MenB schreef:marleen_usar schreef:Zelfmoord kan een enorme rust geven voor de na bestaanden.
Ja, daar heb je gelijk in.
De nabestaanden gaan namelijk ook door een hel.........
Daar ben ik het mee eens..
Ik wilde eigenlijk niet tot persoonlijke details treden, maar doe het toch.. Op mijn 17e (zat toen al 7 jaar in therapie) zei de psychiater tegen me dat ik zo goed als uitbehandeld was. Ze konden niets meer voor me doen. Mijn situatie, hoe die toen was, zou nimmers nooit meer veranderen. Ja soms misschien een betere dag maar ook veel slechtere dagen. Ik moet zeggen, dat is geen fijn advies als je 17 bent en nog een heel leven voor je.. Ik zat op dat moment opgenomen en ik had de keus om naar huis te gaan of om (met een RM) opgenomen te blijven. Hij wist goed dat wanneer ik naar huis zou gaan ik er een eind aan zou maken.
Mijn ouders wisten ook alles. Normaal denken ouders nog wel dat het goed komt, die willen hun kind bij zich houden. Maar mijn ouders die wisten dat het misschien wel mijn laatste jaar was dat ik nog zou leven. Die wisten door wat voor hel ik ging en ze wisten dat het nooit beter zou gaan worden. Toch wilde ze, dat ik nog één keer een opnamen deed. Dat deed ik, om hun het gevoel te geven dat ze er echt alles aan gedaan hadden.
Nu ben ik ongeveer anderhalf jaar verder. En ik leef weer! Oké misschien niet zoals de meeste mensen het voor zich zien. Maar ik woon zelfstandig en ga zowaar naar school. Ik heb nog steeds diepe dalen maar ik kan er beter mee omgaan. Ik heb op het moment de juiste mensen om mij heen waardoor ik alles red. Ik plan stiekem al dingen voor de toekomst en ik probeer er het beste van te maken!
De zinnen die ik geciteerd had ben ik het dus volledig mee eens. Zoals mijn situatie was in het eerste stukje was verschrikkelijk. En ik ben ervan overtuigd dat als ik die tijd niet overleefd had, mijn ouders veel verdriet hadden maar ook een enorme rust kregen. Want zij zagen me dagelijks lopen met een verschrikkelijk leven, ze hadden veel zorg om me en het putte ook hun uit. Als ik zelfmoord gepleegd had, dan begrepen zij het en hadden ze rust..