[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nagini

Re: [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 10:36

Welke heb je? Stediril? Ik heb die echt lang geslikt, en nooit ergens problemen mee gehad..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 10:57

mamendt schreef:
Ik heb al twee verhalen van dames die deze slikten en toch zwanger raakten?? Help :+

Das echt hele erge onzin. :D

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 11:03

Volgens mij komt 80% of meer van de zwangerschappen tijdens pilgebruik doordat mensen de bijsluiter niet lezen ofwel niet zorgvuldig slikken. Hoe vaak lees je niet dat iemand zwanger wordt door de pil heen en vervolgens zegt 'ohja ik heb inderdaad wel diaree gehad/overgegeven/antibiotica gebruikt'.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 11:04

Of pillen te laat genomen en gedacht dat je met een dubbele dosis de dag erna dan wel veilig was :P.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 11:08

Kan ook nog idd. Heb zelfs ooit eens gelezen dat iemand in de eerste week 3 pillen was vergeten, en die toen maar allemaal tegelijk had ingenomen... dan heb ik al bij voorbaat medelijden met het kind :=

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 11:15

Nagini ik heb nu de Ethinylestradiol/Levonorgestrel 0,03/0,15.....zegt dat iemand iets????
Ik had de Femodeen maar die mag ik niet meer.....

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 11:17

Ghehe, ik denk dat die mensen ook wel heel goed weten dat het een eigen fout is geweest.. maar zo kun je het tegen de buitenwereld verklaren dat het echt niet jouw schuld was dat je het bijv. onveilig hebt gedaan..

(Uitzonderingen daar gelaten).

@Mamendt, ik heb dezelfde nog thuis liggen.. (zitten zelfde bestandsdelen in) de pil zelf heet dan Stediril 30 (Bij mij).

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 11:30

Ik heb een vraag over mijn Nuvaring. Ik trouw volgend jaar, dus ik zit nu al te kijken hoe ik dan uitkom met mijn menstruatie (ook ivm huwelijksreis en de ring niet mee kunnen nemen) Ik heb de keus tussen óf 3x een hele menstruatie overslaan (wat écht niet mijn voorkeur heeft) of gewoon 1x mijn ring periode met een week verlengen. Dus 4 weken de ring gebruiken ipv 3 weken. Overigens dus wel na 3 weken een nieuwe in en die een week laten zitten en dan mijn ringvrije periode. Mijn vraag: ben ik dan gewoon beschermd? Volgens de bijsluiter is hij namelijk ook nog veilig als je hem zou vergeten uit te halen en er na 4 weken achterkomt. Dus als hij max. 4 weken in heeft gezeten is er geen probleem en kun je gewoon een ringvrije periode inlassen. Eigenlijk staat het dus al in de bijsluiter, maar toch voor de zekerheid even hier :D

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 11:36

Na die eerste 3 weken kun je met een tweede (of elke volgende ring zonder stopweek) elk moment stoppen.
Zelfde als bij de pil eigenlijk, het is alleen zonde omdat de nuvaring best wel duur is en je na die week de ring weg moet gooien.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 11:42

Nou ik vind het inderdaad opzich ook wel zonde van die ring. Van de andere kant zie ik het gewoon niet zitten om 3x een menstruatie over te slaan (zit gewoon tussen mijn oren hoor :D) terwijl het ook opgelost is als ik gewoon nu 1 week langer doorring.
Maar ik ben dus gewoon veilig dan?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 11:44

Ja hoor alles wat meer is als 3 aaneengesloten weken is prima, 3 week en 3 dagen is ook goed 4 weken en 6 dagen dat maakt allemaal niet uit.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 11:46

Zijn er dan zoveel andere benamingen voor de zelfde werkzame stofjes in de pil??? Waar zit um dat dan in? Of is dat gewoon een fabrieksnaam :o?

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 11:49

Ok! Fijn, dank je zonnebloem. Ik dacht zelf inderdaad ook al dat als je de eerste 3 weken maar gehad had, het niet zoveel meer uitmaakte. Maar een extra check is wel zo fijn :)

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 11:50

De werkzame stoffen hebben vaak dezelfde namen, maar het is de merknaam die vaak wisselt. Estradiol/levenorgestrel (schrijf ik nu even op uit mijn hoofd, dus vast verkeerd gespeld) zitten in microgynon, maar ook in stediril en andere merken anticonceptiva.
Het zijn enkel de hulpstoffen die verschillen bij de onderlinge merken, de werkzame stoffen niet.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 11:56

mamendt schreef:
Nagini ik heb nu de Ethinylestradiol/Levonorgestrel 0,03/0,15.....zegt dat iemand iets????
Ik had de Femodeen maar die mag ik niet meer.....

ik had exact dezelfde als vervanging van de microgynon 30

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 12:04

ohh en IngridM is dat gewoon goed gegaan?? Oke, ik ben een zeikerd :o

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 12:14

Inderdaad. Niet zo miepen, slik die pil... er is heus niets mis mee als je hem fatsoenlijk slikt..

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 13:32

Oke...ik ben al stil..... O:)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 13:35

hahaha, ik slik die pil ook hoor: enne ben nog steeds kindvrij ;)
Optie 2 is dus wel het meest betrouwbaar; gewoon geheel onthoudend zijn haha :P

En inderdaad die maffe verhalen zijn toch echt mensen die nonchalant met de pil om zijn gegaan. Want bij goed gebruik is de kans echt zeeeeeer klein ;)

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 14:23

Ik heb ook een vraag!
Ik gebruik nu alweer bijna 1,5 jaar zeer tevreden de NuvaRing. Nu heb ik alleen een 'probleempje' waar ik een beetje mee zit en dat is bloeden na de seks... Ik laat de ring er altijd gewoon inzitten en meestal gaat dat prima, maar nu sinds een aantal maanden heb ik steeds vaker dat ik bloed na de seks. Het is gewoon lichtroze bloed en het is niet super veel. Zelf lijkt het me logisch dat dit komt doordat de ring een bloedvaatje kapot stoot, maar kan dit kwaad?
Mijn ring uitdoen zie ik niet zo zitten, hou er niet van om dan precies op de 2 uur te moeten letten dat de ring verwijderd mag zijn.. ;)

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 18:24

Nagini schreef:
Overigens voor de dames met spiraaltje..

Even 'n vraag. Nadat jullie op zijn gehouden met bloeden (ook spotting) hadden jullie toen ook last van vrij veel afscheiding? (gewoon, wit e.d.)

Ik heb hem nu sinds februari vorig jaar. In het begin menstrueerde ik nauwelijks nog, daarna 3 maanden niet en onlangs wel weer 1x. Maar dat is veel minder dan toen ik aan de pil/pilloos was.
En wat afscheiding betreft ben ik volgens mij niks veranderd.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 08:15

mamendt schreef:
Oke...ik ben al stil..... O:)

:D

tuurlijk is dat goed gegaan :-)

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 11:43

Ik heb -again- jullie hulp nodig.

Eergisteren heb ik seks gehad met mijn vriend. Sinds gisteravond krijg ik last van bloedingen als ik moet plassen. Het is een echte waterige rode vloeistof. Als ik moet plassen krijg ik ook lichte pijn in mijn onderbuik. Hij heeft tijdens de seks wel enkele keren mijn baarmoedermond geramd en dat pijnlijke gevoel voel ik nu ook als ik naar het toilet ga. Is dit een tussentijdse bloeding of is er meer aan de hand?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 11:49

Ik denk dat 'ie gewoon iets te ruw is geweest, waardoor je baarmoedermond gevoelig is en het wat kan bloeden soms (contactbloeding heet dat geloof ik?). Verder heb je kans dat het rondom de uitgang van je urinebuis ook wat schraal is, wat dus tijdens het plassen flink pijnlijk kan zijn.

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 11:50

Dat stelt me wel al iets gerust! Bedankt voor de snelle reactie Yessy!