In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MaritB

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 12:29

Wat bedoel je?

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 12:30

Ik wil stoppen met therapie. Ik wil niet meer elke week bekijken hoe ik daar kom. Elke week met pijn de fiets afkomen een uur tegen een stom mens aan te kijken en dan weer terug. Vervolgens 5 dagen van slag zijn, dan eindelijk weer een beetje bij gekomen gebeurt het weer opnieuw.

STOM!!!!!!!

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 12:36

Wat ik bedoel?

Ik lees een bericht vol van negativiteit en waarschuwingen dat niemand de persoon moet tegenkomen omdat ze dan de wind van voren krijgen.

Twee dingen:
1. op welke manier kan een ander in dit topic je ondersteunen nadat je zo'n bericht plaatst?
2. welke steun kunnen anderen ontlenen aan dit soort reacties?

In het kader van CGT, waar naar verwezen werd in hetzelfde bericht: begin eens met het toepassen van CGT op je eigen bericht :-) Dat kan zomaar eens heel erg helpend zijn!!

Ps. als je beter wilt worden, zul je toch door de zure appel heen moeten bijten! Stoppen lost niks op.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 12:55

Ja, tis al een opgave om een dag door te komen. Wordt alleen maar erger. Daar komen is een wereldopgave en ik krijg alleen meer negatiever zelf beeld.

Ben zo klaar met dit leven... gadverdamme

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 12:58

Kan alleen maar zeggen: voer die opgave uit! Je kunt meer dan je denkt, dat geldt voor veel mensen. Een schouderklopje ga ik niet geven, ik denk dat je meer hebt aan een prikkelende stimulans. Succes!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:02

Ja voor wie?

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:31

petra85 schreef:
Met mij gaat het redelijk, al ben ik gistere opgenomen met hartklachten in het ziekenhuis.
Ben bekend met hartproblemen.

Heel veel sterkte meid :(:).

Joolien schreef:
Mijn mij gaat het nu trouwens alweer een stuk beter :)

Fijn om te horen. Hoe gaat het vandaag met je? Beetje goed opgestaan?

Mindfull welkom ;)

Verder globaal bijgelezen. Ik slik al vanaf 2008 AD. In het begin zou het voor een jaartje zijn, daarna verder kijken. Wel we zijn jaren verder en ik vind het wel goed. Waarom afbouwen/stoppen als ik me er goed bij voel. Gelukkig houd mijn psychiater mij in de gaten en spreken we elkaar om de maand. Morgen weer PMT en daarna weer een afspraak met mijn psychologe. Kijk daar wel weer naar uit. Het weekend zat ik er een beetje doorheen. Was ook weer aan het vliegen. Ook hoor ik de woorden van mindfulness in mijn hoofd. Als ik weer afdwaal moet ik tegen mezelf zeggen: gedachten en dan weer terug naar mijn anker. Alleen de gedachten gaat dan mee het anker in. Vandaag gelijk maar even een mail sturen aan de psychologe van lijfspraak. Wil er even een EFT-oefening tegenaan gooien.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:38

Maritje1991 schreef:
Ja, tis al een opgave om een dag door te komen. Wordt alleen maar erger. Daar komen is een wereldopgave en ik krijg alleen meer negatiever zelf beeld.

Ben zo klaar met dit leven... gadverdamme

Soms moeten er dingen gebeuren. Dat je vandaag niet naar therapie bent geweest had div. redenen maar is dat dan gelijk een reden om te stoppen? Als ik je profiel bekijk woon je samen, heb je een paardje. Wil je dat allemaal laten, wil je dat allemaal opgeven? Wat als het vandaag wel allemaal goed was gegaan? Had je dan ook zo gereageerd? Laat de dag vandaag voor wat het is. Probeer wat afleiding te zoeken door inderdaad met je hondje te wandelen en naar stal te gaan. En wat als je stallers tegen komt? Ben je verplicht daar wat tegen te zeggen? Je komt voor je paardje, je wil even samen zijn maar ga niet dingen van te voren al zeggen die wellicht niet aan de orde zijn. Dat maakt het je alleen maar moeilijker. Sterkte ermee!!!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:42

Je haalt mensen door elkaar...

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:44

Was het maar eens eenmalig.. Dat zou ik wel overleven.

Elke dag? Nee breekt mij op. Ik kan niet eens meer naar mijn paard, omdat ik al mijn woede op haar afreageer. Dus daar blijf ik weg.

Mindfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:46

@ Barbalala, heftig dat je je zo boos voelt! Ik vraag me alleen (ik ken je verhaal niet) wel een beetje af of je wel geholpen wilt worden, of dat je je gelijk wilt hebben. Ik bedoel, je bent heel boos op de GGZ en dat heeft waarschijnlijk een heel lang verhaal. Maar die mensen zitten daar niet met de bedoeling om je te pesten, maar met de bedoeling om jou te helpen jezelf weer op de rit te krijgen. Dat is niet iets dat ze voor jou kunnen doen, wel iets dat ze graag met jou willen doen. En als jij er dan niet bent, kunnen ze ook niets voor je doen en is het moelijk afspraken maken.
Misschien is het goed om voor je zelf te bedenken wat je wel zou willen. En dan daarmee naar de GGZ te gaan.
Heel veel sterkte in ieder geval!

@ Maritje, baal dagje inlassen en dan morgen kijken hoe nu verder?
Ik merk heel erg dat ik af en toe een dag heb dat alles tegenzit en niets me kan schelen. Dat ik het liefst heel hard tegen een boom zou willen rijden, maar soms valt het de dag erna of 2 dagen erna allemaal al weer een heel stuk mee en durf ik wel van alles aan te gaan.

@Petra85, hoop dat je goed nieuws krijgt vandaag!

@Miranda40, PMT en EFT?

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:47

Maritje1991 schreef:
Je haalt mensen door elkaar...

Y;( Sorry

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:56

Maritje1991 is het niet mogelijk om met openbaar vervoer te gaan? Of iemand die je wil brengen? Het moet natuurlijk niet een opsessie worden om daar te komen. Heb je er al eens over gesproken met je therapeut? En waar komt die woede vandaan?

@Mindfull: PMT: Psychomotorische therapie wordt ook wel psychomotore therapie genoemd. Het is een methode binnen de lichaamsgerichte psychotherapie. In psychomotorische therapie is de cliënt samen met de therapeut bezig met het doen van lichamelijke activiteiten, oefeningen en opdrachten. Hierbij ligt de nadruk op het gebied van lichaamservaring en beweging. Hierbij is het doel van psychomotorische therapie het tot stand brengen van, of bijdragen aan, een gedragsverandering waardoor de psychische klacht van de cliënt verminderd of verdwijnt. Wanneer het verminderen van de ernst van de psychische klacht niet haalbaar is, leert psychomotorische therapie de cliënt om te gaan met de situatie en de klacht te accepteren. Wij doen dat in de gymzaal. Elke week is er een ander thema: denk bijv. aan schakelen (lopen-hardlopen) of golven (druk bezig zijn en dan even rust nemen). EFT is een oefening die je doet bij lijfspraak. Door op karaterpunten te kloppen, zinnen te zeggen kun je dichter bij je gevoel komen en dit ook uiten (denk bijv. aan emoties, woede).

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:59

Mindfull schreef:
@ Barbalala, heftig dat je je zo boos voelt! Ik vraag me alleen (ik ken je verhaal niet) wel een beetje af of je wel geholpen wilt worden, of dat je je gelijk wilt hebben. Ik bedoel, je bent heel boos op de GGZ en dat heeft waarschijnlijk een heel lang verhaal. Maar die mensen zitten daar niet met de bedoeling om je te pesten, maar met de bedoeling om jou te helpen jezelf weer op de rit te krijgen. Dat is niet iets dat ze voor jou kunnen doen, wel iets dat ze graag met jou willen doen. En als jij er dan niet bent, kunnen ze ook niets voor je doen en is het moelijk afspraken maken.
Misschien is het goed om voor je zelf te bedenken wat je wel zou willen. En dan daarmee naar de GGZ te gaan.

Ik merk heel erg dat ik af en toe een dag heb dat alles tegenzit en niets me kan schelen. Dat ik het liefst heel hard tegen een boom zou willen rijden, maar soms valt het de dag erna of 2 dagen erna allemaal al weer een heel stuk mee en durf ik wel van alles aan te gaan.

@Miranda40, PMT en EFT?

Ik heb natuurlijk wel verplichtingen te doen, dus dat gaat niet.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 14:01

Miranda40 schreef:
Maritje1991 is het niet mogelijk om met openbaar vervoer te gaan? Of iemand die je wil brengen? Het moet natuurlijk niet een opsessie worden om daar te komen. Heb je er al eens over gesproken met je therapeut? En waar komt die woede vandaan?

@Mindfull: PMT: Psychomotorische therapie wordt ook wel psychomotore therapie genoemd. Het is een methode binnen de lichaamsgerichte psychotherapie. In psychomotorische therapie is de cliënt samen met de therapeut bezig met het doen van lichamelijke activiteiten, oefeningen en opdrachten. Hierbij ligt de nadruk op het gebied van lichaamservaring en beweging. Hierbij is het doel van psychomotorische therapie het tot stand brengen van, of bijdragen aan, een gedragsverandering waardoor de psychische klacht van de cliënt verminderd of verdwijnt. Wanneer het verminderen van de ernst van de psychische klacht niet haalbaar is, leert psychomotorische therapie de cliënt om te gaan met de situatie en de klacht te accepteren. Wij doen dat in de gymzaal. Elke week is er een ander thema: denk bijv. aan schakelen (lopen-hardlopen) of golven (druk bezig zijn en dan even rust nemen). EFT is een oefening die je doet bij lijfspraak. Door op karaterpunten te kloppen, zinnen te zeggen kun je dichter bij je gevoel komen en dit ook uiten (denk bijv. aan emoties, woede).

Kost 8 euro per keer. Ik heb schulden dus dat lukt niet.
Ik ben al te veel afhankelijk van iedereen, dus dat is ook geen optie. Woede, geen idee. Ik wordt om alles zo kwaad, en zo verdrietig.
Ik moet fietsen van mijn ouders en 'vriend'

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 14:03

Maar zo kun je toch dan niet door blijven gaan? Niemand is er gebaat bij als je met woede en emoties rondloopt. Je kropt het alleen maar op en vandaag of morgen barst de bom en dan???? Wat zeggen je ouders en 'vriend' daar dan over? Merken die er iets van, is het onbegrip? En hoe staat je therapeut hier tegen over?

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 14:04

Ik heb werkelijk geen ideeeee..

Sorry ik zal proberen later te reageren, want ik kan nu niet fatsoenlijk blijven.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 14:17

Misschien is het inderdaad beter om op deze manier niet hier te reageren... Je helpt jezelf en anderen er niet mee.. Good luck!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 14:19

Barbalala: Dat is zeker poedersuiker, ik snap wel hoe dat voelt. Ik neem aan dat je het goed hebt voorbereid? Balen hoor, maar van je af proberen te zetten zal moeilijk zijn, maar wel proberen hoor :)

Marit: Ik 'moet' ook wel eens wat van mn ouders en vriend maar als ik dat niet kan, kan ik dat niet. Jammer dan. Dan vinden zij dat wel, maar als je het niet kan moet je dat denk ik gewoon aangeven. Duidelijk grenzen gaan stellen hierin en aangeven dat het alleen maar averechts werkt.

Hier gaat het nu wel weer goed maar ik was vanmorgen echt super gespannen. Ik rijd nu 2 paarden en ik kan eigenlijk maar energie opbrengen voor 1. Dat vind ik zo jammer want het andere paard vind ik ook zo leuk om te doen, maar momenteel trek ik dat gewoon niet. Vandaag hielp het weer me een handje maar ik moet beslissingen gaan maken betreft het rijden. De eigenaresse heeft ook niks aan me als ik bijna nooit kan...

Verder zie ik echt ontzettend op tegen morgen, ik voel dat mn boosheid eruit moet en dat wil ik ook meteen doen want het trekt me gewoon omlaag en hangt als een zware deken over me heen. Maar dat opzoeken vind ik zoooo eng. Ik ben echt bang dat k mezelf verlies...

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 14:41

CGT wat is dat?

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 14:46

Maritje1991 schreef:
Mindfull schreef:

@Miranda40, PMT en EFT?

Ik heb natuurlijk wel verplichtingen te doen, dus dat gaat niet.

Als je al zoveel woede in je hebt, en je zo voelt al vele van ons hier MOET JE NIETS. Het enige wat dan moet is alles een x een halt roepen en even NIETS.

Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. En niet iedereen zal daar begrip voor hebben.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 14:47

Maritje1991 schreef:
Was het maar eens eenmalig.. Dat zou ik wel overleven.

Elke dag? Nee breekt mij op. Ik kan niet eens meer naar mijn paard, omdat ik al mijn woede op haar afreageer. Dus daar blijf ik weg.

Even iets anders maar wat een leukkkkk paard heb jij!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 14:49

Joolien schreef:
Barbalala: Dat is zeker poedersuiker, ik snap wel hoe dat voelt. Ik neem aan dat je het goed hebt voorbereid? Balen hoor, maar van je af proberen te zetten zal moeilijk zijn, maar wel proberen hoor :)

Marit: Ik 'moet' ook wel eens wat van mn ouders en vriend maar als ik dat niet kan, kan ik dat niet. Jammer dan. Dan vinden zij dat wel, maar als je het niet kan moet je dat denk ik gewoon aangeven. Duidelijk grenzen gaan stellen hierin en aangeven dat het alleen maar averechts werkt.

Hier gaat het nu wel weer goed maar ik was vanmorgen echt super gespannen. Ik rijd nu 2 paarden en ik kan eigenlijk maar energie opbrengen voor 1. Dat vind ik zo jammer want het andere paard vind ik ook zo leuk om te doen, maar momenteel trek ik dat gewoon niet. Vandaag hielp het weer me een handje maar ik moet beslissingen gaan maken betreft het rijden. De eigenaresse heeft ook niks aan me als ik bijna nooit kan...

Verder zie ik echt ontzettend op tegen morgen, ik voel dat mn boosheid eruit moet en dat wil ik ook meteen doen want het trekt me gewoon omlaag en hangt als een zware deken over me heen. Maar dat opzoeken vind ik zoooo eng. Ik ben echt bang dat k mezelf verlies...

Morgen therapie dus. Succes. Zal wel zwaar worden.

Wat betreft je paarden... Kan je niet een logeren anders? Om en om of zo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 14:52

Helaas ben ik er alleen om echt te rijden, longeren doet de eigenaar zelf.

Therapie wordt heel zwaar, ik zie er ontzettend tegenop...
Wat wel mijn valkuil is, is dat ik te snel wil. Zodra ik dingen herken of opmerk, wil ik daar meteen wat mee doen. Ik weet ook voor het grootste deel wat ik moet doen en dat wil ik zo snel mogelijk maar dat kan dus niet en dat frustreert...

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 14:58

Miss_Blimm schreef:
CGT wat is dat?

Cognitieve gedragstherapie :-)