douche gewoontes?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 20:51

opisop_shop schreef:
minikatje schreef:
(en ik gebruik koffiedik tegen cellulitis, zo'n filterzakje als je koffie hebt gezet) :o

huh hoe moet ik dat voor me zien?!

En niet geheel onbelangrijk; werkt het? :D

nou je scrubt je "zones" ermee :D
en ja het werkt, beter dan die dure cremes.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/bea ... einig.html

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 20:54

Ik douche elke avond voor het slapen gaan, en ga dus ook met een natte kop slapen.
Doe ik al jaaaaaaaaaaaren, mijn haar krult dan veel mooier :){ en ruikt dan lekkerder. Heel apart, I know, maar het ruikt als een malle. Word er met regelmaat op aan gesproken, haha.

En ik douche in een bepaalde volgorde.
Eerst facewash, dan shampoo, wassen met douche puf, haar uitspoelen, creme spoeling, scheren en eventueel nog een masker/scrubseltje.
Na het douchen, voordat ik me heb afgedroogd, helemaal insmeren met baby olie.

Oh en erna natuurlijk gezichtscrème, olie in mijn haar ( 'L Oreal Mythic Oil aanrader!!) , deo op en bodyspray.

CaileyS

Re: douche gewoontes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 19:55

- Ik douche altijd 's avonds. (met een uitzondering van 1 op de 10000 ofso als ik ziek ben of iets)
- Ik douche inprincipe om de dag, maar mocht ik een keer extra paardrijden douche ik dan ook, want anders voel ik me vies. In de zomer komt het wel eens voor dat ik een week elke dag douche bijvoorbeeld.
- Ik douche nooit zonder mijn haar te wassen, dan word het heel erg klitterig en voelt het ruw aan.
- Volgorde:
*even 'weken' = genieten van de douche
*shampoo + uitspoelen
*cremespoeling + even laten intrekken + uitspoelen
*lichaam wassen met een douchegel
*eventueel scheren
*eventueel facewash

Manderino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 22:34

Meestal douche ik savonds,
-haal eerst m,n oog make-up eraf.
-dan stap ik onder de douche.
-reinig ik m'n gezicht met een reiniging wat je ook onder de douche kan gebruiken.
-dan was ik m'n haar gewoon met shampoo,
-vervolgens conditioner
-dan mn lichaam inzepen,gewoon met m'n handen en afspoelen.
-dan evt schrubben, scheren.
-als ik klaar ben wikkel ik een handdoek in mn haar,en pak nog er handdoek voor m'n lichaam.
-dan met een watje en een tonic over m'n gezicht,dan oogcreme en dag of nachtcreme op.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 22:42

Geen lekkere olie massage..... ? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 23:31

Trouwens, zijn er hier ook mensen die GEEN bodywash ofzo gebruiken?

Heb ik alle begrip voor, het is allemaal slecht voor je huid ed., maar ik heb wel altijd het gevoel dat ik bepaalde zone's zoals mn oksels ed. wel echt goed moet schoonmaken. :')

Otjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 15:57

Nouks schreef:
En dan wat vooral heeeel vreemd is, tenminste als ik mijn vriend mag geloven :D
- Ik droog mezelf altijd onwijs goed af, ik wil overal droog zijn voor ik me ga aankleden. Dus me aankleden met een halfdroge rug bijvoorbeeld doe ik écht niet. Dat vind ik zoooooo vervelend :D Mijn vriend daarentegen is überhaupt altijd maar half droog als 'ie zich aankleedt, wat ik dan weer niet kan begrijpen.

hahahaha ik dat heb ik ook hoor! er mag geen druppeltje meer op mn lijf zitten, terwijl mn vriend met een natte rug zich gewoon aankleed!

ik douch meestal smorgens, als ik met nat haar ga slapen ziet mn haar de volgende ochtend er niet uit :+ behalve als ik stallen heb uitgemest, dan douch ik wel even voordat ik ga slapen, maar de volgende ochtend weer, voor mn haar haha.
Ik was mijn haar elke dag! en ik was me me douchegel, gewoon op mn hand :)

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 23:06

Ik douche alleen 's avonds of 's middags, alleen 's morgens als het echt niet anders kan. Ik heb een hekel aan half slaperig in de douche staan en daarbij lig ik liever langer in mijn bedje dan dat ik eruit moet om te gaan douchen. :Y)
Een washandje in de douche gebruik ik alleen voor mijn edele delen, zo'n douchespons (je weet wel, die altijd bij Dove pakketjes enzo krijgt. :)) ) gebruik ik voor de rest van mijn lichaam. Dat vind ik veel fijner dan een washandje, komt lekker veel schuim vanaf.
Mijn haren fohn ik na het douchen nooit, maar dat hoeft vaak ook niet want ik ga meestal daarna slapen (behalve voor het uitgaan ofzo natuurlijk). Ik doe dan een knotje in mijn haar en de volgende dag heb ik prachtige krullen en mijn haar ruikt heerlijk omdat het nog een klein beetje nat is en dan komt de shampoo tot zijn recht. :D

Verder droog ik me niet zo goed af en haal ik mijn mascara alleen in de douche eraf, gaat veel makkelijker dan met een wattenschijfje. Kom dan wel als een panda uit de douche gestapt maar ach. :))

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 00:12

Ik douche trouwens graag met de douchegels van Voque Girl. Vind ze niet allemaal even lekker maar Sweet cats blijft mijn favoriet. Sinds kort hebben ze een nieuwe, ruikt ook heel lekker en misstaat absoluut niet in de badkamer van elke paardengek. ;)

Afbeelding

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 09:06

Manegepaard schreef:

Heb ik alle begrip voor, het is allemaal slecht voor je huid ed., maar ik heb wel altijd het gevoel dat ik bepaalde zone's zoals mn oksels ed. wel echt goed moet schoonmaken. :')

Ik heb sinds kort last van exzeem en de dokter heeft me advies gegeven (voorlopig) m'n huid niet meer met zeep te wassen. Moet zeggen dat ik het eerst maar niks vond maar het me nu wel bevalt. :j huid is een stuk minder droog.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 09:11

Manegepaard schreef:

Ik. K zie er totaal het nut niet van in. Mijn huid is niet vettig, niet vies, eerder te droog dan wat anders. Dus nee, ik gebruik geen bodywash. 1x in de zoveel tijd een scrub, maar verder niets.

De shampoo uit je haar spoelt ook langs je lichaam hé, en dat ontvet ook gigantisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 13:52

Ik hang voorover als ik mijn haar uit spoel dus dat komt niet langs mn lichaam..

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 14:45

Rebeccaa schreef:
Ik hang voorover als ik mijn haar uit spoel dus dat komt niet langs mn lichaam..

Wie staat er dan achter je...?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 14:49

Uh niemand?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 14:53

Ik ga het denk ik een keer proberen zonder :j
Juist omdat ik altijd onder de douche wegkom met grote rode, jeukende plekken.
Mijn huid is gewoon heel erg droog, dus dat is allemaal helemaal niet goed. Bodylotion e.d. probeer ik zo veel mogelijk te vermijden want daar wordt het alleen maar erger van. Dus als iemand hier een tip voor heeft, graag......

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 14:55

Ik poets zo graag mijn tanden onder de douche, dat scheelt weer tijd.
Oja mijn haar was ik niet, er zitten namelijk dreads ingevlochten, en de zijkanten zijn gemillimeterd ( dreadhawk, plaatjes op google te vinden) en het voelt eigenlijk niet vies ofzo.
Douchegel gebruik ik af en toe. Of als ik samen met vriendlief in de douche sta smeren we elkaar lekker onder. :P
Oh scheren doe ik altijd met mijn kont tegen de muur en mijn been zo omhoog, voet tegen de muur, dan druk je jezelf vast en dat werkt wel fijn.

En de raarste... ik ga graag gewoon even zitten onder de douche, aaaah heerlijk lekker genieten!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 15:57

Vjestagirl schreef:
Manegepaard schreef:

Ik. K zie er totaal het nut niet van in. Mijn huid is niet vettig, niet vies, eerder te droog dan wat anders. Dus nee, ik gebruik geen bodywash. 1x in de zoveel tijd een scrub, maar verder niets.

De shampoo uit je haar spoelt ook langs je lichaam hé, en dat ontvet ook gigantisch.

Mja, maar ik heb persoonlijk altijd het gevoel dat mijn oksels intense reiniging ( :') ) nodig hebben, dus ook echt met zeep enzo. En zweet vind ik gewoon vies. En daar komt de shampoo uit je haar niet. ;)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 16:04

Vjestagirl schreef:
Manegepaard schreef:

Ik gebruik een beetje douchegel onder de oksels en de bilspleet en heb een speciale met ureum verrijkte ph neutrale gezichtszeep.
Verder idd zo weinig mogelijk contact met zeep, want het is bijster ongezond. Maar wil wel het geurtje onder de oksel en bil weg.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 16:09

- Ik douche iedere ochtend
- Ik was mijn haar om de dag
- Als ik mijn haar was, doe ik dat twee keer
- Ik gebruik regelmatig een gezicht scrub onder de douche
- Ik was me altijd met zeep
- Ik droog me af met een 'kleine' handdoek
- Na het douchen trek ik de douche droog en zet ik het raam open
- Als het nodig is scheer ik me onder de douche

Ik douche overigens 's ochtends omdat mijn haar vochtig moet zijn omdat ik het daarna in model moet föhnen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 16:51

Ik was mijn haar elke dag, door mijn permanent kom ik als einstein van bed :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 16:53

Manegepaard schreef:
Mja, maar ik heb persoonlijk altijd het gevoel dat mijn oksels intense reiniging ( :') ) nodig hebben, dus ook echt met zeep enzo. En zweet vind ik gewoon vies. En daar komt de shampoo uit je haar niet. ;)

Je kunt natuurlijk je oksels inzepen met shampoo tegelijk met je haar :+

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:24

Ik ben echt lui qua douchen, ga sowieso liever in bad.
Douche/ga in bad gewoon als mijn haar vet is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:27

Nouks schreef:
Manegepaard schreef:

Je kunt natuurlijk je oksels inzepen met shampoo tegelijk met je haar :+

Maar dan gebruik je alsnog zeep. :D

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:36

1. Haren nat maken
2. Haren inzepen
3. Lichaam wassen met 2 washandjes: 1 intieme delen, 1 de rest.
4. Haren uitspoelen
5. Eventueel scheren, maar oksels doe ik echt al bijna dagelijks, want ik wil ook geen héél héél klein stoppeltje.
6. Creméspoeling samen met nog wat schampoo.
7. Zingen onder de douche terwijl me crémespoeling intrekt en ook wel een beetje afgaat :')
8. Ondertussen is de helft al uitgespoelt en spoel ik nog na.

Als laatste ijskoud water als afsluiter.
Afdrogen met een mega-handoek en tulband.
:)

slagchoco_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:50

Vjestagirl schreef:
Manegepaard schreef:

Ik geloof ook wel dat we prima zonder body-wash kunnen... te vaak met zeep wassen is ook niet gezond.. zowel voor je huid als je haar niet.
En zeep voor down there is al helemaal slecht (ook je gezicht inzepen trouwens).. gewoon lauw/warm water en klaar. voor de rest gebruik ik wel body-wash maar dat ik is meer voor de geur <3