Nathalie schreef:http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h07490.pdfHier is de bijsluiter van Daktarin, staat voortaan zelfs in niet bij kinderen jonger dan 4 maanden.
Er zijn wel artsen die het voorschrijven bij jongere kindjes maar mijn huisarts vertelde dat dit eigenlijk niet meer mag ivm stikkings-gevaar o.i.d. (omdat de gel wat dikker/plakkeriger is?)
Maar dat is dus nog helemaal niet lang bekend zei de apotheek. Mijn kraamverzorgster vroeg nl ook om daktarin en vond dat nystatine niets. Maar daktarin kregen we dus niet.
Het is idd vrij dik en vreselijk plakkerig, lijkt wel puur suiker te zijn.
Tegen mij hebben ze wel gezegd dat ik goed moest opletten en niet teveel moest gebruiken.
Ninita schreef:Baal er wel ontzettend van dat het nu op deze manier moet want ik had graag het jaar volgemaakt. Maar om nu nog 6 weken zo door te gaan omdat ik het perse een jaar wil volhouden is ook weer zo wat.. Daar kwel ik mezelf alleen maar mee. Dus nog even een paar keer genieten en dan is het afgelopen met de BV. Ben er wel een beetje verdrietig over maar aan de andere kant ook wel trots dat ik het bijna een jaar aan mijn ventje heb kunnen geven!
Je hebt het toch al heel lang gedaan, is super man! Sommige mensen reageren al verbaasd als ze horen dat Elize 'nog steeds' BV krijgt...
Zou je niet de kuur kunnen doen en ondertussen kolven zodat je verder kunt als de kuur afgelopen is? Of is het nogal hardnekkig?
Carolaa schreef:ff een korte update: de 4 uur nuchter zijn goed gegaan, ze is er grotendeels doorheen geslapen. Na de echo begon ze wel te huilen omdat ze honger had ( 4,5 uur na de laatste voeding ), dus heb ik haar gelijk aangelegd voordat we doorgingen naar de kinderarts. Alles was trouwens goed!!
Gelukkig maar, laten ze het nu vanzelf genezen en is het dan gewoon klaar?
diphranil schreef:Ninita: jammer dat je er om deze reden mee moet stoppen, maar je mag absoluut trots op jezelf zijn dat je zolang bv hebt kunnen geven!
hier: slechte nacht gehad. BV deed weer heel erg zeer. Aanleggen was een ramp, dus heb gekolfd en hubby heeft voor het eerst een flesje gegeven. Vanmorgen opnieuw geprobeerd, zelfde verhaal. Uiteindelijk tepelhoedje weer gepakt. Deed geen pijn, maar zag dat ze hem nog niet goed pakte. Onderlip naar binnen getrokken in plaats van naar buiten gekruld en dus ook bijna geen tepelhof in de mond, maar alleen tepel.
Na de voeding heeft ze ook een paar keer weer mondjes teruggespuugd, meer dan anders, dus dat geeft denk ik ook aan dat het niet lekker ging. Half uur na de voeding heb ik Jinte bloot op mn borst gelegd en gekeken wat er gebeurde. Ze begon nu wel beter zelf echt te zoeken en ook haar tong uit te steken (doet ze normaal ook niet) Op een gegeven moment hapte ze toch even goed aan en heeft ze nog een paar slokken gedronken. Na de tijd was ze echt lekker tevreden en ligt nu lekker bij haar papa te slapen.
Denk dat ik morgen of maandag toch de LLL mevrouw ga bellen om langs te komen..
Misschien werkt het om haar te pakken voor ze echt honger krijgt?
Elize was/is ook lastig met happen. In het begin deed ze haar mond niet ver genoeg open en de lipjes krulden naar binnen. En steeds opnieuw happen werkte helemaal niet en werd ze alleen maar ongeduldiger van.
Op een gegeven moment kwam ik erachter dat als ik haar pakte vóór ze begon te piepen ze veel rustiger aanhapte en dan vaak wel haar mond ver genoeg open deed.
Misschien kun je dat ook eens proberen?