knieproblemen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 14:11

Ben ook wel trots op hem hoor ;)
Dat had ik nooit gehaald met hem (ben niet zo'n getalenteerde ruiter), maar paard heeft wel talent en met de juiste ruiter komt dat er ook uit.

En voor mij is hij straks nog leuk als leerpaard (zij traint hem tot hij zijn max heeft bereikt) :D

nexthorse

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 14:16

Ja, hartstikke mooie constructie zo!

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 15:27

Super gedaan zo Mirranda.
Ik ben zo 2 jaar terug les beginnen nemen van iemand die bij ons (BE) niveau prix st george rijdt.
Die heeft me super geholpen om de streken uit mijn fjord te halen (om mij te overtuigen eerder dat ik het wel kon zelf) en zo mijn vroegere fjord een meer dan degelijke basis te geven. Door een val van Jalenka was ik geblesseerd en toen is instructrice er een aantal keer op gegaan. Tegen dat ik hersteld was van mijn gekneusde ribben, heb ik ijn meniscus gescheurd en was het einde van mijn rijden daar. (heb wel nog 2 keer gereden voor mijn operatie, nadien door problemen met mijn vader en mijn zus (lang verhaal, enkel via pb desnoods))
Gelukkig weet ik nu dat ik zelf een fjord kan inrijden, met streken en fratsen en al.
Als mijn instructrice destijds Jalenka over nam kreeg ik lofzang omdat ze er gewoon kon opstappen en mee weg rijden. Wennen moest niet (als juist aan de kleinere passen) want hetgeen haar paard op een manier was aangeleerd, herkende ze bij Jalenka ook.
Nu heb ik een jonge fjord van 1.5 staan, die moet vanaf volgend jaar met mij aan de bak mag(om degelijk ingereden te worden op 4, dus niet volle bak volgend jaar maar eerder gewenning en een rustige start geven onder het zadel).

Mirranda hoop ook dat voor jou de kilo's er vlot blijven af gaan.

Over morgen ga ik dan weer op controle. pff
Vind mijn knie nu slechter dan vorige week maandag voor die spuit.
Hoop niet dat hij er zo nog een zet.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:32

@Keandra: Heel veel succes woensdag!!!
@Miranda: Jou positieve verhaal doet goed :) Ik hoop dat voor iedereen het ook zo gaat aflopen met de knie ellende. En wat stoer van je Haf :j
@Sandorra: Die gladheid is zo verraderlijk inderdaad. Hopelijk is het mee gevallen met je schade!

Morgen weer naar de fysio hier, ik ben benieuwd wat hij dan voor me in petto heeft :o

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:59

Alvast succes voor woensdag, Keandra!

jipje_niekje, sterkte alvast voor morgen! Is je knie al wat minder dik/reactief?

Ik ben net bij de huisarts geweest. Hij kon zich helemaal vinden in mijn situatie, had er alle begrip voor. Heb nu dus weer tramadol meegekregen. Toch wel een beetje een opluchting :)
Kan ik volgende week (dan heb ik vakantie) hopelijk een paar dagen wat bijkomen.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:09

Succes morgen jipje_niekje.

Ik hoop dat het werkt nexthorse, en dat je lekker een paar dagen vakantie kan vieren.

Ik heb examenweek en ik vlieg een eind in de rondte, en dat merk ik ook := Vandaag 4e schockwave gehad en frequentie stond flink hoog merkte ik, en ik voel hem nu flink!

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:01

aaaaaaaaagh gaat het net lekker de goede kant op, krijg ik vandaag gewoon een trap van een paard op mijn slechte been... zucht!
Jah, ik voel de knie wel nu... Ben benieuwd naar morgenvroeg :)

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 21:31

@ Keandra: Mijn instructrice rijdt ook op Prix St. George niveau (met haar eigen paard).
Ze heeft mijn 10 jarige en mijn jonkie ook ingereden en die zijn zo fijn te rijden.
Je kijkt er vast enorm naar uit met je jonkie aan de slag te gaan.

Succes met je controle (ben blij dat ik niet van die spuiten hoefde :D )

@ Jipje_niekje: Succes weer bij de fysio.

@ nexthorse: Hoop dat de tramadol en je vakantie een positieve uitwerking hebben.

@Iejoorr: Hoeveel behandelingen moet je nog?

@ sliertje: Natuurlijk trapt een paard juist tegen de knie waar je dat niet kunt gebruiken }:0
Hoop dat de schade meevalt.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 16:05

Mirranda wat gaaf om je haf zo te zien lopen op dat nivo :P
Sliertje zul je dan net zien. Hoe is het vandaag met je knie?
Iejoorr hoe voelt het vandaag bij jou na je behandeling van gisteren?
Keandra heel veel succes morgen met de controle.

Ben zonet gebeld door de kliniek. Morgen om 7 uur mag ik me melden en om 8 uur word ik geholpen. Ben benieuwd. Begin nu toch wel een beetje zenuwachtig te worden. Wil nu de laatste dingen nog in huis doen, vanavond vroeg naar bedje en morgen moet het dan maar :=

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 16:59

sandorra schreef:
mij operatie vrijdag gaat niet door... vader chirurg overleden.... begrijpelijk..... maar baal als stekker.....moet minimaal 2 weken tussen knie 17 feb gepland en verstandkiezen zitten..... Fijn....

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:00

Spannend Miranda!! Succes morgen :)

Vandaag is mijn knie niet heel pijnlijk maar voel me draaien toch wel dat hij gisteren een dreun gehad heeft...
Straks naar de fysio :)

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:30

sandorra schreef:
sandorra schreef:
mij operatie vrijdag gaat niet door... vader chirurg overleden.... begrijpelijk..... maar baal als stekker.....moet minimaal 2 weken tussen knie 17 feb gepland en verstandkiezen zitten..... Fijn....

Dat is echt flink balen zeg!!! Dat zou dus betekenen dat je voor 3 februari geholpen moet zijn alleen valt 1 en 2 februari in het weekend. En moet de verstandskies eerder getrokken worden voordat je geopereerd gaat worden aan je knie?

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:32

Eerst gaat mijn knie nu en twee weken later verstandskiezen..... Moet ik er weer 4 weken tegen aan hikken :( Was bíjna blij dat het vrijdag zou zijn.....

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:42

Iejoorr, dankje :) Jij succes met de examens! Hoe is het met je knie vandaag?

sliertje, dat zal je net zien... Nou, hopelijk is het gewoon even flink beurs en verder niets.

Miranda40: spannend! Alvast heel veel succes voor morgen!

sandorra, wat een pech... Kan me goed voorstellen dat je het graag achter de rug wilt hebben :(:)

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:45

Miranda40 succes morgen zal aan je denken......

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:25

@ Miranda40: Succes morgen +:)+

@ Sandorra: Onwijs balen zeg. Net nu het eraan zat te komen |(

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:30

Knie was wel oke. Traplopen is alleen erg zwaar en fietsen is ook niet je van het.
Net paardgereden en een flink stuk moeten lopen naar de bushalte en naar huis. Voel normaal mijn knie erg aan de binnenkant, maar nu had ik echt flinke pijn aan de bovenkant, pijn die ik echt nog nooit gevoeld heb die nu opeens erg heftig was. Was blij toen ik thuis was, morgen maar even bij de fysio neerleggen, misschien heeft hij er iets zinnigs over te zeggen.

Balen zeg Sandorra!

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 08:20

Hoe bedoel je vroeg zeg :O controles zijn gedaan. Temperatuur wat aan de lage kamt net zoals de bloeddruk. Nu omkledenen wachten totdat ik gehaald wordt

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 10:06

@Miranda40: heel veel succes en sterkte, hopelijk valt het mee☺️
@Sandorra: balen dat je eerste operatie is uitgesteld....
@Sliertje: hoe is het nu met je knie na die trap van de week? Wat vond de fysio er van??
@Nexthorse: hopelijk kun je nu ff bijkomen met de andere pijnstillers en extra rust.... Hoe lang moest je het ook alweer aankijken van de orthopeed??

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 10:14

Succes Miranda!

Succes bij fysio Iejoor, hopelijk hebben ze daar een antwoord.

Wat balen Sandorra! Het is toch iets wat je maar liever achter je wil hebben.

Ik heb morgenochtend weer fysio en heb de laatste 2 weken weer meer last van een zeurende pijn aan de binnenkant van m'n knie. Ook met het doen van de oefeningen krijg ik wat meer last dus ben benieuwd. Heb wel een veel stabieler gevoel gelukkig.

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 11:30

Iejoorr, succes bij de fysio!

Miranda40, ik hoop dat je al geholpen wordt of bent, en dat alles goed verloopt!

_kiki_ hopelijk kan je fysio je helpen :)

Jipje_niekje, volgende week maandag wordt er een mri gemaakt en 14 februari heb ik weer een afspraak bij de orthopeed.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:38

Gisteren naar de manege geweest stond boy Paard die ik altijd rij ook in de paddock dicht bij het het hek. Stoute schoenen aangetrokken halster en poetsspullen gepakt. Terug naar paddock gehobbeld. Hij kwam zelf naar het hek toegelopen toen ik riep. Halster omgedaan en eruit gehaald. Normaal heel druk niet willen stil staan draaien bij hek etc..... Hij bleef doodstil staan liep heel voorzichtig ( langzaam netjes naast mij en krukken mee) naar poetsplaats.... Heerlijke lange poetsbeurt gegeven.... Daarna weer terug gezet.... hij wou niet eens terug de paddock in..... Hinnikte zelfs toen ik weg ging... Geloof dat ie mij gemist heeft afgelopen weken.....Hij wordt nu haast niet meer gebruikt.. Het is er 1 met gebruiksaanwijzing...... Kan niet wachten voor ik zelf weer mag rijden. Verleiding was groot om er gisteren alleen effe op te gaan stappen....Maar niet gedaan stel dat er wel wat gebeurt....

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 15:34

Hoop dat het allemaal goed gaat Miranda40.

Wordt jij niet vreselijk slaperig van de tramadol Nexthorse? Ik kan daar de hele dag mee slapen.

Fijn dat het zoveel beter gaat Mirranda, wat gaaf dat je haflinger zo'n hoog niveau heeft bereikt.

Balen dat je operatie is uitgesteld Sandorra. Voor alle anderen: weer heel veel sterkte.

Morgen ben ik aan de beurt voor de operatie. Hoef pas in de middag, wordt wel lang nuchter zijn helaas. Zonder eten vind ik geen ramp maar niet kunnen drinken vind ik echt geen pretje.

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:35

jipie-niekje, het valt me mee hoe het nu gaat, Ik merk wel dat hij iets instabieler is dan voor de trap maar niet veel extra pijn, gelukkig.
De Fysio moet er nog naar kijken want hij was ziek. (ook een mens haha) ik heb zelf maar gesport, fietsen, squats, lunges, ietsje hardlopen, en dat viel me niet tegen!
Maar in sommige bewegingen voel ik duidelijk dat die trap niet veel goeds gedaan heeft, dus wel een stapje terug in mijn herstel...

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:37

Fysio vond mijn stabiliteit als erg goed. Ik moet alleen nog aan de belastbaarheid gaan werken. Ik kan nu net aan 20 kilo aan, en je moet je eigen lichaamsgewicht aankunnen. Nog even flink werk aan de winkel!

Succes morgen Percy!