Beginnen met hardlopen, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lelijke_heks

Re: Beginnen met hardlopen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 13:27

heb net ook een hartslagmeter gekocht met borstband maar heb blijkbaar geen hart....
de meter is van penn...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 13:32

Dat lijkt me niet goed lelijke heks :=
Weet je zeker dat je eea wel goed hebt gedaan?

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 13:58

Yv, ik leef met je mee ;( . Ons rondje is idd heerlijk. Als ik wat verder ben (en jij weer mee kan lopen) doen we een x met lange rondje.

Vanavond mag ik les 9 rennen :oo .

Ik ga straks uit mijn werk trouwens even langs de Lidl. Ze hebben wat hardloopkleding in de aanbieding :) .

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 14:14

geen id... ik was al blij dat ik de tijd kreeg ingesteld maar ik laat mijn zus er vanavond even naar kijken die is daar wat beter in....

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 14:35

chelss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 16:46

@rubyred, die wou ik eerst ook gaan doen, en ik had toen die 1e training gedaan, maar toen iedereen het hier over evy had ben ik daar op overgestapt :D Ik moet zeggen dat evy mij wel heel erg bevalt, wel fijn dat ze precies zegt wanneer je moet rennen en wanneer niet. Maar als dat schema ook fijn is, laat het me weten! :D

Arlettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 17:41

Ah ik moet vanavond eigenlijk echt gaan, maar het is al de hele tijd zo bewolkt dus hoop dat het droog blijft!

Ik ben ook begonnen met Evy, maar nu ik met een z'n app ren, ben ik maartoch overgestapt op een ander schema.

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:18

Heb net weer heerlijk gelopen, was totaal niet moe en had mijn ademhaling nog goed onder controle haha. Ik had het alleen erg warm en nét toen ik stopte met rennen begon het heel zachtjes te regenen _/-\o_

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 19:10

Zo net les 9 gelopen. DAMN! M'n kuiten doen zeer! Had eigenlijk al last voordat ik wegging want heb gister ook een best zware dressuurles gehad. Maar heb hem wel helemaal uitgelopen :D

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 19:39

chelss schreef:
@rubyred, die wou ik eerst ook gaan doen, en ik had toen die 1e training gedaan, maar toen iedereen het hier over evy had ben ik daar op overgestapt :D Ik moet zeggen dat evy mij wel heel erg bevalt, wel fijn dat ze precies zegt wanneer je moet rennen en wanneer niet. Maar als dat schema ook fijn is, laat het me weten! :D

Ja, lijkt mij ook wel handig, maar ik loop samen met iemand dus dan is het een beetje ongezellig :P.
Ik vind het wel een fijn schema, maar ben pas bij de 6e training, dus nog niet echt ver ;).

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 19:45

Vind alleen die muziek van Evy zooo... }:0

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 21:06

Ik meld me hier ook, las al een tijdje mee. Ik loop al een jaar of 2, was najaar 2010 op 10 km maar door de winter (ijs en sneeuw) en een blessure aan mijn heup ben ik sinds kort weer helemaal bij niks begonnen. Morgen lesje 8 voor mij van Dutchrunners. Is een beetje hetzelfde als S2R maar de muziek is wat moderner.

Is gratis te downloaden op www.dutchrunners.nl/vgz. Je hoeft dan alleen je naam en mailadres in te voeren, daarna is het schema gratis.

chelss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 21:24

@rubyred, oooh ja dat is idd dan wel gezelliger :P ook zo stom om allebei met oordopjes te gaan rennen haha!

@maris89, nou ik heb nu 4 lessen gehad en ik vind het tot nu toe wel meevallen, heb nog niet een nummer gehoord waarvan ik denk aaaah wat een k*tlied! Maar ik moet wel toegeven, mijn eigen muziek blijft toch wel beter :P

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:03

@ chelss: ja klopt, ik durf ook niet zo goed in mijn eentje dus gaat ook niet anders. Enne, misschien voor de toekomst, oordopjes blijven bij mij ook écht niet in mijn oren zitten? Weet niet hoe jullie dat doen? Vastplakken is ook weer zoiets.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:53

In- ears? Die blijven bij mij echt super zitten! En anders heb je van die speciale hardloop/sport-oortjes, maar die kosten wel flink wat!

Goed gedaan allemaal vandaag!

chelss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 23:07

oehhh nee in-ears is echt niets voor mij, ik snap dat echt niet ik moet ze er dan echt indrukken ofzo wil ik wat horen :P maar ik heb die van apple die heele goeie en die blijven heel goed zitten, de rest blijft ook nooit zo goed zitten, want ik heb best wel kleine oren en soms zijn ze te groot en best wel pijnlijk hahahaha. Maar ik snap je probleem :P had ik dus ook, maar apple oortjes zijn aan te raden! :D
jaaa in je eentje is niet heel gezellig en vooral overdag niet zo leuk als iedereen je zit aan te gapen, maar ik ga meestal 's avonds dus dan valt het mee :D

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 23:12

Ik vind die originele apple oortjes juist een ramp haha :). Veels te groot. Maar ik heb een tragus piercing in mijn rechteroor, dus daar moet zowiezo een kleiner dopje in dan die originele, anders ben ik een uur bezig om 'm in te krijgen :D.

Smudges

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 23:20

Hey iedereen, iedereen die nieuw is welkom. Wat is iedereen goed bezig! En yv wat rot van je enkel. En vervelend dat de rest van je lijf ook gaat zeuren, erg herkenbaar. Ik ben blij dat ik gister ben ga lopen (normaal is donderdag mijn loopdag) want we hebben besloten om van stal te verhuizen. Dus bij mijn zus gegeten en toen naar stal om het aan de boer te vertellen. Meteen kast uitgemest want hier heb ik een hele grote kast en daar niet. Zondag gaan we al open. Best eng stond al 6 jaar hier en was de eerste klant en ben meegegroeit. Nu kom ik in een bestaande groep. Gelukkig staat er al een vriendinnetje. Kan waarschijnlijk maandag pas weer lopen.
Groetjes s

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 09:03

Welkom nieuwen!

Ik heb oordopjes van de hema, in-ears. Die blijven super zitten! Eerst ook die van apple gehad, maar die vielen me om de haverklap uit. Nu dus helemaal zonder, heb vorige week voor het eerst weer met muziek gelopen. Halverwege heb ik de oordopjes maar in mijn zak gestopt. Loop fijner zonder muziek. Na de 11 kilometer van zondag een paar dagen een vervelend gevoel in de achillespees gehad. Rust gegeven en gisteren een rondje van 5 km aan 1 stuk gelopen. Nergens last van gehad gelukkig! Heb de 5 km in 35 minuten gelopen. Kon voor mijn gevoel sneller, maar mijn hartslag werd te hoog en ik werd dus teruggefloten door de hartslagmeter.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 09:23

Bedankt voor de welkoms :).

@CalvinM: dat is wel makkelijk, heb je ook geen gedoe met oordopjes... Fijn dat je achillespees-vervelend-gevoel weer over is!!

Ik ga dadelijk toch maar in mijn eentje proberen te lopen... Eng!! Maar het zal vast goedkomen :P.

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 09:33

Loop je normaal met iemand samen RubyRed? In je eentje lopen gaat vast goed!

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 09:39

Ik ben ook net begonnen met hardlopen!
met een vriendin heb ik runningwhitthestars gedownload met leontien van Moorsel en we proberen dit 3 x in de week te doen.
1 a 2 samen en de rest alleen.
Heb al geinvesteerd in nieuwe schoenen, dus moet nu echt volhouden!

Zijn er goede ervaringen met running whit the stars? Het bevalt mij wel goed.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 10:10

@CalvinM: Ja, normaal loop ik samen. Vanwege dingen die ik heb meegemaakt vind ik zo alleen gaan best spannend ;). Maar het is allemaal goed gekomen, ik ben weer terug en het ging hartstikke goed!!

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 10:34

Geen ervaringen mee Tinkels!

Dan snap ik je helemaal RubyRed! fijn dat het goed gegaan is! Wat heb je gelopen?

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 11:22

6x 1 min. hardlopen, 2 min. wandelen
Niet helemaal volgens schema maarja.
Het ging heel makkelijk, ik was klaar en toen dacht ik: zo, zal ik nog een rondje doen?
Heb ik maar niet gedaan, lijkt me niet zo verstandig ;).