Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Carien

Re: Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 13:16

Hallo allemaal,

Mag ik mij hier ook melden? :D
Ik ben vanaf dinsdag, vrij onverwacht, gestopt met roken. Ik ben een weekje bij mijn moeder op bezoek en afgelopen dinsdag was mijn pakje op. Had totaal geen zin om naar het dorp te fietsen, liever lui dan moe dus waarom niet een poging wagen om te stoppen?
En nu is het vrijdag, moet zeggen dat deze poging me vrij goed afgaat. Nu ben ik wel heel benieuwd als ik thuis kom, toch een ander ritme en andere omgeving. De trek naar een sigaret is er wel, vooral na het avondeten. Was mijn lekkerste sigaret moment van de dag.
Zie vooral op tegen de ''gezellige'' momenten van het roken zoals bijvoorbeeld op stal of in de kroeg. Hoe gaan jullie hiermee om?
Hetgeen waar ik bang voor was, het toenemen van vreetbuien, is helaas wel uitgekomen. Drink op de momenten dat ik naar een sigaret verlang, een groot glas water en een handje walnoten. Vooral de avonduren zijn de snaaineigingen het ergst. Hebben jullie dat ook? :o

Al met al hoop ik dat ik het vol kan houden, toch fluistert een ander stemmetje ''ach waarom niet ééntje roken?''

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 13:21

Wat goed dat je bent gestopt!
Mijn eerste week stoppen was ook buitenhuis, daarna heb ik de gezellige momenten een beetje ontweken en pas toen ik dacht dat ik sterker was dan de sigaret ging ik weer gezellig mee naar buiten in pauzes e.d.

Bedenk je maar dat je volgend jaar lekker lang op vakantie kan van het geld dat je nu niet gebruikt voor sigaretten en na ong 2/3 weken krijg je meer geur en smaak terug in je eten. Daarom dus niet beginnen aan die ene ;)

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 13:26

Dank je Lynn!
Hoe lang ben jij nu gestopt? Ook cold turkey?
Was ik maar alvast die paar weken verder, zie er ook echt tegenop om straks weer naar huis te gaan en met die momenten geconfronteerd te worden.
Ik moet ook volhouden en blijven denken wat je eraan overhoudt. Financieel en lichamelijk.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 13:29

Ik heb afgelopen 2e kerstdag mijn laatste sigaret gerookt en daarna ging ik een week op vakantie met familie.
Het is nu nog soms moeilijk hoor, die momenten heb ik nogsteeds.

Je kan het wel, mits je erachter staat. Als je nu al excuses gaat verzinnen gaat het fout, dit zie ik bij collega's die voor een paar dagen stoppen. Op die manier kom je ook heel veel aan, steeds weer beginnen.

Hoe voel je je er nu onder? Je bent al 4 dagen gestopt, merk je al verandering?

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 13:38

Gossie dat is al best een hele tijd Lynn! Super zeg.
Klopt wat je zegt, die excuses nekken je en kan merken dat ik daardoor ook zou kunnen zwichten om weer wel te grijpen naar een sigaret.
Ik voel me eigenlijk best oke, bij vorige pogingen had ik last van hartkloppingen, zweetaanvallen en ontzettende moodswings. Dat heb ik nu bijna niet, af en toe een vreetbui en een dipmoment. Maar kan merken dat er tussen mijn oren nog wat meer tijd overheen moet gaan om mezelf compleet van die sigaret af te houden.
Heb jij jezelf beloningen voorgehouden Lynn als je zolang gestopt was? Werkte dat bij jou?

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 13:40

.
Laatst bijgewerkt door Fu_Qi op 08-11-24 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 13:47

Dank je wel!

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 13:49

Ik heb geen beloningen voor mezelf voorgehouden, die kreeg ik zo al. Langere pauzes, (lees: Niet naar buiten rennen voor 2 peuken binnen een kwartier) beter reukvermogen (lees: rook stonk niet meer en nu weer wel) en voornamelijk rust. Geen moment meer van; Heb ik mijn peuken wel bij me? Als ik vanavond nou geen vlees eet kan ik nog een pakje kopen. Ik moest zelfs een tijdje elke peuk uittellen en uitrekenen om de hoeveel uur ik nog een peuk kon roken. Nee, ik heb nu rust.
Gister had ik nog wel een moeilijk momentje, op het terras met een wijntje. Ik was met een vriend die wel rookt, maar ik vond het er zooo stom uitzien.

Zo lang je je goed voelt moet je vooral lekker vol blijven houden en die vreetbui en dipmoment echt even voor lief nemen. Uiteindelijk kom je niet meer aan en heb je veel meer zuurstof om lekker te sporten, dus het gaat er ook wel weer af, die kilo's.
Je kan het!

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:01

Dank je Lynn! Fijn hoor zo'n topic, geeft toch een steuntje in de rug.
Hou jullie op de hoogte.
Toch erg hoe we voor onszelf smoesjes verzinnen en voor de gek houden.
Goed dat je het niet hebt gedaan, terwijl de verleiding toch groot is +:)+

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 20:26

k ben nu een heel eind geminderd. van 1 pakje shaq per week naar 1 sigaret per dag. dus een grote verbetering. Enkel gister nog wat gerookt maar merkte gelijk dat ik vanochtend last van van mijn keel en slijm had. dus ik houd het tijdelijk op 1 per dag en over 2 a 3 weken wanneer ik er klaar voor ben en weer gewent ben aan het ritme van minder roken dan ga ik helemaal stoppen.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 20:28

Wat fijn dat het zo goed gaat :) !

Ik had het vandaag echt moeilijk := Er zaten naast me 2 mensen te roken, niet fijn :+

_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 21:24

Ik meld me.. Ik ben een echte excuses verzinner.. Maar hopelijk lukt t door dit topic wel. Bij mij is het alleen zo, dat wanneer ik denk aan stoppen.. Ik alleen maar meer ga roken.. Ik ben het sinds een jaar al wel gaan beperken tot 3 à 4 sigaretten op een dag. Mensen zeggen dan : die laatste vier kan je toch ook wel laten. Maar het probleem is juist , dat ik die echt lekker vind. Heeft iemand nog tips? En hoe gaat het jullie af?

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 21:39

ik heb ook nog steeds niet gerookt,wel soms ff moeilijk, maar.....heb mezelf verwent met een tuig voor de pony,want die is net zo duur als 3 maanden 1 pakje per dag roken....dat geld van het roken blaas je zo de lucht in >;) ....maar van het tuig heb ik langer plezier en dat voor hetzelfde geld :j +:)+

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 22:06

Wat zijn we allemaal goed bezig!

Over de excuses... ik ben echt blijvend gestopt omdat ik het er zooo stom uit vind zien. Als het kouder word helemaal, mensen rillend buiten voor een sigaretje.

_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 22:27

Vind het erg knap van jullie, hopelijk kan ik ook over een paar weken zeggen, ik ben al zo lang gestopt! Ik stop morgen, ik doe zo m'n laatste sigaretje.. Om afscheid te nemen. Haha t is stom, maar waarschijnlijk vind ik hem dalijk niet eens lekker!

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 22:33

Ik heb mijn laatste sigaret opgerookt met kleine haaltjes, zo deed ik er langer over _O-
Zolang je er zelf achter staat komt het wel goed met het stoppen!

_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 22:37

Wanneer stop jij? Ook morgen? Succes in ieder geval!

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 22:39

Nee ik ben al gestopt, afgelopen 2e kerstdag.

Jij heel veel succes, je kan het!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 09:52

Dressage, vaak voel je zelf wel wanneer het goede moment is,
althans voor mij werkt dat wel zo.
vlagen van 'nu zou ik kunnen stoppen' eerder niet opgepakt, tot drie weken geleden ineens wél.

en nu kan ik (ja ik, de grote kettingroker!!) zomaar ineens zeggen dat ik al 3 weken gestopt ben met roken!
en ik heb ook geen behoefte aan roken omdat ik er al heel lang erg klaar mee was, ervan baalde dat ik mezelf elke dag weer zat te vergiftigen enz enz.

ben nu zo blij dat ik er af ben dat ik dus totaal de behoefte niet voel er weer aan te beginnen!

dus, veel succes, je kan het!

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 09:56

Marigold, dat heb je heel mooi verwoord. Ik voel het precies zo!

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 10:09

degene die al wat langer zijn gestopt ... hebben die ook zoveel last van slijm? ik loop heel de tijd met loopneus/slijmproppen in mn keel die loslaten en nog wel meer ranzigheid. Daarbij vraag ik me af wanneer je echt meer lucht krijgt want dat merk ik nog niet zo eigenlijk

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 10:10

Hoe lang ben je al gestopt shadowflower? Ik heb dit het eerste half jaar wel gehad, maar nu echt geen last meer van!

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 10:22

ben nu maar kort geminderd... ik rook nog 1 sigaret per dag. koop vandaag nog 1 pakje. daarmee doe ik dus elke dag max. 1 sigaret en daarna ga ik helemaal stoppen. ik wil namelijk eerst de gewoonte eruit hebben. nicotine verslaafd ben ik blijkbaar helemaal niet want enkel de eerste 2 dagen heb ik mezelf echt opgevroten. daarna niet meer.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 10:37

Dan denk ik dat je straks als je helemaal gestopt bent pas minder slijm gaat krijgen. Je longen zijn zich waarschijnlijk nu al een beetje aan het opschonen, maar je gooit er elke dag nog een asfaltlaagje op.

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 11:05

Hmm ik was bijna 3 weken gestopt, maar werd afgelopen vrijdag helemaal gek. :') Dus heb een pakje gekocht heel slecht. Deze is hoop ik morgen op, en dan beginnen we opnieuw. Mijn vriend was gewoon
nog aan het roken, dus vond het daardoor wel heel moeilijk. Hij stopt dus ook vanaf morgen.