russel schreef:Als ik alle dingetjes zo links en rechts lees hoe je vriend zijn gedrag is.
Dan heb ik toch het idee dat hij altijd zo is geweest. Valt het misschien nu pas op omdat je niet goed uit de weg kunt?
Dat is heel vervelend, maar meestal kom je na een jaartje samenwonen erachter hoe iemand is, hoe iemand bereid is concessies te doen, te veranderen en dingen te doen die niet leuk zijn. Vaak is dat ook de reden dat relaties stuklopen.....een van de partners doet niet mee...
Een wijze les voor je...ik denk dat je hiermee in 1 klap een stuk levenservaring mee hebt op gebouwd.
Ga lekker genieten van je kindje dat in komst is. Alle zware klussen zul je nu even moeten uitgebesteden. Ik hoop dat je vriendinnen hebt, familieleden, broers, zussen, nichten en neven, ooms die een handje willen helpen...Misschien even de verzorging van je paard uitbesteden tot je weer uit de voeten kan.
Ik denk dat je nu even helemaal niet moet denken en wachten tot je kind er is, dan zie je wel weer verder.
Want problemen lossen meestal niet van zelf op, maar soms zie je dingen met afstand weer makkelijker.....en dan is het ook weer minder een probleem.
Nu even accent op je kind...want het is aangetoond dat spanningen invloed hebben op de ongeboren vrucht.
Waarschijnlijk was hij inderdaad al laks en lui voor de zwangerschap, maar zijn praatje over grote verantwoordelijkheid en blablabla deed mij vermoeden dat hij ook wel inzag dat er een hoop ging veranderen. Nou niet dus... en als ik dan (na herhaaldelijk praten met hem) nogsteeds geen begrip krijg, dan houd het voor mij ook een beetje op hoor.
Ik ben het niet eens met het stukje: wachten tot het kindje er is. Ik ben momenteel heel rustig en ontspannen, júist omdat hij er niet meer is, en ik ben nu alles op mijn gemak aan het regelen. Straks als die kleine geboren is, slaap ik waarschijnlijk niet veel en zal ik al helemaaaaal geen zin hebben om dan nog te moeten gaan discusseren over alimentatie e.d.
Ik vind toch geen 100% rust voor ik alles in kannen en kruiken heb, dus regel ik het liever nu.
Gelukkig zijn we op een punt beland dat eigenlijk alles is geregeld, behalve de hoogte van alimentatie en omgangsregeling

Maarre... waarom groeit mijn kindje zo niet op in een ideala thuissituatie??? Omdat papa er niet is? Wat nou als er een andere man/gozer in mn leven komt, dan is er toch wel weer een vader figuur. Ik denk dat ik op deze manier een veel stabielere toekomst kan bieden, dan met mn ex...
als er iets persoonlijk is, dan is het dat wel.
..... Laat dit topic doodbloeden en richt je op je echte leven en je kleintje. Wat kan jou het schelen wat mensen hier denken? Mensen die jou niet kennen, geen idee hebben hoe je je voelt, als de man die je zwanger maakt, je laat zitten, laat staan als je je 9 maanden kots- en kotsmisselijk voelt. Ik denk dat ik in jouw geval ook die vent niet meer bij de bevalling zou willen hebben. Ik zou dan nog liever kiezen voor een goede vriendin, eerlijk gezegd. Dus daarin snap ik je volkomen, gezien zijn gedrag.

Dít is vlammen? Aha... nu snap ik dat je vind dat ik 'extreem heftig' reageer