ik wil geen kinderen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 17:55

Ik heb even in mijn oude berichten gespit. Dit vond ik in 2008 van kinderen. Volgens mij heb ik er veel meer van gevonden en ook soms heftiger, maar dit vind ik nu terug :)) :

Kwanyin schreef:
Nadat ik gisteren een kwartier lang bij een slechte horrorfilmachtig krijsende peuter heb gezeten is mijn klok weer eens met 10 jaar verzet :') .....

Maar wat wel is, is dat ik in tegenstelling tot vele geboren mama's nooit geïnteresseerd ben geweest in babys. Ik heb nooit met babypoppen gespeeld, vond ik oersaai. Ook verhaaltjes over iemands baby boeien me niet, laat staan foto's bezichtigen etc. Ik ben dus niet geboren met zo'n instinct, vandaar dat ik me afvraag als ik het ooit zal krijgen.
Ik hou er eerder van om tegen de stroming in te zwemmen. Heb het al vaak genoeg moeten horen dat het abnormaal is dat een vrouw geen kinderen wil en dat elke vrouw met een gezond verstand een kind wil/moet baren(echt waar), dat ik er bijna trots op ben dat ik 'abnormaal' ben :')

Kwanyin schreef:
O ja, die ken ik ook. "wacht maar, ik zie jou nog als eerste achter de kinderwagen lopen later" :roll: .

En dan vraag ik me inderdaad ook af wààrom sommige mensen er een drama van maken dat ik geen kinderwens heb. Goed, als je ouders hebt die dolgraag een kleinkind willen en jij bent hun enige hoop daar kan ik nog wel in volgen, maar wat boeit het de rest van de wereld? Waarom moeten vriendinnen me aangapen met een blik dat ik abnormaal ben als ik zeg dat ik geen kinderen wil? Omdat onze soort met meer dan 6 miljard mensen nu toch wel op uitsterven staat en iedereen de plicht heeft een kind te baren om te overleven?
Ofja het meest gehoorde argument: "maar je weet niet wat je mist, als je ze eenmaal hebt is het het leukste wat je in de wereld hebt."
Nee precies, ik weet niet wat ik mis. En zolang ik het niet weet, kan ik het ook niet missen, toch? Moet ik daarom maar mama worden omdat ik misschien wel het leukste gevoel van de wereld krijg(volgens moeders), maar met het risico dat ik tot dat groepje ga behoren dat die grote gelukzaligheid nièt voelt bij het opvoeden van een kind(ja, moeders die niet verliefd zijn op hun kroost bestaan ook, al zullen de meesten het niet zo snel openlijk toegeven omdat er toch nog een taboe op zal heersen).

Nog zo'n argument waar ik nu aan denk: "Wees blij dat je kinderen kan krijgen. Sommige koppels willen dolgraag en kunnen er geen krijgen."
Ik vind het voor een koppel dat geen kind kan krijgen maar er doodgraag een wil, even erg als voor een kind van een koppel dat het kind eigenlijk diep vanbinnen helemaal niet wilde. En nogmaals, dwingen om voor een kind te zorgen kan je, maar dwingen om het vanuit je hart lief te hebben kan je niet.

Tja, nu zijn we 2012 en plots denk ik wel "ja, dat zie ik wel zitten hoor" :') . Niet om iemand hier nog eens met het vingertje te wijzen, vond het wel grappig dat je gewoon kan zien welke evolutie je in je ideeën hebt gemaakt :)) ;

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:04

Mindim schreef:
Ik vraag me af wat ze nu precies bedoelen, vinden ze de zwitsal stinken, vinden ze de kinderen stinken, maar ja, welke leeftijd wordt dan bedoeld, kinderen gaan van 0 tot en met 16. Ik zie niet in waarom kinderen zouden moeten stinken als ze netjes douchen, haren wassen en tanden poetsen en schone kleren aan hebben.
Maar goed, daar schijnt men geen antwoord op te kunnen geven schijnbaar.

En ik neem aan dat een normaal ontwikkeld kind vanaf een jaar of 4/5 niet meer zit te soppen op een koekje..

Ik stop trouwens NEVER nooit dat in mijn mond.. gatver.. Daar heb je een doekje voor.. kláár.

Ik geloof ook dat een heleboel zich aan de acties van de moeders ergeren.

Babootje

Re: ik wil geen kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:52

@Kwanyin: dan ben je er nog vroeg bij, haha. In ieder geval: niets zo veranderlijk dan een mens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:57

Kijk of iemand kinderen wil, dat is helemaal ieders eigen keus. De een wil het wil en de ander niet. Als je kinderen niet leuk vind ook prima. Wat ik altijd wel vind in dit soort topics, is dat kleine kinderen enorm afgezeken worden, men verwacht er dingen van, die je normaliter niet van een klein kind kunt verwachten, beschuldigen kinderen terwijl je bij de ouders moet wezen.

Om het even op paarden te gooien, als je een veulen koopt moet je het ook opvoeden, die moet ook alles leren, das met een kind niet anders.
Dus als ik dan hoor dat het iemand stoort dat kinderen geen besef hebben van prioriteit/ tijd en geld, ja dan moet ik heel hard lachen, mijn god verwacht je dat?
Nogmaals over welke leeftijd hebben we het?

Citaat:
Tja weet je, ik vind de meeste kinderen ook gewoon vervelend. Ik weet niet hoe ik me moet gedragen, voel me ongemakkelijk en dat gevoel is geheel wederzijds . Ik vind ze vervelend omdat ze op een bepaalde leeftijd altijd overal met de neus bovenop moeten staan, geen besef van prioriteit/tijd/geld etc hebben, ze kunnen manipulatief zijn, spreken in een voor mij onbegrijpelijke taal, vertellen dingen die ik niet interessant vind , bemoeien zich overal mee en ga zo nog maar een tijdje door . En uiteraard zijn heel veel dingen te wijten aan de ouders maar het zijn de kinderen die de irritatie veroorzaken .

Manipulatief zijn en dingen vertellen die niet interessant zijn, bemoeizuchtig zijn, is niet kindgebonden, ik ken tal van volwassenen die dat ook zijn.
Hoe was je zelf als kind, met zes jaar al flink bewust van geld, prioriteiten op orde en met een horloge en bewust van tijd gans de dag, verder braaf, nooit eens je ouders uitgedaagd, nooit ergens mee bemoeit als kind?
Dat je kinderen niet moet, prima, maar het zijn kinderen, niet altijd even bewust van wat ze doen, hun grenzen verkennen. Dus hoge verwachtingen moet je niet hebben. Dat heb je bij een veulen ook niet, die verkent zijn grenzen ook en kijkt wat ie uit kan vreten tot de baas ho zegt. En als je later een pokkeknol krijgt, is dat aan je eigen opvoeding te wijten. Met kinderen even zo. Van een veulen verwacht je ook ging dingen die je van een drie jarige verwacht, waarom zou je van kinderen dan wel volwassen dingen verwachten.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:58

Moest ik mijn huidige vriend niet zijn tegen gekomen was ik er nog steeds niet bij :) . Voor mij geldt het wel, ik ben de ware tegengekomen en ik wil alles met hem :D .

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:19

Dat is een eerste vereiste natuurlijk. Alhoewel er ook BOM moeders zijn. Maar dat is wel errug off topic nu.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:59

Ik zei in 2007 al niks van kinderen te moeten en inmiddels 5 jaar later zou k nog precies hetzelfde kunnen zeggen over kinderen :')
Ik ben wel veranderd in mijn mening over trouwen. Maar een kind? Nee... Ik moet er niet aan denken :x
Ik denk dat hij een geweldige papa zou zijn, maar ik als moeder?!! Ik val nog liever dood :=

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:05

Goed... quote van mij uit 2007:

Quellian schreef:
roest schreef:
Ik loop liever die alimentatie mis, ik heb het niet zo op kinderen

Wil je met me trouwen?

Inmiddels moeder van een bijna 2 jarige :D

Ayasha, het geldt ook niet voor iedereen, zéker niet!!
Afgelopen zondag zaten we pannenkoeken te eten met z'n 4en; oud stalgenootje met haar zoontje en ik met zoonlief. We zeiden tegen elkaar: 'als iemand dit 5 jaar geleden tegen ons had gezegd, dan hadden we ze voor gek versleten'. En echt hoor, soms kan ik het nog moeilijk begrijpen :D
En als je niet wilt, dan wil je niet. Je bent niemand verantwoording verschuldigd (hoewel ik ook vaak de vraag krijg wanneer de tweede komt dan denk ik ook 'ROT OP, hou je bek en ga terug je mand in!').

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:10

:') Ik blijf jou een heerlijk mens vinden Quelllian :')

Joh had mij 5 maanden geleden gezegd dat ik ging veranderen van gedacht over trouwen en dat ik daadwerkelijk zou overwegen om ja te zeggen moest ie het me vragen had ik je heel hard uit gelachen :') Maar daar zag ik ook gewoon nooit het "nut" van in... Ben nooit zo fel tegen trouwen geweest als tegen het idee van kinderen krijgen. :+Omdat deze "nee" anders voelt en van dieper komt dan alle andere "nee's" heb ik zo'n idee dat het niet gaat veranderen. :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:12

Trouwen doe ik niet aan! Tenzij hij op z'n knieën gaat :D

Maarre... trouwplannen?? Dat is ook heftig, pfoe! ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:14

Nee nee nog geen plannen, zo lang zijn we ook nog niet samen. Maar ik weet wel dat hij ooit wil trouwen dus dat ik me ooit wel (als we bij elkaar blijven) aan die vraag kan verwachten. Hij vroeg me laatst of ik nee zou zeggen en ik kon alleen maar denken "ik zou nu al geen nee kunnen zeggen" :') En ik schrok zelf genoeg van die gedachten dat mijn kerel me heel bezorgt vroeg of ie me geschokkeerd had _O-

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:21

Geweldig dat filmpje............. tranen over me wangen van het lachen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:21

Quellian schreef:
Je bent niemand verantwoording verschuldigd (hoewel ik ook vaak de vraag krijg wanneer de tweede komt dan denk ik ook 'ROT OP, hou je bek en ga terug je mand in!').

Word jij daar ook horendol van? :D
Men vraagt zelfs of ik mijn eerste kind wel leuk vind, aangezien er geen nummer 2 komt :oo Wildvreemden ook nog!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:37

Whahaha, mensen hebben lef hoor!! :D :D

Deze is ook grándioos! Kan me helemaal voorstellen dat er zulke mensen zijn _O-

diana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 22:00

Esther28 schreef:
Ja dat bedoel ik...dat zal dus wel iets typisch moederachtig iets zijn.....Sorry maar ik vind echt geen enkel kind/baby lekker ruiken....

begin nu te twijfelen of jou niks aan de neus mankeert haha denk dat er meer leeftijdgenootjes van jou stinken dan kleine kindjes........

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 22:09

"leeftijdsgenootjes van mij"???
Inmiddels ben ik een stukje ouder dan jij hoor....Je voelt je kennelijk nogal aangesproken, terwijl ik het niet persoonlijk over jouw kindjes heb. Typische reactie van zo'n moeke die zich meteen aangesproken voelt op het feit dat ik kennelijk niet mag vinden dat baby's/kinderen niet lekker ruiken.
Jij zal de strontluier van je eigen kind nog lekker vinden ruiken :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 22:12

Esther28 schreef:
"leeftijdsgenootjes van mij"???
Inmiddels ben ik een stukje ouder dan jij hoor....Je voelt je kennelijk nogal aangesproken, terwijl ik het niet persoonlijk over jouw kindjes heb. Typische reactie van zo'n moeke die zich meteen aangesproken voelt op het feit dat ik kennelijk niet mag vinden dat baby's/kinderen niet lekker ruiken.
Jij zal de strontluier van je eigen kind nog lekker vinden ruiken :+

Gedraag je es volwassen joh, je kunt toch ook wel normaal posten, moet dat gelijk met moekes en strontluiers?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 22:15

Nee diana postte volwassen :j Als je dan toch wil corrigeren dan beide, of niet.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 22:16

Tja misschien is haar post ook niet zo erg volwassen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 22:17

Ayasha schreef:
Nee diana postte volwassen :j Als je dan toch wil corrigeren dan beide, of niet.

Heb je gelijk in :D

Je kunt toch wel een beetje respectvol naar elkaar blijven of niet dan, dan dat kinderachtige gedoe.

En:"ja, maar zij begon eerst" valt daar ook onder.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 22:17

Jammer dat het zo moet nu weer.
Iedereen wil toch eigenlijk hetzelfde, in haar waarde gelaten worden en gerespecteerd in de keuzes die ieder voor zich maakt?

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 22:19

Ayasha: je was me net voor...
Maar er blijft off topic gegaan worden door mammies die maar blijven zeggen hoe leuk kinderen zijn en dat ze vooral erg lekker ruiken.
Dit topic gaat expliciet over het NIET willen van kinderen.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 22:23

Esther28 schreef:
Maar er blijft off topic gegaan worden door mammies die maar blijven zeggen hoe leuk kinderen zijn en dat ze vooral erg lekker ruiken.

Ik wil geen kinderen, maar vindt ze niet stinken en heb geen hekel aan ze. Of moet ik ook een hekel aan kinderen hebben voordat ik hier iets mag posten? Even vragen voordat er ruzie ontstaat ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 22:24

Ik snap prima dat iemand geen kinderen wil. Heb zelf ook altijd in dubio gestaan. En na een rotbevalling en een daarop volgende post natale depressie, ben ik de laatste die beweerd dat het allemaal maar rozegeur en manenschijn is.
Maar ik praat niet respectloos dingen die een ander dierbaar zijn of dat nu dieren of kinderen zijn. Dat vind ik onvolwassen en een teken van onopgevoedheid.
Prima als iets je ding niet is en dat je wilt aangeven wat je er aan stoort, maar dat kan toch ook in andere bewoordingen. Strontluiers en moekes en alle kinderen stinken zijn in dat geval olie op het vuur gooien en dat vind ik altijd jammer in zo'n topic. Je mag kinderen vreselijk vinden, maar om als volwassene zo er over te spreken, ja hoe volwassen ben je dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 22:25

Esther28 schreef:

Hier weer zo'n voorbeeld. Geef es aan over welke kinderen je hebt dan, babies, peuters, kleuters, iets ouder, tieners?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-01-12 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt