Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anoniem schreef:wat doe je eigenlijk als beleidsmedewerker?(sorry,wellicht offtopic mag ook per pb)
gummie schreef:Anoniem schreef:wat doe je eigenlijk als beleidsmedewerker?(sorry,wellicht offtopic mag ook per pb)
http://www.carrieretijger.nl/beroep/eco ... medewerker
LifeLove schreef:Zijn er meer van jullie die eigenlijk wel iedere dag huilen? Ik denk altijd namelijk dat ik de enige ben.
Wendy schreef:Die omschrijving klopt heel aardig. Al zou ik geen HBO opleiding aanraden, maar een academische opleiding zoals ik zelf heb gedaan (ik heb Bestuurskunde gedaan).
Dat heeft namelijk als groot voordeel dat je beter leert om abstract te denken, getraind wordt om verbindingen te leggen, juridisch vaak beter onderlegd bent etc.
gummie schreef:Wendy schreef:Die omschrijving klopt heel aardig. Al zou ik geen HBO opleiding aanraden, maar een academische opleiding zoals ik zelf heb gedaan (ik heb Bestuurskunde gedaan).
Dat heeft namelijk als groot voordeel dat je beter leert om abstract te denken, getraind wordt om verbindingen te leggen, juridisch vaak beter onderlegd bent etc.
Ze vroeg alleen wat het werk inhield, toch?Er zal uiteraard een verschil zijn tussen de HBO-opleidingen en de universitaire varianten.
LifeLove schreef:Nu ik dit zo lees ben ik heel blij dat er meerdere mensen zijn die hetzelfde ervaren als ik.
Graag wil ik dit dan ook even van mij afschrijven.
Ik ben heel gevoelig, en ook ontzettend onzeker. De mensen van buiten ervaren niet dat ik onzeker ben. Die zien mij als een zelfverzekerde meid, die het leven helemaal onder controle heeft, nou schijn bedriegt. Ik ben wat dat betreft wel moeilijk te pijlen qua hoe ik van binnen ben. Alleen lees: ik ben geen ingewikkeld persoon. Ik ben heel makkelijk in omgang, alleen ik maak mezelf af en toe helemaal gek met gedachtes en gevoelens.
Ik heb sinds 7 maanden een vriend, waar ik ECHT onwijs gelukkig mee ben.
Maar ik vind het zo erg dat ik heel vaak bij hem moet huilen, waarom? Dat vraagt hij soms ook. Hij denkt dan gelijk dat er iets tussen ons niet goed zit. Maar dat is het niet. Om de kleinste dingen moet ik huilen. Zet even de Notebook op en ik lig al te snikken. Gelukkig vind mijn vriend het helemaal niet erg dat ik zo ben, dus ik ben wat dat betreft heel erg blij dat ik bij hem gewoon mezelf kan zijn en gewoon een potje kan janken als ik daar zin in heb. Maar soms is het zo vervelend. Heel vaak wil ik dat niet. Zijn er meer van jullie die eigenlijk wel iedere dag huilen? Ik denk altijd namelijk dat ik de enige ben.
Soms zou ik echt willen dat ik niet zo hoog gevoelig ben.
Als ik even in een moeilijke periode, oftewel een dal zit, kan ik om de kleinste dingen huilen. Of gewoon helemaal om niks.. Maar soms heb ik ook momenten dat ik alles aan kan, dat ze me niks kunnen maken. Pff het is soms zo lastig
amouroke schreef:Op een of andere manier vind ik ook enkel rust bij dieren. Ik heb nooit innerlijke rust, zeker nooit bij mensen. Ik heb altijd het gevoel dat ik hoge verwachtingen moet inlossen, terwijl bij dieren kan ik gewoon mezelf zijn. Ze brengen me helemaal zen. Is dat ook iets eigen aan HSP?
jolin schreef:Ik kom er steeds meer achter wat een topsport ik lever om "gewoon" te zijn, geen wonder dat ik in de avond slaap, slaap, en slaap.
DeMolenhoek schreef:Volgens testen ben ik dit ook, alleen hebben ze het bij mij autime genoemd...