Bikinilijn ontharen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe onthaar jij je bikinlijn?

Harsen
47 (6%)
Scheren
528 (76%)
Laseren
14 (2%)
Epileren
80 (11%)
Ontharen met ontharingscreme
23 (3%)

Totaal aantal stemmen: 692

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 00:55

Nou, harsen zit er voor mij niet in.
Ben net begonnen.. resultaat: pijn en overal plakbende en nog steeds 'behaart'

Waarscheinlijk zit er niets anders op dan scheren. :=
Tenzij iemand hele goede ervaringen heeft met iets anders? zal het topic eens doorlezen!

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 23:15

Ik knip een harsstrip in kleinere stukjes, en grote delen doe ik ook met de pincet, minder pijnlijk.
Als ik wat ouder ben laat ik de boel permanent weghalen, dat is mischien wat duurder maar in mijn ogen wel het mooiste, fijnste resultaat.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 16:48

bikinilijn doe ik gewoon met de pincet.
harsen, no way dat ik daar aan begin :+

SanneVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:40

Eindelijk een topic gevonden. Heb niet alles bijgelezen.
Ik epileer eigenlijk alles wel. Alleen heb ik van nu ineens last van ingegroeide haartjes bij bikinilijn zeg maar. Hoe krijgen jullie die netjes en pijnloos weg? En hoe kan ik het voorkomen? Ik heb een philips epileerapparaat (oranje wit model). Je merkt duidelijk dat de haartjes dunner terug komen, maarja daardoor dus ingegroeid omdat ze de weg tot het licht niet vonden.
Iemand tips wat je moet doen? Iets van voordat je gaat epileren? Schoonmaken na het epileren met wat? Onderhouden/scrubben? Benen ed sjah geen last van ingroei en is toch andere huid. Wie geeft mij de gouden tip?

Heb er ook wel eens aan zitten denken om te laten harsen downunder, maar waar, enz? Doen ze alles of echt alleen je bikinilijn enz enz?

Anoniem

Re: Bikinilijn ontharen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:41

Scrubben idd! Na het epileren/scheren, en gewoon elke keer een beetje zachtjes scrubben als je gaat douchen.

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:46

Wat ik kan aanraden is suikerwax.

Deze is te verkijgen van Parissa, zet je 10 seconden in de magnetron, rol je dan over de te harsen plek en met een strip trek je het er weer af.
Omdat het op basis van suiker is was je de resten er onder de douche met warm water weer af.

Net zoals de strips, deze spoe je onder de warme kraan af en je bent weer klaar.
Kost 14,99 en gaat 1,5 jaar mee.

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:49

SanneVD schreef:
Eindelijk een topic gevonden. Heb niet alles bijgelezen.
Ik epileer eigenlijk alles wel. Alleen heb ik van nu ineens last van ingegroeide haartjes bij bikinilijn zeg maar. Hoe krijgen jullie die netjes en pijnloos weg? En hoe kan ik het voorkomen? Ik heb een philips epileerapparaat (oranje wit model). Je merkt duidelijk dat de haartjes dunner terug komen, maarja daardoor dus ingegroeid omdat ze de weg tot het licht niet vonden.
Iemand tips wat je moet doen? Iets van voordat je gaat epileren? Schoonmaken na het epileren met wat? Onderhouden/scrubben? Benen ed sjah geen last van ingroei en is toch andere huid. Wie geeft mij de gouden tip?

Heb er ook wel eens aan zitten denken om te laten harsen downunder, maar waar, enz? Doen ze alles of echt alleen je bikinilijn enz enz?

Gouden tip,
PFB Vanish, helpt super tegen ingegroeide haren en voorkomt dit ook. Is voor het gehele lichaam te gebruiken.

SanneVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:58

Vanish in de zin van dat wasmiddel???

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:02

SanneVD schreef:
Vanish in de zin van dat wasmiddel???

Vanish is gewoon waterstofperoxyde. Smeer maar eens op je handen. Je huid wordt helemaal wit.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:03

SanneVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:12

hahhaa owh, speciaal voor ontharen. Maar waterstofperoxyde en wit worden, het klinkt een beetje erg gemisch....?

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:39

ik kan nog een keer naar de verpakking kijken straks, maar bij mij wordt er niks wit?

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 17:47

Mirrrriii schreef:

Deze is te verkijgen van Parissa, zet je 10 seconden in de magnetron, rol je dan over de te harsen plek en met een strip trek je het er weer af.
Omdat het op basis van suiker is was je de resten er onder de douche met warm water weer af.

Net zoals de strips, deze spoe je onder de warme kraan af en je bent weer klaar.

In welke winkel kun je dit kopen?

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 17:50

Ik heb net PFB Vanish gehaald en ga het morgen uitproberen. Zal laten weten of het helpt!

(Ik heb bij elke vorm van ontharen last van ingegroeide haartjes en irritaties, maakt niet uit hoeveel ik scrub. Dus ik hoop dat dit wil werken!)

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 18:22

__Leonie schreef:
Mirrrriii schreef:

In welke winkel kun je dit kopen?

Drogisterij,
Zowieso bij de DA.

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 11:51

Heb PFB Vanish nu uitgeprobeerd op m'n oksels, en heb na 2 dagen nog echt geen irritatie's oid. :D Ook heb ik het idee dat mijn haar gewoon minder snel groeit daar :? Een beetje apart, maar het werkt voor m'n oksels in ieder geval wel!

Nu m'n bikinilijn nog proberen..

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 13:50

Super joh!

Fijn dat het bij je oksels in ieder geval helpt!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 13:45

Voor de mensen die epileren; wat voor apparaatje gebruiken jullie, waar hebben jullie 'm gekocht en hoeveel kostte 'ie? :)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 15:18

met een pincet, kostte anderhalve euro ofzo bij de kruidvat :P

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 15:18

Ja, maar dat is ontzettend veel werk. :+

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 15:19

klopt :P

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 15:21

Daarom, dat ben ik dus een beetje zat. ;)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 15:23

Fiffill schreef:
Voor de mensen die epileren; wat voor apparaatje gebruiken jullie, waar hebben jullie 'm gekocht en hoeveel kostte 'ie? :)

Braun silk epil eversoft, bevalt heel goed :j Heb hem van de wehkamp voor toen 32,95 ofzo (was een aanbieding) maar weet niet of ze ze nu nog hebben

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 15:24

Ah dat valt nog wel mee. Ik heb niet zo'n zin om 100 euro aan zo'n ding uit te geven namelijk. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 16:00

Twee maanden geleden is er vanuit het team besloten een centraal topic te openen met betrekking tot ontharing van het lichaam: [MW] [Centraal] Ontharingstopic

Gezien dit topic op dat moment stillag en deels weggezakt was is besloten deze nog niet op slot te zetten. Echter gezien er nu een centraal topic is, is besloten dit topic op slot te zetten. Alle vragen met betrekking tot ontharen / scheren / epileren en meer kunnen in bovengenoemd topic gesteld worden, zodat dat topic een goede vraagbaak / naslagwerk wordt op het gebied van ontharen.