Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
petra85 schreef:Met mij gaat het redelijk, al ben ik gistere opgenomen met hartklachten in het ziekenhuis.
Ben bekend met hartproblemen.
Joolien schreef:Mijn mij gaat het nu trouwens alweer een stuk beter
Maritje1991 schreef:Ja, tis al een opgave om een dag door te komen. Wordt alleen maar erger. Daar komen is een wereldopgave en ik krijg alleen meer negatiever zelf beeld.
Ben zo klaar met dit leven... gadverdamme
Mindfull schreef:@ Barbalala, heftig dat je je zo boos voelt! Ik vraag me alleen (ik ken je verhaal niet) wel een beetje af of je wel geholpen wilt worden, of dat je je gelijk wilt hebben. Ik bedoel, je bent heel boos op de GGZ en dat heeft waarschijnlijk een heel lang verhaal. Maar die mensen zitten daar niet met de bedoeling om je te pesten, maar met de bedoeling om jou te helpen jezelf weer op de rit te krijgen. Dat is niet iets dat ze voor jou kunnen doen, wel iets dat ze graag met jou willen doen. En als jij er dan niet bent, kunnen ze ook niets voor je doen en is het moelijk afspraken maken.
Misschien is het goed om voor je zelf te bedenken wat je wel zou willen. En dan daarmee naar de GGZ te gaan.
Heel veel sterkte in ieder geval!
@ Maritje, baal dagje inlassen en dan morgen kijken hoe nu verder?
Ik merk heel erg dat ik af en toe een dag heb dat alles tegenzit en niets me kan schelen. Dat ik het liefst heel hard tegen een boom zou willen rijden, maar soms valt het de dag erna of 2 dagen erna allemaal al weer een heel stuk mee en durf ik wel van alles aan te gaan.
@Petra85, hoop dat je goed nieuws krijgt vandaag!
@Miranda40, PMT en EFT?
Miranda40 schreef:Maritje1991 is het niet mogelijk om met openbaar vervoer te gaan? Of iemand die je wil brengen? Het moet natuurlijk niet een opsessie worden om daar te komen. Heb je er al eens over gesproken met je therapeut? En waar komt die woede vandaan?
@Mindfull: PMT: Psychomotorische therapie wordt ook wel psychomotore therapie genoemd. Het is een methode binnen de lichaamsgerichte psychotherapie. In psychomotorische therapie is de cliënt samen met de therapeut bezig met het doen van lichamelijke activiteiten, oefeningen en opdrachten. Hierbij ligt de nadruk op het gebied van lichaamservaring en beweging. Hierbij is het doel van psychomotorische therapie het tot stand brengen van, of bijdragen aan, een gedragsverandering waardoor de psychische klacht van de cliënt verminderd of verdwijnt. Wanneer het verminderen van de ernst van de psychische klacht niet haalbaar is, leert psychomotorische therapie de cliënt om te gaan met de situatie en de klacht te accepteren. Wij doen dat in de gymzaal. Elke week is er een ander thema: denk bijv. aan schakelen (lopen-hardlopen) of golven (druk bezig zijn en dan even rust nemen). EFT is een oefening die je doet bij lijfspraak. Door op karaterpunten te kloppen, zinnen te zeggen kun je dichter bij je gevoel komen en dit ook uiten (denk bijv. aan emoties, woede).
Maritje1991 schreef:Mindfull schreef:@ Barbalala, heftig dat je je zo boos voelt! Ik vraag me alleen (ik ken je verhaal niet) wel een beetje af of je wel geholpen wilt worden, of dat je je gelijk wilt hebben. Ik bedoel, je bent heel boos op de GGZ en dat heeft waarschijnlijk een heel lang verhaal. Maar die mensen zitten daar niet met de bedoeling om je te pesten, maar met de bedoeling om jou te helpen jezelf weer op de rit te krijgen. Dat is niet iets dat ze voor jou kunnen doen, wel iets dat ze graag met jou willen doen. En als jij er dan niet bent, kunnen ze ook niets voor je doen en is het moelijk afspraken maken.
Misschien is het goed om voor je zelf te bedenken wat je wel zou willen. En dan daarmee naar de GGZ te gaan.
Heel veel sterkte in ieder geval!
@ Maritje, baal dagje inlassen en dan morgen kijken hoe nu verder?
Ik merk heel erg dat ik af en toe een dag heb dat alles tegenzit en niets me kan schelen. Dat ik het liefst heel hard tegen een boom zou willen rijden, maar soms valt het de dag erna of 2 dagen erna allemaal al weer een heel stuk mee en durf ik wel van alles aan te gaan.
@Petra85, hoop dat je goed nieuws krijgt vandaag!
@Miranda40, PMT en EFT?
Ik heb natuurlijk wel verplichtingen te doen, dus dat gaat niet.
Joolien schreef:Barbalala: Dat is zeker poedersuiker, ik snap wel hoe dat voelt. Ik neem aan dat je het goed hebt voorbereid? Balen hoor, maar van je af proberen te zetten zal moeilijk zijn, maar wel proberen hoor
Marit: Ik 'moet' ook wel eens wat van mn ouders en vriend maar als ik dat niet kan, kan ik dat niet. Jammer dan. Dan vinden zij dat wel, maar als je het niet kan moet je dat denk ik gewoon aangeven. Duidelijk grenzen gaan stellen hierin en aangeven dat het alleen maar averechts werkt.
Hier gaat het nu wel weer goed maar ik was vanmorgen echt super gespannen. Ik rijd nu 2 paarden en ik kan eigenlijk maar energie opbrengen voor 1. Dat vind ik zo jammer want het andere paard vind ik ook zo leuk om te doen, maar momenteel trek ik dat gewoon niet. Vandaag hielp het weer me een handje maar ik moet beslissingen gaan maken betreft het rijden. De eigenaresse heeft ook niks aan me als ik bijna nooit kan...
Verder zie ik echt ontzettend op tegen morgen, ik voel dat mn boosheid eruit moet en dat wil ik ook meteen doen want het trekt me gewoon omlaag en hangt als een zware deken over me heen. Maar dat opzoeken vind ik zoooo eng. Ik ben echt bang dat k mezelf verlies...