Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Huertecilla schreef:Ik begrijp niet waar je deze koppeling vandaan haalt.
Ik refereer eraan dat veel besluiten voor een tatau op een zichtbare plaats maar door een confict met reserve over die zichtbaarheid deze dan te klein houden.
moonprayer schreef:Adin, dat trekt weer bijzit nu een nieuw laagje huid overheen.
en jolienrotti, cover ups zijn zo lastig als je zelf wilt, vaak is het probleem dat de tattoo niet groter mag dan het mislukte exemplaar, dat is dan een bijna onmogelijke opgave.
`maar ik heb veel voorbeelden gezien van erg mooi gecoverde tattoo's![]()
maar dat moet altijd groter dan de al staande tattoo..
ik ken overginds ook erg slechte gecoverde tattoo's hahasneu voor de dame die ermee rondloopt, maar ze had de naam van haar man op haar ene bil, scheiding etc. volgende kerel, naam op dr andere bil, die relatie houd ook geen stand, en toen heeft ze bij eenweinig creatieve tatoeëerder de namen gewoon in laten kleuren als 2 compleet zwarte vlakken, met wat puntjes om het "sierlijk" te laten lijken.
wel heel jammer. had je nog best iets moois van kunnen breien, ze is ook niet bang van grotere tattoo's...
Vera schreef:Dus zeg ik ' Ieder zijn smaak' .
iloonaa__ schreef:@Huertecilla: waarom zeg je telkens tattau?
idinn schreef:HC het is maar net hoe je het bekijkt. Ik vind het niet meer dan logisch dat iemand erover nadenkt of een tatoeage op een bepaalde plek te bedekken is indien nodig. We leven tenslotte nog steeds in een maatschappij waar het hebben van tatoeages nog niet overal geaccepteerd is. En er zal toch geld moeten binnen komen om de huur en eten te betalen. Ik weiger om anders te zijn dan ik ben, dus als ik een tattoo wil dan komt die er. Maar ik weiger ook om mijn beroepskeuze te laten afhangen van het feit in welk werk de zichtbaarheid van die tatoeages is toegestaan. En als dat betekent dat bepaalde plekken niet handig zijn om te kiezen .. dan is dat helaas maar zo.
Huertecilla schreef:Wat ik simpelweg niet begrijp is waarom niet gekozen wordt voor een grotere op een doorgaans bedekte plek.
Onder een cocktailjurk heb je zomaar een halve vierkante meter huidoppervlak welke je naar believen door het ontwerp van de kleding wel/niet kan laten zien.
Dat heeft imo niets met smáák van doen.
iloonaa__ schreef:ik zag deze vandaag voorbij komen
normaal ben ik niet voor het idee om een tattoo als trouwring te gebruiken, maar vond dit wel een grappig iets om te zien
[ Afbeelding ]
wat vinden jullie?
Dona85 schreef:ik vind dat je er erg diep op ingaat en een ieder voor zichzelf moet beslissen
moonprayer schreef:dat uiltje en die boom. erg schattig.
helaas zal dit maar voor korte duur zijn (net als een huwelijk??)
de lijnen zullen snel wazig worden, dikker worden etc.
daarom begrijp ik HC ook wel, een tattoo leent zich eigenlijk niet voor dit soort priegelwerkjes..
er is ook een tattooerder die mini portretjes zet, op bijv. vingerkootjes.
een ware kunst opzich, en de portretten zijn GOED!
chter vress ik dat ze door het kleine oppervlak zullen worden verzwolgen, en na jaren gewoon onherkenbare gekleurde vlekjes worden.
máár zo'n portret heb ik nog nooit gezien ná jaren, alleen vers gezet.
moonprayer schreef:helaas zal dit maar voor korte duur zijn (net als een huwelijk??)
Huertecilla schreef:..en dat is al wat ik probeer aan te geven met door zichtbare plaats klein gekozen tataus.
Er zijn een paar dingen die je MOET bedenken...
Sociaal:
- een zichtbare plek hééft sociale consequenties
- een naam van een lief is vaak minder standvastig dan de tatau
- een spreuk wordt makkelijk door voortschrijdend inzicht achterhaald
Technisch:
- lichaamsvorm en huidstructuur veranderen met de tijd
- klein of petieterig gedetailleerd zál vervagen
...en met die kennis kan je besluiten wat je wil.
Voor degenen die dit te diepgaand geneuzel vinden; het is WEL een keuze voor altijd.
Zeg op je 16e met toesteming van een ouder een tatau laten zetten is voor zomaar 60 jaar of meer.
Wil je voor altijd en in toenemende mate vastgelegd hebben op je huid dat je er niet over nagedacht hebt, niet diepgaand bent?
astra4 schreef:Wow, die mini tattoos zijn prachtig gemaakt! Maar inderdaad, wat blijft er uiteindelijk van over? Ik heb op mijn 18de ( inmiddels ruim 21 jaar geleden) een kleine g-sleutel (ook wel vioolsleutel) op mijn schouderblad laten zetten. Daar was ook niks van overgebleven. Het is met de jaren steeds minder straks geworden, tot het uiteindelijk een wazige brij was. Ik heb ook gekozen voor een cover-up, en dan wel veel groter. Ik ben momenteel nog bezig, maar de g-sleutel van ongeveer 2,5 cm hoog is nu aan het veranderen in een draak van zeker 40 cm; van bovenaan mijn schouderblad tot bijna helemaal onderaan mijn rug.