simodi schreef:Ik merk ook dat veel mensen niet geloven dat het zo snel kan opkomen. En ook met medicatie weer snel onder controle kan zijn (tijdelijk)!
Als ik mijn imigran100 inneem, ben ik met een uur weer redelijk opgeknapt, mits ik dat uur heel rustig ben blijven zitten met mijn ogen dicht, en dan kan ik ook alsnog naar mijn werk gaan bijvoorbeeld. Maar veel mensen snappen dat niet, netzomin als dat je 's morgens nog in orde kunt zijn en opeens 's middags een aanval krijgt.
Gelukkig is dat hier in elk geval heel herkenbaar!

Fleur1984 welkom hier!
Hmm de Imigran werkt bij mij niet op die manier. Ik kan door de Imigran fijn slapen waardoor ik na een halve dag uit bed kan om op de bank te zitten. Als ik ga lopen krijg ik nog hele erge steken, duizeligheid en zwart zien. Kan dan wel zittend film kijken, wat op de laptop doen. Als ik dan weer een nacht geslapen heb ben ik de volgende dag nog niet geheel fit (moe, duizelig, raar in m'n hoofd) maar wel zodanig dat ik zou kunnen werken. Meestal blijf ik die dag ook nog thuis tot m'n duizeligheid weg is. Moeheid/raar gevoel verdwijnt binnen een paar dagen/weekje.
_Covergirl_ schreef:Helemaal herkenbaar. Ik heb me dit jaar al zo'n 4-5 x ziek moeten melden, steeds 1 of 2 dagen. Ik ben begonnen met magnesiumcitraat te slikken, en ik moet zeggen dat het toch wat helpt. Ik voel nu af en toe nog wel m'n nek verkrampen of migraine aankomen, maar ik kan het dan voor zijn met paracetamol en ibuprofen. Het breekt dan niet door, zeg maar. Voor dat ik magnesium slikte kon ik, als ik migraine voelde opkomen, zoveel pijnstillers nemen als ik wilde... maar het hield nooit de aanval tegen.
Misschien een tip, andere mensen die ik ken die het ook probeerden hadden ook (in meer of mindere mate) succes.

Magnesiumcitraat slik je nu gewoon dagelijks?
joyce2 schreef:Maar hebben jullie het altijd alleen maar heel heftig? Ik heb namelijk altijd migraine gehad met verschillende gradaties. Van een zeurend gevoel in hoofd, ogen, neus en/of nek, tot zwaar gebonk achter mn ogen/hoofd/neus/nek, tot overgeven en/of uitval van gezichtsvermogen. Met een lichte aanval kon ik met medicatie nog wel redelijk functioneren, maar bij een zware aanval moest ik me echt ziekmelden.
Vaak konden mensen die me kennen het ook wel aan me zien, dan kreeg ik 1 tranend neusgat of oog, werd ik stiller en trok ik wit weg, soms begon ik een beetje rare zinnen te maken of kon ik niet goed meer uit mn woorden komen. Maar veel meer dan dat zie je er natuurlijk niet aan.
Een maand geleden had ik weer wat meer last van hoofdpijn en migraine, dus ook weer 2x Imigran moeten gebruiken, maar nu is het gelukkig weer rustig!
Als ik migraine heb is het altijd heftig. Of misschien noem ik het pas migraine als het zo heftig is, zeurend gevoel (maar nog in staat om te werken) noem ik hoofdpijn.
Tranend neusgat/oog ken ik niet.
Oeh niezen dat doet pijn als je al zo'n bonkend gevoel hebt. 
Misselijkheid/overgeven heb ik helaas ook, cola met een suikerklontje (of de Imigran) helpen wel altijd goed zodat het binnen een uurtje weg is.