Mag ik mij hier ook melden?

Ik ben vanaf dinsdag, vrij onverwacht, gestopt met roken. Ik ben een weekje bij mijn moeder op bezoek en afgelopen dinsdag was mijn pakje op. Had totaal geen zin om naar het dorp te fietsen, liever lui dan moe dus waarom niet een poging wagen om te stoppen?
En nu is het vrijdag, moet zeggen dat deze poging me vrij goed afgaat. Nu ben ik wel heel benieuwd als ik thuis kom, toch een ander ritme en andere omgeving. De trek naar een sigaret is er wel, vooral na het avondeten. Was mijn lekkerste sigaret moment van de dag.
Zie vooral op tegen de ''gezellige'' momenten van het roken zoals bijvoorbeeld op stal of in de kroeg. Hoe gaan jullie hiermee om?
Hetgeen waar ik bang voor was, het toenemen van vreetbuien, is helaas wel uitgekomen. Drink op de momenten dat ik naar een sigaret verlang, een groot glas water en een handje walnoten. Vooral de avonduren zijn de snaaineigingen het ergst. Hebben jullie dat ook?

Al met al hoop ik dat ik het vol kan houden, toch fluistert een ander stemmetje ''ach waarom niet ééntje roken?''