Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dan zit ik van kost het nou zoveel moeite om even een belletje te doen en alles op tijd te regelen?
God, ik kan mezelf daar ook echt om haten, zijn gewoon zúlke simpele dingen die ik even moet regelen, kost een half uurtje van mijn tijd. En dan alsnog doe ik het niet..
Zo rond de 20e van de maand begint het al te kriebelen: bijna pay-day, woehoe! Dan kan ik mezelf niet meer inhouden, zodra ik langs een winkel loop - om het even wat voor winkel - trek ik mijn pinpas en zie ik ineens tientallen dingen die ik écht HEEL hard nodig heb. Nee maar echt.
Bellen is eng, ook dat herken ik 
Ik heb nooit een flauw idee waar het blijft en heb er ook geen gevoel voor dat bijvoorbeeld 4x 'maar' 25 euro ook samen 100 euro is. Dat wéét ik wel natuurlijk, maar besef het gewoon niet met uitgeven. En net wat Joyce zegt, soms weet ik wel dat het niet verstandig is maar "dat zien we later dan wel weer"

haha nee maar wel heel verstandig, moet je wel zorgen dat je niet rood kan staan op die betaalrekening, anders ga je er nog over heen haha
En kon de rekening gewoon online aanvragen, dus dat maakt de drempel wat lager 
En geld van werken kan ook direct door naar mn spaar rekening (hoewel ik heel onregelmatig werk, dus daar kan ik niet op van aan) Dus dat gaat best lekker
is inmiddels alweer een bende helaas, en heb dan de tijd, rust en zin niet om weer te gaan opruimen. Ach, over een paar weken weer een nieuwe schoonmaak-bui...
Joyce_ schreef:Ik heb gister voor t eerst sinds 3 weken mijn héle huisje aan kant gemaakt, netjes opgeruimd, kast netjes, keuken helemaal steriel, dode blaadjes uit de plantjes, kledingkast opgeruimd, stofzuiger erdoor, was zó blij en trotsis inmiddels alweer een bende helaas, en heb dan de tijd, rust en zin niet om weer te gaan opruimen. Ach, over een paar weken weer een nieuwe schoonmaak-bui...
Airborn schreef:Oh, voor geld heb ik net sinds een paar maand een oplossing: Ik heb voor mn dagelijkse uitgaven een extra rekening geopend waar ik iedere week automatisch geld op stort. Dus dan heb ik per week geld, ipv per maand, zodat als het op is het nog wel te behapstukken is, en voor nood heb ik mn gewone rekening nog. Het werkt als een trein, ik ben me nu veel bewuster van hoeveel ik uit geef en waar aan. Moet nogsteeds opletten, maar ipv steeds rood te staan, spaar ik nu zelfs afentoe!