Draagmoeder voor bevriend stel.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pauline

Re: Draagmoeder voor bevriend stel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 15:01

Als hij belt, geef hem dan vooraf het gevoel dat JIJ zijn tijd respecteert :)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-11 15:06

Ja doe ik..

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-11 22:02

Hammmm.... hun belt nu weer morgen, maar met een goede reden te weten: “ Sommige mensen werken en die hebben geen tijd om ergens over na te denken.“ met andere woorden, hij gaat er over na denken.... :j

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 22:45

Ik lees nog altijd mee, heb niet meer zoveel om op te reageren, maar wou nu toch graag even iets zeggen ivm met tijdsdruk.

Charlotte, als ik eerlijk ben vind ik er ook énorm veel druk op zitten richting je vriend. Ik snap dat je zegt het zonder druk lijkt alsof hij de zaak een beetje negeert, maar ik denk dat je hierbij echt teveel van jezelf uitgaat.

Ik vind een maand bedenktijd/inzinktijd/wentijd echt niets. Ik zou eerder denken aan een jaar ofzo (persoonlijk). Het is zo'n gigantisch grote stap voor de meeste mensen dat je dat niet kan en mag onderschatten. Het lijkt alsof je je vriend nu aan het dwingen bent om iets te zeggen (wat dan ook) terwijl hij het helemaal nog niet zeker weet.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 23:00

Ik denk dat je vriend het niet wil...hij is aan het rekken.
Ik vind het wel heel nobel van je hoor! Ben benieuwd hoe het afloopt.
Ik ben vóór draagmoederschap en vind het jammer dat het allemaal zo moeilijk gaat in NL. Als ik vrouwen om me heen zie die niet zwanger raken zou ik ze zo graag willen helpen!

Ik vraag me af of je door draagmoederschap weer zin krijgt om zelf aan de 2e leg te beginnen? (ook al heb je dus gezegd dat je geen kinderwens meer hebt, je weet het nooit met die hormonen := )

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-11 23:38

Ik heb mijn tweede leg al anderhalf geleden gedaan. ;)

Jullie hebben ook gelijk, ik ga het ritme van mijn vriend volgen in plaats van proberen om hem in ons of mijn ritme te krijgen.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 23:43

Ik vind je wel heel eerlijk en oprecht. Stoer wijffie, je doet het goed hoor. :)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 23:48

Je bent idd erg eerlijk vind ik ook :j.

Ik denk dat het gewoon zonde zou zijn als je vriend een beslissing neemt onder druk (zowel positief als negatief) waar hij niet compleet achterstaat.
Ervaar je druk van de wenspapa's naar je vriend (of jouw) toe Charlotte? Het klinkt namelijk alsof ze bezig zijn hem te overhalen en ik denk niet dat dat hun plaats is in dit verhaal.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 23:54

LCharlotte schreef:

Jullie hebben ook gelijk, ik ga het ritme van mijn vriend volgen in plaats van proberen om hem in ons of mijn ritme te krijgen.

+:)+
Pauline schreef:
Ik vind je wel heel eerlijk en oprecht. Stoer wijffie, je doet het goed hoor. :)

:j helemaal eens!

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 09:09

LCharlotte schreef:

nou derde leg dan? :P

succes met je vriend! :(:)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 10:04

BraveSpots schreef:
Je bent idd erg eerlijk vind ik ook :j.

Ik denk dat het gewoon zonde zou zijn als je vriend een beslissing neemt onder druk (zowel positief als negatief) waar hij niet compleet achterstaat.
Ervaar je druk van de wenspapa's naar je vriend (of jouw) toe Charlotte? Het klinkt namelijk alsof ze bezig zijn hem te overhalen en ik denk niet dat dat hun plaats is in dit verhaal.

Ja wel eenbeetje, maar ze zijn net zo enthousiast als ik en dat is gewoon moeilijk om te beteugelen. Zijn hebben bovendien ook nog eens te maken met trappelende opa's en oma's in wording en de eicel donor, dus ik denkd at er gewoon van alle kanten druk op ligt. Een ieder zou dat voor zichzelf moeten opvangen en moeten proberen om dat niet op de volgende te leggen.

Ik ben altijd eerlijk, bovendien, als ik niet eerlijk en oprecht zou zijn, zou ik niks aan een discussie hebben ;) Thnx girls!!! _/-\o_

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 10:08

Oh en over die derde leg, ik zeg nooit nooit, ik ben over de moon wat onze kinderen betreft zou er wel 10 willen hebben! We zijn nog jong, 27 en 28 dus een eventueel derde kindje kan ook over een paar jaartjes nog. Of niet. We gaan zien wat de tijd gaat brengen, misschien zitten we over 3 jaar wel ineens heel hard te rammelen voor een derde.. Maar vooralsnog vind ik het heerlijk en druk genoeg met onze kids.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 10:29

LCharlotte schreef:
Je hebt ook gelijk.... Pfff het is gewoon zo lastig als je er midden in zit, het is echte en achtbaan aan emoties... Soms storm je jezelf voorbij en zet je oogkleppen op. Thank god voor de eerlijke mensen om je heen die die er dan af proberen te rammen... De wenspapa's willen nog wel een half jaar wachten, het gaat niet om die ene maand, maar ze willen wel graag in gesprek blijven zodat we allemaal een beetje kunnen groeien. Goed, we gaan niks afdwingen, mijn vriend heeft gezegd dat hij vandaag ging bellen en daarna zien we wel verder. Ik moet het gewoon even helemaal los laten... (ook al is het lastig hihi)

Ik zat nog zo eens de laatste paar pagina's te lezen, en toen bedacht ik me dat ik hier dus best wel over val.
Het komt namelijk ten zeerste over dat de wenspapa's ervan uitgaan dat jullie het al gaan doen?
Ten zeerste begrijpelijk dat zij graag een antwoord willen maar het komt nu over alsof ze geen flauw idee hebben wat het allemaal inhoudt, het is tenslotte niet een kadotje wat je even koopt en weggeeft.
Je moet wel 9 maanden lang een kindje dragen die je daarna afstaat, vind dan dat zij echt wel iets meer tijd daarvoor mogen uittrekken, om je vriend erover te laten nadenken.
Ik vind een half jaar dan ook eigelijk nog wel zeer kort, voor zo een heftig proces.
Overigens je laatste post, het feit dat jullie? (of jij) misschien nog wel een 3e kindje willen, denk je niet dat het door dit proces bemoeilijkt word?
Stel dat je na dit kindje dan geen kinderen meer kan krijgen of dat er iets 'fout' gaat tijdens de bevalling, is dat iets waar je over na hebt gedacht?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 15:14

Nee in principe ben ik tevreden met wat we nu hebben, mocht het ons gegeven zijn om nog een derde te krijgen dan zien we wel weer, als daar behoefte aan komt dan.

Ik vind het lastig om te omschrijven hoe het zit en blijkbaar doe ik het ook niet goed. De wensouders staan ook niet op een antwoord, zij begrijpen ook dat hij zijn tijd nodig heeft, maar ze willen wel in gesprek blijven. Ze vinden ieder tijdstip dat wij noemen, of het nu 6 maanden is of een jaar, in principe ok.

Mijn vriend belt vanavond en dan zien we wel weer hoe alles gaat lopen, I just go with the flow :)

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 15:30

OKee duidelijk, ik ben ook niet zo goed met dingen opschrijven/verwoorden lees dan me eigen bovenstaande tekst door en bedenk op het moment dat ik het niet meer kan aanpassen dat het heel verkeerd kan overkomen :')

Toch denk ik wel dat je moet opletten met het in gesprek blijven, het is begrijpelijk dat zij dat willen alleen vermoedt ik dat je vriend daar gewoon niet ten alle tijden op zit te wachten en het ziet als gepush.
Ben wel heel benieuwd wat er na vanavond weer uit komt :)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 15:32

Oh en ze beseffen wel degelijk (voor zover mogelijk als je het nooit zelf hebt meegemaakt) wat het inhoud. Ze hadden dan ook grote moeite om het te vragen, kún je zoiets eigenlijk wel aan iemand vragen, zo een groot iets... Ik heb ze toen gerust gesteld en gezegd dat het iets heel moois is om aan iemand te vragen, dat geeft aan hoe je de relatie ziet en dat je 100% vertrouwen in de ander hebt. En vragen is niet opdragen, de draagmoeder en partner kunnen nog altijd besluiten dat ze het niet aankunnen of aandurven.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 15:33

NoGo schreef:
OKee duidelijk, ik ben ook niet zo goed met dingen opschrijven/verwoorden lees dan me eigen bovenstaande tekst door en bedenk op het moment dat ik het niet meer kan aanpassen dat het heel verkeerd kan overkomen :')

Toch denk ik wel dat je moet opletten met het in gesprek blijven, het is begrijpelijk dat zij dat willen alleen vermoedt ik dat je vriend daar gewoon niet ten alle tijden op zit te wachten en het ziet als gepush.
Ben wel heel benieuwd wat er na vanavond weer uit komt :)

:j dat denk ik ook, maar dat is zo een fragiel lijntje... Soms floep je er over heen..

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 08:56

Het gesprek was zeer positief (en lang!!!) Mijn vriend heeft onder andere aangegeven als hij het echt niet wilde dat hij dat al gezegd had, hij dat nog met het huishouden, stel ik voel me slecht, dan word er huishoudelijke hulp geregeld. Aan het eind gaaf de wenspapa aan dat hij graag na de vakantie wel zou horen hoe mijn vriend er tegen die tijd in staat, waarop mijn vriend antwoordde dat dat al voor de vakantie zal zijn. Hij wilt graag nog één goed gesprek met mij en dan is hij er geloof ik wel uit, daar kwam het een beetje op neer. Mooi gesprek dus en open en eerlijk, ben er heel blij mee dat hij alles heeft besproken en zelf aangegeven heeft dat hij snel weer wilt praten.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 09:11

Zooo dat klinkt wel weer positief +:)+

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 10:35

Ja fijn he!! Ik voel me opgelucht en ben heel erg trots dat hij uit zichzelf heeft gebeld en het initiatief neemt voor een volgend gesprek.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 18:01

Oh en nog wat, de draagmoders van het forum hebben op 4 november (wereld draagmoederdag) een meeting. You never guess.... Lief wilt graag mee!!! *\o/* <3

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 18:43

Tijd geleden dat ik hier wat geschreven heb. Maar vraag me iets af gezien het er nu toch wellicht schijnt te gaan gebeuren.

Vind je het niet eng zoiets te ondernemen, wetende dat er een kans is dat je er zelf heel erg onder kan lijden? ( baarmoeder moet eruit, vele liters bloedverlies, PND, en elk jaar overlijden er ook vrouwen bij de bevalling).

Ik zei in het begin van dit topic dat mits ik normaal bevallen was, ik het wel zou willen doen. Maar later bedacht ik mij, dat mijn man bij de eerste gedacht heeft dat ik het niet zou redden, en zoiets dus bij elke bevalling kan gebeuren. Dus zelf zou ik dat risico niet nemen. Dus kom terug op mijn eerste uitspraak. Was benieuwd hoe jij dit ervaart?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 18:48

LCharlotte schreef:
Oh en nog wat, de draagmoders van het forum hebben op 4 november (wereld draagmoederdag) een meeting. You never guess.... Lief wilt graag mee!!! *\o/* <3

Is er op dat forum eigenlijk iemand die het negatief heeft ervaren? Vraag ik me af.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 19:44

Ja 1 dame heeft dat helaas mee gemaakt, maar die kende de wensouders niet vooraf. Ze zijn met elkaar in contact gekomen om het kindje te krijgen. Omdat ze elkaar niet zo goed kende en aanvoelde zorgt dat nu wel voor wat teleurstellingen omdat de verwachtingen van elkaar niet gelijk zijn.

Ja ik weet dat er een risico is, dat is inderdaad bij iedere zwangerschap, maar gezien ik nog jong ben (27) en mijn voorgaande zwangerschappen en bevallingen verder zonder complicaties zijn verlopen is die kans wel kleiner. Uiteraard is de kans wel aanwezig, dat is iets wat je moet overwegen.

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 20:38

Poeh!

Heel heftig allemaal....

Ik heb respect voor vrouwen die dit kunnen..

Wij hebben vorige maand ons zoontje opgehaald uit China.
Hij ligt nu lekker boven te slapen.

Na 12 jaar ziekenhuis in en uit, IVF/ICSI behandelingen, 6 (!!) miskramen rond de 12 a 13 weken (kindje groeide hartjes klopten) (1 keer bijna 5 maand zwanger)....zijn wij dolgelukkig met ons zoontje wat we hebben mogen krijgen.

Ik zou nooit, maar dan ook nooit een ander om hulp als draagmoeder willen vragen. Gezien alle risicos, en ik ben eigenlijk heel ego want ik wil niet verbonden zijn aan iemand omdat die persoon zoiets voor mij ons zou gedaan hebben.

Er zijn al zo veel kindjes die wachten op ouders. Waarom die niet helpen?

Als je zelf door ziekenhuisd, snap ik heel goed, maar dan ben jij alleen met je partner betrokken. Nee ik zou er never nooit voor gekozen hebben om hulp van anderen in te schakelen op dit vreselijke persoonlijke gebied.