[Centraal] Tattoo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 10:04

Wat maakt de grootte nou weer uit?

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 10:15

Huertecilla schreef:
Ik begrijp niet waar je deze koppeling vandaan haalt.

Ik refereer eraan dat veel besluiten voor een tatau op een zichtbare plaats maar door een confict met reserve over die zichtbaarheid deze dan te klein houden.

Dus zeg ik ' Ieder zijn smaak' . :)
Ik wil ook een kleine op een zichtbare plaats omdat ik het mooi vind.
Heeft niks met 'me-too' te maken, wil er al 20 jaar eentje maar nooit gedaan. Vorig jaar een hartstilstand gehad tijdens een operatie en nu besef ik des te meer dat je moet doen wat je leuk vindt.
Dus plaats ik een contradictio in terminis omdat IK dat leuk vind *\%/*

jolienrotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 10:33

moonprayer schreef:
Adin, dat trekt weer bij :) zit nu een nieuw laagje huid overheen.

en jolienrotti, cover ups zijn zo lastig als je zelf wilt, vaak is het probleem dat de tattoo niet groter mag dan het mislukte exemplaar, dat is dan een bijna onmogelijke opgave.
`maar ik heb veel voorbeelden gezien van erg mooi gecoverde tattoo's :)
maar dat moet altijd groter dan de al staande tattoo..

ik ken overginds ook erg slechte gecoverde tattoo's haha := sneu voor de dame die ermee rondloopt, maar ze had de naam van haar man op haar ene bil, scheiding etc. volgende kerel, naam op dr andere bil, die relatie houd ook geen stand, en toen heeft ze bij eenweinig creatieve tatoeëerder de namen gewoon in laten kleuren als 2 compleet zwarte vlakken, met wat puntjes om het "sierlijk" te laten lijken.
wel heel jammer. had je nog best iets moois van kunnen breien, ze is ook niet bang van grotere tattoo's...

Mijn vriend is gelukkig niet bang voor grote tatoeages, het liefst zit hij er mee vol. Ik heb van deze tatoeëerder al wat cover ups gezien en die waren erg netjes.
ik vind het zelf persoonlijk heel jammer als mensen voor een cover up niet groter willen. Als je bij zoiets de tatoeëerder vrijheid geeft, krijg je het beste resultaat over het algemeen. Ik heb laatst ook een programma gezien over mislukte tatoeages, wat daar allemaal voorbij komt! bij dat programma zie je echt hoe belangrijk het is om naar het werk te kijken van de tatoeëerder waar je het wil laten zetten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 11:19

Vera schreef:
Dus zeg ik ' Ieder zijn smaak' . :)

Dat is niet helemaal correct.

Een tatau leent zich per definitie meer voor een ruimer opgezet pictogram dan voor een kleine detetailleerde afbeelding of ditto tekst.
De duurzaamheid van het toepasselijke van de afbeelding is het best in lijn met de duurzaamheid van een tatau.
Dat zijn eigenschapen van tataueren die niets met smaak te maken hebben.

Een tweede is het conflict tussen een zichtbare plek en niet te zichtbaar ´mogen´ zijn.
Neem een tatauage willen op de pols maar die wel willen kunnen bedekken.
Dat is geen kwestie van smaak maar van mode/conventie/sociale druk wat in conflict is met de eigenschappen van een tatau.

Je hebt wel de vrijheid om te beslissen wat je wil en inderdaad conform je eigen smaak.
Wat ik schrijf is dat het mij verbaast dat zovelen doen wat ze willen zonder te overdenken wat de eigenschappen van een tattau zijn.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 11:19

jolienrotti schreef:
bij dat programma zie je echt hoe belangrijk het is om naar het werk te kijken van de tatoeëerder waar je het wil laten zetten

Zie de tat van Gaga ;)

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 11:40

Volgende week donderdag laat ik een tattoo zetten. Het wordt een pink ribbon vlinder, op mijn bovenarm.
Net naar de shop geweest. Laten ze daar nou net een aantal pink ribbon tattoos hebben verzameld die ik zelf ook uitgezocht had. Oftewel onze smaken komen helemaal overéén. Dat vind ik wel een prettig idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 12:03

HC het is maar net hoe je het bekijkt. Ik vind het niet meer dan logisch dat iemand erover nadenkt of een tatoeage op een bepaalde plek te bedekken is indien nodig. We leven tenslotte nog steeds in een maatschappij waar het hebben van tatoeages nog niet overal geaccepteerd is. En er zal toch geld moeten binnen komen om de huur en eten te betalen. Ik weiger om anders te zijn dan ik ben, dus als ik een tattoo wil dan komt die er. Maar ik weiger ook om mijn beroepskeuze te laten afhangen van het feit in welk werk de zichtbaarheid van die tatoeages is toegestaan. En als dat betekent dat bepaalde plekken niet handig zijn om te kiezen .. dan is dat helaas maar zo. Alhoewel ik er 1 op mijn pols heb en die niet bedek met horloge of altijd lange mouwen. Het verbaasd mij hoe lang het soms duurt voor het iemand opvalt, sommige presteren het om er pas na 2-3 jaar achter te komen. Dus hoe opvallend is een opvallende plek als een pols dan uiteindelijk? :)

En ook dat je je eerst verdiept waar je die dan laat zetten vind ik niet meer dan logisch. Maar dat blijkt voor sommige mensen nog steeds erg lastig. Zonde, want je kan door alleen even het voorgaande werk van iemand te bekijken in nog geen 5 minuten zien of je toekomstige tatoeage een mislukking zal worden of niet.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 12:19

Mijn tattoo is eindelijk redelijk genezen na een maand. Veel bloedingen geweest en helaas zie je dit nu terug in mijn vlinder. Even vragen of ze het willen bijwerken en of er überhaupt iets aan te doen is :\

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 12:42

ik zag deze vandaag voorbij komen
normaal ben ik niet voor het idee om een tattoo als trouwring te gebruiken, maar vond dit wel een grappig iets om te zien :D
Afbeelding
wat vinden jullie?

@Huertecilla: waarom zeg je telkens tattau? is dat een duur woord voor een tattoo, of tatoeage?

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 13:00

Ik ben normaal ook geen fan dit soort tattoo's, maar vind deze toch wel heel erg vet.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 13:04

Erg schattig, en strak gezet voor zo'n kleine tattoo!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 13:10

iloonaa__ schreef:
@Huertecilla: waarom zeg je telkens tattau?

Dat is het oorspronkelijke samoaanse woord wat de basis voor ´tattoo´, ´tattou´en de NL-versie ´tattoe´ is. Al of niet met één of twee ´t´s.
We zeggen tegenwoordig ook Beijing ipv per land een eigen interpretatie en dat vind ik de perfecte niet verwarrende oplossing voor internationaal verschillend geschreven begrippen.

Interessant vind ik trouwens dat de eerste westerlingen die Samoa ´ontdekten´ Nederlanders waren en de tatau omschreven als kunstig fijne in netwerk patroon geweven zijden broeken.
Dit is te verklaren uit het feit dat ze niet aan land zijn gegaan en alleen van boot tot kano soort van contact hadden.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 13:14

Aaah, dat boompje en uiltje zijn lief! :+:

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 13:24

idinn schreef:
HC het is maar net hoe je het bekijkt. Ik vind het niet meer dan logisch dat iemand erover nadenkt of een tatoeage op een bepaalde plek te bedekken is indien nodig. We leven tenslotte nog steeds in een maatschappij waar het hebben van tatoeages nog niet overal geaccepteerd is. En er zal toch geld moeten binnen komen om de huur en eten te betalen. Ik weiger om anders te zijn dan ik ben, dus als ik een tattoo wil dan komt die er. Maar ik weiger ook om mijn beroepskeuze te laten afhangen van het feit in welk werk de zichtbaarheid van die tatoeages is toegestaan. En als dat betekent dat bepaalde plekken niet handig zijn om te kiezen .. dan is dat helaas maar zo.

Volstrekt logisch.
Dat is echter mijn punt niet.

Mijn punt is dat een tattau een aantal technische eigenschappen heeft welke deze, helemaal na verloop van enige tijd, minder geschikt maakt voor klein en fijn.

Een zichtbare plaats legt zoals je volstrekt logisch uitlegt in de werkelijke wereld sociale beperking op aan het formaat (en het ontwerp) en dús heeft een daar geplaatste tattau de inherente beperkingen van de techniek ervan.

Wat ik simpelweg niet begrijp is waarom niet gekozen wordt voor een grotere op een doorgaans bedekte plek.
Onder een cocktailjurk heb je zomaar een halve vierkante meter huidoppervlak welke je naar believen door het ontwerp van de kleding wel/niet kan laten zien.
Dat heeft imo niets met smáák van doen.

Dona85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 13:35

Huertecilla schreef:
Wat ik simpelweg niet begrijp is waarom niet gekozen wordt voor een grotere op een doorgaans bedekte plek.
Onder een cocktailjurk heb je zomaar een halve vierkante meter huidoppervlak welke je naar believen door het ontwerp van de kleding wel/niet kan laten zien.
Dat heeft imo niets met smáák van doen.

Wat heb jij met coctailjurkjes? ;)

Ik vind dat een ieder dat zelf mag bepalen,
Ik wil een tattoo bijvoorbeeld zelf kunnen zien dus mijn achterkant valt af.
Ook niet op mijn buik omdat die (helaas) niet zo strak is en vast en zeker niet strakker gaat worden...
Dus blijven algauw wat meer de 'zichtplekken' over en daar past nu eenmaal geen tattoo op van mevr. HC

ik vind dat je er erg diep op ingaat en een ieder voor zichzelf moet beslissen

iloonaa__ schreef:
ik zag deze vandaag voorbij komen
normaal ben ik niet voor het idee om een tattoo als trouwring te gebruiken, maar vond dit wel een grappig iets om te zien :D
[ Afbeelding ]
wat vinden jullie?

Vind di een erg mooie schattige tattoo
een mooi voorbeeld van een kleine tattoo op een zichtbare plek

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 13:49

Dona85 schreef:
ik vind dat je er erg diep op ingaat en een ieder voor zichzelf moet beslissen

Ontken ik dat ook maar érgens dan :?

Het enige wat ik opmerk is dat de keuze van een zichtbare plek vaak heel logisch tot een klein formaat leidt wat inherent nadelig is voor de tatau.

Als je valt over ´cocktailjurkje´ gebruik ik met plezier ´voetbal-tenue´ of ´t-shirt´.

Ik wil graag een in pazyryk stijl gestyleerde sneeuwluipaard. Dat houdt in het licht van duurzaamheid in dat het geen kleine tatau kán worden.
Het oppervlak bedekt door een t-shirt met gesloten hals en wat langige ´korte´ mouwen biedt ruimte te over aan de artiest om er wat duurzaam moois van te maken én geeft de mogelijkheid de afbeelding naar keuze geheel of gedeeltelijk te bedekken.

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 14:46

dat uiltje en die boom. erg schattig.
helaas zal dit maar voor korte duur zijn (net als een huwelijk?? :P)
de lijnen zullen snel wazig worden, dikker worden etc.

daarom begrijp ik HC ook wel, een tattoo leent zich eigenlijk niet voor dit soort priegelwerkjes..
er is ook een tattooerder die mini portretjes zet, op bijv. vingerkootjes.
een ware kunst opzich, en de portretten zijn GOED!
chter vress ik dat ze door het kleine oppervlak zullen worden verzwolgen, en na jaren gewoon onherkenbare gekleurde vlekjes worden.

máár zo'n portret heb ik nog nooit gezien ná jaren, alleen vers gezet.

edit: super toeval wil dat ik mijn facebook open, en dit de meest recente post is.:

http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 9529_n.jpg
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 9633_n.jpg
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 6010_n.jpg

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 2716_n.jpg
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 8682_n.jpg
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 5857_n.jpg

maar ik moet bekennen dat ik ze wel leuk vind ^^

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 15:20

moonprayer schreef:
dat uiltje en die boom. erg schattig.
de lijnen zullen snel wazig worden, dikker worden etc.

daarom begrijp ik HC ook wel, een tattoo leent zich eigenlijk niet voor dit soort priegelwerkjes..
er is ook een tattooerder die mini portretjes zet, op bijv. vingerkootjes.
een ware kunst opzich, en de portretten zijn GOED!
chter vress ik dat ze door het kleine oppervlak zullen worden verzwolgen, en na jaren gewoon onherkenbare gekleurde vlekjes worden.

máár zo'n portret heb ik nog nooit gezien ná jaren, alleen vers gezet.

..en dat is al wat ik probeer aan te geven met door zichtbare plaats klein gekozen tataus.

Er zijn een paar dingen die je MOET bedenken...

Sociaal:
- een zichtbare plek hééft sociale consequenties
- een naam van een lief is vaak minder standvastig dan de tatau
- een spreuk wordt makkelijk door voortschrijdend inzicht achterhaald
Technisch:
- lichaamsvorm en huidstructuur veranderen met de tijd
- klein of petieterig gedetailleerd zál vervagen

...en met die kennis kan je besluiten wat je wil.

Voor degenen die dit te diepgaand geneuzel vinden; het is WEL een keuze voor altijd.
Zeg op je 16e met toesteming van een ouder een tatau laten zetten is voor zomaar 60 jaar of meer.
Wil je voor altijd en in toenemende mate vastgelegd hebben op je huid dat je er niet over nagedacht hebt, niet diepgaand bent?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 15:29

moonprayer schreef:

Érg goed, scherp opgemerkt, punt +:)+

Behoorlijk toepasselijk ook want over tatau en huwelijk leven bij vooral jonge(re) vrouwen niet zulke realiststisch ideëen.
Dat doet onze samenleving opvoedkundig/educatief gewoon níet goed.

jolienrotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 16:12

Mijn vriend kan zijn tatoeage laten coveren, midden volgende maand.. Het word een tribal, hij kan niet wachten tot zijn huidige tatoeage is "verdwenen".
Ik vraag me trouwens nog wat af.. Ik wil graag een tatoeage, maar ik ben op dit moment bezig met afvallen. Is het verstandig om te wachten met een tatoeage laten zetten, tot ik op mijn streef gewicht zit?

astra4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 16:25

Wow, die mini tattoos zijn prachtig gemaakt! Maar inderdaad, wat blijft er uiteindelijk van over? Ik heb op mijn 18de ( inmiddels ruim 21 jaar geleden) een kleine g-sleutel (ook wel vioolsleutel) op mijn schouderblad laten zetten. Daar was ook niks van overgebleven. Het is met de jaren steeds minder straks geworden, tot het uiteindelijk een wazige brij was. Ik heb ook gekozen voor een cover-up, en dan wel veel groter. Ik ben momenteel nog bezig, maar de g-sleutel van ongeveer 2,5 cm hoog is nu aan het veranderen in een draak van zeker 40 cm; van bovenaan mijn schouderblad tot bijna helemaal onderaan mijn rug.

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 16:28

Huertecilla schreef:
..en dat is al wat ik probeer aan te geven met door zichtbare plaats klein gekozen tataus.

Er zijn een paar dingen die je MOET bedenken...

Sociaal:
- een zichtbare plek hééft sociale consequenties
- een naam van een lief is vaak minder standvastig dan de tatau
- een spreuk wordt makkelijk door voortschrijdend inzicht achterhaald
Technisch:
- lichaamsvorm en huidstructuur veranderen met de tijd
- klein of petieterig gedetailleerd zál vervagen

...en met die kennis kan je besluiten wat je wil.

Voor degenen die dit te diepgaand geneuzel vinden; het is WEL een keuze voor altijd.
Zeg op je 16e met toesteming van een ouder een tatau laten zetten is voor zomaar 60 jaar of meer.
Wil je voor altijd en in toenemende mate vastgelegd hebben op je huid dat je er niet over nagedacht hebt, niet diepgaand bent?

Afbeelding
*\%/*

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 16:29

Na hoelang denken . Hebben jullie.er 1 gezet

ik wil een vergeet mij niet voor mijn opa en oma(pa zijn ouders bijde aan longkanker overleden)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 16:38

astra4 schreef:
Wow, die mini tattoos zijn prachtig gemaakt! Maar inderdaad, wat blijft er uiteindelijk van over? Ik heb op mijn 18de ( inmiddels ruim 21 jaar geleden) een kleine g-sleutel (ook wel vioolsleutel) op mijn schouderblad laten zetten. Daar was ook niks van overgebleven. Het is met de jaren steeds minder straks geworden, tot het uiteindelijk een wazige brij was. Ik heb ook gekozen voor een cover-up, en dan wel veel groter. Ik ben momenteel nog bezig, maar de g-sleutel van ongeveer 2,5 cm hoog is nu aan het veranderen in een draak van zeker 40 cm; van bovenaan mijn schouderblad tot bijna helemaal onderaan mijn rug.

Bedankt voor het delen van deze ervaringsexpertise uit eerste hand.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 16:42

Diezelfde, mij eerste stond van idee tot zetten in 10 dagen op mijn pols.
Ben er nog steeds heel blij mee maar weet wel dat ik buj de volgende (en die zit sinds een aantal dagen in mijn hoofd) meer tijd ga nemen.
Voor het uitwerken en het fine-tunen. Daarbij ben ik niet tevreden over de artist van de eerste en dus nu ook daar bewuster mee bezig.