Sauna liefhebbers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jojoju

Re: Dikkere mensen in de sauna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 16:58

´mag ik een half uurtje strand-liggen? Nee nee, aléén het strand..verder niks..´

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 17:09

Oh dan hebben ze vast een nieuw binnen strand inmiddels :j waar het oude strand zat, zit nu wat anders namelijk

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 17:12

Dat zou wel kunnen ja, het zat nu naast dat restaurant buiten. Kwamen het eigenlijk toevallig tegen, valt nu echt op ofzo.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 17:19

Dan is het inderdaad verhuisd, het zat eerst op de 1e verdieping in de hoek ( naast de infra rood meen ik)

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 15:58

Hihi. Dit plaatje MOET ik hier even posten :D Vind hem heel toepasselijk bij het topic *D

Afbeelding
http://www.nozzman.com/

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 16:01

Wat een leuke :D Vind alleen de handdoekjes op deze manier niet zo realistisch :') Ten minste, ik lig altijd lekker languit :z

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 16:13

Zodat je meer zo'n idee krijgt? :')

Afbeelding

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 16:17

Ja :D

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 20:29

_O-

Toen ik 2 weken geleden dus naar die -voor mij nieuwe sauna ging, kreeg je zo'n toegangspasje waarop dan ook alles bijgeschreven wordt aan wat je eet en drinkt enzo. Maar daar staat dus ook nog 2x gratis entree op :D Dus ik denk dat ik in de kerstvakantie nog maar 'es een keer ga :P

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 21:16

het lijkt me heerlijk om naar de sauna te gaan, maar het is echt niks voor mij om ergens naakt rond te lopen, of ik nou wel of niet een slank lichaam heb...

Rox87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 21:28

Ik heb begin dit jaar 5 maanden in hét Sauna-land (Finland) gestudeerd. Heeeeeel veel in de sauna geweest!! Daar is het overigens wel mannen en vrouwen gescheiden. Bij de vrouwen mogen overigens wel kinderen, ook jongetjes! Daar zitten kinderen van nog geen 6 maanden oud tot ouderen, ouder dan 70 wel! Daar heb ik geleerd dat het echt niet uitmaakt hoe je eruit ziet! Als je je er lekker bij voelt moet je het gewoon doen! Alle mensen hebben denk ik wel onzekerheden over zichzelf! (vooral vrouwen) Ik vond het de eerste keer ook echt wel een drempel hoor! (Heb maatje 38/40 maar toch!)

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 21:17

Heb deze week al twee keer sauna-dutjes gehouden :D

Voor de regelmatige saunagangers, hebben jullie rituelen? Of een schema dat je volgt?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 21:48

Wrijf het maar in :+

Ehm ik moet wel iets anders doen, volgende keer moet ik het dompelbad in want ik heb de afgelopen keer knallende koppijn na die tijd gekregen...

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 22:05

Wat is een ritueel...

Afhankelijk of ik een dag ga of een dag deel maak ik meerdere rondes.

Ik begin altijd met een niet te hete sauna om eerst even te onthaasten en lekker lang-languit te liggen. Dompelbad doe ik niet aan, wel kieper ik graag zo'n emmer koud water over met heen. Daarna douchen en lekker met de badjas aan een voetenbad nemen.

Rusten op de rustbanken doe ik eigenlijk nooit, dan ga ik liever in het zwembad hangen of een sapje drinken.

Als laatste ga ik de infrarood sauna in met daarna een warme douche.
Na het afdrogen smeer ik me in met een lekkere rijke bodylotion.

Daarna ben ik weer zo goed als nieuw.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 22:07

O ja, ik start met de infrarood en eindig altijd met de infrarood. Heerlijk inkomen en afsluiten :)

Maar ik moet beter koelen na de sauna ben ik nu achter, dus toch maar even een bikkel zijn :')

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 00:06

Ik koel vaak ook niet genoeg, omdat ik een koude douche een heel vervelend gevoel vind. Dompelbad durfte ik nooit goed, maar ben er nu achter dat ik daar eigenlijk juist beter tegen kan. Wel moet ik oppassen dat ik geen kramp in mn kuiten krijg, want dan komt ik er niet meer uit :')

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 00:28

Ik vind het dompelbad heerlijk, tenminste wel rustig wennen.

Meestal begin ik in het caldarium (in Elysium), die is niet zo heet of anders het stoombad en koelen daarna doe ik dan alleen mijn enkels en polsen en heel snel onder de douche. Maar hoe meer sauna's ik heb gehad hoe beter ik kan koelen.

Zeker tijdens en na opgietrituelen vind ik het heerlijk. Elysium heeft zo'n dompelbad waar je doorheen loopt, echt heerlijk.

En aan het eind van de dag vind ik het heerlijk om zelfs in het dompelbad te blijven hangen voor we gaan eten. Dan voel ik me altijd helemaal lekker. Langzaam weer opwarmen in het restaurant, gaat je huid tintelen enz, op een of andere manier voel ik me dan gezond :+ Heerlijk.

We gaan meestal vanaf een uur of elf tot een uur of acht en eindigen dan altijd met eten. Rond een uur of vier belanden we meestal op de rustbanken. Een dagje sauna is voor mij niet compleet zonder een klein uurtje slapen :z

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:38

als ik dat zo lees wil ik weer naar de sauna!

Ik begin altijd met douchen, afdrogen.. voetenbad.. niet te hete sauna, afkoelen in het dompelbad *koudkoudkoudkoudkoud* en dan even lekker relaxen / boekje lezen / sapje drinken / zwemmen / bubbelen... en daarna weer opnieuw beginnen!

oehhja.. eindigen met de infrarood is lekker inderdaad.. enne.. slapen in de sauna heb ik nog nooit gedaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:18

Ik vind me inwrijven met ijs heerlijk :D

Ik ben dinsdag oververhit in de sauna op de sportschool.. Hartkloppingen en zwarte vlekken. Ding was goed heet, zat ook verder niemand in. Heb het 7 min volgehouden maar zelfs mn vriend hield het niet vol en die kan er normaal ook onwijs goed tegen..

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:28

wonderworst_ schreef:
het lijkt me heerlijk om naar de sauna te gaan, maar het is echt niks voor mij om ergens naakt rond te lopen, of ik nou wel of niet een slank lichaam heb...

Dit heb ik dus ook. Weet niet waarom, maar naakt lopen, brr :=
Als ik een handdoek ben vergeten te pakken als ik al in de douche sta en mijn vriendje is hier dan zorg ik er toch ook echt voor dat ik wat aan heb als ik die handdoek ga halen :o

Maar als ik zo dat berichtje hier boven lees, boekje lezen/sapje drinken/bubbelen :9 Maar jammer maar helaas, niet voor mij weggelegd := Misschien ooit, later, als ik groot ben :Y)

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 18:39

Als ik naar de sauna ga begin ik altijd met een bad... Even onthaasten. Daarna pak ik meestal een infrarood sauna of een andere niet te hete sauna. Ook ik pak altijd even de rustbanken mee om te slapen ;)
Wij zijn er meestal rond half 1, en nemen altijd een lunch rond 2 uur en avondeten... Na het avondeten meestal nog een lekker badje, en dan naar huis!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 10:29

Ik vind de salounge erg lekker, boekje mee en ik ben wel even zoet :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 18:58

Schop!

Ben in december in Devarana geweest, was echt heerlijk!

Ga nu naar Houten, ben heel benieuwd.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:04

Ik heb mijn zinnen gezet op Bussloo :D

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:08

Oooh ik ben jaloers op jullie! Ik wil ook weer naar de sauna :\