[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Krieltje

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:06

Nee, ik wil veilig zijn, dus vandaar dat ik ben begonnen met de nuvaring en zodra die veilig is, laat ik implanon eruit halen. Dit heb ik besproken met mijn HA. Maar die kramp is wel vervelend, en ik weet niet of dit blijvend is, of dat mijn lichaam gewoon nog even moet wennen...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:08

En als je dan eens probeert om tijdens het "sporten" de nuvaring even eruit te halen en dan erna pas weer in doet? Misschien dat dat helpt.

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:19

Ja, dat doe ik sowieso al, ik durf het niet aan om hem in te houden. Kan me niet voorstellen dat hij er niks van zou voelen, en ben bang dat hij breekt of te ver naar binnen schuift... :+

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:21

Als je er vriend er wat van voelt en 't voelt vervelend, dan zegt 'ie dat vanzelf wel toch? Breken, dat ding kan echt niet breken joh. Probeer 't voor de grap maar eens. Hartstikke soepel dingetje toch.
Te ver naar binnen schuiven kan ook niet. Het is niet een soort oneindig zwart gat daar beneden :P

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:37

Het stond bij de bijwerkingen; breken van de ring. En ook dat de partner irritatie kan krijgen... Dus ik dacht ik neem het zekere voor het onzekere...
Die kramp lijkt op het samentrekken van de baarmoeder, en geen idee waarom dat nou weer net op dat moment moet gebeuren.
Ik krijg wel meer eetlust, wat met mijn figuur meer dan welkom is :D

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 08:32

Die kramp had ik op het begin ook. Bij mij is dat na een tijdje weggegaan. Ik voelde em overigens wel tijdens de sex. Het schuurde enorm. Het eerste jaar ongeveer heb ik em dus van te voren uitgedaan. Daarna had ik geen last meer van het schuren (waarschijnlijk gewenning) en nu blijft ie dus gewoon in.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 08:36

Breken dat is idd vrij wel onmogelijk. Enigste nadeel was dat je hem (wilde ik) uit moest halen voor de sex.

Zit nu aan de Yaz 24+4, maar krijg iedere keer doorbraak bloedingen. Zit er nu bijna 3 maand aan. En ben net een week begonnen met een nieuwe strip en nu alweer ongesteld!

Meerdere mensen met dit probleem?

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 12:18

Net een echografie laten maken en spiraal zit er nog :D Maar de dokter zei dat ik het wel moest laten vervangen. Dacht het niet :) Ik ga bespreken met HA of ik het spiraal niet gewoon mag laten zitten en om het half jaar een echo laat maken. Als ik de draadjes er uit voel floepen zal ik het spiraal ook wel voelen. De draadjes zijn enkel om te controleren of het spiraal er nog zit.. Ik vind het gewoon onnodige kosten :Z

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 12:20

Uh Dianta....hij is niet voor niets dokter lijkt me...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 13:14

Dianta, ik neem aan dat er wel een reden genoemd is waarom je spiraaltje vervangen moet worden?

Renskeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 14:03

Ik zou mijn spiraaltje dan ook niet meer vertrouwen hoor :n
Liever de kosten van een nieuwe spiraal dan de kosten van een zwangerschap+kind...

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 14:12

Het spiraaltje is nog wel veilig hoor. Het enige verschil is dat het geen draadjes meer heeft. En de draadjes zijn nodig om zelf te controleren of het er nog zit. Maar ik en mijn vriend hebben zelf nooit de draadjes gevoeld dus ik vind het onnodig om het spiraaltje te verwijderen (moet trouwens onder narcose gebeuren doordat de draadjes weg zijn). Iig ik moet binnen enkele dagen naar de HA voor evaluatie :) Dus ik ga eerst horen wat zij zegt en daarna beslissen wat ik ga doen.

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 18:00

Hallo.
Ik ben vanmorgen aan mijn been geopereerd. Ik heb vijf maanden terug mijn scheenbeen gebroken en nou vandaag een kleine correctie gehad.
Dus volledige narcose, morfine en sterke pijnstillers.
Maar dit schaadt toch niet de werking van mijn nuvaring?
Nou is het niet zo dat ik dat erg vind ivm seks, want dat kan nou toch eventjes niet, maar gewoon puur op de werking ervan.
Ik heb toen eind januari twee operaties achter elkaar gehad(operatie vanwege ongeluk 21.01 - operatie herstel trommelvlies 27.01), dus 2x narcose 2x morfine en 2x pijnstillers, maar had toen de nuvaring nog niet.

Van de dokters/artsen/zusters heb ik er eigenlijk weinig aparts van gehoord, maar wil via deze weg toch even een reactie/vraag plaatsen zodat andere mensen die dit lezen en herkenbaar vinden, hierdoor ook gerustgesteld worden.

Ik heb de nuvaring, dus het lijkt mij van wel, omdat braken/diarree hierdoor geen verminderde werking geeft.

klopt dat allemaal?

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 09:52

Hoi,
Ik start vandaag met de Diana pil, hoe lang heeft het bij jullie geduurt voordat de puistjes zichtbaar minder werden? Er staat in de bijsluiter 3-4 maand.. Ik had toch wel iets sneller gehoopt.. :o

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 11:01

Ik geloof iets langer dan 1 strip, maar niet de 3-4 maanden wat in de bijsluiter staat. ;)

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 11:13

Ah dat zou fijn zijn :D kan ik straks toch normaal in mn bikini lopen.. :o

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 18:25

Ik heb ook sinds vorige week een Mirena spiraal. Voornaamste redenen is dat ik giga migraine kreeg in de stop week van de pil, en volgens mijn moeder (=neuroloog) komt dat door de plotslinge daling in hormoonspiegel tijdens de stopweek. Zij heeft al aardig wat jonge vrouwen langs zien komen die na het plaatsen van de spiraal lang niet zo'n migraine meer hadden, dus ik hoop hard! Daarnaast ben ik ook wel benieuwd wat het met mijn lichaam doet om niet zoveel hormonen meer te slikken.

Plaatsen van mijn spiraaltje deed verdomd veel zeer! Wat een rotgevoel zeg, dat trekken aan je baarmoeder, menstruatiekramp keer 10! Maar na het plaatsen zo goed als geen last meer gehad. Wel blijf ik heel iets bloeden, niet noemenswaardig maar genoeg om wel op te passen met witte broeken ( :+ ). Het wisselt nogal hoe lang dat aanhoudt, of niet?

Ben dus wel enthousiast denk ik, iig geen last van op dat bloeden na! Wel een raar idee om geen pillen meer te hoeven slikken ;).

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 18:26

Hallo,

Ik begin vandaag voor het eerst met de (lichte) pil. Eigenlijk vooral omdat ik steeds bloedarmoede heb en omdat ik niet ongesteld wil worden op vakantie. Ik ga ook met een vriendin naar Lloret en niet dat ik zo losbandig ben maar kan maar beter beschermd zijn voor het geval dát er wat gebeurd. :+

Maar nu was mijn vraag: Die doorbraak bloedingen, komt dat vaak voor en hoe kun je hier het beste mee omgaan??

Alvast bedankt :)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 22:20

Dianta schreef:
Het spiraaltje is nog wel veilig hoor. Het enige verschil is dat het geen draadjes meer heeft. En de draadjes zijn nodig om zelf te controleren of het er nog zit. Maar ik en mijn vriend hebben zelf nooit de draadjes gevoeld dus ik vind het onnodig om het spiraaltje te verwijderen (moet trouwens onder narcose gebeuren doordat de draadjes weg zijn). Iig ik moet binnen enkele dagen naar de HA voor evaluatie :) Dus ik ga eerst horen wat zij zegt en daarna beslissen wat ik ga doen.

dat zegt hij dus niet voor niets, de touwtjes moeten er zijn, stel je voor dat hij naar je baarmoeder of naar je eierstokken schiet (met alle gevolgen van dien) en jij hebt dat niet door alleen maar omdat je hem er niet uit wilde.. tjah niet slim.

Renskeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 12:58

Volgens mji houden die touwtjes de Mirena niet op zijn plek hoor, die zijn er meer voor je eigen gevoel en voor het er uit halen. Hij zit sowieso in je BM en die is niet zo groot dus daar gaat ie niet in bewegen. Eileiders zijn zo smal daar past ie echt niet doorheen :n
Maar Dianta hoe weet je zeker dat er niet met 't touwtje een stukje van je spiraal is meegekomen? Wat maakt dat ie niet meer veilig is? Ik zou 't toch niet vertrouwen denk ik...

Renskeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:22

Net naar HA geweest, heb na 1.5 week Mirena nog steeds bloedverlies en buikkramp. Ze dacht dat ie nog wel goed zat (via inw ondz) maar moet voor de zekerheid toch even een echo laten maken... Toch vervelend!

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:25

Bluh ben nu 3 dagen aan de pil, maar steeds zo misselijk in de ochtend.. hoop dat dit gauw over gaat.

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:44

Even een hele stomme vraag hoor :+ .
Maar door de pil kan je het toch gewoon zonder condoom doen? ja toch? :P

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:46

Renskeeee schreef:
Net naar HA geweest, heb na 1.5 week Mirena nog steeds bloedverlies en buikkramp. Ze dacht dat ie nog wel goed zat (via inw ondz) maar moet voor de zekerheid toch even een echo laten maken... Toch vervelend!

heb dat vijf weken erna nog :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 13:26

Naomi_Haffie schreef:
Even een hele stomme vraag hoor :+ .
Maar door de pil kan je het toch gewoon zonder condoom doen? ja toch? :P

Met de pil ben je (bij goed gebruik) wel beschermd tegen zwangerschap, maar als je ook nog beschermd wilt zijn tegen SOA's moet je een condoom blijven gebruiken.