangs op de kermis heb ik ook een oliebol gegeten en de week erop kon ik een suikerspin niet weerstaan. Ik ging een keer extra sporten en ik was nog wat afgevallen ook :) Zo hou je het leuk voor jezelf.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 12:12

hetbommeke schreef:
JP, waar staat 1,5 dag? Van maandagochtend tot woensdagochtend is bij mij echt 48 uur = 2 dagen. En bedankt voor de waarschuwing! Weegschaal is niet kapot voor zover ik weet.

Oh, snap meteen waar jouw woonplaats is en wat je forumnaam betekent :))
Ja.. anderhalve dag of twee dagen dát maakt een wereld van verschil. Blijft een feit dat 3,5 kg in zo'n korte tijd niet echt gezond is.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 12:13

Was er bij jullie trouwens een moment, beter 'hét' moment dat de knop omging/moest om te starten met afvallen?

Ben wel benieuwd namelijk!