Ik word er zo ontzettend moe van ...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 14:50

russel schreef:
Als ik alle dingetjes zo links en rechts lees hoe je vriend zijn gedrag is.

Dan heb ik toch het idee dat hij altijd zo is geweest. Valt het misschien nu pas op omdat je niet goed uit de weg kunt?

Dat is heel vervelend, maar meestal kom je na een jaartje samenwonen erachter hoe iemand is, hoe iemand bereid is concessies te doen, te veranderen en dingen te doen die niet leuk zijn. Vaak is dat ook de reden dat relaties stuklopen.....een van de partners doet niet mee...

Een wijze les voor je...ik denk dat je hiermee in 1 klap een stuk levenservaring mee hebt op gebouwd.

Ga lekker genieten van je kindje dat in komst is. Alle zware klussen zul je nu even moeten uitgebesteden. Ik hoop dat je vriendinnen hebt, familieleden, broers, zussen, nichten en neven, ooms die een handje willen helpen...Misschien even de verzorging van je paard uitbesteden tot je weer uit de voeten kan.

Ik denk dat je nu even helemaal niet moet denken en wachten tot je kind er is, dan zie je wel weer verder.

Want problemen lossen meestal niet van zelf op, maar soms zie je dingen met afstand weer makkelijker.....en dan is het ook weer minder een probleem.

Nu even accent op je kind...want het is aangetoond dat spanningen invloed hebben op de ongeboren vrucht.

Waarschijnlijk was hij inderdaad al laks en lui voor de zwangerschap, maar zijn praatje over grote verantwoordelijkheid en blablabla deed mij vermoeden dat hij ook wel inzag dat er een hoop ging veranderen. Nou niet dus... en als ik dan (na herhaaldelijk praten met hem) nogsteeds geen begrip krijg, dan houd het voor mij ook een beetje op hoor.

Ik ben het niet eens met het stukje: wachten tot het kindje er is. Ik ben momenteel heel rustig en ontspannen, júist omdat hij er niet meer is, en ik ben nu alles op mijn gemak aan het regelen. Straks als die kleine geboren is, slaap ik waarschijnlijk niet veel en zal ik al helemaaaaal geen zin hebben om dan nog te moeten gaan discusseren over alimentatie e.d.
Ik vind toch geen 100% rust voor ik alles in kannen en kruiken heb, dus regel ik het liever nu.
Gelukkig zijn we op een punt beland dat eigenlijk alles is geregeld, behalve de hoogte van alimentatie en omgangsregeling :)

Maarre... waarom groeit mijn kindje zo niet op in een ideala thuissituatie??? Omdat papa er niet is? Wat nou als er een andere man/gozer in mn leven komt, dan is er toch wel weer een vader figuur. Ik denk dat ik op deze manier een veel stabielere toekomst kan bieden, dan met mn ex...

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 14:53

Lielle schreef:
ik kan me dus voorstellen - gezien het feit dat je jouw reactie niet als 'heel heftig' of 'vlammen' wilde betitelen - het er thuis toch iets anders aan toe is gegaan dan je zelf ervaren hebt.

overigens is dat idd wat ik bedoelde met formulering, zo komt het gewoon anders over.

Deze discussie heb ik (voor mn zwangerschap) zoooo vaak gevoerd met mn vriend. Of ik aub wilde vragen: schat, zou je wat te drinken willen pakken, ipv: pak je even wat te drinken?
Ik vind het zinloos om veel woorden te gebruiken voor datgene wat je wilt zeggen, als het toch op hetzelfde neerkomt. In sommige situaties is het inderdaad netter of beleefder, maar in een relatie vind ik dat je gewoon jezelf moet kunnen zijn. Hij hoefde ook niet uitgebreid te gaan formuleren of ik de schaar aub mee zou willen nemen... nee hoor, gewoon: neem de schaar ff mee, is dan al genoeg. Ik snáp dan toch wat ie bedoelt, en ik zie het niet als een commando oid.

Enne, nógmaals Lielle.... het is er thuis niet anders aan toe gegaan omdat ik simpelweg nooit de discussie aanging om ruzie's te vermijden. Maar blijkbaar (ook dit heb ik al vele malen eerder gezegd) is het moeilijk te geloven dat sommige vrouwen géén last hebben van de gedrags-hormonen. Dus scheren we alle zwangere vrouwen over 1 kam, onder de titel: hormonale tijdbommen!

vlaatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:54

Heb het hele topic doorgelezen en echt TS, ik krijg de kriebels van je. Vind het heel rot voor je dat je in deze situatie zit, begrijp me niet verkeerd! Maar kom op, geef jezelf een schop onder je kont. Ja je bent zwanger, daar heb je uiteindelijk ook zelf voor gekozen, daar horen kwaaltjes bij. En ik snap dat dat heel vervelend is, maar jij gebruikt het echt als excuus! Jeetje, ik zie zoveel hoogzwangere mensen boodschappen doen etc. Je bent echt niet de enige! Je had alleen een lapswans van een vent. Maar als jij ook tegen hem zo reageert zoals je tegen ons reageert kan ik me er wat van voorstellen dat hij het zat was en echt geen zin had om dingen voor jou te doen. Zoals iemand al eerder heeft gezegd: It takes 2 to tango, ruzie maken doe je met ze 2en! En jij zegt dat je je perfect heb gedragen omdat je er zo op heb gelet? Nou daar geloof ik niks van.

Misschien voegt dit niet zoveel toe aan het topic, maar ik heb zo zitten ergeren dat ik het echt even kwijt moest.

Wens je verder wel veel succes met de zwangerschap en uitvechten van dingen met je ex. Want zoals ik het nu lees, gaat dat nog erg lastig worden!

(En ik snap trouwens best dat hij bij de bevalling wilt zijn, het is ook ZIJN kind, en daar kan je echt niet omheen!)

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:55

Ik zou toch wel benieuwd zijn welk verhaal jouw ex te vertellen heeft. Ieder verhaal heeft twee kanten.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:57

Ik scheer nergens zwangere vrouwen over een kam (ook weer zo'n directe opmerking die dus nergens op gebaseerd is), ik geef alleen aan dat ik op basis van jouw berichten hier, en dat is dus bevestigd in de discussie op deze pagina, de indruk heb gekregen dat jij zelf ervan overtuigd bent dat je heel rustig en vriendelijk blijft, maar dat anderen daar anders over denken. En kennelijk heb ik daar toch wel - gedeeltelijk - gelijk in, aangezien je zelf aangeeft dat je vriend hier al vaker om heeft gevraagd. En dan kun jij dat zinloos vinden, maar dat geeft dan blijk van weinig respect voor zijn gevoelens. Wat is er mis mee om daar wat op te letten als hij dat op prijs stelt? Dan ben je toch nog steeds jezelf?
Laatst bijgewerkt door Lielle op 06-09-10 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:57

Welja, gaan jullie even beslissen voor TS of ze haar ex bij de bevalling wil hebben of niet :+ als er iets persoonlijk is, dan is het dat wel.

Ik zou zeggen, lekker een slotje hier…

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:58

Je kindje zal heus wel in een goede omgeving opgroeien met alleen een moeder.
Maar niet zomaar denken dat een nieuwe vriend/man in jou leven zomaar even de vaderrol op zich kan nemen over je dochtertje.
Wie zegt dat je dochtertje straks als ze ouder wel door een deur met je nieuwe vriend/man kan en ze heefttoch echt een biologische vader die je hoe je het ook wend of keert nooit uit haar leven zal verdwijnen, hoe graag jij of zij straks het ook wilt.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:58

/edit
een bericht niet gezien
Laatst bijgewerkt door Lielle op 06-09-10 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 14:59

vlaatjee schreef:
Heb het hele topic doorgelezen en echt TS, ik krijg de kriebels van je. Vind het heel rot voor je dat je in deze situatie zit, begrijp me niet verkeerd! Maar kom op, geef jezelf een schop onder je kont. Ja je bent zwanger, daar heb je uiteindelijk ook zelf voor gekozen, daar horen kwaaltjes bij. En ik snap dat dat heel vervelend is, maar jij gebruikt het echt als excuus! Jeetje, ik zie zoveel hoogzwangere mensen boodschappen doen etc. Je bent echt niet de enige! Je had alleen een lapswans van een vent. Maar als jij ook tegen hem zo reageert zoals je tegen ons reageert kan ik me er wat van voorstellen dat hij het zat was en echt geen zin had om dingen voor jou te doen. Zoals iemand al eerder heeft gezegd: It takes 2 to tango, ruzie maken doe je met ze 2en! En jij zegt dat je je perfect heb gedragen omdat je er zo op heb gelet? Nou daar geloof ik niks van.

Misschien voegt dit niet zoveel toe aan het topic, maar ik heb zo zitten ergeren dat ik het echt even kwijt moest.

Wens je verder wel veel succes met de zwangerschap en uitvechten van dingen met je ex. Want zoals ik het nu lees, gaat dat nog erg lastig worden!

(En ik snap trouwens best dat hij bij de bevalling wilt zijn, het is ook ZIJN kind, en daar kan je echt niet omheen!)

Blijbaar heb je dan niet goed gelezen, want er staat nérgens dat ik de boodschappen niet deed en er staat toch echt niet dat ik verwacht dat hij alles doet. Mensen... waarom is het zoooo moeilijk om te lezen. Het enige wat ik van hem vroeg, was een beetje begrip... en dat is niet zeggen: schatje, ga je zo koken... als ik kotsend boven de plee hang op dat moment!

prima, dat je niet geloofd dat ik er echt op heb gelet. Moet je zelf weten.
En ik erger me ook kapot (ook aan mensen zoals jij) die het dus over doen komen alsof ik verwacht niks te hoeven doen... want dat heb ik nergens geschreven!

En ja... hij wil inderdaad bij de bevalling zijn. Maar mij tijdens de zwangerschap laten stikken, het verdommen om op een cursus te gaan en mij ervanaf willen houden het te doen, maar dan wel op komen draven tijdens de bevalling onder het mom van 'steun'... dat geloof je toch zeker zelf niet?! Hoe zou hij mij mogelijkerwijs nou kunnen steunen??? Niet... dus ga ik me alleen maar ergeren aan hem, dus wil ik hem er niet bij hebben. Het is MIJN bevalling, en ik zal het moeten doen... niet hij. Hij was er niet toen ik hem nodig had, dan hoeftie nu ook niet te komen...

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 15:03

Steph86 schreef:
Je kindje zal heus wel in een goede omgeving opgroeien met alleen een moeder.
Maar niet zomaar denken dat een nieuwe vriend/man in jou leven zomaar even de vaderrol op zich kan nemen over je dochtertje.
Wie zegt dat je dochtertje straks als ze ouder wel door een deur met je nieuwe vriend/man kan en ze heefttoch echt een biologische vader die je hoe je het ook wend of keert nooit uit haar leven zal verdwijnen, hoe graag jij of zij straks het ook wilt.

OMG!!! Waar heb ik dát nou weer gezegd??? Ik zeg nergens dat hij dan maar de vader uit mag gaan hangen en ik zeg al helemaal niet dat ik op een andere vent zit te wachten atm... ik gaf een vooooooorbeeld.
Sjonge jonge... en dan vinden mensen het raar dat ik heftig reageer? Hoe moeilijk is lezen nou!?

Daarnaast heb ik al tien duizend keer duidelijk neergezet dat ik hem nooit uit de buurt van zijn dochtertje zal houden, en dat ik mn dochtertje nooit zal vertellen dat een niet biologische vader haar vader is. Als zij er voor kiest die persoon zo te zien (wat gaat gebeuren mocht ze vanaf baby af aan met um opgroeien) prima... maar ze zal van mij ten alle tijden horen wie haar échte vader is.

Zo... nu dat hopelijk ook even duidelijk is (vind het zo jammer dat ik daarvoor dus daadwerkelijk uit mn slof moet schieten... leer toch lezen!)... what's next?

vlaatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 15:05

De boodschappen gebruikte ik alleen maar even als voorbeeld. Ik heb dus wel alles doorgelezen. Ik heb ook duidelijk gezegd dat ik het heel rot voor je vind dat je in deze situatie zit, maar daar lees jij blijkbaar overheen. En jij komt zelf over dat je verwacht niks te hoeven doen, dat hij je op een wolkje draagt. Dat is natuurlijk weer het andere uiterste (misschien bedoelde je het niet zo, maar je komt zo over!) En ik snap ook dat je wat meer begrip wilde, en ik geef je ook echt niet helemaal ongelijk. Maar ik kan er niet zo goed tegen dat mensen zwanger zijn als excuus gebruiken. Sorry, dat is mijn mening en die mag ik best zeggen.

En ik zeg ook helemaal niet dat ie bij je bevalling MOET zijn, maar denk er wel even over na dat het ook zijn kind is. En dat je toch dingen met m moet delen, hoe graag je dat ook NIET wilt.

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 15:06

Je hoeft mij niet te vertellen hoe ik moet lezen, ik weet echt wel wat ik lees.
En niemand zegt dat jij uit je slof moet schieten, dat doe jij jezelf aan.
En nee uit eigen ervaring weet ik dat baby's de nieuwe partner van hun moeder niet als vader figuur gaan zien.

Jij vind wel dat jij het recht hebt om alles en iedereen overal op te wijzen maar zodra iemand iets zegt wat jou niet aanstaat dan gaan je nekharen overeind staan.
Misschien zelf eens beter gaan lezen en niet alles met een negatieve ondertoon lezen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 15:07

JessAndHope schreef:
Maarre... waarom groeit mijn kindje zo niet op in een ideala thuissituatie??? Omdat papa er niet is? Wat nou als er een andere man/gozer in mn leven komt, dan is er toch wel weer een vader figuur. Ik denk dat ik op deze manier een veel stabielere toekomst kan bieden, dan met mn ex...

hier zeg je dat letterlijk. Er wordt exact gelezen wat jij schrijft, dus het verwijt dat er niet gelezen wordt, is hier volkomen onterecht en IMO zijn excuses dus wel op zijn plaats.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 15:15

TS, laat ze lekker kletsen hier ;) ..... Laat dit topic doodbloeden en richt je op je echte leven en je kleintje. Wat kan jou het schelen wat mensen hier denken? Mensen die jou niet kennen, geen idee hebben hoe je je voelt, als de man die je zwanger maakt, je laat zitten, laat staan als je je 9 maanden kots- en kotsmisselijk voelt. Ik denk dat ik in jouw geval ook die vent niet meer bij de bevalling zou willen hebben. Ik zou dan nog liever kiezen voor een goede vriendin, eerlijk gezegd. Dus daarin snap ik je volkomen, gezien zijn gedrag.

Vraag je verloskundige eens om dat lichte medicijn tegen je misselijkheid (kan echt geen kwaad, ik heb het destijds ook geprobeerd). Misschien helpt het bij jou wel, net als die andere tips die ik hier las (gember etc.). Bij mij hielp het allemaal helaas niet, maar misschien bij jou wel. Overigens deed ik tijdens mijn zwangerschap ook gewoon alles nog, hoor, alleen sliep ik wat langer en moest ik tussendoor rust nemen. Maar ik had net een nieuw huis, heb lopen klussen, sjouwen, schilderen, ik deed gewoon mijn huishouden, maar had wel iemand die superlief voor me was. En daar was ik ontzettend blij mee, want de zwangerschap was gewoon pittig. De ene zwangerschap is de andere niet en hoewel ik ervoor gekozen had, had ik natuurlijk geen idee waar ik aan begon destijds. :+

Maar goed...... Er zijn altijd twee kanten, en soms ligt de balans gewoon wel scheef. TS is hoogzwanger en ik denk dat ze van dat gekat hier ook niet veel beter zal worden. Dus TS, richt je op jezelf en je dochter en laat mensen lekker kletsen. Jij hebt een hoop te regelen, probeer redelijk te blijven, dat is alles wat je kunt doen. Ik hoop dat je in het dagelijks leven vrienden, vriendinnen en familie hebt, die je bijstaan. Je zult ze nog hard nodig hebben. Sterkte!!!

PS: De biologische vader blijft natuurlijk altijd de vader, maar ik ken wel mensen bij wie die biologische vader geen rol in hun leven heeft gespeeld en dan kan een nieuwe man in het leven van de moeder wel een vaderfiguur worden. Maar het hoeft niet, want dat ligt aan diverse factoren. Mijn kind was 3 toen wij uit elkaar gingen, maar ze weet heel, heel goed wie haar papa en haar mama zijn. Daar kan niemand tegenop en dat gaat ook niet gebeuren. En het is absoluut waar wat Steph zegt. Hoe klein ze ook zijn, een scheiding heeft een enorme impact. Ik weet daar alles van met mijn kleine meisje. Maar van baby af aan, is ook wel weer ietsje anders, omdat ze nooit een papa-mama-samen situatie hebben meegemaakt. Maar ze gaan absoluut op latere leeftijd vragen stellen. Die situatie ken ik ook van nabij en dat is ook een hele moeilijke situatie. Dus TS, het gaat hoe-dan-ook niet makkelijk worden. Nogmaals, sterkte!!!

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 15:20

Vaderfiguur is niet hetzelfde als vader, dat zegt de ts ook helemaal niet. Ook heeft ze nu al zooo vaak gezegt dat ze de echte papa nooit uit het leven van haar dochtertje wil houden. Misschien wat minder selectief lezen?

vlaatjee

Re: Ik word er zo ontzettend moe van ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 15:24

Nou dan neem ik die woorden terug. Het was echt niet vervelend bedoelt. Succes!

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 15:29

Twiggy ik sluit me bij jou aan. Het gaat niet makkelijk worden en het is ook nu totaal niet makkelijk. Ik zou zeggen richt je lekker op je kleine dame en de bevalling straks samen met je lieve mams en ik hoop dat jij en de papa goede afspraken kunnen maken zodat de dingen goed geregeld zijn voor later.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 15:30

Lielle schreef:
JessAndHope schreef:

hier zeg je dat letterlijk. Er wordt exact gelezen wat jij schrijft, dus het verwijt dat er niet gelezen wordt, is hier volkomen onterecht en IMO zijn excuses dus wel op zijn plaats.

Er staat 'vaderfiguur' ja... keb nooit gezegd dat het een daadwerkelijk plaatsvervangend vader word! Dus word er niet gelezen....
Heb al eerder gezegd dat ik ten alle tijden eerlijk tegenover mn kindje zal blijven mbt wie de echte vader is, dus nogmaals: dát word dan weer niet gelezen.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 15:32

vlaatjee schreef:
De boodschappen gebruikte ik alleen maar even als voorbeeld. Ik heb dus wel alles doorgelezen. Ik heb ook duidelijk gezegd dat ik het heel rot voor je vind dat je in deze situatie zit, maar daar lees jij blijkbaar overheen. En jij komt zelf over dat je verwacht niks te hoeven doen, dat hij je op een wolkje draagt. Dat is natuurlijk weer het andere uiterste (misschien bedoelde je het niet zo, maar je komt zo over!) En ik snap ook dat je wat meer begrip wilde, en ik geef je ook echt niet helemaal ongelijk. Maar ik kan er niet zo goed tegen dat mensen zwanger zijn als excuus gebruiken. Sorry, dat is mijn mening en die mag ik best zeggen.

En ik zeg ook helemaal niet dat ie bij je bevalling MOET zijn, maar denk er wel even over na dat het ook zijn kind is. En dat je toch dingen met m moet delen, hoe graag je dat ook NIET wilt.

Het is inderdaad niet mijn bedoeling dat het overkomt alsof hij me moet behandelen als een prinses, maar aangezien mensen mij dat al vanaf pagina 2 van dit topic verwijten, loop ik me ook van vanaf pagina 2 te verdedigen er tegen en probeer ik uit te leggen hoe ik dan wél vind dat het moet.

Het mag best zo zijn dat jij er niet goed tegen kan dat mensen hun zwangerschap als excuus gebruiken... want dat kan ik nml ook niet! Ik doe het dan ook niet, maar zoals ik hierboven al neerzet... dat probeer ik al vanaf pagina 2 duidelijk te maken...

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 15:39

Twiggy2008 schreef:
TS, laat ze lekker kletsen hier ;) ..... Laat dit topic doodbloeden en richt je op je echte leven en je kleintje. Wat kan jou het schelen wat mensen hier denken? Mensen die jou niet kennen, geen idee hebben hoe je je voelt, als de man die je zwanger maakt, je laat zitten, laat staan als je je 9 maanden kots- en kotsmisselijk voelt. Ik denk dat ik in jouw geval ook die vent niet meer bij de bevalling zou willen hebben. Ik zou dan nog liever kiezen voor een goede vriendin, eerlijk gezegd. Dus daarin snap ik je volkomen, gezien zijn gedrag.

Vraag je verloskundige eens om dat lichte medicijn tegen je misselijkheid (kan echt geen kwaad, ik heb het destijds ook geprobeerd). Misschien helpt het bij jou wel, net als die andere tips die ik hier las (gember etc.). Bij mij hielp het allemaal helaas niet, maar misschien bij jou wel. Overigens deed ik tijdens mijn zwangerschap ook gewoon alles nog, hoor, alleen sliep ik wat langer en moest ik tussendoor rust nemen. Maar ik had net een nieuw huis, heb lopen klussen, sjouwen, schilderen, ik deed gewoon mijn huishouden, maar had wel iemand die superlief voor me was. En daar was ik ontzettend blij mee, want de zwangerschap was gewoon pittig. De ene zwangerschap is de andere niet en hoewel ik ervoor gekozen had, had ik natuurlijk geen idee waar ik aan begon destijds. :+

Maar goed...... Er zijn altijd twee kanten, en soms ligt de balans gewoon wel scheef. TS is hoogzwanger en ik denk dat ze van dat gekat hier ook niet veel beter zal worden. Dus TS, richt je op jezelf en je dochter en laat mensen lekker kletsen. Jij hebt een hoop te regelen, probeer redelijk te blijven, dat is alles wat je kunt doen. Ik hoop dat je in het dagelijks leven vrienden, vriendinnen en familie hebt, die je bijstaan. Je zult ze nog hard nodig hebben. Sterkte!!!

PS: De biologische vader blijft natuurlijk altijd de vader, maar ik ken wel mensen bij wie die biologische vader geen rol in hun leven heeft gespeeld en dan kan een nieuwe man in het leven van de moeder wel een vaderfiguur worden. Maar het hoeft niet, want dat ligt aan diverse factoren. Mijn kind was 3 toen wij uit elkaar gingen, maar ze weet heel, heel goed wie haar papa en haar mama zijn. Daar kan niemand tegenop en dat gaat ook niet gebeuren. En het is absoluut waar wat Steph zegt. Hoe klein ze ook zijn, een scheiding heeft een enorme impact. Ik weet daar alles van met mijn kleine meisje. Maar van baby af aan, is ook wel weer ietsje anders, omdat ze nooit een papa-mama-samen situatie hebben meegemaakt. Maar ze gaan absoluut op latere leeftijd vragen stellen. Die situatie ken ik ook van nabij en dat is ook een hele moeilijke situatie. Dus TS, het gaat hoe-dan-ook niet makkelijk worden. Nogmaals, sterkte!!!

gelukkig heb ik alleen de eerste 5mnd last van misselijkheid gehad, en nu alleen nog zo nu en dan. Dus van medicatie hoeft geen sprake meer te zijn! (als ze inderdaad al helpen...). Nu kan ik je vertellen dat ik ook nét een nieuw huis had. Dus ook ik heb in de chaos gezeten, liep te zeulen met hout, ruimde het puin op, hielp tegelen en keuken plaatsen en ga zo nog maar even door. Daarnaast deed ik gewoon de boodschappen, deed het huishouden, deed mn paardjes en werkte 15 uur....
Misschien is het dus niet zo verwonderlijk dat ik een beetje kriegel word als mensen me afschilderen als iemand die alleen maar in de watten gelegd wil worden en verder verwacht niets te hoeven doen.

Ik ben zelf ook van mening, dat een kind die vanaf dr geboorte al opgroeit met een situatie, deze als normaal beschouwd, en tuurlijk gaan er vragen komen van hoe of wat. Want ze zal zien dat het bij andere anders is (mocht ik tegen die tijd nog alleen zijn). Maar ik zal nooit liegen of er om heen draaien. Haar vader blijft haar vader, hoe'n grote l*l hij ook wat tijdens mn zwangerschap, ik hoop van harte dat hij een goede vader zal zijn...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 15:47

Wat heerlijk dat je niet meer zoveel last hebt van die misselijkheid!!! Dat scheelt je een hoop uitputting in elk geval. Maar goed, nu heb je je energie weer nodig om van alles te regelen. Ik hoop echt dat je er uit komt, maar zoals ik eerder al zei, het is echt supergezellig met zijn tweetjes, hoor, en hopelijk kun je iets redelijks regelen met die ex. Want jarenlang strijden om van alles, daar word je niet gelukkig van. :n
But it takes two, he..... Het moet van beide kanten komen......

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 15:50

Dát is 1 ding wat zeker is. En nu hij weg is, slaap ik voor het eerst sinds een aantal maanden weer gewoon 8 uurtje of zelfs meer! Dus ik voel me heerlijk energiek!

Naja, wat ik dus jammer vind is dat hij niet wil inzien waarom ik mn meissie op mijn naam wil hebben en daar dus ook geen medewerking aan wil verlenen. owkee... prima... ga er niet eens om strijden. Ik vogel zelf wel een manier uit.

En de omgangsregeling gaat nog leuk worden. Hij heeft al laten weten haar om het weekend mee te willen hebben. Ik vind 1 weekend in de maand genoeg. Dus dat word nog wel een leuk discussie punt.
Gelukkig hoef ik het eerste jaar er niet bang voor te zijn dat ze met hem mee moet, want zolang ze baby is, mag ze niet uit haar vertrouwde omgeving weggehaalt worden. Godzijdank!

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 15:54

Om het weekend vind ik eigenlijk nog best weinig. :=
Maar ik heb daar helemaal geen verstand van..

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 15:56

Tsja... het is volgens mij normaal. Om het weekend.
Maar ik heb zoiets van: je hebt gewoon al die tijd totaal geen interesse/emotie of steun getoont... en dan nu ineens wel leuk de vader uit hangen als ze er is?
En daarnaast, hij woont bij zn broer in die rookt en blowt. En hij rookt zelf... dus moet nog maar afwachten hoe leuk ik het ga vinden als hij haar in zo'n situatie plaatst...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 15:58

JessAndHope schreef:
Lielle schreef:
kijk, en dit bedoel ik dus. Ik formuleer een heel rustig en vriendelijk berichtje, en je vlamt er werkelijk bovenop.

_O- Dít is vlammen? Aha... nu snap ik dat je vind dat ik 'extreem heftig' reageer :j
Dit is nog geen vlammen hoor, ik reageer hier heel rustig op jouw berichtje. Niks aan het handje...

Als je dit al rustig noemt dan ben ik benieuwd hoe je in het echt reageerd als je wel flink kwaad bent.