Hardlopen, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak loop jij gemiddeld hard?

minder dan 1x per week
37 (11%)
1x per week
35 (11%)
2x per week
97 (30%)
3x per week
106 (33%)
meer dan 3x per week
41 (12%)

Totaal aantal stemmen: 316

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 07:33

Goldie schreef:
Welkom welkom!

Dank u dank u :D

Snippergroen

Re: Hardlopen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 08:28

Ik vond zelf Evy heel fijn om mee te beginnen (gerend tot les 19) maar daarna heb ik het zelf overgepakt. Het 'wachten tot je mag stoppen' werkt voor mij niet zo. Zodra ik weet tot wáár ik moet rennen ben ik veel minder vermoeid en ren ik ook lekker door :) Vervolgens heb ik mijn renstukken zelf steeds meer opgebouwd tot 5 km. Dat doe ik nu weer :)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 10:06

Vanmiddag of vanavond (ligt aan de regen) les 9 lopen, en daarvoor eerst braaf mn buikspieroefeningen doen.

Heb er nu al zin in :')

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 10:27

Hi allemaal,

Ik zou me graag melden hier.. Dit lijkt me wel een gezellig hardloop-topic :)!
Inmiddels loop ik al een paar jaar, maar wegens blessures en/of botbreuken met lange maanden van niet lopen ertussen. Ik heb meerdere 5-10 en 15 km wedstrijden gelopen, dus ook voor ervarings-vragen kunnen jullie bij me terecht ha-ha.

Vorig weekend weer een 5km wedstrijdje gehad, loop nu ongeveer 6 a 7 km 2 a 3x per week. Ik wil doortrainen om ooit eens een halve marathon te gaan doen, ik ben gek op duurlopen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 10:32

Whoo ik mag meelopen met de 4mijl van Groningen :D Nu dus echt flink in training :)

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 10:35

Leuk!! Ik heb gister ook de bevestigingsmail gehad! Nu kan ik echt ergens naar toe trainen! :)

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 11:01

Zijn er hier trouwens ook mensen die met een hond hardlopen? :)
M'n tante heeft gevraagd of ik 5 dagen de hond wil uitlaten (1/2 x per dag ongeveer een uur wandelen), dus het leek me wel leuk om de hond dan gewoon even mee te nemen een rondje!
Maar ik ben benieuwd of dat gaat werken, want het is een tja, hoe zeg je dat...... Nogal overactieve hond, die waarschijnlijk veeeeel harder wil dan dat ik wil! :=

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 11:03

Chrissie schreef:
Leuk!! Ik heb gister ook de bevestigingsmail gehad! Nu kan ik echt ergens naar toe trainen! :)

Ja inderdaad!

Over met de hond: Nee, absoluut niet. Toen wij nog een hond hadden ( overactief beest) ben ik een keer met hem wezen skaten. Beest holde ervandoor (en sleepte mij dus mee :') ) en na een tijdje was hij moe, kon ik hem meeslepen. Met hardlopen heb ik het nooit durven proberen :')

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 11:05

Je hebt speciale dingen dat je die lijn om je middel kan doen en hij je niet omver kan trekken, ideaal!! Je moet even goed opletten waar je loopt ivm de warmte en gevoeligheid van zn kussentjes op zn poten..

Negerzoen schreef:
15km.. jeetje! Ik mag blij zijn als ik ooit de 10 haal! haha. Dat vind ik zelf ook meer dan genoeg :)

waarom dat???

Ik moet zeggen dat de 10 mij vrij makkelijk afgaat (zelfs over het strand..), het schijnt dat het daarboven wel lastiger gaat worden maar 15 is ook niet onmogelijk voor een beginnende loper volgens mij.

Dinsdag gelopen met een paar collega's, de 10 km over het strand.. Ik was heel erg bang voor mn knieen!! (heb een aantal oude blessures en tot 4 weken terug mank gelopen ivm schuren in mn meniscussen en kniebanden) maar dat viel me alles mee! AS dinsdag voor het eerst de 13 doen, spannend!! Dus morgen even 6 km sprint voor mn snelheid doen :)

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 11:07

Haha oke! Ach, ik ga het wel gewoon proberen, en anders maken we er een gewone (lange) wandeling van! Was ook niet van plan hem 5 dagen achter elkaar mee te nemen, dan heb ik teveel spierpijn gok ik, en heeft hij nogggg meer spierpijn! :=

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 11:57

Ik loop ook met mijn kleinste hond, ( engelse stafford ) en die loopt lekker naast me mee. Wel aan de lijn ivm auto's of we moeten in het bos lopen dan is ze lekker los. Mijn andere hond meen ik niet mee , die is liever lui dan moe. De kleine doet het heel goed, eerst liep ze ook te hard maar ik heb ze maar een paar keer hoeven corrigeren en nu gaat het prima. Ze weet ook als we harlopen dat ze dan niet hoeft te gaan plassen want ik sleur ze dan gewoon mee, want anders sta je ineenkeer stil. Als we rustig gaan lopen dan mag ze natuurlijk wel.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:29

Romyv, jij loopt wel érg makkelijk hoor dat geld voor de meeste niet haha. Als ik in een keer 5km ga rennen loop ik mijzelf gigantisch in de blessures (sterker nog dat doe ik al met start2run van Evy haha).
Heerlijk lijkt me dat, mijn broer kan ook gewoon ineens 10km hardlopen en alleen een beetje spierpijn eraan over houden, dat hoef ik niet te proberen.

Ik loop samen met mijn hond, dat heeft zelfs nog een aparte club en tuig haha. Heb zelf een cani-cross tuigje gekocht samen met mijn vader (ieder de helft van het bedrag) en het loopt heerlijk.
Tessa trekt alleen helaas niet echt, die blijft heul netjes naast je lopen dus dat moeten we nog even trainen maar het is wel een stuk leuker als alleen. Heb wel een gehoorzame, zeer actieve
Mechelse Herder :).

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:42

Kasmir schreef:
Romyv, jij loopt wel érg makkelijk hoor dat geld voor de meeste niet haha. Als ik in een keer 5km ga rennen loop ik mijzelf gigantisch in de blessures (sterker nog dat doe ik al met start2run van Evy haha).
Heerlijk lijkt me dat, mijn broer kan ook gewoon ineens 10km hardlopen en alleen een beetje spierpijn eraan over houden, dat hoef ik niet te proberen.
).

Heb je het dan over 5km aan 1 stuk lopen of interval?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:44

Ik moet het ook echt rustig opbouwen, mijn knie staat niet goed ("spoort" verkeerd en door gebruik verkeerde spieren daardoor staat die nu scheef). Maar kan nu toch al best ver zonder er last van te hebben. Vroeger had ik na 500 meter rennen al last.

Evy zou echt niks voor mij zijn, vind het fijner om met stopwatch op m'n horloge te werken. Kan soms van muziek heel geïrriteerd raken of ik luister er niet naar en dan hoor ik niet wat ik moet doen haha.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:04

Romyv schreef:
Je hebt speciale dingen dat je die lijn om je middel kan doen en hij je niet omver kan trekken, ideaal!! Je moet even goed opletten waar je loopt ivm de warmte en gevoeligheid van zn kussentjes op zn poten..

Negerzoen schreef:
15km.. jeetje! Ik mag blij zijn als ik ooit de 10 haal! haha. Dat vind ik zelf ook meer dan genoeg :)

waarom dat???

Ik moet zeggen dat de 10 mij vrij makkelijk afgaat (zelfs over het strand..), het schijnt dat het daarboven wel lastiger gaat worden maar 15 is ook niet onmogelijk voor een beginnende loper volgens mij.

Dinsdag gelopen met een paar collega's, de 10 km over het strand.. Ik was heel erg bang voor mn knieen!! (heb een aantal oude blessures en tot 4 weken terug mank gelopen ivm schuren in mn meniscussen en kniebanden) maar dat viel me alles mee! AS dinsdag voor het eerst de 13 doen, spannend!! Dus morgen even 6 km sprint voor mn snelheid doen :)

Ik bedoel daarmee dat het voor mezelf meer dan genoeg is ;) Ik ga uiteindelijk voor de 8km en wie weet in de toekomst..! :)

Ik mocht vanavond weer rennen maar ik heb wat last van mijn knieën. Daarnaast heb ik een aantal schoolopdrachten ingeleverd waardoor er een boel stress wegvalt en dat nu zijn tol eist in vermoeidheid, hoofdpijn en een vaste rug & nek :')
ik wil niks forceren dus ik sla een dagje over en kijk of het morgen beter gaat :)

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:03

Wat kunnen sommige al van zichzelf ver lopen! Dat moet ik niet proberen, haha, dat is solliciteren naar een blessure. Ik ga nu wel even op de loopband hardlopen, zonder schema van Evy want ben vrij moe maar gewoon even voor mezelf een stukje.

Breda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:15

Lees nu en dan mee, zit in verbouwing dus van lopen komt helaas weinig terecht nu. Heb wel zin om te lopen, maar moet thuis zijn voor de bouwvakkers, werken of maar mijn pony toe. Dinsdag gelopen, maar viel me wat tegen. Komend weekend weer lopen dan.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:24

idinn schreef:
Ik moet het ook echt rustig opbouwen, mijn knie staat niet goed ("spoort" verkeerd en door gebruik verkeerde spieren daardoor staat die nu scheef). Maar kan nu toch al best ver zonder er last van te hebben. Vroeger had ik na 500 meter rennen al last.

Evy zou echt niks voor mij zijn, vind het fijner om met stopwatch op m'n horloge te werken. Kan soms van muziek heel geïrriteerd raken of ik luister er niet naar en dan hoor ik niet wat ik moet doen haha.

heb ik ook bij beide knieen.. is een vrouwenkwaaltje..

Sinds ik veel fitness heb ik er geen last meer van (tot mijn verbazing!) heb je fysio enz?

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:43

Ik heb ook rare knieeen haha paar keer uit de kom gehad en nu net 2,5 jaar fysio fitness achter de rug! Toen ik daarmee stopte vlogen de kilo's er aan!! Ondanks het paardrijden!

Ik ga vanavond weer! Net 20 min crosstrainer gedaan. Vanavond lesje rennen!

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:50

Heeft iemand trouwens zo'n armband om je iphone in te doen (voor om te bovenarm) tijdens het hardlopen? Zo ja welk merk is goed?

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:54

Ik heb een rare rechterknie, die snel overbelast is := Gelukkig met lopen weinig last de laatste tijd, spieren worden sterker denk ik.
Ik mag morgen weer, heb wel zin. Maar moet of voor mijn werk (sta normaal al op 6 uur op) of overslaan want mijn vriend is jarig dus visite enzo. Zaterdagochtend paard wegbrengen die gaat in training voor de keuring en dan daarna maar rennen denk ik. Dat wordt de eerste keer dat ik een les verplaats... :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:08

Geen fysio voor gehad, vriendin van mij wil wel keer tape geven en voordoen hoe ik dat moet plakken (ze is fysiotherapeut). Zodat de juiste spieren gedwongen worden hun werk te doen.

Lillytjuh: ik ga binnenkort bij decathlon die van kalenji halen. Iedereen die ik ken loopt daarmee en ook toen ik april ben gaan kijken bij de 10 Miles liep bijna iedereen met dat merk. Is ook wel Fin. Dat je eventueel gewoon nog kan bedienen, zag dit weekend er 1 van Nike en dan zit je telefoon echt in een zakje weggestopt. Niet handig..

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:14

lillytjuh schreef:
Heeft iemand trouwens zo'n armband om je iphone in te doen (voor om te bovenarm) tijdens het hardlopen? Zo ja welk merk is goed?

Ik heb een roze van ebay haha! Moet oppassen dat ik hem niet te strak doe maar voor de rest zit hij goed!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:25

idinn schreef:
Geen fysio voor gehad, vriendin van mij wil wel keer tape geven en voordoen hoe ik dat moet plakken (ze is fysiotherapeut). Zodat de juiste spieren gedwongen worden hun werk te doen.

Lillytjuh: ik ga binnenkort bij decathlon die van kalenji halen. Iedereen die ik ken loopt daarmee en ook toen ik april ben gaan kijken bij de 10 Miles liep bijna iedereen met dat merk. Is ook wel Fin. Dat je eventueel gewoon nog kan bedienen, zag dit weekend er 1 van Nike en dan zit je telefoon echt in een zakje weggestopt. Niet handig..

Bij de Decathlon hebben ze ook hele fijne, goed betaalbare, hardloopspullen! Ik loop in een KNALGEEL shirt van Kalenji en heb ook twee zomerbroeken daar gehaald :)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:29

ik heb ook jaren fysio gehad voor die knieeen, heeft nooit gewerkt. Nu train ik mn benen heel zwaar in de fitness en het is over! Zelfs na mn laatste blesure (gevallen van mn paard, kniebanden en capsel onder mn meniscuss gescheurd), 3 maanden heel erg mank gelopen en loop nu 10 km hard door het mulle zand zonder last te krijgen een maand verder...

ik stop hem in mn BH :D werkt prima!!!!!