Soa test op je 15e.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 22:48

Ja, ik zou het gaan vertellen zonder druk :j

Was al zo ver, zat er zelfs aan te denken zélf naar de politie te gaan voor een gesprek en daarna mischien wel aangifte..
Maar nu is het me wel duidelijk dat ik helemaal niks zelf mag bepalen, en wat er ook gezegd word... het is gewoon niet te vertrouwen...

N_Nalanta; Hmm ik weet niet of ze dat gelofen...
Oke, ze vinden het hier wel best als ik naar ''internetkenissen'' ga.. dus mischien vinden ze het wel best als ik dat zeg :j

Bedankt :)

Jolliegirl

Re: Soa test op je 15e.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:50

Meid.. als je toch al zelf wilt gaan...
Wat maakt het dan uit dat BJZ het doet? Je wilde het óók zelf.
Ik heb je een PB gestuurd eventjes...

het is gewoon van belang... voor je eigen veiligheid... dat je dit zo snel mogelijk gaat melden...

Ik snap dat je je belazerd voelt.. maar kijk ook even naar de kant van de hulpverlening... dit is toch wel erg serieus...ze wimpelen je iig niet zomaar af!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:50

Nou, je zou het eens kunnen proberen! :j
Je hoeft eventueel ook geen hele week te komen als ze dat niet goed vinden? Een dag of 3/4 om te beginnen misschien? :)

Paarde_bloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:53

.
Laatst bijgewerkt door Paarde_bloem op 27-05-22 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 22:58

Ik zit met mijn laptop bij mijn ouders in de woonkamer, en heb het meteen gevraagd.. ze waren wat wantrouwend, maar het mag! :)

Jolliegirl; Omdat als BJZ het regeld ik geen keus heb...
Ik wil zelf bepalen waarneer ik ga, met wie ik ga, en of ik echt aangifte doe... ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:59

Denk dat dat je wel goed zal doen TS, ff rustig in een andere omgeving :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 23:00

Oke super meid! +:)+
Ik stuur je even een PB met wat informatie en vragen! :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 23:02

Anoniem1994 schreef:
Jolliegirl; Omdat als BJZ het regeld ik geen keus heb...
Ik wil zelf bepalen waarneer ik ga, met wie ik ga, en of ik echt aangifte doe... ;(

Super dat je het gevraagd hebt!

Ik snap het echt wel meis.... Ik snap alleen niet waarom je twijfeld over aangifte doen... dit is toch niet normaal? Dit laat je toch niet zomaar gaan? Dit vergeet je niet 1,2,3.....

En je wilt het zelf, dus ''keus'' heb je zoiezie nu... je bent op een punt dat je melding wilt doen..
Dus dan is het nu de keus maken wanneer, en binnen 2 weken..

Misschien is het juist goed dat er wat ''druk'' achter komt...
Misschien vind je nu van niet.. maar wacht maar tot alles in werking is....Dan denk ik dat je opgelucht zult zijn!

amber2588

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 23:17

Allereerst: lekker dat je er even een paar dagen tussenuit kunt!

Daarnaast vind ik dat ik je wel moet waarschuwen voor bjz. Wij hebben er zelf met mijn broertje mee te maken gehad. Dat had niets met een misbruik-situatie te maken, maar met een chronische ziekte die niet gediagnostiseerd werd, waardoor alle instanties een jaar lang vonden dat hij zich maar aanstelde. Dat is zo ver gegaan dat hij (en mijn moeder) onder toezicht geplaatst is. Het slaat helemaal nergens op en het woord realiteit kennen ze alleen als abstract begrip. Er zullen hier waarschijnlijk wel meer mensen zijn die slechte ervaringen met ze hebben, en ook mensen die vinden dat het te hard is wat ik zeg, maar ik wil je alleen waarschuwen voor wat er met ons gebeurd is - en ik kan je oprecht zeggen dat het inderdaad onterecht was, maar dat hele verhaal hoeft hier niet op bokt, als je het graag wilt weten wil ik het je wel pb'en - en wat er dus ook bij jou zou kunnen gebeuren.

Hoe moeilijk je het ook vindt om het je ouders te vertellen, het is belangrijk dat je tegenover bjz 1 front vormt met je ouders, want het is niet overdreven om te waarschuwen dat het kan zijn dat ze een oorzaak gaan zoeken in de relatie tussen jou en je ouders. Dat je ouders het nooit gezien hebben omdat de relatie tussen jullie niet goed is, dat het beter is als je onder toezicht komt. Ik zeg niet dat het gebeurt, maar ik waarschuw wel dat het kan gebeuren. Het is bij ons gebeurd en het heeft advocaten gekost om er weer vanaf te komen. Ik hoop daarom echt dat je, met hulp van je zus of H_Nalanta of wie dan ook op bokt, dit aan je ouders vertelt, want het is zo belangrijk om als familie op 1 lijn tegenover bjz te staan voordat ze nog moeilijker gaan doen. Dan kun je echt beter zelf aangifte doen en ze de wind uit de zeilen halen. Ook al gaat dat iets sneller dan je zelf zou willen, je gaf zelf ook al aan dat je er bijna klaar voor was.

Ik wens je zo veel succes meis +:)+

Paarde_bloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 23:34

:(:)
Laatst bijgewerkt door Paarde_bloem op 27-05-22 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 08:20

ook ik sluit me bij amber2588 aan.

ik zelf ben door de politie naar bjz gestuurd.
en dat ging niet zoals het hoort.
de eerste keer was gewoon kennis maken.
de tweede keer werd mij verplicht om het heleverhaal in details en al te vertellen.
wat ik dus niet kon.
toen krijgen wij te horen als ze zo blijft doen dan kunnen wij haar niet helpen.

dus gooi gewoon je kont in de kribb wat mij betrefd want dat hele bjz klopt niet

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 08:28

ik volg je topic nog steeds..gefeliciteerd dat je toch geslaagd bent..dat is toch wel heel fijn!
ik zou toch proberen samen met je zus het aan je ouders te vertellen,zij kunnen het voor je opnemen bij GGZ politie en weet ik veel welke instanties nog meer,en natuurlijk tegen die kl**tzak!
ik gok dat als je ouders het weten er ineens een hele andere band tussen jullie kan ontstaan..dat is denk ik op dit moment alleen maar fijn..
probeer hoe moeilijk het ook is optimistisch te blijven en kleine stappen vooruit te gaan ookal is het moeilijk,je word er zelf echt wel sterker van.
sterkte meis!

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 08:43

Paarde_bloem schreef:
Ik ben het helemaal met Amber2588 eens. :j

Hetzelfde hier :j

Maar H_Nalanta wat super van je!

Tartara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 12:33

Dikke pluim voor H_nalanta, ook voor TS natuurlijk!
Jemig wat een verhaal meis.
Ik hoop echt dat je hier snel uit gaat komen, dit kan en mag natuurlijk helemaal niet gebeuren.

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 14:04

Bedankt voor de berichtjes! :)

Ik ga het zo snel mogelijk aan mijn moeder vertellen :j
Heel snel zal dat me gewoon niet lukken, maar iig vóórdat BJZ wat doet..

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 14:13

Goed zo!!! Dit ziet eruit als een positief berichtje!!!

Tweetyj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 14:14

komt helemaal goed meid!
je weet nu dat bjz niet te vertrouwen is, houd het wel een beetje op jouw tempo en overhaast het niet daar krijg je alleen maar meer problemen van ;)

Paarde_bloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 14:30

*\o/*
Laatst bijgewerkt door Paarde_bloem op 27-05-22 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 15:04

Super meid! Je kan het!

had je aangeboden morgen langs te komen maar kan helaas geen vrij krijgen ivm zieke collega's maar hoop binnenkort wel een x te kunnen als je het nog steeds leuk vind! :D

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 15:15

Wat super van je! Het gaat je lukken hoor, denk eraan dat heel wat mensen achter je staan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 19:08

Super van je, je kan het!!

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 21:38

Ik ben een stille meelezer.
Vind het echt vreselijk wat je allemaal meemaakt, en al zo lang :(:)
Ik vind dat je onwijs sterk bent! Top dat je het toch thuis wil gaan vertellen.
Je kan het meid!

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 23:18

Miiejs; Geeft niet hoor! :)
En ja, lijkt me nogsteeds leuk :j

Bedankt iedereen :)

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:17

Je bent goed bezig, je mag ontzettend trots zijn op jezelf! Ik vind je heel dapper.

Ik werk zelf als kinder- en jeugdpsycholoog in een particuliere praktijk, ben pas drie jaar werkzaam maar heb helaas ook een aantal (negatieve) ervaringen met BJZ... Ik kan zo boos worden als ik jouw ervaring lees!! Zo ga je niet met iemand om, ongeacht je leeftijd (minderjarig), het vertrouwen is namelijk zo ontzettend belangrijk!

Wat ik wel weet, is dat zwijgplicht bij absolute noodzakelijkheid inderdaad verbroken mag worden, een voorbeeld hiervan is inderdaad kindermisbruik. Waarom dit zo is, behoeft denk ik geen toelichting. Maar dat neemt niet weg, dat jouw belang hierbij centraal hoort te staan. Aangifte doen tegen die gast, is op dit moment absoluut (nog) niet van belang. Dus ik kan mij zo ontzettend opwinden als ik lees dat er contact opgenomen gaat worden met de politie. En nog wel op zo'n manier. Ik kan mij zo voorstellen dat je je rot voelt, er wordt een smerig spelletje gespeeld.

Ik heb, naar mijn inziens, ook wel eens de zwijgplicht moeten verbreken, 'gelukkig' betrof het geen misbruik. Maar dat heb ik allereerst helemaal met die jongen besproken, en waarom ik ervan overtuigd was dat één van zijn ouders het eigenlijk moest weten. Natuurlijk vond hij het niet leuk... en ik ook niet.... maar we kwamen er wel samen uit. Daarna heb ik SAMEN met hem besproken, in welke vorm we het gingen gieten. We hebben zijn moeder toen samen een e-mail gestuurd (dat leek hem het beste). Ik bedoel maar, dit soort dingen zijn verschrikkelijk om te doen, maar in het belang van een kind soms onvermijdelijk. En de manier waarop zoiets gebeurd is in mijn optiek allesbepalend.

Ik heb dit topic helemaal doorgelezen en jij wist allang voordat BJZ uberhaupt in het spel was, dat je het aan je ouders moest vertellen. Je bent ook niet gek! Het is alleen verdomde moeilijk en lastig...!!! Beter ondersteunen ze je in hierin, dan je duidelijk maken dat je het moet vertellen (alsof je zelf niet bedacht had dat je het moest vertellen... :Z ). En je een termijn van twee weken geven, valt bij mij niet onder de noemer 'ondersteunen'... |(

Ik vind het trouwens supergoed van je dat je dit topic hebt geopend. Volgens mij heb je hardstikke veel steun aan iedereen hier! Daar kan BJZ nog iets van leren... }> En je bent echt ontzettend goed op weg.

Hoelang heb je eigenlijk nog, voordat BJZ actie gaat ondernemen?

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:37

presies nikkigioa,
met jou ben ik het helemaal eens als je de zwijg plicht moet verbreken doe diet dan inderdaat SAMEN met die persoon en niet zomaar.
dit zet de TS enorm onder druk en dat kan ze niet gebruiken.

al ben ik heel blij dat ook een huisarts soms zijn zwijgplicht soms moet verbreken.
anders had mijn dader nu nog op vrijevoeten gelopen zonder ooit een cel van binnen tezien.
al had hij nu maar 4 maanden hij had inelk geval wat.
helaas krijgen wij slachtoffers leveens lang en daar wordt vaak niet aan gedacht.

TS ik steun je en je mag me tenalletijden PBen
maar ik weet zeker dat heel bokt je ondertussen al steunt.