Vanochtend les 7 gedaan. Ging best lekker. Het laatste stukje voelde ik m'n rug wel een beetje. Net heerlijk wezen boscrossen
Morgen les 8
Danseresje
Geplaatst: 05-08-12 14:39
Janine1990 schreef:
Ja ben beide dagen bij de Grand Prix geweest (deel 1 landenwedstrijd).
oe, gaaf zeg!
Danseresje
Geplaatst: 05-08-12 17:42
Vandaag les 12 gelopen. Al gauw begon het te druppelen. Op zich een redelijke regenbui, die gelukkig niet doorzette! wel lekker gelopen. bewust kleine pasjes gaan maken, had van de week toch wat last van mijn rechterbeen. ging vandaag heel goed. het zag er waarschijnlijk niet uit, maar werkt voor mij. moet gewoon ff kleine dribbelpasjes gaan maken! Maar het ging al met al veel beter dan vrijdag! Wel weer mijn afstand verbeterd. les 10 was 3.59km, les 11 3.57,m en les 12 vandaag was 3.64km (alle 3 de lessen zijn ip hetzelfde!). Woensdag op voor les 13 en dan zit ik volgende week al op de helft!!!!! Heb totaal nu in 4 weken 33.83km afgelegd. best leuk om dat zo te zien !
alleen het weerbericht van Endomondo klopt niet. Er staat dat het zonnig was tijdens mijn workout. Nou, die zon heb ik niet gezien hoor!
Hey allemaal! En zo zijn we ineens doorgeholt naar deel 2! Zag dat er hartslagmeters bij de Aldi te koop zijn (20 euro geloof ik). Is van het merk Ascot. Heeft hier iemand ervaring mee?
De decathlon verkoopt ze ook voor rond de 20 euro van kalenji. Qua schoenen en kleding is dat een goed merk, of dat ook geldt voor de hartslagmeters durf ik niet te zeggen. Maar daar zou ik voor die prijs nog wel op durven gokken, die van de Aldi heb ik eigenlijk alleen slechte verhalen over gehoord.
Ik ben al 2 weken (of 3 hmm) niet meer geweest. Heel slecht, maar weer zo druk met leren en nu kan ik vaker naar m'n paard in de week, dus dan gaat dat voor. Nog even volhouden, vanaf half september weer "alle" tijd. Gelukkig was volgende dag van m'n schema 2x10 minuten dus dat lukt sowieso dan wel
Ik heb ook die hartslagmeters in de aldi folder zien staan inderdaad. Vraag me ook af of dat een beetje wat is. Ben benieuwd of er mensen zijn die hem hebben. Zelf heb ik de oude van mijn moeder van Polar, maar gebruik nu eigenlijk alleen maar het horloge ervan. Ben wel van plan om er mee te gaan lopen.
Zaterdagavond nog even mijn 20 minute work out rondje gelopen. Ineens geeft runkeeper wel allerlei gegevens aan op mijn ipod Ik had in ieder geval een gemiddelde snelheid van 10,47 km/u, iets van 108 calorien en een afstand van begin de 3 km geloof ik. Weet het niet meer zeker, want ik had hem niet afgezet tijdens de cooling down. Ik moet deze gegevens nog even checken of dat het mogelijk is, want vind het wel erg raar dat hij het nu ineens wel kan aangeven.
Heb ook nog een matje ingeslagen bij de sportwinkel, dus ik kan nu volledig van start gaan!
Vanaf deze week ga ik weer aant trainen voor de 10 km in oktober. Moet nog even mezelf een schop onder mijn reet geven om weer volle bak aan de gang te gaan maar dat gaat wel lukken. Al voel ik me nu niet fit. Gisteravond terug gekomen van Solar festival wat in Roermond gehouden wordt.
Zo vanochtend les 18 gelopen (5-7-7-5) en dat ging prima. Korte warming-up vooraf en prima vol te houden ondanks de regen. Woensdag maar beslissen of ik les 18 nogmaals ga lopen of les 19. Die les is een stuk pittiger. Dat is namelijk 8-10-8 ... dat lijkt mij een behoorlijke stap. Iemand hier ervaring mee?
Anvisa
Geplaatst: 06-08-12 12:28
Hoihoi!
Ik meld me ook! Zal niet zo heel fanatiek zijn in het topic, maar vind het erg leuk om de ervaringen van anderen te lezen.
Zelf loop ik ook hard met Evy, heb net les 6 gehad en was toch wel wat zwaar na het weekend, maar heb wel mn grens op gezocht en dat vond ik ook wel belangrijk want de lessen hiervoor waren niet zo heel zwaar voor mijn gevoel.
Ik heb Evy altijd op mn MP3 staan en daarnaast heb ik mijn telefoon altijd mee waar ik Sportstracker op aan zet, dit probeer ik ook in excel wat bij te houden zodat ik kan zien hoeveel ik gelopen heb etc.
Maar vind het nog erg lastig om te bepalen wat voor tempo ik heb, snel is het niet, maar ik ben wel benieuwd wat ongeveer normaal is? Met Evy is het wel weer wat lastiger te bepalen omdat je natuurlijk ook stukken loopt tussendoor...
Zelf zit ik nu op 7:20min/km.... Eerder zette ik altijd sportstracker altijd al aan zodra ik begon te wandelen (reed eerder altijd met de auto ergens heen en dan wandelde ik naar mijn "startpunt", maar ik probeer m nu pas aan te zetten zodra Evy ook start.. En daar kwam vandaag 7:20 uit.
Ook heb ik meteen na mn 3e les goede schoenen aan geschaft, scheelt een hoop!
Evelijn, als je gewoon rustig begint moet dat denk wel lukken hoor! Die lessen volgen elkaar niet voor niks op ook. Schema wat ik gebruik maakt elke week best grote sprongen qua tijden en dat is ook goed te doen. Je kan echt meer dan je denkt is mijn ervaring telkens
Welkom Anvisa! Goed dat je meteen goede loopschoenen hebt gekocht, dat is erg belangrijk!
Itrichta
Geplaatst: 06-08-12 21:29
Vandaag les 9 (2006) versie gelopen. Het ging best wel lekker. Aan het eind voelde ik wel mijn scheenbeen iets.
Hoe lang wandelen/lopen jullie warm en uit. Hier wandel ik meestal vijf minuten voordat ik begin. En na de les van evy, wandel ik meestal nog een minuut of tien en ga dan rekken. Welke rek oefeningen doen jullie?
Weet iemand waar ik de papieren versie van de beide evy's kan vinden, dan kan ik vergelijken wat met het fijnste lijkt. Ik ga wel de versie van 2011 ook downloader.
Ik heb de hartslag meter van de liddl. Heb hem alleen nog niet gebruikt.
Susanne_
Geplaatst: 06-08-12 21:50
Pffff, vandaag voor het eerst in twee weken weer hardgelopen. Zo'n lange stop i.v.m. drukte op het werk. Had na 8 minuten een zijsteek die na 2 min. wandelen wel weer weg trok en na de tweede 8 minuten weer opkwam... Heel irritant. Daarna het laatste stuk maar naar huis gewandeld. Wat doen jullie bij een zijsteek?
Blackje
Geplaatst: 06-08-12 21:52
Vandaag les 8 geloof, vond het makkelijker dan de vorige les!
Arzil
Geplaatst: 07-08-12 06:44
Weer nieuwe hardlopers erbij! Welkom
Ik heb eigenlijk (nog) nooit last gehad van steken in mijn zij. Vind het ook erg lastig om dan te zeggen wat ik daarmee zou doen. Vroegah, met paardrijden, had ik daar ook vaak last van. Maar toen was het afhankelijk van het soort steek of ik dan beter kon stoppen of gewoon doorrijden. Dus heb er geen zinnig woord over te zeggen.
Itrichta, ben benieuwd naar je ervaringen met de hartslagmeter!
Ik moet ook nieuwe oortjes, 1 van mijn katten heeft een rubber fetish en heeft het kabeltje gesloopt waar de oortjes van mijn ipod aanzitten. Die kan ik dus niet meer gebruiken. Maar ga gewoon voor simpele oordopjes.
Ik ga morgen weer rondje doen! Momenteel zit ik op 2x in de week. Vaker is simpelweg niet te realiseren. Zie alleen wel een beetje tegen de winterperiode op, want merk nu al dat de dagen zoveel korter zijn. In het donker lopen vind ik niet echt een strak plan.
In het donker lopen ging mij afgelopen winter prima af juist Voor mij geen reden om het niet te doen dus Ik zit nu trouwens ook op 2 keer per week. Het is even niet anders, conditie blijft iig op peil zo. Vanavond weer training, als de trainer dit keer weer iets anders heeft bedacht ga ik zelf wel rondjes rennen oid...
In de winter loop ik ook altijd lekker.. Hoewel de drempel om te GAAN dan soms wel iets hoger ligt haha!
Ik ben heel rustig aan weer lekker wat rondjes aan het hobbelen tussen mijn studie door. Vorige week: 2 X 15 Min 30 Minuten interval (sprinten & wandelen.