Zwangerschap

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

pubelia

Re: Zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 11:24

@ Mistic: Ik heb enorm veel last van striae. Maar als het geverfd word, zie je er niks meer van! En die gene die paint, heeft al meerdere zwangere buiken met striae gezien!

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 11:50

Thnx Williejanne :D

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 12:04

Sannert schreef:
Hej caroline1985, ik zie dat je bij mij in de buurt woont !

@lisch: wat vervelend !
@piewie: Gelukkig is er niks met de kleine !

Leuk :) Waar woon jij dan ergens??

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 12:15

pubelia schreef:
@ Mistic: Ik heb enorm veel last van striae. Maar als het geverfd word, zie je er niks meer van! En die gene die paint, heeft al meerdere zwangere buiken met striae gezien!

Helemaal mee eens!!!
Ik had (en heb waarschijnlijk voor de rest van mijn leven) ook last van striae.
Daarom heb ik juist meegedaan aan de belly paint, zodat ik ook mooie buikfoto's kreeg.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 12:16

zo vandaag hebben ze galandro opgehaald.. gelukkig is dat weer achter de rug. vind dat altijg erg spannend! maar hij is goed overgekomen en waika staat gewoon rustig te eten 8)7 ik helemaal in de stres dat ze gek zal worden maar 1 keer hinneken en toen kop aan de grond en eten := . en dat na haar 1ste veulen braaf paardje :(:) heb een afspraak gemaakt bij de veearts in sleen(victor) voor haar gebit en scannen ze is dan presies 100 dagen. als alles goed is kan ik hengstenhouder bellen :$ . hopen dat ik dan zelf nog mee kan O:) ben dan alweer 38 weken :wow: wat gaat dat toch snel eigenlijk :D

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 12:17

hahaha over 2,5 maanden is Esmee alweer een jaar!!!
Gaat echt zo ontzettend snel...

Vandaag een autostoel gekocht voor haar :D
Ben er echt blij mee!

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 12:30

Jeetje wat wordt hier lekker gekletst :D Leuk hoor. Kben aldoor een half uur bezig met bij lezen ;)

Hier het huis weer even op eigen tempo schoon gemaakt vanmorgen :P
Manlief een nachtje weg met vrienden. Hopen dat het rustig in het buikje blijft!

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 13:26

Ik net nog even wat dingetjes gehaald voor de cupcakes. Ook rustig aan gedaan, heb nu last van m'n andere bil... |o (ischeas)

Zo dus even de topping maken. Vanochtend lekker uitgeslapen en eigenlijk niet zoveel gedaan. Voel me een beetje draaierig enzo vandaag. Irratant!

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 13:52

Bijna 37 weken. Beeb was al goed ingedaald gister, en zijn gewicht is geschat op 6,5/7 pond bij geboorte. Hij had alleen een wat hoge hartslag (165), maar niets om zorgen over te maken zei doc.
Nog geen ontsluiting dus hij zal nog wel even blijven zitten. Ik voorspel ook gewoon dat ik tot 40 weken kom en dan mag beslissen wat we gaan doen.
Ze doen nu toch niet wekelijks een 'intern' (goeie woord vergeten) inderzoek om te kijken naar ontsluiting toch?

Nu onwijze steken in mijn linkerzij. Geen idee wat het is maar hoop dat 't snel overgaat.
Druk dagje vandaag dus kan geen pijntjes gebruiken..

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 13:58

Hello,

Sorry heb het momenteel hier een beetje te druk we zijn binnen de woonkamer aan het behangen, en hubs die het mega in zijn rug heeft. Tuinmannen die onze achtertuin aan het doen zijn..

Maar ik zag wel erg mooie foto's voorbij komen van kamertjes, de meubels van ons menneke kinderkamer is white wash eiken met glasvezel behang en gewoon wit, met winnie the pooh figuren op de wanden/deur. Dus een echte winnie the pooh kamer.

Verder wil ik ook even kwijt dat we aantal spullen te koop aanbieden oa:

- Bloom kinderstoel, incl 2 zittingen.

- Vingino jeans maat 0

- Skipak van YepYep, maat 74

- Stoere jongens schoenen van Puma, maat 21.

Laat het me maar weten als er iemand interesse heeft ;)

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 14:00

Lekker druk dus Fiemo, hihi.
Thirty, alles goed dus. Dat is fijn! En een mooi gewicht hoor!

BlackZelda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 14:18

Heb me 20 pagina's geleden al aangemeld, maar daarna niet echt veel tijd gehad om t topic bij te houden :o ga nu mij best doen haha. Zal nogmaals mijzelf even voorstellen. Ik ben Claudia, 35 jaar en heb al een zoon van 15 :j . Met mijn huidige partner (32 jaar) ben ik febr. 2011 getrouwd en nu dus zwanger (37weken) van een dochter. Groot leeftijdsverschil, maar ook wel weer erg leuk. Zo wil mijn zoon graag bij de geboorte van zijn zusje zijn, dus dat is wel heel bijzonder allemaal. ik hoop thuis te kunnen bevallen, vorige keer nl in het ziekenhuis. Thuis lijkt me veel intiemer en relaxer.

Ik probeer het topic nu een beetje bij te houden en mee te kletsen!

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 14:29

@blackzelda; je zoon bij de geboorte? dat heb ik nog nooit gehoord.. nu we het er toch over hebben:) wie willen jullie erbij hebben? ik wil in het ziekenhuis en daar is vk en kraamzorg bij en vriendlief verder niemand alleen mensen die in ziekenhuis werken wanneer dat nodig is. heb er wel overnagedacht maar vriendlief en ik zijn samen eens dat we met ons 2en willen zijn

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 14:32

wij willen het ook met zijn tweetjes hoor!
Vind ik zelf wel zo prettig, niet allemaal van die ......kijkers hihi

BlackZelda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 14:34

Klopt, is ook best uniek. VK vind het wel erg leuk, omdat ze dat ook nooit meemaakt. Heb wel gezegd dat ie aan het hoofdeind moet blijven. Wil niet dat ie in dat gapende gat zit te kijken, haha

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 14:35

haha := zie het al helemaal voor me! iedereen aan het voeteneinde! :wow: *-:) HAHA _O- nee dat word hem niet hoor! we hebben het tenslotte ook samen gemaakt <<) zonder ander gezeldschap :D ik ga volgende keer bij vk over baarkruk hebben. oa door mijn bekkeklachten hoor veel dat dat beter is ben benieuwd wat vk daarvan zegt

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 14:38

blackzelda. ja ik had er idd ook nog nooit van gehoord maar als jullie je daar fijn bij voelen doen! iedereen heeft andere wensen tenslotte! en dat hij niet naar je `gat` hoeft te kijken heeel begrijpelijk. lijkt me ook niet prettig voor zoonlief eigenlijk... maar als je bevalling niet helemaal makkelijk gaat is het dan wel fijn om hem erbij te hebben?

vanaf wanneer(weken) controleert de vk eigenlijk of er ontsluiting is?
Laatst bijgewerkt door lisch op 08-10-11 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

BlackZelda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 14:41

Daarom wil ik graag thuis bevallen. Als het moeilijk wordt of hij vind het zelf niet prettig meer, kan hij altijd zijn eigen ding weer gaan doen. Wij maken al grapjes, dat ie zijn vader weer op de been moet helpen, mocht die flauwvallen ;)

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 15:34

Topic gaat weer snelll :D. heerlijk!

BlackZelda: gebeurd wel vaker hoor dat er meer mensen bij een bevalling zijn. Zo is een vriendin van mij bevallen met een vriendin die haar bij stond :P Maar het komt wel vaker voor bij buitenlandse gezinnen als ik dat zo mag zeggen. Daar zijn soms hele families bij ofzo. Zijn de VK niet zo happig op als er tig man aan het bed staan maar alleen zoon er bij moet kunnen zeg ik. Hij heeft de leeftijd om dat zelf wel een beetje in te kunnen schatten denk ik :).

Spannend hoor!!

Geniet iedereen een beetje van het weekend? Wij wel. We hebben de ex van mijn vriend over met haar man en hun dochter en de kids van mijn vriend en zijn ex. Vol huis dus maar errug gezellig. Hun dochter is 2 maandjes ouder dan onze kleine meid dus die vinden het ook mega gezellig :D. Wel fijn hoor dat het zo kan.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 15:41

Ik hoef er verder niemand bij dan mn vriend. Moet er eerlijk gezegd echt niet aan denken...
Mijn 20 weken echo gisteren was helemaal in orde dus ik ben nog steeds gelukkig. :+:
Heb de dvd al 4 keer gezien.

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 15:50

Tjah, mijn vriend is erbij wanneer het lukt :P En mijn moeder wil erbij zijn, maar mijn zus loopt een week verder dan mij, dus wanneer we tegelijk in de kraam zouden komen zou mijn moeder bij marielle aanwezig zijn, en dan mag mijn tante (is als 2e moeder voor mij) erbij wanneer dat lukt :P

Al zou ik eigenlijk wel het liefst alleen met vriendlief dit moment willen delen, maar goed.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 15:53

Joh het is zo'n speciaal moment, wat je waarschijnlijk maar (gemiddeld :+ ) 1,7 keer in je leven meemaakt.
Als jij toch liever wil dat je dat met zn 2en doet, dan begrijpen ze dat toch wel?

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 15:55

ik hoef er ook niemand anders bij dan mijn vriend, moet daar ook niet aandenken :D

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 15:56

Iris82 schreef:
Joh het is zo'n speciaal moment, wat je waarschijnlijk maar (gemiddeld :+ ) 1,7 keer in je leven meemaakt.
Als jij toch liever wil dat je dat met zn 2en doet, dan begrijpen ze dat toch wel?

Ja denk het wel hoor, maar voel me dan zo schuldig als ik nee zeg.
Want mijn moeder heeft altijd gezegd "wanneer jullie bevallen ik wil daar bij zijn"
Maar ik wil graag thuis bevallen, (en tjah dat is bij mijn moeder thuis :P ) zal mijn moeder ook vast en zeker thuis zijn haha.

Wanneer ik dan toch naar het ziekenhuis zou moeten, zal ik vermoedelijk wel tegen mijn moeder zeggen dat ik het toch liever met zijn 2en wil doen.
Vind het nu al niks wanneer mensen mijn lichaam naakt zien, laat staan dat het nog gaat uitrekken ook en een bebloed zooitje wordt :P

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 15:58

Nou dan hoop ik zeker dat ze daar begrip voor heeft.
Je kunt toch altijd tegen haar zeggen dat je als je thuis wil bevallen liever niet hebt dat ze bij het persen enzo is. Of dat ze idd aan het hoofdeind blijft als tussenoplossing.