Burnout / Overspannen deel 6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AmyII

Re: Burnout / Overspannen deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:29

Succes Sandeman! Ben zelf nog nooit bij een bedrijfsarts geweest dus zou niet weten hoe het in zijn werk gaat...

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 11:45

Bobo, wat een fijn nieuws! Gefeliciteerd met je (neem ik aan) gezonde zoon. Mooie naam ook :j

Sandeman, bedrijfsarts is niet zo spannend. Gewoon even formeel gesprek, waarna hij een documentje opstelt met zijn bevindingen. Komt wel goed :)

Amy, sollicitatie. Spannend maar laat je niet gek maken door anderen hé ;)

Nektosha, hoe is het nu? Lukt het relativeren alweer een beetje? Als het even niet lukt (met paarden of kinderen) op dat moment betekent echt niet dat álles waardeloos is. Is dat wat stiekem meespeelt bij je? Fijn dat je in ieder geval je gesprek bij je coach als goed ervaart trouwens, ga je daar vaak heen?

Hier wel oké trouwens. behalve dan slecht slapen en de nare gewoonte savonds 2 of 3 wijntjes te drinken en te lang blijven computeren.

Afgelopen weekend dressuur gestart, tweede proef ging knudde maar eerste proef tegen verwachting in ook geen winst. Was echt wel flinke domper, maar kon er dit keer best goed mee om gaan zonder te zakken in het gevoel dat ik ´niet goed genoeg ben´. :j Gister met crossles hoefijzerpech, waardoor ik halverwege moest stoppen. Was een soort van onderlinge competitie opgezet waar ik dus als laatste eindigde. Ook dat weer knudde, maar dat gevoel mag er zijn. Volgende keer beter en ook dat ging me dus aardig goed af eigenlijk :)

Kleine stapjes.. :j

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 21:10

hoi mensen, hier gaat het weer ff niet zo als ik wil...paar dagen ging het echt wel goed, voelde me weer ff goed in mijn velletje, en nu is het weer knudde! En dan heb ik ook nog een overbezorgd vriendje die 4 a 5 x op een dag vraagt... Wat is er? Wat is er nu? Word er niet echt vrolijker van! Hij zal et wel goed bedoelen maar word er gekker van dan dat ik er vrolijker van word!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 08:56

Probeer het eens (op een ander moment dan als hij het al voor de 5e x op de dag vraagt en het je irriteert) met hem erover te hebben dat je dat niet prettig vind beauty. Zo te horen doet je vriend wel zijn best, alleen weet hij ook niet zo goed hoe hij ermee om moet gaan ;)

Is er wat gebeurd dat het weer knudde is, misschien lukt het om even rustig te zitten en terug te denken aan dat gevoel van de goede dagen?

Succes in ieder geval :)

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 09:06

Nou ik vond de bedrijfsarts een enorme zeurpiet, kreeg de stressvlekken in me nek en klapte soms helemaal dicht. Gelukkig was me beste vriendin mee en deed sosm het woord. Of ik over 2 weken niet al een paar uurtjes kan werken, nee dus, ik ben net ziek gemeld. Voel me nog helemaal niet goed. Nu moet ik over 2 weken weer naar de bedrijfsarts, dit x een andere , deze gaat met vakantie. Kwam helemaal beroerd thuis gister, paardrijden afgezegd en me bed in gegaan

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 09:16

He bah, balen dat het zo´n vervelende ervaring was!

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 09:23

Ja en ik vind dat ik wel weer heel snel er heen moet, voel de druk al. Hij had beter kunnen zeggen over een week 0f 4, dan had ik meer lucht en tegen die tijdn kan ik mis ik weer wat uurtjes werken, maar dit ging me veels te snel.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 09:28

Wat vervelend zeg. Ben je ook al naar de huisarts geweest?
Hopelijk heeft de vervangende bedrijfsarts meer begrip.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 09:32

Ja, maar ik ga volgende week weer naar de huisarts, die heeft veel begrip en hoop idd dat die andere man dat ook heeft, want hier werd ik helemaal zenuwachtig van. Me vriendin trouwens ook.

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 09:37

Sandeman, balen dat het zo'n nare ervaring was bij de bedrijfsarts.
Misschien is de vervanger wel beter en heeft meer begrip.

Bienotje wat lastig met zo'n wedstrijd zeg. Kan je het gevoel dat je toch lekker had gereden in de eerste proef toch vasthouden?
Dat van die kinderen en paarden weet ik ;), alleen raakte dit me zo diep.
Coach ga ik één keer in de twee weken heen. Nu is ze met vakantie en zit er wat langer tussen.
Morgen naar de fysio, kijken of die mijn lijf kan fixen....val bijna uit elkaar.
Deze hele week geen werk :(, gisteren en dinsdag een doodzieke hond (die nu gelukkig na medicijnen weer opknapt), maar de moed zonk me in de schoenen. Geen werk = ook geen inkomen en mijn bankrekening huilt inmiddels.

Lukt het nog Amanda met je eigen bedrijfje?

Hoe is het met je baan Crazyshar?

Beauty kan je niet met je vriend afspreken dat je zegt als er iets is? Moet je dan ook wel waar kunnen maken hoor, maar dan hoeft je vriend het niet steeds te vragen en jij je er niet aan te ergeren ;).

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 09:37

Huisarts is dan echt wel een goed idee.
Desnoods laat je de huisarts een briefje meegeven, of zeg je dat de bedrijfsarts contact met de huisarts op moet nemen.

nektosha: het staat stil nu. Het is zomervakantie.
Maar thuis ben ik wel veel bezig met voorbereidingen en muziek schrijven.
Het echte werken begint in augustus pas :D

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 10:55

Sandeman, ik ben even kwijt wat jouw verhaal is. Zit je al lang thuis en wat was de aanleiding?

Nektosha, dat gevoel vasthouden kan ik dus erg lastig. Ik zak iets teveel weg in het gevoel van ´dit ging waardeloos´ en dan met name betrekken op mezelf (negatieve spiraal). Maar heb me er zelf dit keer aardig doorheen geslagen vind ik. :)

Succes morgen bij de fysio, hopelijk heeft dat positief effect. Als je lijf niet meewerkt is ook niet prettig om je goed te voelen

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 12:13

Amanda voorbereiden en schrijven is ook werken toch?

Bienotje lastig hoor, maar wel heel herkenbaar. Moeilijk als je gevoel en verstand zo uiteen liggen en je het wel op jezelf betrekt. :(:)

Wat een rotweer zeg, wel weer om binnen te prutsen.
Heb me vorige week ook ingeschreven bij de KvK, was er al een tijdje mee bezig.
En nu bezig met tekenen van een soort van logo.
Weet helemaal hoe ik het hebben wil en was er zo enthousiast over, dat ik nauwelijks kon slapen gisterenavond.....
Maar..... dan komt de onzekerheid weer keihard de hoek om zeilen.
Wat als ik het nou alleen leuk vind? En niet mensen om me heen? Mensen van wie ik wel waarde hecht aan hun oordeel?
Bah!!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 12:27

Als jij het leuk vindt dan is het goed.
Jij moet het toch gebruiken? Dus moet jij het leuk vinden.
Kracht van een logo zit 'm in de simpelheid en de kleur. :j
Want dan onthouden mensen het.

Voorbereiden is ook werken :j
Maar levert nog geen geld op :+

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 15:21

Sandeman, he wat naar zo'n bedrijfsarts, je zal toch iets meer begrip van zo iemand (mogen) verwachten, dit helpt je niet echt verder! sterkte

mijn vriend weet ook niet zo goed hoe hij met de situatie om moet gaan, hij vind het erg moeilijk hij doet erg zijn best,en wil me graag helpen met alles...Maar ik wil ook graag veel zelf doen, en hij wil het dan uit handen nemen, het is wel goed bedoeld natuurlijk, maar soms denk ik wel eens laat me toch gewoon even mezelf zijn, en me even en als er wat is waar ik over wil praten dan doe ik dat wel, maar als hij binnen 15 min 3x vraagt '' wat is er''? Dan word ik kriegelig! Maar het is wel fijn om te weten dat hij zijn best doet... Sterkte iedereen hier en een knuffel.

@ bienotje: nou er is niet echt wat gebeurd nee, het is echt weer begonnen toen het weer ineens zo omsloeg naar alleen maar regen...En vriendlief zat even zonder werk ( heeft nu gelukkig weer werk). En was even gedoe op stal... Dus ja dat zijn dingen waar ik dan wel weer mee ga lopen, weet dat ik dat niet moet doen, maar ja iets afleren is niet zo makkelijk

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 10:56

Bobomelo: van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoon Jesse. Geniet ervan!

Sorry zooo lang alweer niet gepost hier, moet me diep schamen! :S Na het weekend hoop ik weer een.beetje actiever te worden hier!

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 12:13

hoi,

ik moet me hier ook afkopen.
ik lees elke dag trouw mee, maar heb doorgaans niet veel energie om fatsoenlijk terug te posten, dus doe dan maar niets.

zit hier even in een klein dalletje, de laatste tijd ging het zo ( te) goed, dat ik weer overmoedig werd, wilde veel (te) van mezelf, er werd veel ( te) van me verwacht, waardoor ik nu weer bepaalde dingetjes omhoog voel komen waar ik niet blij mee ben.

dus weer flink (te) de rem erop, ben dan weer te voorzichtig,pff blabla.

bobomelo, ik ben heel benieuwd naar hoe het met jou en je zoontje gaat.
maar laat het ons pas weten als je er klaar voor bent hé!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 17:28

Jij jo-jo't dus crazyshar. Jammer. Maar in ieder geval ben je je er zelf van bewust, komt wel weer hoor. Succes! :)

Hier een fijne dag trouwens. Vanmorgen lekker uitgeslapen, even in bad gelezen. Afspraak met psychologe en dat was heel positief! Ze kon bevestigingen wat ik zelf ook al had gemerkt dat ik een paar situaties goed heb ervaren en was doorgekomen. Kleine dingen, maar toch even zo'n opsteker. En zalig weer, ik heb fietstassen gekocht en ben lekker op het fietsje eruit geweest naar de bieb, boodschapjes doen, badkamer schoon, wasjes gedaan, apple crumble ding gebakken. Lekker van alles, vanavond samen met vriendin naar de paarden. En morgenochtend misschien een buitenrit.

Ik heb er gewoon op dit moment goed gevoel bij en dat is fijn. Hopelijk lukt het om dat vast te houden ;)

Beauty, ben je zo gevoelig voor het weer dan? Lijkt me ook lastig!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 17:29

O ja.. Als jullie geen behoefte hebben om te reageren is dat toch niet erg? Het topic is er om samen te kletsen en je verhaal kwijt te kunnen, maar dat kan toch geen verplichting moeten zijn ;)

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 19:18

Cindyrella: Voel je niet verplicht hoor ;) Gaat het wel goed met je?

crazyshar: rustig aan meis! Al is dat gemakkelijker gezegd dan gedaan!
Lukt het je wel een beetje te zien wat er niet zo lekker gaat? En weer op te krabbelen?

Bienotje: Ow, dat klinkt als een heerlijk dagje zeg! Knap van je dat je zo kan genieten van de kleine dingen. Hopelijk morgenochtend een heerlijke buitenrit.

Met mij gaat het matig, vanmorgen flink te grazen genomen door de fysio, vanmiddag kind begeleidt.
Ene moment ben ik kei-opstandig, andere moment wil ik alleen maar stil zijn en als een suffie op het bankje naar het water kijken. Dan mag er ook niemand iets zeggen om de 'rust' in mijn koppie niet te versturen.
Morgen wel een drukke dag, zie er tegenop geloof ik.

Zo met een vriendin en de hondjes even naar het park.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 16:44

Heerlijke buitenrit geweest vanmorgen :j Straks familie BBQ en heb ik ook wel zin in :)

Wat voor bijzondere plannen dan voor morgen nektosha?

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 18:29

Ow, wat lekker een buitenrit!

Is je paard braaf buiten?
Geen slecht weer gehad?
Bbq-se!

Tsja, hier een dag op mijn vrijwilligersplekje....en dat was erg zwaar. Iets met nee= geen nee, niets goed kunnen doen, niet luisteren, zeer lijf en huilend naar huis gereden |( .

Nu gaat het wel weer, nog beetje huishouden gedaan en nu net prakkie op en schoon op de bank.
Morgen weer een dag :D .

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 20:33

Wat voor vrijwilligerswerk doe jij Nektosha? 'T klinkt nogal heavy.

Vanmorgen zo beroerd en onder de stress van mijn zaterdagbaantje dat ik me ziek gemeld heb en naar mijn vriend gereden ben om 6 uur 's morgens. Lekker nog tot 10 uur geslapen, werk helemaal trillerig en slap wakker, met een soort van verlamd gevoel. Toen moesten we naar de eerste hulp (alweer) met mijn schoonmoeder omat ze te polig is om goed voor zichzelf te zorgen, dus nu heft ze een infectie in haar linkerarm. Ze heeft geen lymfeklieren meer in haar linkerarm waardoor oedeem (vocht ophopingen) ontstaat. Dat is 'gesprongen' zit een wondje op de plek van de meeste spanning en daar 'lekt' ze uit. Ja, ik weet het, heel ranzig allemaal.
Maar mevrouw wilde per sé niet opgenomen worden, dus nu zijn vriendlief en ik morgen de sjaak om 's morgens veel te vroeg naar de eerste hulp te gaan voor controle. Ben momenteel een beetje klaar met haar, ik kan het geduld niet meer opbrengen om begripvol en aardig voor haar te zijn, door haar kan ik mijn rust niet pakken en ik heb er zo'n ontzettende behoefte aan om eens asociaal uit te slapen :\

Sollicitatie ging wel okee, ik krijg binnen nu en komende vrijdag bericht...

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 17:22

Heel braaf (als er een ander ook mee gaat tenminste ;) ) en droog gehouden dus was wel prima :j

Klinkt heftig zo'n vrijwilligersplekje. Ik vind het heel goed van je dat je vrijwilligerswerk doet, maar let je ook een beetje op dat het jouw ook wat terug brengt ipv zulke moeilijke dagen :)

Amy, het is de moeder van je vriend en niet jouw moeder. Ik denk dat je (ook al is dat voro jezelf lastig) misschien de zorg en alles wat meer bij hem neer mag leggen. Klinkt vervelend, maar hij kan best met zijn moeder alleen naar de eerste hulp. Dan heb jij ook even de tijd voor jezelf. Kwestie van afstand nemen, je dankbaar is ze je toch niet als ik goed begrijp. Je kunt héél betrokken zijn maar als je er aan onderdoor gaat ben je nog verder van huis. Misschien kun je zelf eens op een rijtje zetten welke keuzes je hebt en daar over na te denken, het voelt misschien niet zo maar je hebt vaak dingen toch ook zelf in de hand. Probeer er weer grip op te krijgen en vergeet vooral niet wat goed is voor jezelf daarbij..

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 19:39

Amy: het is háár probleem hè, niet het jouwe. En als je vriend haar wil brengen, dan moet je dat maar even bij hem neerleggen. Wat Bienotje zegt, hij kan daar ook best alleen heen. Nee zeggen wanneer dat nodig is, is heel belangrijk voor je eigen rust.

nektosha :(:)

Ik ben L1 startgerechtigd *\o/*
Ben zo trots op mijn gele stuiterbal :D
We hebben dat toch maar mooi bereikt.
In augustus gaan we ons L1 debuut doen :j