Stoppen met roken deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 18:56

Mister01 schreef:
Ik zit in dag 2, en het is af en toe een beetje vreemd.
Normaal rook ik altijd in de auto, op stal, aan de foon, na het eten, enz, kortom bijna altijd! En nu is het echt zo van: dan maak ik dit af en dan een peukje, oh nee dat deden we niet meet, hmm glaasje water dan? :D

Maar ik ben ervan overtuigd dat ik het deze keer wel vol ga houden!

Hoi hoi,

Het is hier een beetje stil gevallen maar ook ik kom me melden. De post hier boven is voor mij echt herkenbaar. Het is echt niet zo zeer dat ik roken lekker vind maar het is een gewoonte die er flink bij ingeslopen is. En de laatste tijd werd het wel heel erg overdreven veel, dat ik heb besloten er helemaal mee te willen stoppen. Maar nu loop ik dus ook heel de dag tegen mezelf te praten :+ 'even een sigaretje en een kopje thee bij het wakker worden. O nee, mag niet" en dat bij zo'n beetje alles de hele dag door.

arabcarla

Re: Stoppen met roken deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 19:42

Ik ben helaas weer begonnen met roken was bijna 3 maanden gestopt, ik werd overspannen en zocht iets, kon gaan eten of gaan roken, en heb gekozen voor t roken.... t gaat nu gelukkig weer de goede kant op en heb over 2 weken vakantie en dan gaan we er weer volop voor, ik houd t dan gewoon vol!!!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 19:51

Ook ik ben weer begonnen met roken na 4 maanden gestopt te zijn geweest. :o
Aan de ene kant interesseert het me niks, aan de andere kant voel ik me stom. Ik woog altijd 49 kg (ben erg klein) en zat op een gegeven moment op 57 kg. Omdat ik altijd zo mager en klein geweest ben, viel het echt heel erg op. Mijn kleding paste niet meer en ik had spijt. Ik snoepte vrijwel niks, maar had altijd honger. Daardoor at ik meer dan normaal.

Ik rook nu alweer een maand en weeg nu 53 kg. Ben afgevallen zonder er iets voor te doen. Ja roken. Ook zit ik nu weer lekker in mijn vel. Vanaf dag 1 dat ik gestopt was met roken, voelde ik me niet prettig.
Ik heb nu ook geen behoefte om te stoppen. Misschien over een tijdje weer.
Kan ook makkelijk een dag zonder roken, ik weet nu dat ik zonder kan.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:27

Wat zonde dat je weer bent begonnen met roken. Maar als je je nu beter voelt is ook heel wat waard hé!
Ik zit in een depressie en heb het idee dat het stoppen met roken daar voor een gedeelte wel de oorzaak van is. Maar ben nu een half jaar
gestopt en zou het doodzonde vinden om weer te beginnen. Ik hou het dus maar vol en het gaat best goed zo :j

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 23:47

Hier ook weer begonnen..... 1 januari nieuwe poging. Stress en stoppen met roken combineert niet ook al weet ik dat het tussen de oren zit! 1 januari stop ik met de pil en ook met roken! Dat wordt mijn stok achter de deur!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 12:31

Ik ben nog steeds gestopt met roken, nu 8,5 maanden. Ik heb absoluut geen behoefte meer aan sigaretten. Ook ben ik 2 kilo lichter als toen ik stopte met roken (toen 64,5 nu 62,5kg, zonder diëet en ik eet nog steeds ijs en koekjes e.d.)
Ik mis het totaal niet. Wat bij mij het verschil maakte vergeleken met andere stoppogingen is dat ik niet meer wilde roken ipv dat ik het niet meer van mezelf mocht. Ik hoefde dus niks te missen want ik wilde het gewoon niet meer.
Dankzij het boek van Allen Carr- stoppen met roken, heb ik deze verandering in mijzelf teweeg kunnne brengen en ik blijf het dan ook aanraden, vooral aan mensen die iets "missen" als ze stoppen met roken en die dat dan gaan opvullen met eten. Het is echt niet nodig om je zo te voelen!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 12:43

Ik rook af en toe, alleen 's avonds, maar daar moet ik ook weer vanaf ;)

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 13:46

Wat jammer voor iedereen waarvan de stoppoging van mislukt is.
Nu moeten jullie indien je toch wilt stoppen weer opnieuw door die 1e stopellende heen.

Ik ben nu een jaar en 3 maanden rookvrij ,en ondanks dat ik af en toe nog ontiegelijke zin
in een sigaret heb , ben ik toch blij dat ik gestopt ben.

Daarom kan ik het ook vol houden denk ik.
In het begin keek ik jaloers naar alle rokers , nu denk ik ; "sukkel" als ik iemand zie roken.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 20:05

Het voelde ook stom om weer te beginnen! Absoluut! Daarom ook niet meteen een nieuwe poging want dat zou ik weer falen! Nu in alle rust stoppen In januari of misschien een week of 2 eerder maar voor die tijd niet. Maar goed die 3 die ik er nu weer rook per dag moeten Dan makkelijker weg te laten zijn hoop ik!

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 20:55

3 per dag is overheen te komen , de ellende is dat t ongemerkt er steeds meer worden.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 21:45

3 in je pakje doen iedere ochtend en de rest aan vriendlief geven. En die geeft me geen kruimeltje meer al smeek ik er om gelukkig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 00:44

Ik ben nu twee dagen gestopt, en ben echt zo ontzettend verkouden geworden gelijk. Maar dat hoort er bij volgens mij. Ik vind het wel heerlijk als ik bedenk dat ik in 2 dagen nu al 5,40x2=10,80 bespaard heb. Heb nog nooit zo makkelijk geld verdiend joh :')

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 01:23

ik was gisteren 4 weken gestopt en still going strong *\o/* *\o/*

toen ik een week gestopt was heb ik een zwak moment gehad en een collega om een sigaretje gevraagd, deze opgestoken, totaal 3x een trekje genomen en vond het toch vies!!! bleghhh
heb gelijk de peuk terug gegeven en ben er de rest van de dag misselijk van geweest.

maar dat heb ik in ieder geval goed onthouden voor als ik nu een zwak moment heb, ik vind het nu gewoon echt vies!

ik ben wel een paar kilo aangekomen, maar ik was ook al aan het aankomen voor ik stopte (allebei mijn paarden kan ik niet rijden op het moment en dat voel je duidelijk aan de omvang van mijn lijf :o )
maar afgezien van de bitchie opmerkingen die ik af en toe maak heb ik er eigenlijk helemaal geen last van!

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 10:19

Wat goed! Ik ben ook gestopt en voel me helemaal happy :D

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 14:49

Hoi Allemaal,

Mag ik me hier ook melden.

Na 20 jaar roken ben ik er helemaal klaar mee.

Afgelopen twee weken ben ik drastisch geminderd van 20 sigaretten per dag naar 4 a 5.

Nu ga ik morgen helemaal stoppen, vanavond ga ik door het huis speuren om alle eventuele sigaretjes weg te gooien en en vol voor te gaan!! :)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 15:34

Welkom en heel veel succes!!!!!

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 15:40

Vandaag de dag 3 weken! *\o/*

Maar mis het op momenten nog wel heel erg hoor. Hoop dat dat snel minder wordt. En dat ik voor die tijd ook weer wat minder snoep... :P

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 16:29

Bij momenten mis ik het ook heel erg terwijl ik toch al bijna 16 maanden gestopt ben.

Ben nu even mijn motivatie kwijt |(

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 16:36

Kom op Kaatje *\o/* :(:)

Ik mis het ook nog dagelijks...buh...
Maar het is niet meer zo erg als ik het begin, toen was ik echt onuitstaanbaar :=

Heb me er maar bij neer gelegd dat dit zo zal blijven. Gelukkig is mijn man sterk en daardoor geef ik er niet aan toe.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 16:38

Ik kom me ook even melden.
Na 24 jaar gerookt te hebben heb ik 2 weken geleden ineens besloten dat het niet langer zo kon, ik moest stoppen met roken.
ben vandaag dus op dag 14 :D
En nog steeds vastbesloten het vol te houden.
Merk nu al dat ik veel minder hoest.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 17:06

Ik begin vandaag ook! Net bij de HA geweest en veel te hoge bloeddruk! Ik rook 3 sigaretten op een dag, soms wat meer soms helemaal niet. Dus het moet te doen zijn. Heb al een hele tijd dat het gewoon stom is :+ en dat ik wil stoppen!
Stomme is dat ik juist op het werk rook en thuis haast niet! Dus het moet gewoon te doen zijn! Ik vind het ook helemaal niet mooi als ik andere mensen zie roken trouwens. Soms vind ik het zelf asociaal er uit zien :+ kan dus ook helemaal niet rijmen waarom ik het zelf wel doe.

Dus tijd om te stoppen en ik hoop dat ik hier wat steun kan vinden :j

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 19:15

Kaatje schreef:
Bij momenten mis ik het ook heel erg terwijl ik toch al bijna 16 maanden gestopt ben.

Ben nu even mijn motivatie kwijt |(

Ohhh ik hoop dat ik na 16 maanden het toch niet meer mis, dat is hetgene waar ik het meest tegenop zie!
Ik ben namelijk bang dat ik altijd zin blijf houden er af en toe eentje op te steken :7
Ben overigens gewoon gestopt toen ik drie weken geleden zo ziek was van de hoeveelheid sigaretten die avond dat ik bijna moest overgeven...

Zit nog te twijfelen over zo'n nepsigaret waarmee je ook gewoon binnen mag roken, maar ik twijfel of dat nou wel zo verstandig is, omdat de nicotine inmiddels al uit mijn lichaam is denk ik? Iemand ervaring mee?

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 19:16

Silly1972 schreef:
Ik kom me ook even melden.
Na 24 jaar gerookt te hebben heb ik 2 weken geleden ineens besloten dat het niet langer zo kon, ik moest stoppen met roken.
ben vandaag dus op dag 14 :D
En nog steeds vastbesloten het vol te houden.
Merk nu al dat ik veel minder hoest.

Goed bezig :j
Ik merkte het inderdaad na korte tijd al met sporten, dat ik het veel langer vol kan houden dan normaal!

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 20:42

Ze zeggen dat je het altijd blijft missen ,alleen niet constant maar met momenten.
Electronische sigaret heb ik ook al over gedacht , maar ik laat me toch niet op de kop zitten
door zo'n sigaret, ik kan makkelijk zonder , t vergt alleen wat karakter |(

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 20:46

Ach.....als het simpel was dan rookte niemand meer, want het is vies, het stinkt en het is duur.... Maar toch :D
Bij mij werkt alleen het alles of niets principe :j Als ik uitzonderen ga toestaan dan is het hek weer van de dam :j

Aan de 'nieuwe' stoppers, succes *\o/*
Benijd de mensen die de positieve effecten van het stoppen zien en voelen wel een beetje.... Mijn conditie is nog hetzelfde (die was al goed), mijn smaak is niet veranderd, ik heb nooit echt veel gehoest etc. Ik merk alleen dat mijn gebit schoner blijft, maar verder....... -O-