Haar/Haarverf deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 20:21

Ik ben toe aan een nieuw kapsel, maar ik heb echt geen idee wat ik zou doen.

Hebben Jullie tips?

http://kuss18.hyves.nl/

kevaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:13

Hoihoi,
ik zit met een probleempje, zie: [LZP] Groene gloed op mn haar
Ik heb dus mn haar van zeer licht blond naar bruin (donkerblond) geverd.
Ik weet dat t dom is en dat ik het eerst had moeten voor pigmenteren, maar daar is het nu dus te laat voor.
Maar ik dacht als ik nu mn haar met nog een keer dezelfde kleur verf verf is de groene gloed dan ook weg en heb ik dan een gewone kleur, of komtdat er dan weer een hele rare gloed in ? als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik hoop dat iemand hier raad mee weet ;)

kevaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:20

Jannickee schreef:
Iemand een tip wat ik tegen beschadigd haar kan doen? Ik ben in een maand tijd van zwart naar blond gegaan (4x geblondeerd) en daarna ben ik toch maar weer naar bruin gegaan. Maar van mijn zachte glimmende haartjes is niks meer over. Het is nu heel dof en pluizig, kom er na het douchen ook niet meer met mijn borstel doorheen. Is mijn haar nog te redden? ;(

dat probleem ken k,
ik heb het ook teveel geverfd,
en soms komt er zelfs de stijltang bij kijken,
heb van mezelf krullen en vind het vreselijk, dus af en toe ff de stijltang erdoor heen,
en tja dat is niet heel goed voor je haar.
ik gebruik een shampoo en conditior die mn haar weer herstelt.
Bijvoorbeeld care & repair van andrelon of de repair van wella.
die van John Frieda vind ik ook erg goed maar die zijn zeer prijzig.
Daarna doe ik er een care & repair 1 minuut masker van andrelon in minuutje intrekken en dan weer uitspoelen.
En dan ziet mn haar er weer mooi glazend uit en is het niet meer zo dof :)
en voor als je je haar stijlt altijd een serum gebruiken ! de stijltang droogt je haar uit en al helemaal als je t ook verft

Miekemuis_

Re: Haar/Haarverf deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 23:45

Ik ga 1 van de volgende dagen naar de kapper, en ik zou graag een permanent hebben. Hoe zit dat qua styling? Hoeveel tijd moet ik voorzien om van nat haar naar mooie golfjes te gaan? En is het echt zo slecht voor je haar?

StuiterBall

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 21:14

Ik zit al heeeeeeel lang met het idee om m'n haar rood te verfen, donkerrood maar wel fel.
Beetje dit: http://weheartit.com/entry/21786596
http://weheartit.com/entry/21783277

En het is nu dus zo:
http://i168.photobucket.com/albums/u169 ... e/FOTO.png
Inmiddels al wat donkerder vanwege de winter...
En t is heel stuk korter, behalve pony. Regrets :'(

Maar iemand ervaring met rood verfen? Goede kapper in kop van noord-holland die creatief is ofzo?
Ik wilde naar Kinki kappers gaan maar is zo ver weg en ben bang voor de prijs eigenlijk...

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 22:45

Dat zou jou denk ik heel mooi staan Stuiterball! :D

Ik wil zoiets als tussenkapsel: Afbeelding
Maar mijn haar laten groeien duurt zo lang nu in de winter := Ben al sinds september aan het laten groeien en het is nu aan de ene kant lang genoeg en aan de andere kant tot half mijn kaak. Pff schiet niet ohoop!

StuiterBall

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 00:16

@ Horsii_mine: jouw kapsel verdient trouwens ook beste respect. Like it! Heb aan zoiets ook wel gedacht maar mijn haar groeit zo langzaam, dat ik het eigenlijk niet allemaal wil afknippen...

ik ben wel een beetje bang dat het mislukt of verkeerd uitpakt. maar ik wil het zoo doodgraag, ga het nu doen ook!

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 00:23

StuiterBall schreef:
Ik zit al heeeeeeel lang met het idee om m'n haar rood te verfen, donkerrood maar wel fel.
Beetje dit: http://weheartit.com/entry/21786596
http://weheartit.com/entry/21783277

En het is nu dus zo:
http://i168.photobucket.com/albums/u169 ... e/FOTO.png
Inmiddels al wat donkerder vanwege de winter...
En t is heel stuk korter, behalve pony. Regrets :'(

Maar iemand ervaring met rood verfen? Goede kapper in kop van noord-holland die creatief is ofzo?
Ik wilde naar Kinki kappers gaan maar is zo ver weg en ben bang voor de prijs eigenlijk...

Rood op blond haar loopt heel snel erg terug in kleur -> vaal. Daarbij ben je lichtblond, dus je uitgroei lijkt net als of je kaal wordt. In ieder geval, toen ik mijn haar van zeer lichtblond naar donkerbruin liet verven zag je na 3 weken al ruim een cm uitgroei en leek het net of ik kaal werd :')

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 00:32

StuiterBall schreef:
@ Horsii_mine: jouw kapsel verdient trouwens ook beste respect. Like it! Heb aan zoiets ook wel gedacht maar mijn haar groeit zo langzaam, dat ik het eigenlijk niet allemaal wil afknippen...

ik ben wel een beetje bang dat het mislukt of verkeerd uitpakt. maar ik wil het zoo doodgraag, ga het nu doen ook!

Jaaa! Dat kapsel op mijn profielfoto is gaaf he? :oo Dat is uit de tijd dat ik heel veel model zat voor een vriendin van me. Was de 6e keer ofzo dat ze kort haar knipte :oo

StuiterBall

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 00:39

Yinka schreef:
Rood op blond haar loopt heel snel erg terug in kleur -> vaal. Daarbij ben je lichtblond, dus je uitgroei lijkt net als of je kaal wordt. In ieder geval, toen ik mijn haar van zeer lichtblond naar donkerbruin liet verven zag je na 3 weken al ruim een cm uitgroei en leek het net of ik kaal werd :')

Heb je dit dan zelf geverft? Wat jij zegt ben ik dus bang voor. Hoopte eigenlijk dat als ik gewoon naar goede kapper zou gaan dat het wel goed zou komen :(:)

Edit:
Ja, uit je profiel. Heel gaaf!
Laatst bijgewerkt door StuiterBall op 26-01-12 00:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 00:39

stuiterbal: gaaf!
deze kleur vind ik ook zo gaaf:
Afbeelding
maar daar zal vast het een en ander aan bewerkt zijn.

ik denk dat jij het trouwens best zelf zou kunnen verven trouwens.
maar zou het dan wel in 2 stappen doen want zoals hierboven gezegd: als je rood over deze lichte kleur doet vervaagd het heel snel en de kans zit er in dat je een beetje een vuurtoren wordt.
ik zou het dus eerst zelf donkerder verven, maar bijv wel al met een rood-tint erin (john frieda of syoss (ik vergeet elke keer welke) heeft 2 mooie tinten van die schuim-mousse-verf.. middenrood bruin en donker rood bruin.)
Dan zou ik denk ik de donkerdere tint nemen (denk dat ie op jouw lichte kleur nu toch al wat lichter uitvalt).
En dan na een maandje oid rodere verf er over heen. (ik heb er nu intens/vurig rood oid inzitten,deze dus: http://www.staticdod.nl/images/res/_gar ... 78_128.jpg .das echt een mooie rode kleur.)

maar bij de kapper kan natuurlijk ook..
ben je alleen wel een bak met geld kwijt aangezien ze het denk ik eerst willen voorpigmenteren of voorbehandelen.
Mijn kapper was bij mij trouwens heel terughoudend met het roodverven.
tot 3x toe hebben ze geprobeerd me een meer bruinere tint aan te smeren omdat ze dachten dat ik spijt zou krijgen omdat het te heftig zou zijn oid. (ik was op dat moment blonder dan jij).
Uiteindelijk heb ik het dus een maand na de kapper met die vurig/intens rode verf over geverfd omdat het nog wel wat heftiger mocht van mij.
en ook nu vind ik het niet schokkend.
het is nu gewoon mooi rood maar wel echt rood (vooral als ik onder een lamp sta oid hehe, onder bepaald licht gaat het een beetje naar stoplicht rood :P, maar zoals bijv nu is het weer meer bruin).

Vandaag trouwens weer langs mn kapper geweest (dat rood verven heb ik bij een ander filiaal laten doen) om te informeren naar een kort bob-kapsel (ik wil mn haar gaan doneren over een paar maandjes ofzo).
eerste wat ze zei was: hé, je bent normaal toch niet rood? wat staat dat je leuk!
tweede wat ze zei: haar doneren? kort knippen? respect dat je dat durft! en vervolgens kwam ze met allemaal foto's en ideeën aanrennen en was ze helemaal enthousiast.
haha.
ik denk dat ze me bij dat andere filiaal niet zouden durven knippen :=

StuiterBall

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 00:43

@Zwitsal; Gaaaaaave kleur!
Wat jij zegt dacht ik inderdaad ook wel. Ben nog nooit een andere kleur geweest dus ben eigenlijk best wel bang voor het resultaat als het in een keer rood is. Heb dus ook wel gedacht om indd eerst een bruin-rode tint te nemen.

Ach, dat ik dan veel geld kwijt ben dat moet dan maar een keer. Als ik het dan toch doe dan heb ik liever dat het goed gebeurt. Ik ben al zo'n kluns. Zeker weten dat het oranje wordt als ik het zelf doe

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 00:45

StuiterBall schreef:
Yinka schreef:

Heb je dit dan zelf geverft? Wat jij zegt ben ik dus bang voor. Hoopte eigenlijk dat als ik gewoon naar goede kapper zou gaan dat het wel goed zou komen :(:)

Edit:
Ja, uit je profiel. Heel gaaf!

Ik heb het bij de kapper laten doen. Was een mooie choco bruine kleur met veel rood erin ivm mijn blonde haar kleur. Ik gebruikte speciale kappers shampoo voor geverft bruin haar, dat in combinatie met dat mijn haar blijkbaar verf heel goed opneemt liep de kleur niet zo hard terug. Maar de uitgroei deed bij beslissen zo snel mogelijk terug te gaan naar blond. Kon het wel 6 weken uithouden zonder te verven, maar moest mn haar zo telkens in model doen om de uitgroei te verbergen. Heel jammer, stond echt wel gaaf. Ow en terug gaan naar je eigen kleur duurt lang, want het rode pigment blijft lang in je haar zitten.

StuiterBall

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 00:48

Yinka schreef:
. Ow en terug gaan naar je eigen kleur duurt lang, want het rode pigment blijft lang in je haar zitten.

Ja. ook niet zo funny. Maar ik wil het zooo graag. Misschien eerst maar bruin dan ofzo...

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 00:52

hm ja je zou het ook bij de kapper rood-bruin kunnen laten verven.
en als dat je bevalt er daarna zelf rodere verf overheen doen.
als het eenmaal een roodtint is kun je daarna makkelijk zelf oververven.

die grijze uitgroei komt me wel een beetje bekend voor trouwens.
komt omdat rood natuurlijk heel erg warm van kleur is.
dus vergeleken daarmee lijkt elke uitgroei grauw.

enne, gewoon doen :D
rood is leuk! (en ik ben verder helemaal geen gewaagd/uitgesproken type oid kwa kleding enzo. heel normaal doorsnee meisje.. maar zoals een collega'tje zei "Door je haarkleur ben je nu toch een beetje anders dan de rest" ).
die kleur op de foto heeft denk ik trouwens ook een donkere kleur als ondergrond.
deze :
http://4.bp.blogspot.com/-lFzdYhXgfM8/T ... 25-400.jpg
heeft denk ik een hele lichte onderkleur..
met een donkere onderkleur wordt de kleur volgens mij veel mooier/dieper (tis ook maar net wat je mooi vind natuurlijk).

wel nog iets om over na te denken voor je je haar rood verft:
die rode kleur vervaagd snel, maar uiteindelijk is het er vrij moeilijk weer uit te krijgen. ookal lijkt het alsof alle roodkleur er allang al uit is, toch zit er dan nog een zweempje rood in. dus dat is wel iets om rekening mee te houden als je het daarna bijv weer blond wilt (Dat zou ik dan echt niet zelf doen, maar ik doe dat uberhaubt niet meer zelf, kans op mislukking is bij mij 200% :P ).

oh en als je het rood gaat verven: de eerste paar keer onder de douche niet schrikken :P
en geen natte /vochtige haren op witte shirtjes/kleding/lakens.
die worden geheid ook rood.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 00:54

stuiterbal: mijn haar is dus nu ook echt rood, en ik wil richting de zomer ook weer blond :P
maar dan laat ik het wel bij de kapper doen, en t zal wat kosten.. en de kapper zal me wel vervloeken omdat het een stuk lastiger is om dan een mooi resultaat te krijgen, maar ach.. :D
(alhoewel.. ik denk dat ik mn haar eerst doneer en dus heel kort knip voordat ik terug ga naar blond. als ik nog maar zo weinig haar over heb vallen de kosten misschien mee :P ).

het is wel te doen hoor trouwens.. terug naar een andere kleur..
het is niet onmogelijk oid..
maar het is wel iets om rekening mee te houden

StuiterBall

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 00:58

Thanks voor de tips!
Ja, gewoon doen indd maar toch... bit scared. Ik wil het al zo lang. Ik moet het sowieso een keer doen want het staat op mijn to-do lijstje, dus als ik het nu niet doe moet het over een paar jaar.. haha.

Citaat:

Lijkt Tarja Turunen wel! Kan best kloppen dat er een lichte laag onder zit. Maar wil het toch wel iets donkerder dan dat hebben eigenlijk.
Als het trouwens werkelijk Tarja is zit er donker haar onder, maar kleine kans denk ik.
Roodbruin is ook wel leuk. Laat ik dat eerst doen...
Nu nog een nieuw modelletje...

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 01:03

heb haar even gegoogled, denk niet dat zij dat is.
ik vind die kleur trouwens niet mooi.. heel vaal..

maar je zou bijv eerst naar zoiets kunnen gaan:
http://www.vrouwonline.nl/img/article/2 ... 01_v2p.jpg
en dan later daar over heen rode verf.
moet je wel opletten dat je ook deze eerste donkere verf niet te ver terug laat lopen in kleur (niet te veel laten vervagen) voordat je er rood in smeert.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 01:24

Geen ervaring met rood verven, maar ik vind je huidige kleur ook heel mooi Stuiterbal! Maar daar heb je niets aan he? :P. Ik vind dat rood zoals op de eerste foto wel gaaf, maar ik vraag me af hoe lang het zo mooi diep blijft.

Ik zocht dit topic weer eens op omdat ik ander haar wil... ik heb geen idee wat ik ermee zou willen, wat me goed zou staan.

Dit is mijn haar nu, ongestyled, zonder lak of wat dan ook:
Afbeelding
Nog eentje:
http://img36.imageshack.us/img36/5567/nr1f.jpg" target="_blank

Dit leek me wel leuk:
1. http://www.kapsels.net/afbeeldingen/roodhaar.jpg" target="_blank
2. http://www.kapsels.net/kapsels7/fpv7.jpg" target="_blank
3. http://media-cdn.pinterest.com/upload/5 ... lFSM_c.jpg" target="_blank

Of hebben jullie nog andere leuke suggesties? :) Ik ga mijn haar trouwens niet kleuren, ik ben wel blij met hoe het is.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 01:36

StuiterBall schreef:
Yinka schreef:
. Ow en terug gaan naar je eigen kleur duurt lang, want het rode pigment blijft lang in je haar zitten.

Ja. ook niet zo funny. Maar ik wil het zooo graag. Misschien eerst maar bruin dan ofzo...

Kijk eens naar mijn eerste foto in mijn profiel. Dat was exact een jaar nadat ik mijn haar één keer rood/oranje had geverfd met een zogezegde niet-permanente spoeling. Op de foto was het al 3 keren blond geverfd na de rode verf, maar het gaat er gewoon niet uit.

En een vriendin van mij wou haar haar ook in dat felrode dat jij toont verven. Ze had zelf lichtblond haar en had een pakje felrode haarverf (in de kleur op jouw foto) gekocht en het zelf geverfd. Maar het was helemaal roze ipv rood :=

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 01:39

Sheran, ik vind de laatste de leukste :j

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 01:46

[quote="Zwitsal"]stuiterbal: gaaf!
deze kleur vind ik ook zo gaaf:
Afbeelding

Mijn kleurtje,heb het er net zelf weer ingegooid,ik meng wel twee pakjes neem de kleur Mahonie voor 2/3 en brandweerrood voor 1/3 en dan mengen,niet aan te raden op blond haar!!

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 09:16

Ik heb hiervoor echt witblond gehad met een zwarte onderlaag en daarna wilde ik het rood en nog steeds loopt het snel terug. het deel waar mn eigen haarkleir onder zit niet dat blijft super lang mooi, maar wat blond geweest is dat wordt al snel vaal. Ik heb conditioner met rode verf erin van de kapper en de shampoo voor rood gekleurd haar van Guhl moet zeggen dat deze combi nog best goed werkt.
Deze kleur heb ik nu
Afbeelding

kevaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:29

kevaro schreef:
Hoihoi,
ik zit met een probleempje, zie: [LZP] Groene gloed op mn haar
Ik heb dus mn haar van zeer licht blond naar bruin (donkerblond) geverd.
Ik weet dat t dom is en dat ik het eerst had moeten voor pigmenteren, maar daar is het nu dus te laat voor.
Maar ik dacht als ik nu mn haar met nog een keer dezelfde kleur verf verf is de groene gloed dan ook weg en heb ik dan een gewone kleur, of komtdat er dan weer een hele rare gloed in ? als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik hoop dat iemand hier raad mee weet ;)

iemand antwoord op mijn vraag? ;)

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:34

Zo te horen heb je een koude kleur bruin genomen, waar dus geen rood in zit. Dus ik zou de kapper bellen voor advies, maar denk dat je een warme bruin kleur met rood erover moet doen. Maar zou de kapper bellen ipv zelf te gaan proberen.