Over abortus enzo.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 20:29

Mytens schreef:
Betaal je een abortus zelf of betalen wij dat met onze belastingcenten? Aangezien veel meiden toch wel erg laconiek zijn over het eventueel zwanger worden en dan 'maar' even abortus laten plegen.

Een kind kost de gemeenschap véél meer dan een abortus. ;)

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 20:29

Ragebol1977 schreef:
ik bedoel wie ben ik om te gaan vertellen wat een ander moet doen?

Dan kun je mij toch ook niet gaan vertellen dat ik dat ook moet vinden? Als ik zou willen dat ik te vertellen heb wat een ander moet doen is dat mijn mening. Dan kan jij wel weer mij op willen leggen dat ik dat niet mag vinden maar daarmee vertel je mij ook weer wat ik moet doen. En dat was nu net niet de bedoeling...

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 20:32

nathalie25 schreef:
Nee als je volwassen genoeg bent om seks te hebben.

Dit vind ik altijd zo'n onzin. Seks is een basale behoefte, elk beest doet het. Wij dus ook. Dus met volwassenheid heeft het niet zoveel te maken, maar alles met instinct.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 20:32

Ik blijf dit topic echt met stijgende verbazing volgens. TS mag niemand kwetsen....maar wat ik hier soms voorbij zien komen(moord????)...sorry maar daar lusten de honden geen brood van.

Verbeter de wereld en begin bij jezelf.....

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 20:33

Maar dat doe ik toch ook nergens?
Ik wijs je er alleen op dat een abortus legaal is. En dat je een hard oordeel hebt.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 20:34

LHO schreef:
Het werpen van een kind kost de maatschappij meer dan een abortus. Dus inderdaad een rare opmerking. Ik zit er ook niet op te wachten om te betalen voor al de bevallingen, zwangerschapsverlof, dat soort onzin. Moet je eens kijken wat het ziekteverzuim van (jonge) ouders is.

Om maar niet te spreken over peperdure IVF-behandelingen. Waarom moet ik meebetalen aan de kinderwens van de buuf? :P

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 20:36

Ragebol1977 schreef:
Ik wijs je er alleen op dat een abortus legaal is. En dat je een hard oordeel hebt.

Heb je het tegen mij?(niet aanvallend bedoeld) :)

Ik heb het over de tegenstanders van abortus in het algemeen. Ik heb nu al een aantal keer iets voorbij zien komen dat abortus moord zou zijn...nou dat vind ik naar TS nogal kwetsend over komen....

Als je het niet tegen mij had....heb ik niets gezegt.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 20:38

Isegrim schreef:
Een kind kost de gemeenschap véél meer dan een abortus. ;)

Een kind levert de gemeenschap ook heel veel op(als het later groot is en kan werken.)

Neemt niet weg dat een abortus gewoon een rechts waar iedere vrouw zonodig gebruik van moet kunnen maken.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 20:41

Coloured schreef:
LHO schreef:
Misschien dat elke medische ingreep er een te veel is? Als ik jeuk aan mn ballen heb ga ik ook niet naar de huisarts om hem te laten krabben. Voorkomen is beter dan genezen, en in dit geval is zwanger de kwaal.

Jij noemt in dit geval zwanger zijn een kwaal. De grootste kwaal is echter dat men niet meer van oorzaak en gevolg wil weten. De ratio wordt niet meer gebruikt en daarmee is de mensheid in mijn ogen verder gedaald dan de dierenwereld.

'k Vind trouwens dat je erg stoer in je woordkeuze bent. Wow. Petje af. Je moet volgens mij echt een stoere gozer zijn in het dagelijk leven.... :n

Laat ik het dan een ongewenste situatie noemen, op te lossen met een medische ingreep. Niet iets wat je dagelijks doet. Zwanger zijn is geen pretje. We mogen blij zijn -voor de gene die geen kinderen willen- dat er een oplossing voor dit probleem is.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 20:46

NatasjavE schreef:
Ragebol1977 schreef:

Heb je het tegen mij?(niet aanvallend bedoeld) :)

Ik heb het over de tegenstanders van abortus in het algemeen. Ik heb nu al een aantal keer iets voorbij zien komen dat abortus moord zou zijn...nou dat vind ik naar TS nogal kwetsend over komen....

Als je het niet tegen mij had....heb ik niets gezegt.

Nee hoor, ik had het tegen coloured

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 20:46

Stef, dan had hij ook geen mensen moeten maken die een ongewenste zwangerschap wel kunnen verhelpen. Even een voorbeeld van hoe je alles je eigen straatje in kunt praten (en ik ben niet ongelovig ;)).

Coloured, het komt op mij over alsof jij je emoties erg aan de oppervlakte laat komen omdat dit onderwerp je nogal zwaar valt en ik vraag me af waarom? Je kent TS niet, hebt geen last van haar beslissing, ze benadeeld jou persoonlijk niet. Waarom je dan zo druk maken over een weloverwogen, legale beslissing van iemand die je niet kent, nooit zult kennen en waar jij verder geen hinder aan zal ondervinden?

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 20:48

Mijn god het is weer zover hoor, wat had de TS dan moeten doen?? Het kindje moeten houden terwijl ze er totaal niet op zit te wachten,het kind lekker negeren als het geboren is en de opvoeding aan opa en oma overlaten....nee dat is gezond voor zo'n kleintje,die voelt (en zal later ook weten)dat mama niet van hem/haar houd.

Ik was ook ongepland zwanger DWARS DOOR DE PIL HEEN (kreeg na bevalling dus ook een zwaardere pil),heb ook abortus overwogen (was pas 20) maar heb het niet gedaan omdat ik in een goede situatie zat,goede relatie,werk,geld,huis en een stabiel leven.
Ik dacht wel anders over het krijgen van kinderen dan de TS maar zo jong was niet de bedoeling, als mijn situatie maar iets afwijkend was geweest van de situatie die ik toen had,had ik ook abortus laten doen.
En nee daar zou ik niet trots op zijn maar wel beter voor het kind.

En tja sorry dat ik het zeg, al het commentaar over de manier van schrijven van de TS.... het is haar leven en haar beslissing.
Dat zou inhouden dat niemand meer bewuste keuzes mag maken en van zijn leven mag genieten omdat een ander zich daar weleens rot onder zou kunnen voelen.

Stop dan nu allen massaal met roken,waar de één diagnose kanker krijgt steekt de ander nog vrolijk een peuk in het gezonde lijf.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 20:50

NatasjavE schreef:
Een kind levert de gemeenschap ook heel veel op(als het later groot is en kan werken.)

Ja, of niet. Omdat het een junk wordt, of een uitkeringstrekker, of een chronisch zieke. De meeste mensen kosten meer dan ze opleveren, anders hadden we geen staatsschuld. :D

LadyMadonna

Re: Over abortus enzo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 20:51

Sees, mijn vraag was oprecht, aangezien ik niet gelovig ben (maar het geloof wel interessant vind) weet ik niet precies hoe de bijbel dit beschreven heeft

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 21:17

De bijbel zegt niks over abortus. :P

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 21:19

Nee snap ik hoor Stef. Ik werd een beetje recalcitrant van dit topic ;). Ik snap gewoon niet waarom mensen zich zó enorm druk kunnen maken over wat iemand doet die ze niet kennen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 21:19

nee, maar wel over het nemen van leven wat door god is gegeven volgens mij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 21:22

Colway schreef:
Citaat:
Dan kan je er niets aan doen. Maar nu vergeet je even een pil, ga je een lekker potje... met jou vriend en als er dan een baby op komst is: Ach ja, plegen we wel lekker even abortus...

een klompje cellen is nog geen baby, het kan niet denken en voelen..Liever doordachte abortus dan ondoordacht ouderschap

Vanaf 6 weken klopt het hartje. TS was al 7 weken ver. Dus dit was wel degelijk al een leven en geen klomp cellen.

Verder, nogmaals. Ze had het kind na de geboorte niet moeten houden. Ze kon het ook laten ADOPTEREN. Blijkbaar moet het zo groot want iedereen leest erover.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 21:32

Er lopen volgens mij echt meerdere discussies door elkaar heen.
Over abortus, over de woordkeuze van TS, over de woordkeuze van andere posters.
Begrijp dat het voor veel mensen wel lastig te volgen is en dat het irritaties opwekt.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 21:37

DeMolenhoek schreef:
Vanaf 6 weken klopt het hartje. TS was al 7 weken ver. Dus dit was wel degelijk al een leven en geen klomp cellen.

Verder, nogmaals. Ze had het kind na de geboorte niet moeten houden. Ze kon het ook laten ADOPTEREN. Blijkbaar moet het zo groot want iedereen leest erover.

Het hart van een rund klopt ook. Ben je ook vegetariër? Bewustzijn is hier het sleutelwoord. Zonder bewustzijn is er geen pijn, geen ervaren, geen gevoel. Dus leven? Ja, zoals een bacterie ook leven is. Het aborteren van een zeven weken oude foetus is minder erg dan het doodmaken van een haring, want een haring heeft meer bewustzijn.

Adoptie is geen reële optie. Hoe denk je dat het is om negen maanden zwanger te zijn van een kind dat je niet wil? Het is niet voor niets dat draagmoeders enorme bedragen krijgen. Een zwangerschap is zwaar en zo'n baby pleegt roofbouw op je lichaam. Je lijf zal nooit meer hetzelfde zijn. En een adoptie is vele malen traumatischer (voor de moeder) dan een abortus.

Ik vond vier weken zwanger zijn al een regelrechte hel. No way dat ik dat negen maanden lang voor een ander over had gehad, tenzij er een hele forse som geld tegenover zou staan. Een paar ton zeg maar.

Het volgende is niet voor kwetsbare mensen :P :
Toen ik ongewenst zwanger bleek, vonden mijn vriend en ik het wel een geniaal idee om de stichting Schreeuw om Leven (die van die foetussen in de brievenbus :') ) te chanteren. Hoeveel zouden ze er voor over hebben om mijn ongewenste baby het leven te redden? }> Niet gedaan natuurlijk, maar ik vond het idee wel leuk eigenlijk. :o

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 21:45

De Molenhoek, je hebt het topic toch doorgelezen? Dan heb je ook gelezen waarom adoptie voor de TS geen optie was...

Stef, nee ook niet. Het is niet door god gegeven anders was het wel een onbevlekte ontvangenis :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 21:48

Ik vind dat adoptie altijd een optie is. Als ze al 3 maand ver was had ze het sowieso moeten houden. Dan moest het wel. Dus dat kon dan nu ook. Het hartje klopte al... Dit is voor mij al erg genoeg.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 21:50

ze was nog geen drie maanden ver en als ze het niet medisch doen zijn er nog manieren om het te forceren :+

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 21:51

DeMolenhoek, ja voor jou ja. Ik respecteer, begrijp en accepteer de keuze van de TS volledig. Ik denk dat adoptiekinderen niet per definitie beter af zijn, zéker niet zelfs. Hetgeen TS heeft laten aborteren, heeft niet geleefd, niet gevoeld, niets gemist. Zit nu niet in de hemel te denken; man wat had ik graag geleefd en was ik maar gewenst geweest, daar gaat mijn kans op een leven op aarde.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 21:52

DeMolenhoek schreef:
Ik vind dat adoptie altijd een optie is. Als ze al 3 maand ver was had ze het sowieso moeten houden. Dan moest het wel. Dus dat kon dan nu ook. Het hartje klopte al... Dit is voor mij al erg genoeg.

Nogmaals: wat heb je vanavond gegeten?