Migraine: deel2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laurabram

Re: Migraine: deel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 15:48

Heel herkenbaar Mojo. Het gezin en werk draaien door en mensen begrijpen niet dat je gewoon niet steeds in je bed kúnt gaan liggen.

En Fleur, soms wens ik mensen wel eens toe dat ze zich zo voelen als ik op dat moment. Alleen om ze eens te laten voelen dat het niet allemaal aanstellerij is (ach een beetje hoofdpijn...). Mijn schoonmoeder vindt ook dat ze migraine heeft, maar ze zegt er wel vrolijk bij dat die specifieke migraine medicijnen maar onzin zijn, want die helpen toch niet :? .

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 18:34

Op momenten dat ik een aanval heb, moet ik me toch ziek melden en kan ik niet anders dan in bed liggen. Vooral de eerste dag zijn er momenten waarop ik niet kan praten/niet kan lopen/niet kan staan etc. Het vreselijkste van de migraine, voelt zo raar om ineens (ik voel het nooit aan komen tot ik sterren/geheel zwart zie) zo van de wereld te zijn.

Heb me dit jaar twee keer ziek moeten melden, steeds 2-3 dagen. Valt opzich best mee in 7,5 maand. :)
Ook wel het idee dat de Metoprolol z'n werk goed doet. Maar in de wintermaanden wil ik toch liever zonder, dan heb ik minder last dan in de zomer.

Heel herkenbaar om het af en toe eens aan mensen te willen laten voelen, migraine dat is toch hoofdpijn? Mja kan me ook wel voorstellen dat mensen (die het zelf niet hebben, niemand in de omgeving kennen met migraine) niet weten wat er allemaal bij kan komen kijken, misschien moet je het eerst zelf mee maken.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 18:41

Ik merk ook dat veel mensen niet geloven dat het zo snel kan opkomen. En ook met medicatie weer snel onder controle kan zijn (tijdelijk)!
Als ik mijn imigran100 inneem, ben ik met een uur weer redelijk opgeknapt, mits ik dat uur heel rustig ben blijven zitten met mijn ogen dicht, en dan kan ik ook alsnog naar mijn werk gaan bijvoorbeeld. Maar veel mensen snappen dat niet, netzomin als dat je 's morgens nog in orde kunt zijn en opeens 's middags een aanval krijgt.

Gelukkig is dat hier in elk geval heel herkenbaar! :j

Fleur1984 welkom hier!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 18:43

Ja gelukkig wel, ik heb dat ook wel vaak dat ik kiplekker ben en opeens een migraineaanval krijg. Mensen kunnen dat soms echt niet snappen.

_Covergirl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 18:43

Mandyy schreef:
Op momenten dat ik een aanval heb, moet ik me toch ziek melden en kan ik niet anders dan in bed liggen. Vooral de eerste dag zijn er momenten waarop ik niet kan praten/niet kan lopen/niet kan staan etc. Het vreselijkste van de migraine, voelt zo raar om ineens (ik voel het nooit aan komen tot ik sterren/geheel zwart zie) zo van de wereld te zijn.

Heb me dit jaar twee keer ziek moeten melden, steeds 2-3 dagen. Valt opzich best mee in 7,5 maand. :)
Ook wel het idee dat de Metoprolol z'n werk goed doet. Maar in de wintermaanden wil ik toch liever zonder, dan heb ik minder last dan in de zomer.

Heel herkenbaar om het af en toe eens aan mensen te willen laten voelen, migraine dat is toch hoofdpijn? Mja kan me ook wel voorstellen dat mensen (die het zelf niet hebben, niemand in de omgeving kennen met migraine) niet weten wat er allemaal bij kan komen kijken, misschien moet je het eerst zelf mee maken.

Helemaal herkenbaar. Ik heb me dit jaar al zo'n 4-5 x ziek moeten melden, steeds 1 of 2 dagen. Ik ben begonnen met magnesiumcitraat te slikken, en ik moet zeggen dat het toch wat helpt. Ik voel nu af en toe nog wel m'n nek verkrampen of migraine aankomen, maar ik kan het dan voor zijn met paracetamol en ibuprofen. Het breekt dan niet door, zeg maar. Voor dat ik magnesium slikte kon ik, als ik migraine voelde opkomen, zoveel pijnstillers nemen als ik wilde... maar het hield nooit de aanval tegen.
Misschien een tip, andere mensen die ik ken die het ook probeerden hadden ook (in meer of mindere mate) succes. :j

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 19:05

Maar hebben jullie het altijd alleen maar heel heftig? Ik heb namelijk altijd migraine gehad met verschillende gradaties. Van een zeurend gevoel in hoofd, ogen, neus en/of nek, tot zwaar gebonk achter mn ogen/hoofd/neus/nek, tot overgeven en/of uitval van gezichtsvermogen. Met een lichte aanval kon ik met medicatie nog wel redelijk functioneren, maar bij een zware aanval moest ik me echt ziekmelden.

Vaak konden mensen die me kennen het ook wel aan me zien, dan kreeg ik 1 tranend neusgat of oog, werd ik stiller en trok ik wit weg, soms begon ik een beetje rare zinnen te maken of kon ik niet goed meer uit mn woorden komen. Maar veel meer dan dat zie je er natuurlijk niet aan.

Een maand geleden had ik weer wat meer last van hoofdpijn en migraine, dus ook weer 2x Imigran moeten gebruiken, maar nu is het gelukkig weer rustig!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 19:47

He dat van een tranend oog en neusgat herken ik heel erg! Ik moet ook altijd ontzettend veel niezen als ik een aanval heb. Ik heb wel heel veel hoofdpijn in verschillende gradaties, van een licht hoofd tot bonkend hoofd, maar als ik een migraine aanval krijg herken ik er dat wel meteen uit en dan wordt het altijd onverdraaglijk met heel veel misselijkheid enz

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:07

simodi schreef:
Ik merk ook dat veel mensen niet geloven dat het zo snel kan opkomen. En ook met medicatie weer snel onder controle kan zijn (tijdelijk)!
Als ik mijn imigran100 inneem, ben ik met een uur weer redelijk opgeknapt, mits ik dat uur heel rustig ben blijven zitten met mijn ogen dicht, en dan kan ik ook alsnog naar mijn werk gaan bijvoorbeeld. Maar veel mensen snappen dat niet, netzomin als dat je 's morgens nog in orde kunt zijn en opeens 's middags een aanval krijgt.

Gelukkig is dat hier in elk geval heel herkenbaar! :j

Fleur1984 welkom hier!

Hmm de Imigran werkt bij mij niet op die manier. Ik kan door de Imigran fijn slapen waardoor ik na een halve dag uit bed kan om op de bank te zitten. Als ik ga lopen krijg ik nog hele erge steken, duizeligheid en zwart zien. Kan dan wel zittend film kijken, wat op de laptop doen. Als ik dan weer een nacht geslapen heb ben ik de volgende dag nog niet geheel fit (moe, duizelig, raar in m'n hoofd) maar wel zodanig dat ik zou kunnen werken. Meestal blijf ik die dag ook nog thuis tot m'n duizeligheid weg is. Moeheid/raar gevoel verdwijnt binnen een paar dagen/weekje.

_Covergirl_ schreef:
Helemaal herkenbaar. Ik heb me dit jaar al zo'n 4-5 x ziek moeten melden, steeds 1 of 2 dagen. Ik ben begonnen met magnesiumcitraat te slikken, en ik moet zeggen dat het toch wat helpt. Ik voel nu af en toe nog wel m'n nek verkrampen of migraine aankomen, maar ik kan het dan voor zijn met paracetamol en ibuprofen. Het breekt dan niet door, zeg maar. Voor dat ik magnesium slikte kon ik, als ik migraine voelde opkomen, zoveel pijnstillers nemen als ik wilde... maar het hield nooit de aanval tegen.
Misschien een tip, andere mensen die ik ken die het ook probeerden hadden ook (in meer of mindere mate) succes. :j

Magnesiumcitraat slik je nu gewoon dagelijks?

joyce2 schreef:
Maar hebben jullie het altijd alleen maar heel heftig? Ik heb namelijk altijd migraine gehad met verschillende gradaties. Van een zeurend gevoel in hoofd, ogen, neus en/of nek, tot zwaar gebonk achter mn ogen/hoofd/neus/nek, tot overgeven en/of uitval van gezichtsvermogen. Met een lichte aanval kon ik met medicatie nog wel redelijk functioneren, maar bij een zware aanval moest ik me echt ziekmelden.

Vaak konden mensen die me kennen het ook wel aan me zien, dan kreeg ik 1 tranend neusgat of oog, werd ik stiller en trok ik wit weg, soms begon ik een beetje rare zinnen te maken of kon ik niet goed meer uit mn woorden komen. Maar veel meer dan dat zie je er natuurlijk niet aan.

Een maand geleden had ik weer wat meer last van hoofdpijn en migraine, dus ook weer 2x Imigran moeten gebruiken, maar nu is het gelukkig weer rustig!

Als ik migraine heb is het altijd heftig. Of misschien noem ik het pas migraine als het zo heftig is, zeurend gevoel (maar nog in staat om te werken) noem ik hoofdpijn.

Tranend neusgat/oog ken ik niet.
Oeh niezen dat doet pijn als je al zo'n bonkend gevoel hebt. :=

Misselijkheid/overgeven heb ik helaas ook, cola met een suikerklontje (of de Imigran) helpen wel altijd goed zodat het binnen een uurtje weg is.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:13

Ik heb wisselende gradaties, soms duurt het langer dan de andere keer. Maar gelukkig werkt imigran wel altijd, is echt maar heel zelden dat het niet werkt en dan nog vaak omdat ik dan geen rust heb genomen.
Als ik me moet ziek melden is het ook vak 1 a 2 dagen.

Het rare is wel dat imigran niet werkt als ik er mee ga liggen. Ik moet dus rechtop in de stoel blijven zitten, liefst met mijn ogen dicht, en dan gaat het werken. Of als ik 's nachts medicijnen moet innemen, dan zet ik het hoofdeinde van mijn bed rechtop (mijn hubbie is daar al aan gewend, ha ha). Ik val dan zelfs zo zittend in bed in slaap! Maar dan ben ik daarna wel redelijk van de ergste hoofdlijn af en kan in elk geval redelijk normaal functioneren.

Op stal, dus in de buitenlucht, en met als afleiding mijn paard, voel ik me ook altijd beter dan binnen ...

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:14

Zittend heb ik Imigran nog niet geprobeerd, dat kan dus (beter) helpen?

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:17

De aanvallen zijn bij mij wel verschillend in sterkte ja. Ene keer kan ik bij wijze van spreken bijna zonder medicijnen maar heb ik alleen een zeurderig gevoel in hoofd en maag. Andere keer voelt het alsof mijn hoofd explodeert.
Als ik iets inneem (Imigran) moet ik er liefst iets bij eten, dan werkt het sneller èn even rustig aandoen tot ik reactie voel. Als ik gewoon blijf doorgaan doet het niks. Ik voel vaak aan m'n tong als hij het doet, die gaat dan soort van tintelen en datn klaart de lucht langzaam op.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:20

Mandyy schreef:

Bij mij dus wel ... misschien omdat dan wel de druk in je hoofd minder is dan wanneer je ligt.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:22

Laurabram schreef:
De aanvallen zijn bij mij wel verschillend in sterkte ja. Ene keer kan ik bij wijze van spreken bijna zonder medicijnen maar heb ik alleen een zeurderig gevoel in hoofd en maag. Andere keer voelt het alsof mijn hoofd explodeert.

Het ergste vind ik van die krampen, die steken in je hoofd. Dat voelt zo eng, zo heftig ...

Ik heb het trouwens nooit in combinatie met aura's/vlekjes. Die heb ik af en toe apart, zonder de migraine, terwijl ik bij migraine gewoon goed blijf zien. Ook vreemd volgens mij ...

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:23

simodi schreef:
Mandyy schreef:

Bij mij dus wel ... misschien omdat dan wel de druk in je hoofd minder is dan wanneer je ligt.

Nooit aan gedacht, ga het eens proberen!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:28

cola is idd ideaal tegen misselijkheid en ik eet ook vaak pepermuntjes om mijn maag te kalmeren!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:34

Idd kleine slokjes cola nemen, heeft iemand me hier in dit topic eens aangeraden, was jij dat niet Joyce??
Helpt wel even maar soms krijg ik dat zelfs niet naar binnen.
Over dat zitten, mijn zwager doet dat ook , als hij gaat liggen wordt het weer erger.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:37

Ja dat van die Cola klopt wel, dat helpt (hoewel je er wel mega van moet boeren soms :oo )Ze schrijven het ook wel eens voor bij buikgriep, ipv ORS. Er zit een stofje in dat dezelfde werking heeft.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:39

Misschien was ik het. Weet nog dat er ooit heel verbaasd gereageerd werd. Cola klinkt slecht, maar is echt heel goed!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:40

Nou heel raar als ik een migraineaanval met misselijkheid heb moet ik sowieso heel erg boeren :+ he wat wordt het een vies praatje nu

Ja zou best kunnen Mandy, ik ws ook nogal verbaasd toen ik het hoorde.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:42

Ik ben nooit misselijk met migraine .... heb eerder last van mijn buik/darmen, maar niet van mijn maag. ;)

_Mojo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:46

als ik een migraine aanval krijg heb ik altijd de neiging om vanalles te gaan eten zodat het maar minder word,waarom weet ik ook niet :?

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:47

Nou misselijk is ook een groot woord, gewoon een onaangenaam gevoel in m'n maag. En ook niet altijd.

Ik moet ook altijd heel erg gapen als er een aanval aankomt.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:49

Lees hier meerdere over honger en eten. Ik moet er dan echt niet aan denken, alles komt er ook weer uit. :=

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:51

Ja en toch zijn daar ook theorieën over.

Sommigen denken dat chocolade een aanval triggert, terwijl er ook juist theorieën zijn dat je juist trek hebt in die chocolade doordat er een aanval zit te broeden.
Beetje kip en het ei theorie.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:52

_Mojo_ schreef:
als ik een migraine aanval krijg heb ik altijd de neiging om vanalles te gaan eten zodat het maar minder word,waarom weet ik ook niet :?

Ja, vooral zin in zoute/hartige dingen .... chipies zijn dan niet veilig! :+