Bang voor mijn bevalling!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 21:03

...
Laatst bijgewerkt door SeBart op 01-03-22 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Steph86

Re: Bang voor mijn bevalling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 21:45

Ja Denise, eindelijk is jullie manneke er!!
Van harte gefeliciteerd en hopelijk gaat verder alles goed met jou en Dex!

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 08:21

semenamy gefeliciteerd!
Toch niet gewacht tot vandaag dus?
Geniet maar van je kleintje!!

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 08:27

He Sem gefeliciteerd en sterkte met je herstel!

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 09:59

SemenAmyenDex :P Gefeliciteerd met de geboorte van jullie reus Dex! Wat een flinke knul! Geniet er maar lekker van en hopelijk mag je snel naar huis!

JessandHope: Wat een naar afscheidscadeau van ex, daar zat je niet op te wachten :(:) Gelukkig kan je nog wel genieten van je zwangerschap!

Figaro: ook al bevallen?

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 10:07

semenamy proficiat met de geboorte van jullie Dex
Flinke kerel!

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 11:50

Semenamy, gefeliciteerd! Wel een flinke zeg!

@Jesseandhope, heb je nu nog wel contact met je ex?

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 12:10

Ik ken zelf helemaal niets van baby's en bevallingen, MAAR: mijn moeder, die 24 was toen ze van mij beviel, zegt altijd dat het merendeel van de vrouwen op televisieprogramma's zoals 'de bevalling' en 'babyboom' zo kan overdrijven met hun geklaag en hun gezucht :+ Mijn mama is bevallen zonder ruggenprik en met een kleine knip, maar heeft daar helemaal geen last van gehad. Zo zie je maar: het kan ook allemaal best meevallen. Heel veel succes gewenst met de kleine spruit!

PS: laat de film 'De gelukkige huisvrouw' maar even links liggen tot nà de bevalling ;)

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 12:26

@Kelpla: sporadisch. Heb gezegd dat ik complete rust wil tot mn bevalling. Heb al genoeg stress en gezeik gehad.

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 12:35

Ja je hebt groot gelijk! Lekker aan jezelf denken nu hoor! Maar weet je voor jezelf al wel een beetje hoe je de toekomst ziet met hem?

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 12:36

Heel cru... geen. Maarja, dat is nog maar de vraag. Zal mn kind nooit haar vader ontzeggen, maar als hij er niet naar omkijkt zal ik het ook niet vragen aan um...
Momenteel levert de ongang met hem zo ontzettend veel stress en frustratie op, dat is bijna niet te doen.
En ik vrees voor mn kindje dat ze daar zeker de gevolgen van gaat merken als ik een intensieve omgang zou eisen.

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 12:52

Je moet alles inderdaad in het belang van je kindje doen en als dat is om geen contact met hem te hebben dan is dat zo.

Sterkte en geniet nog even je wondertje in je buik!

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 12:53

Dankje! :j

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 16:17

@Jessandhope: Heel veel sterkte... Wat ontzettend vervelend allemaal zeg..(heel zacht uitgedrukt).

Vraagje aan iedereen.. Ik ben nog erover aan het nadenken of ik in het ziekenhuis of thuis wil bevallen. Ik heb het idee dat het ziekenhuis veiliger is.. Maar aan thuis bevallen zitten ook voordelen.
Wat gaan jullie doen? Hebben jullie gedaan?

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 16:24

Joyckuh schreef:
Figaro: ook al bevallen?

Ik ken haar heel toevallig (ik ben de bijrijdster van dr paard)
ze is bevallen idd de rest mag ze zelf vertellen :D

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 17:05

Nou dan ben ik erg benieuwd naar het verhaal :D

Eknein: Ik zelf heb gekozen voor een ziekenhuisbevalling. Dat was bij de eerste wel goed bevallen! Maar als het dadelijk thuis heel vlotjes verloopt dan blijf ik thuis.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 18:14

eknein schreef:
@Jessandhope: Heel veel sterkte... Wat ontzettend vervelend allemaal zeg..(heel zacht uitgedrukt).

Vraagje aan iedereen.. Ik ben nog erover aan het nadenken of ik in het ziekenhuis of thuis wil bevallen. Ik heb het idee dat het ziekenhuis veiliger is.. Maar aan thuis bevallen zitten ook voordelen.
Wat gaan jullie doen? Hebben jullie gedaan?

Ik ga ook voor het ziekenhuis! Het is welliswaar een schijnveiligheid, maar toch voelt het iets beter.
Mocht ik thuis bevallen, is het alleen omdat de bevalling zó ontzettend snel is gegaan dat ik het ziekenhuis
niet eens meer zou halen!

De voordelen van thuis bevallen heb ik nooit echt gezien :n Dus ik stem voor ziekenhuisbevalling :=

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 18:35

haha niet he. :+

Ik ga volgende week naar een voorlichting over in het ziekenhuis bevallen. Hoop dat ik er dan uit ben!

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 18:37

Ik moet in het ziekenhuis bevallen omdat ik met de vorige een keizersnede heb gehad, dus heb weinig keus..
Maar ik vind het wel prima haha alles bij de hand daar..

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 19:23

Ik ben thuis bevallen.
Als er nog meer kindertjes komen mag en wil ik niet meer thuis bevallen....

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 19:33

Semenamy gefeliciteerd met Dex!
Ik wilde thuis bevalling, maar door de vergiftiging moest het in het ziekenhuis. Ik had vooraf heel wat wensen, die ze allemaal hebben opgeschreven en grotendeels hebben gerespecteerd. Zoals een momentje alleen met onze dochter na de geboorte en zo weinig mogelijk mensen aan mijn bed tijdens de bevalling.

Nu mag ik nooit meer thuis bevallen, omdat ik de weken na de bevalling 3x in het zh heb gelegen vanwege placentaresten en bloedingen.

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 09:49

ik ben bij de eerste in het ziekenhuis bevallen omdat ik het zelf thuis niet meer zag zitten..vond het allemaal erg heftig en je weet dan totaal niet wat je kan verwachten.

nu bij de tweede ben ik thuis bevallen, hebben we op het laatste moment zelf besloten omdat alles zo vlot ging.
binnen 3 uur was ze er en het was toch fijn zo in je eigen bed.
was toch vertrouwd en je hebt genoeg hulp van de kraamverzorgende en verloskundige.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 10:04

Ziekenhuis: ik zag het niet zitten om thuis te bevallen. Het idee dat als er iets mis zou gaan, er in het ziekenhuis veel sneller zou kunnen worden gehandeld, vond ik aantrekkelijker. Bij de tweede had ik geen keus, moest ik op medische indicatie.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 10:16

Pffff, kom net uit het ziekenhuis... hoe verzínnen ze het :?
Ik moest 8.15 nuchter verschijnen ivm een test voor zwangerschapssuiker.
De bedoeling was dan dat ik geprikt werd, glucose kreeg toegedient, 2uur moest wachten en dan weer prikken.

Nu vroeg ik me al af hoe ik in hemelsnaam tot 10.30 nuchter kon blijven zonder van mn stokkie te gaan. Maargoed, dat zagen we daar wel weer!
Dus ik erg flauw, een beetje wiebelig en een beetje klam de auto ingestapt en op naar het ziekenhuis. Daar aangekomen: 25 minuten wachttijd. ;(
Ik naar die balie gelopen, 'jongens, jullie zullen nu moeten prikken, want ik moet nog 2 uur wachten en ik voel me al erg beroerd.
Gelukkig zagen ze aan mn wit bescheten bekkie dat het inderdaad beter was om het zo kort mogelijk te laten duren, dus mocht ik gelijk meelopen.

Dus ik op mn dooie gemakje in die stoel zitten, prikje in de vinger en toen gebeurde het....... moest ik 300!!!!! mililiter glucose achterover werken >;) Dat is 2 van die plastic bekertjes vol! Nu lijkt dat niet veel, als er cola of melk inzit ofzo... Maar die gore flucose troep??? :?
Maar ik had nog geen idee waar het naar smaakte en die vrouw raadde me aan om het snel weg te klokken, dan had ik er minder last van. Dus ik neem vol goede moet 3 flinke slokken en ik voelde direct al mn maag kantelen. Bah! Wat was dat goor :n Niet eens zozeer de smaak ofzo (al was die ook niet lekker te noemen) maar het was een soort dikke drab.
Maargoed, wat moet dat moet zeggik altijd maar. Dus ik, al kokhalzend, toch nog door gedronken.

Ondertussen had ik wel even om een bakje gevraagd, want je weet maar nooit! Zit er werkelijk nog maar 1 druppel in die beker en die moest ook op. Maar ik had het even te druk met mn maag in bedwang houden. Zegt dat vrouwtje: 'Nou, dat laatste beetje ook nog'.
En toen dacht mijn maag: bekijk het maar! Ik ben al nuchter, heb bijna 2 bekers van die zooi op... ik doe het niet meer!
En voila... daar ging Jess over dr nek :o

Naja, hele test verpest natuurlijk :D Want ze wisten nu niet meer hoeveel ik wel of niet binnen had gekregen en dus konden ze de test ook niet uitvoeren. Ze namen nog wel 7 buisjes bloed af en ik moest gelijk door naar mn behandelend arts om te vragen wat er nu moest gebeuren.
Dus ik daar maar naar toe, maar meneer was nog niet aanwezig dus ik zou nog wel gebeld worden. Heb toen wel even uitgelegd dat dit absoluut een zéér slechte test is voor zwangere vrouwen!
Ik kan nog geen kwartier uit bed zijn of ik word al misselijk en moet even ontbijten. En laat ik nou vanaf het begin van mn zwangerschap nog maar 1 soort ontbijt binnen houden... En nee, dat is dus géén glucose drab :=

Ben benieuwd wat ze straks gaan zeggen! :j Wedden dat ze het me nog een keer willen laten doen...
Alleen weet ik nu hoe het smaakt en zal dus al kokhalzen nog vóór ik een slok heb genomen :') Weinig kans dat die test ooit gaat lukken bij me :roll:

Jollyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 10:20

Oeh bah, een glucose tolerantie test. Tja, het is het meest betrouwbare wat we hebben om je te onderzoeken maar het is geen pretje. Hopelijk hoef je niet nog een keer maar kunnen ze gewoon met het bloedonderzoek dat ze nu hebben gedaan iets zeggen over je suikers.