Helaas heb ik uiteindelijk helemaal niks gepland staan voor de komende tijd, want het ging onverwacht snel dat wij een puppy in huis konden halen!
Maar ik moet echt nodig weer eens ergens buiten gaan schieten! XD
Elanor
Geplaatst: 23-09-14 21:03
Ik niet, maar het ziet er wel uit als een supergave tak van handboogsport! Hoe ziet zo'n wedstrijd er eigenlijk uit? Hoeveel hardlopen doe je tussen het schieten bijvoorbeeld?
Elanor
Geplaatst: 23-09-14 21:03
Wat leuk Ashley! Wat voor een hondje is het geworden?
Laatst bijgewerkt door Elanor op 23-09-14 21:19, in het totaal 2 keer bewerkt
Timbers
Geplaatst: 23-09-14 21:15
Daar kan ik na zaterdag alles over vertellen denk ik Wij doen mee voor de lol en de 1e keer dus ben benieuwd.
Volwassenen lopen 4x 800m en moeten na elke 800m 3 pijlen schieten zowel staand als geknield. Mis je er een wordt het strafrondje lopen van 100m per gemiste pijl .
Verder weer veel leren en meemaken dus zaterdag! Ben vandaag erg brak (vanaf 4.30u niet meer kunnen slapen) dus zoals ik me nu voel ga ik na 1 rondje stoppen maar we zien het wel. Veel aanmeldingen van Russen (schijnt in Rusland grote tak van sport te zijn). Het is weer eens wat anders.
Oh ja en mijn man heeft altijd marathons gelopen en atletiek gedaan dus die kan aardig lopen en hij vond de combi ook top we gaan vooral plezier maken dat sowieso!
Enne puppy leuk? Wat voor een?
En Eleanor is het nog wat geworden met dat paard eigenlijk?
Elanor
Geplaatst: 23-09-14 21:27
Klinkt best intensief maar wel gaaf! Tussen de Russen, ben benieuwd hoe dat gaat, dan zal het er ook wel fanatiek aan toe gaan als er zelfs buitenlandse deelnemers van zo ver komen. Jouw man klinkt in elk geval als een kanshebber als hij marathons heeft gedaan! Maar inderdaad ook leuk om gewoon eens mee te doen en te kijken hoe het gaat, ben benieuwd!
Een poos geleden heb ik hier in het topic al eens verteld dat een verenigingsgenoot een ruiterboog had gebouwd. Daar bleek na verloop van tijd toch een defect in de eiken kern te zitten; hij boog daardoor niet meer zuiver vlak naast het handvat. Superzonde, maar niets aan te doen. Zoiets openbaart zich dus helaas pas na een tijd en was niet van tevoren aan het eikenhout te zien. Maar…. Hij heeft een nieuwe gebouwd - dat kost driekwart jaar - waar ik nu mee aan de gang mag. Buffelhoorn, pees, houten kern en een beetje huidenlijm. Het trekgewicht van 45 lbo is even wennen (het is te zien, eigenlijk is hij nog iets te zwaar - trainentrainentrainen), maar hij is echt gaaf.
Ze is er nog niet Timbers, maar ik ga wel elke weer een keertje langs om lekker te tutten. Afgelopen weekend is ze naar de stamboekkeuring geweest en goedgekeurd, heel leuk. Nu dat is geweest, gaan we wat concretere stappen zetten en komt ze hopelijk binnenkort ook echt naar mij!
Timbers
Geplaatst: 23-09-14 21:36
Mooie boog mooie houding en techniek ook! En leuk van het peerd, ben benieuwd.
Man heeft wel steeds blessures en loopt niet meer zo hard als vroeger maar het lijkt ons een leuke combinatie. Zijn zoon doet ook mee bij de jeugd (4 x 400 m) dus weer een gezellig "familie" uitje.
Zoon heeft trouwens een compound boog gekocht laatst...pff wat een ding is dat zeg
Wel foto's plaatsen van zowel de ruiterboog als jouw paard, Elanor! Bij mij is het een kruising tussen een Golden Retriever en een Labrador geworden! Morgen ondertussen alweer elf weken oud en een behoorlijk brutale aap!
Daarnaast is onze eigen schietschuur hier op het terrein wel bijna af! Het was nog even wat om genoeg hoogte in de schuur te krijgen, maar dat moet nu wel goed gaan komen (hoop ik ook nog met een longbow! ) Maar we kunnen altijd nog een stukje naar beneden graven! In ieder geval kunnen wij dan droog op 18 meter schieten thuis!
Timbers
Geplaatst: 27-09-14 19:03
Runarchery was leuk maar wel zwaar Ik ben uitgestapt...manlief z'n pees schoot van de boog na het eerste schot dat kostte hem een paar minuten dus helaas. Zoonlief (van mijn man, niet van mij ) werd netjes 4e bij jeugd tm 12 jaar. Hij schoot verreweg het beste, maar goed de anderen rende net even wat harder en dan kun je dus alsnog winnen. Het was een leuke dag en ik kan het iedereen aanraden!! Volgend jaar is het weer dus aan de conditietraining en meedoen allemaal
Century
Geplaatst: 28-09-14 01:24
Zo jaloers op jullie allemaal... paard, puppy, eigen schietbaan... moet ook nodig weer eens gaan schieten Beetje druk geweest afgelopen weken.. @Timbers: klinkt erg tof maar ook erg vermoeiend!
Timbers
Geplaatst: 29-09-14 15:57
Oeps...stom foutje. We dachten dat zoonlief 4e was, maar hij had beter geschoten dan de jongen die voor hem liep dus hij was 3e in zijn heat en 3e op de Open kampioenschappen...daarnaast waren er maar 2 die mededen en lid waren van de bond. Van die 2 was hij 1e en dus Nederlands Kampioen runarchery. Van orgen zagen we de officiële uitslagen. Jammer dat we dus eerder zijn weggegaan......maar knappe prestatie dus!
We hebben Hedwig vandaag gehaald. Een heuse uil .... Een 3D uil welteverstaan en ze is moooooooi
Elanor
Geplaatst: 02-10-14 21:47
Daar ga je toch op schieten hé.
Balen dat de pees eraf schoot bij je man tijdens de runarchery! Maar dat wordt dan helemaal goed gemaakt door de onverwachte Nederlandse jeugdkampioen in de familie, wat goed gedaan!! Ik vind het echt heel leuk klinken, zal volgens jaar opletten dat ik me ook inschrijf.
Dat klinkt echt als een geweldig lieve kruising Ashley! Wij hebben een jonge labrador, Floortje (Flo). Ze is nu 11 maanden een helemaal geweldig. Iedereen is meteen haar beste vriend. En een eigen binnenschietbaan. Waaaauw, wat een luxe is dat, te gek!
Hier ook wat leuks, ik heb samen met mijn broer voor onze vereniging een nieuwe website gebouwd en ik houd hem tegenwoordig bij. Heeft de lokale krant daarop een nieuwsberichtje gelezen en willen ze graag een keer langskomen voor een artikel over de vereniging. Tof!
Elanor
Geplaatst: 17-10-14 17:31
Genoten van de 3D Doorwerth hoor! Ontzettend mooie locatie, met zelfs een schot waarbij je eerst het kasteel in moest met een gids, om vervolgens door een raam een krokodil aan de overzijde van de slotgracht te schieten. Supergaaf (en eerste hit, yay)! Uiteindelijk wel kletsnat geregend nadat de hemel openbrak aan het einde van de middag, had toen echt geen zin meer in de bbq in m'n natte kloffie, dus lekker naar huis gereden voor een warme douche. Met 249 punten wel redelijk tevreden. Ik moet echt wat lichter gekleurde veren gaan plakken, in de schemer zag ik ze niet meer goed vliegen. Leuk dat je even gedag kwam zeggen Frances!
Voor iedereen: je kunt je inschrijven voor de Winter 3D van HBS Artemis! Was de eerste 3D voor mij. Elk jaar zeer de moeite waard, vooral omdat er altijd veel bewegende doelen zijn. Ik heb me ingeschreven voor de zaterdag. De groepsindeling is vrij, dus als iemand het eng vindt om "alleen" te gaan, dan kun je je bijvoorbeeld best bij mij inschrijven.
Klinkt ontzettend leuk Elanor! In een kasteel en krokodillen jagen!
Ik heb volgend weekend mijn allereerste 3D wedstrijdje. Het Appeltjestoernooi in Aarle-Rixtel. Zijn er meer van hier die daar heen gaan?
Elanor
Geplaatst: 17-10-14 19:12
Superleuk Renske, veel succes! Ik ga zelf niet, maar ken wel veel enthousiaste verhalen over het Appeltjestoernooi door leden van mijn vereniging.
Nog een plaatje van zaterdag:
Timbers
Geplaatst: 17-10-14 23:08
Doorwerth was top! Zondag met de mist was heel speciaal Wij gaan de 30e dus nog naar Eindhoven en de 28e december naar het takken toernooi
Timbers
Geplaatst: 18-10-14 19:16
Wir sind im Edertal (BOWRA) morgen weer het super mooie parcours hier lopen in het bos en de bergen _/- en het wordt nog mooi weer ook
We gaan overigens ook naar Kiowa (Luxemburg) zodra daar weer een wedstrijd is waarschijnlijk
Timbers
Geplaatst: 20-10-14 20:30
BOWRA (Edertal, Dld) was weer top Niet heel lekker geschoten gisteren maar we waren met z'n 2en in het bos niemand verder in het bos, lekker relaxed lopen, leren en ja genieten. Het was zulk mooi weer dat we in ons t-shirtje liepen en 's avonds nog in een super leuk tentje gegeten. Dus het was een super weekend. Manlief moet morgen weer werken maar ik heb nog een weekje vakantie dus lekker van het paard genieten
Elanor
Geplaatst: 20-10-14 22:26
Op mijn vereniging vinden ze mij al fanatiek met het aantal wedstrijden dat ik doe. Maar als ik zie waar jij allemaal heen gaat Timbers… Wat een prachtige foto's ook, ik geloof direct dat jullie hebben genoten in het woud daar! Zie je wellicht de 30e in Eindhoven nog een keer!
Wat leuk om zo al die foto's voorbij te zien komen! Helaas is het tegenwoordig zo druk op mijn werk dat ik geen tijd heb voor 3D wedstrijden. Maar daarentegen hebben wij een nieuw, braaf Fjordje waar ik mee wil beginnen met vanaf het paard te schieten! Ik wilde eerst mijn eigen paard ervoor pakken, maar deze oudere dame lijkt mij voor nu iets meer geschikt! Kan ik altijd daarna nog mijn paard ervoor pakken! Dus als het dit weekend een beetje droog is, ga ik maar eens een beginnetje maken!
Elanor
Geplaatst: 03-11-14 23:02
Benieuwd of je al een beginnetje hebt kunnen maken Ashley!
Hier rustig een beetje aan het knutselen. Setje van 9 gecreste pijlen, 3D punten zitten er al op, momenteel zijn de rode nokken aan het drogen. Ik zet er witte hen veren met een gele haanveer op, kijken of het verschil maakt die lichtere kleuren!
Het paard met alles erop en eraan is er, maar het is hier zo dramatisch nat, dat ik al een tijdje niet heb kunnen rijden... Ik mag wel in de bak van de buurman rijden, maar dan wordt het even kijken hoe ik alles zo veilig mogelijk kan maken daar. Hoe heb jij dat gedaan? Een strobaal lijkt mij een mooi doel om mee te beginnen, maar heb jij nog iets gedaan om eventuele verdwaalde pijlen op te vangen?
Wauw! Je hebt trouwens weer geweldige pijlen gemaakt!!
Timbers
Geplaatst: 04-11-14 19:02
Mooi Eleanor!
Hier even minder schieten...werk, paard en een verbouwing van de keuken maar vorige week donderdag ging de training wel lekker...ik begin het te snappen denk ik (alleen zou ik meer moeten trainen )