Borstvoeding: deel ll

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 20:04

Hoi dames, pfff wat een hitte en onrustige baby's zo te lezen :( Val heeft gisteren ook 1 voeding minder willen drinken, wel dronk ze elke voeding 180 ml op en de laatste om 21 uur zelfs 195 ml, maar in de ochtend wilde ze niet want ze sliep zo door. En om 22.30 uur viel ze als een blok in slaap dus de laatste voeding hoefde niet.

Vandaag wat onrustiger, steeds om de 3 uurtjes, maar wat een hitte ook! Morgen nog erger! Net heeft ze lekker bloot op het speelkleed gelegen buiten. Heerlijk! Nu doet ze nog ff een tukkie en straks de laatste voeding.

Hoe is het met jullie kleintjes?

Dip, nog steeds een dipje?

Nathalie, misschien sprongetje?

Susan, nou ja hopelijk was het maar ff een mindere nacht!

Oei en ik lees over klachten? Oef, heb flinke borstontsteking gehad, ook met verhoging. Wat een pijn! Maar gelukkig nu nergens last meer van... *ff afkloppen* Spruw, gelukkig (nog?) niet!!!

diphranil

Re: Borstvoeding: deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 20:31

Carolaa: fijn dat alles goed was!

Borstontsteking dat lijkt me echt vreselijk :(

Vandaag ging het iets beter met aanleggen. Heb wat vaker aangelegd en heb wel het idee dat Jinte daardoor minder hongerig was en dus rustiger. Blijf verder braaf smeren met Bepanthen, hopelijk zijn de kloofjes dan snel weg. Wat een hitte trouwens, niks aan... Zien jullie ook zo op tegen morgen?

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 21:20

@carolaa: fijn dat alles goed was!

@dip: fijn dat het weer wat beter ging met aanleggen en idd kloofjes zijn pijnlijk! Gelukkig gaan ze ook weer weg...

Ik lees hier weer een hoop bekende dingen!

Nick doet namelijk sinds gisterenavond ook aanhappen, 10 minuten heerlijk drinken en dan onrustig worden, slaan en schoppen en dan jengelen en weer aanhappen! Meestal verander ik dan van borst en dan is het weer over! En soms blijft hij het doen, maar dan leg ik hem opnieuw aan en dan is het ook over, erg apart! Waar het vandaan komt geen idee, maar het is wel handig dat er meer last van hebben, hoef ik niet onzeker te worden of ik nog wel genoeg melk oid heb. :o

Verder gaat het prima, vannacht heeft hij weer vanaf kwart over 10 tot kwart over 6 geslapen, heerlijk! De voedingen duren nu ook maar 30 minuten en dat gaat ook goed en dat is voor mij heel erg kort, dus ik heb ineens tijd over :D.

Ik zie wel op tegen morgen, wat een hitte geven ze op en dan in de avond hier in het zuid-westen onweer, mmm ik hoop dat het niet te erg tekeer gaat, vind ik helemaal niks.

As dinsdag weer naar het CB, ben benieuwd hoeveel dat hij gegroeid is en de eerste prikjes, snik |( .

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 21:32

@Linda_Hans
Misschien is het dat de melkstroom dan trager gaat en dat hij daar wat meer moeite moet doen, om aan zijn melk te komen en dat eigenlijk vertikt. Dat hij daarom zo onrustig wordt. Je zou eens wat borstcompressie kunnen proberen, dan blijft er meer melkstroom. Op borstvoeding.com staat meer info over borstcompressie.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 09:40

Carola: gelukkig dat het onderzoek goed is gegaan! En dat alles goed was.

Vannacht weer 2 voedingen omdat ze er overdag eentje geskipt had, maar ik hoefde niet vroeg op vanmorgen en kon er op tijd in gisteravond, dan is het goed te doen. Vind het iig wel belangrijk dat ze goed blijft drinken en ze heeft vannacht de schade ruimschoots ingehaald. Vandaag ben ik tot 16.30 thuis en hoef ik maar tot 21.30 te werken, dus kan ze gewoon bij mij drinken meest van de dag. Gisteravond last van de hitte, heeft wel anderhalf uur gehuild en dat doet ze anders nooit. Kon gewoon niet in slaap komen. Nu trouwens ook niet, is echt moe maar kan denk ik vanwege de warmte niet in slaap komen. Denk dat ik maar een boodschapje ga doen kan ze in de wagen slapen.

Borstontsteking vond ik trouwens helemaal niet vreselijk (1 keer gehad), met AB is het binnen 1 dagje weer over. Maar goed, ik ben na de bevalling dan ook zo ziek geweest dat ik nu niet zo snel meer iets erg of pijnlijk vind denk ik, dus ik ben misschien niet zo'n goede graadmeter.

Bepanthen helpt trouwens super tegen kloofjes. Weet je trouwens wel zeker dat je goed aanlegt? Doe je dat namelijk niet dan gaan ze niet weg of komen snel weer terug. Ik legde in het begin ook niet goed aan en toen ik dat wel ging doen waren de kloven zo verdwenen na een paar keer smeren, binnen een dag al.

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 11:05

@ankem: dat is het volgens mij! (nu al liever lui dan moe, dat wordt wat later ha ha), want rechts schiet moeilijker toe dan links en hij heeft het voornamelijk op rechts!
Vanochtend was er trouwens weer niets aan de hand en heeft hij links helemaal leeg gedronken en zelfs van rechts nog een paar slokken!
Ook het kolven ging vanochtend ineens weer beter rechts (in 10 minuten 95 ml), dus ben weer gerustgesteld.

@susan: fijn dat ze goed gedronken heeft. Ik probeer ook op te letten dat Nick genoeg krijgt met dit weer, echt niet normaal zo warm. Hopelijk vanmiddag hier een zeewind!
Ik heb 1 kloofje gehad (auw dat deed pijn, vooral met aanleggen en toeschieten!) en die was na 3 dagen (zonder creme te smeren!) weer weg! Daarna niks geen last meer gehad, gelukkig.

Hier vannacht gewoon een goede nacht van kwart over 10 tot 6 uur. Daarna kwam hij weer om half 10 en nu slaapt hij af en toe. Ik hoor hem af en toe een beetje 'kletsen' (geluidjes maken, maar het klinkt zo schattig!), maar als hij geem smekgeluidjes maakt of gaat huilen laat ik hem lekker liggen.

Succes allemaal vandaag met deze hitte!

diphranil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 12:09

SusanH schreef:
Bepanthen helpt trouwens super tegen kloofjes. Weet je trouwens wel zeker dat je goed aanlegt? Doe je dat namelijk niet dan gaan ze niet weg of komen snel weer terug. Ik legde in het begin ook niet goed aan en toen ik dat wel ging doen waren de kloven zo verdwenen na een paar keer smeren, binnen een dag al.

Ik denk dat het aanleggen/aanhappen idd niet altijd goed gaat. Vind het erg lastig. Ik heb het idee dat Jinte de 'grote hap' reflex een beetje mist. Start in het ziekenhuis was ook niet goed. Ze doet haar mondje niet ver genoeg open en doet hem heel snel ook weer dicht. Echt een beetje kauwen...
Als het komend weekend nog niet beter gaat dan komt er iemand langs van LLL. Lukt het dan nog niet dan ga ik contact opnemen met een lactatiekundige. Vandaag gaat het overigens redelijk..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 12:15

LLL kunnen ook al goed helpen hoor! Iemand die meekijkt kan precies zien wat er nog niet helemaal goed gaat. Ik had ook kloofjes en toen zag de zuster in het ziekenhuis dat ze haar bovenlip niet helemaal goed had bij het drinken. Ik moest er even handigheid in krijgen om haar te helpen aan te happen, maar toen dat goed ging waren de kloven zo over.

Linda: zeewindje...klinkt lekker. Daar wonen wij helaas te ver voor landinwaarts.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 13:39

Dip, je zou eens kunnen proberen haar kin naar beneden te duwen op het moment dat ze aanhapt. Dat heb ik in het begin ook bij Milan gedaan omdat hij ook niet groot genoeg hapte. Na een paar dagen had hij het al zelf door!

Ik 'moet' stoppen met de BV ;( . Ik kreeg een paar weken geleden ineens allemaal bultjes en plekjes op mijn rug, schouders, nek, hals en daarna ook nog op mijn wangen en voorhoofd. Ben ervoor naar de dokter geweest en het is exceem icm een bacteriele infectie. Heb ik 2,5 jaar geleden ook gehad en toen een flinke AB kuur voor gekregen en hormoonzalf. Dat was nu dus geen optie door de BV. Ik heb nu een AB gekregen die ik er op kon smeren en een vette vaselinezalf die beiden wel met BV mogen maar het werkt totaal niet. De plekken worden alleen maar groter en vuriger.
Nou werd ik vanmorgen zo gek van de jeuk dat ik in staat was een stuk schuurpapier te pakken en mezelf helemaal open te schuren dus ik heb de dokter gebeld dat ik die zware kuur wil en de hormoonzalf. Het is niet anders..
Was mijn dokter er alleen niet en zij moet dat goedkeuren voordat ze een recept uit kunnen schrijven. Maandag na 16 uur mag ik het ophalen bij de apotheek dus maandagavond de laatste keer BV en dan gelijk aan de AB. Hopelijk is het dan snel weg!

Baal er wel ontzettend van dat het nu op deze manier moet want ik had graag het jaar volgemaakt. Maar om nu nog 6 weken zo door te gaan omdat ik het perse een jaar wil volhouden is ook weer zo wat.. Daar kwel ik mezelf alleen maar mee. Dus nog even een paar keer genieten en dan is het afgelopen met de BV. Ben er wel een beetje verdrietig over maar aan de andere kant ook wel trots dat ik het bijna een jaar aan mijn ventje heb kunnen geven!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 13:50

:(:) Ninita,... snap je gevoelens goed hoor...

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 13:52

Jeetje Ninita kan me voorstellen dat je daar van baalt!
Maar je hebt het inderdaad lang vol gehouden en zit toch bijna aan een jaar en daar mag je absoluut trots op zijn!!

diphranil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 09:53

Ninita: jammer dat je er om deze reden mee moet stoppen, maar je mag absoluut trots op jezelf zijn dat je zolang bv hebt kunnen geven!

hier: slechte nacht gehad. BV deed weer heel erg zeer. Aanleggen was een ramp, dus heb gekolfd en hubby heeft voor het eerst een flesje gegeven. Vanmorgen opnieuw geprobeerd, zelfde verhaal. Uiteindelijk tepelhoedje weer gepakt. Deed geen pijn, maar zag dat ze hem nog niet goed pakte. Onderlip naar binnen getrokken in plaats van naar buiten gekruld en dus ook bijna geen tepelhof in de mond, maar alleen tepel.
Na de voeding heeft ze ook een paar keer weer mondjes teruggespuugd, meer dan anders, dus dat geeft denk ik ook aan dat het niet lekker ging. Half uur na de voeding heb ik Jinte bloot op mn borst gelegd en gekeken wat er gebeurde. Ze begon nu wel beter zelf echt te zoeken en ook haar tong uit te steken (doet ze normaal ook niet) Op een gegeven moment hapte ze toch even goed aan en heeft ze nog een paar slokken gedronken. Na de tijd was ze echt lekker tevreden en ligt nu lekker bij haar papa te slapen.
Denk dat ik morgen of maandag toch de LLL mevrouw ga bellen om langs te komen..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:34

Ninita: das idd balen zeg, zo hoop je niet te moeten stoppen. Hoop wel dat je snel van je klachten af bent.

Diphranil: je zou toch dit weekend iemand van de LLL benaderen? Doen hoor! Wie weet ben je snel geholpen, om het even grof te zeggen: doormodderen is voor jullie beiden niet fijn. Wel goed dat je de rust hebt genomen om haar gewoon neer te leggen om te kijken wat ze doet, is positief!

Hier: heb van Marinde al een verjaardagscadeautje gehad, hele nacht doorslapen van 22.00 tot 6.30!!!!!!!!! Toen om 6.30 gedronken en om 9.00 pas wakker geworden, en gezellig samen met mamma in de keuken kwarktaart gemaakt. Kolven op werk gaat ook super, krijg spontane tsr als ik het kolfapparaat pak, voelde me wel een klein beetje een }:0 ......maar wel grappig dat je lichaam zo kan reageren.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 19:28

Nathalie schreef:
http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h07490.pdf

Hier is de bijsluiter van Daktarin, staat voortaan zelfs in niet bij kinderen jonger dan 4 maanden.
Er zijn wel artsen die het voorschrijven bij jongere kindjes maar mijn huisarts vertelde dat dit eigenlijk niet meer mag ivm stikkings-gevaar o.i.d. (omdat de gel wat dikker/plakkeriger is?)
Maar dat is dus nog helemaal niet lang bekend zei de apotheek. Mijn kraamverzorgster vroeg nl ook om daktarin en vond dat nystatine niets. Maar daktarin kregen we dus niet.

Het is idd vrij dik en vreselijk plakkerig, lijkt wel puur suiker te zijn.
Tegen mij hebben ze wel gezegd dat ik goed moest opletten en niet teveel moest gebruiken.

Ninita schreef:
Baal er wel ontzettend van dat het nu op deze manier moet want ik had graag het jaar volgemaakt. Maar om nu nog 6 weken zo door te gaan omdat ik het perse een jaar wil volhouden is ook weer zo wat.. Daar kwel ik mezelf alleen maar mee. Dus nog even een paar keer genieten en dan is het afgelopen met de BV. Ben er wel een beetje verdrietig over maar aan de andere kant ook wel trots dat ik het bijna een jaar aan mijn ventje heb kunnen geven!

Je hebt het toch al heel lang gedaan, is super man! Sommige mensen reageren al verbaasd als ze horen dat Elize 'nog steeds' BV krijgt...
Zou je niet de kuur kunnen doen en ondertussen kolven zodat je verder kunt als de kuur afgelopen is? Of is het nogal hardnekkig?
Carolaa schreef:
ff een korte update: de 4 uur nuchter zijn goed gegaan, ze is er grotendeels doorheen geslapen. Na de echo begon ze wel te huilen omdat ze honger had ( 4,5 uur na de laatste voeding ), dus heb ik haar gelijk aangelegd voordat we doorgingen naar de kinderarts. Alles was trouwens goed!!

Gelukkig maar, laten ze het nu vanzelf genezen en is het dan gewoon klaar?
diphranil schreef:
Ninita: jammer dat je er om deze reden mee moet stoppen, maar je mag absoluut trots op jezelf zijn dat je zolang bv hebt kunnen geven!

hier: slechte nacht gehad. BV deed weer heel erg zeer. Aanleggen was een ramp, dus heb gekolfd en hubby heeft voor het eerst een flesje gegeven. Vanmorgen opnieuw geprobeerd, zelfde verhaal. Uiteindelijk tepelhoedje weer gepakt. Deed geen pijn, maar zag dat ze hem nog niet goed pakte. Onderlip naar binnen getrokken in plaats van naar buiten gekruld en dus ook bijna geen tepelhof in de mond, maar alleen tepel.
Na de voeding heeft ze ook een paar keer weer mondjes teruggespuugd, meer dan anders, dus dat geeft denk ik ook aan dat het niet lekker ging. Half uur na de voeding heb ik Jinte bloot op mn borst gelegd en gekeken wat er gebeurde. Ze begon nu wel beter zelf echt te zoeken en ook haar tong uit te steken (doet ze normaal ook niet) Op een gegeven moment hapte ze toch even goed aan en heeft ze nog een paar slokken gedronken. Na de tijd was ze echt lekker tevreden en ligt nu lekker bij haar papa te slapen.
Denk dat ik morgen of maandag toch de LLL mevrouw ga bellen om langs te komen..

Misschien werkt het om haar te pakken voor ze echt honger krijgt?
Elize was/is ook lastig met happen. In het begin deed ze haar mond niet ver genoeg open en de lipjes krulden naar binnen. En steeds opnieuw happen werkte helemaal niet en werd ze alleen maar ongeduldiger van.
Op een gegeven moment kwam ik erachter dat als ik haar pakte vóór ze begon te piepen ze veel rustiger aanhapte en dan vaak wel haar mond ver genoeg open deed.
Misschien kun je dat ook eens proberen?

diphranil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 23:06

anneliesdj schreef:
Misschien werkt het om haar te pakken voor ze echt honger krijgt?
Elize was/is ook lastig met happen. In het begin deed ze haar mond niet ver genoeg open en de lipjes krulden naar binnen. En steeds opnieuw happen werkte helemaal niet en werd ze alleen maar ongeduldiger van.
Op een gegeven moment kwam ik erachter dat als ik haar pakte vóór ze begon te piepen ze veel rustiger aanhapte en dan vaak wel haar mond ver genoeg open deed.
Misschien kun je dat ook eens proberen?

Dit heb ik gister en vandaag idd gedaan. Een paar keer is het aanleggen nu wel goed gegaan, maar op de een of andere manier wordt ze toch ongedurig, zodra de borst in zicht is. En idd steeds eraf halen en opnieuw proberen levert ook frustratie op. Probeer het nu een aantal keer en als het niet lukt en de pijn is ook niet ondragelijk dan laat ik haar gewoon drinken en probeer dan na een tijdje nog eens of aan de andere borst. Ze vindt haar handjes ook erg interessant en gaat daar dan heel ongedurig naar op zoek als ze niet snel genoeg 'beet' heeft.
Las op bv.com nog dat het zo belangrijk is dat ze de ruimte heeft om haar hoofd naar achter te kantelen om die grote hap te kunnen maken, maar als ik haar de ruimte geef dan duikt ze naar beneden, niet richting borst iig. Zo frustrerend!
Het is in ieder geval gelukt om haar zonet lekker de laatste voeding voor nu te geven en heb vandaag ook gekolfd, dus dan mag hubby vannacht flesje geven. Kunnen mijn tepels een beetje rust krijgen :Y)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 09:04

Diph ga je die mevrouw van LLL nog bellen? :) Ik hoop dat het opgelost kan worden zeg. Heb ook geen idee wat je zou kunnen doen. Hier ging het aanleggen in 1 keer goed en heb nooit pijn o.i.d. gehad.

Ben trouwens wel voorzichtig met flesjes geven en zelf doorslapen he, ivm teruglopende productie.
Een keertje zal niet zo erg zijn maar ik zou wel zoveel mogelijk kolven als je niet live voed. ;)

Hier gaat het allemaal zo goed he! Zo fijn..
De borstvoeding gaat op 't moment geweldig. Ik merk dat als ze onrustig gaat drinken dat ze dan naar de andere borst wil en als ze daar dan onrustig wordt, is ze klaar. Soms al na een paar slokken. Andere keren drinkt ze gewoon rustig en gaat ze naar me liggen lachen als ze klaar is haha. Gister gelukkig bijna alleen het laatste. :j
Slapen gaat ook geweldig, gister om 21.45 de laatste voeding gedaan en net werd ze om 08.00 uur weer wakker. Super! Voel me echt weer lekker bij geslapen. Ik hoop alleen dat ze dit zo volhoud (is alweer de 3e nacht op een rij) want ik merk dat ik na zulke nachten het extra zwaar vindt om dan ineens weer vroeg op te staan en daarna weer naar bed te gaan.
Enigste wat nu een paar keer geweest is deze week, is dat ze echt flink moet huilen voor ze in slaap valt. Dat vind ik een beetje moeilijk omdat ze normaal nooit huilt. Maar nu hebben we ook een paar drukke dagen achter de rug dus misschien dat ze wat moet verwerken op die manier o.i.d. :) Maar verder gaat 't echt geweldig allemaal.. ze is zo tevreden ook. Hele dag lachen. :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 10:27

Hier ook alles super, vannacht van 22.00 tot 7.30 geslapen! Ze probeert nu trouwens zelf mijn borst uit te pakken, zo schattig!

Gisteren verjaardag gevierd, en voor mijn schoonmoeder blijft bv toch iets waar ze steeds weer op terug moet komen...gisteren vroeg ze of ik niet merkte dat het terugliep omdat ik nu weer ben gaan werken. Blijkbaar hoort dat? Heb al vaker geprobeerd uit te leggen dat er genoeg manieren zijn om het op peil te houden en weer te krijgen, maar blijkbaar steekt het haar nog steeds dat het bij haar ooit niet gelukt is (ze had bij allebei de kinderen niet genoeg melk volgens haarzelf) of vindt ze het gewoon erg interessant allemaal. Kon me er in het begin heel druk om maken en nu denk ik gewoon "laat maar". Ik reageer er kort op en ga er verder niet meer op in.

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 09:07

@nathalie: zooo fijne nachten, goed hoor dat het allemaal zo fijn loopt! :D

@susan: ik krijg zelfs al continu vragen over of ik nog borstvoeding geef en of ik bij moet geven omdat ik niet genoeg heb en iedereen kijkt heel verbaasd als ik zeg dat ik volledig borstvoeding geef! Heel raar!

@dip: oef klinkt moeilijk. Ik heb ook geen idee wat je kan doen, maar ik zou wel snel hulp inschakelen! Zij weten vast wel wat jemoet doen en hopelijk gaat het daarna wel beter. :(:)

Hier 2 zware dagen gehad (voor ons doen dan). Nick was erg onrustig en huilde veel. Na het drinken viel hij in slaap bij mama, maar als ik hem dan weg wilde leggen was het huis te klein, dan ging hij gewoon krijsen |( ! Toch geprobeerd weg te leggen, maar helaas hij bleef huilen. Dus vooral gisteren heel veel bij mama en af en toe bij papa gelegen, dan was meneer wel rustig! Gisteravond was hij dus echt helemaal op en heeft van half 10 tot vanochtend half 7 geslapen en ging daarna weer slapen en slaapt nu nog steeds. :Z
Hij is vandaag 8 weken, dus ik vermoed dat we een sprongetje hebben of hebben gehad!
Hij dronk ook erg veel vond ik de laatste dagen en vanochtend bleef hij natuurlijk langer weg, dus er ontplofte ook bijna iets (auw!). Hij drinkt nu wel beter, is in max 30 minuten klaar, dus dat is wel prettig! :o
Verder merk ik dat hij momenteel heel hard groeit en verandert in zijn gezicht etc. Hij maakt ook steeds meer lieve geluidjes, zo schattig <3 . Morgen naar het CB, ben benieuwd hoe lang en zwaar hij is!
Vanavond ga ik zelf weer voor het eerst paardrijden, tenminste voor het eerst lessen! Erg veel zin in. :D

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 09:08

SusanH schreef:
Wat goed Nathalie!

BA: vervelend zeg. Idd andere fles proberen, welke heb je nu? En mocht het echt niet lukken, er zijn ook andere mogelijkheden zoals een bekertje gebruiken, je kan speciale bekertjes kopen hiervoor. Heeft ze een paar dagen geen fles gehad dat ze hem nu niet meer pakt? Of is het echt van de ene op de andere dag? Rond 13 weken verdwijnt de zuigreflex, en kan het idd zo zijn dat baby's die eerst wel makkelijk uit de fles dronken ineens niet meer willen. Hoop dat het je lukt om haar weer uit de fles te laten drinken. Misschien is het een idee om weer even terug naar af te gaan, en steeds iedere dag even te oefenen (weet niet of je dat alweer doet).

Kan nu trouwens wel zeggen dat we een nieuw ritme te pakken hebben, vannacht weer 21.00, 4.00 en 7.30. Ben daar erg blij mee, pak zo echt genoeg slaap om uitgerust aan de dag te beginnen omdat ik niet meer uit mijn superdiepe droomslaap gerukt word.

we gebruiken de difrax S-flessen. Avent, tommee tippee, nuby geprobeert maar die worden acuut eruit gegooid. Bekertje ken ik niet?
We hebben idd al een week of 5 geen fles hoeven geven en nooit aan gedacht dat ze dat ding niet meer zou willen pakken... stom he?
nu dus idd dagelijks oefenen voor als ze over 6 weken naar het dagverblijf moet. gisteren pakte ze hem wel bij mij. had haar aan de borst, tepel eruit, speen erin. wat voelde dat tegennatuurlijk zeg! straks gaat hans het proberen.

hier is het ritme al een week of 6 gelijk; slapen tussen 20.00 en 21.00, wakker tussen 3.00 en 4.00 en dan weer tussen 9.00 en 10.00!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 09:52

Is een bekertje wat speciaal voor geven van bv geschikt is, is te vinden op de site van http://www.prettymum.nl, daar kun je hem ook bestellen. Het heet eigenlijk een cup (medela cup babyfeeder). Is bedoeld voor kinderen die echt geen fles willen, of pasgeborenen die nog geen flesje mogen ivm opstarten bv en tepel/speenverwarring. Maar probleem ligt bij jou idd denk ik aan het feit dat je een tijdje een stop hebt gehad. Is iig al heel positief dat ze de speen weer pakt en ook drinkt. Je hebt gelukkig nog even de tijd.

Na 2 nachten doorslapen ws door de warmte nu weer terug bij ons vorige schema, nu gevoed om 21.30, 4.00 en 8.00. Bevalt prima, dus geen probleem dat ze weer 's nachts wil drinken.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:58

Wanneer geven jullie eigelijk de eerste fruit/groentehapjes?

Ik herinner me van Stef dat je op z'n vroegst bij 4 maanden kunt beginnen met fruit en 6 maanden met groente?
Maar als een baby nog volledig bv krijgt is het niet nodig om bij te voeren geloof ik? Dan kun je wachten tot een maand of 8 -10 voor ze echt wat nodig hebben?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 15:04

Wordt aangeraden vanaf 6 mnd te beginnen met bijvoeding dacht ik.
Het mag idd vanaf 4 maanden maar op borstvoeding.com heb ik laatst een artikel gelezen dat het het beste vanaf 6 maanden is. :)
Wij willen er mee beginnen als we terug komen van vakantie. Dan is ze 5,5 maand. Of misschien dat we dan nog 2 weekjes extra wachten. ;)

Vrienden van ons geven hun kindje van net 4 maanden al roosvicee en stukken fruit etc. Dus verschilt per persoon. :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 15:06

Bij Stef zijn we ook met 5 maanden wat fruit gaan geven.
Aan de ene kant wil ik wel wachten, is ook wel lekker makkelijk natuurlijk maar ik ben ook wel heel nieuwsgierig hoe ze 't vind om eens wat fruit te proeven.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 15:08

Ik ben met 5 maanden begonnen met groentehap.
Werd hier aangeraden om daarmee te beginnen omdat fruit nog zuur kan zijn.
Met 5,5 maand weer gestopt omdat het niet uithaalde en met 6 maanden opnieuw begonnen :)

Eten kunnen ze hun hele leven nog ;)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 14:22

En Ninita? Hoe is het gegaan gisteravond :(:)