Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 17:36

Vandaag even in de slappe lach gezeten bij mijn psychologe. Ze was namelijk over haar "geloof" aan het praten en hoe meer ze erover vertelde hoe grappiger ik het vond en kon er niet aan doen, maar hoe meer ze zei erover hoe harder ik in de lach zat :o . Ze begreep het wel hoor. Voelde me wel wat beschaamd, maar ze vond het ook niet erg.
Verder nog iets bijgeleerd; ik doe eigenlijk alles voor een ander. Zelf tot opruimen van huis toe. Ik ruim nu niet zoveel meer op, waardoor het hier rap een chaos is. Nu vroeg ze waarom ruim jij op, ik ja als er iemand komt of voor iemand dus. Nooit voor mijzelf. Ik doe dus werkelijk alles voor mezelf. En nu mag ik dus de dingen elkel voor mezelf doen omdat zegt ze je het waard bent! Groot werkpunt dat ik ga proberen uitvoeren op allerlei gebieden maar wel niet gemakkelijk

ik blijf het ook wat moeilijk met jou hebben kiwoko. ik vind je houding niet motiverend en ik wordt er alleen maar lastig van als ik het lees... miss idd een eigen topic maken.

bomelo: lastig dat je hoofdpijn niet overgaat. kun je niet even een rustpoze inlassen? miss gaat het daarmee over? Als ik met hoofdpijn zit, meestal spanningshoofdpijn moet ik ook iets strafs nemen of het gaat niet over. meestal me ook wat te rusten leggen.

bobomelo

Re: Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 19:13

@ charlot, wat bedoel je met "iets strafs nemen?(sorry mijn belgisch is niet zo goed....)

Maar gek genoeg, is mijn hoofdpijn nu minder geworden, heb net uurtje gefitnest bij fysio-praktijk. Vriendin van mij heeft gister mijn nek en schouders gemasseerd(zij is ook fysiotherapeute) en meestal geeft dat ook echt even verlichting! misschien dat dit ook wel door het drukkende weer komt, en omdat mijn hoofd stiekem toch druk is omdat ik vrijdag naar me zus ga (woont 240km verderop), mijn man vrijdag jarig is en we dus zaterdag wat visite krijgen, ze de badkamer verbouwen bij ons, omdat ik 7juli naar het ziekenhuis moet naar de neuroloog, en omdat mijn schoonzus gaat trouwen en ze een vrijgezellen feest hebben georganiseerd van 930uur-23uur en daarna nog op stap voor de liefhebbers, en ik daar ook mee in me maag zat van: dat red ik nooit!!! En dus een mail heb gestuurd van hoe en wat en dat ik nu alleen savonds mee ga, maar toch, al dat geregel, en dat je hersens en gedachtes daar gewoon veel moeilijker over doen dan bij een "gezond"iemand!

En Charlot, dat altijd klaar staan voor een ander klinkt mij heel bekend in de oren!
had ik laatste keer ook nog over met mijn psych. Ik houd alles teveel bij me, bv als iemand een opemrking geeft die niet gepast is, dan blijf ik ermee rond lopen terwijl ik eigenlijks die gene er op moet aanspreken van waarom die zo reageert of dom doet.
En ook altijd klaar staan voor een ander. Ook al heb je geen zin/tijd, toch doe je het, en als het andersom is, dat jij hulp vraagt terwijl je weet dat die ander het druk heeft, dan verontschuldig je jezelf eerst ook nog helemaal, of als diegene zegt van: nee heb geen zin of heb geen tijd, dat je dat als heel normaal beschouwt, maar als je hetzelf moet zeggen dan krijg je dat er niet eens uit!
en indd huis opruimen voor als er mensen langs komen, doe ik ook altijd, nu wordt het al wat minder omdat ik nu leer te denken van: nja, zoooo smerig is het niet hier, en bij anderen is het ook echt wel es een zootje!

of diensten van anderen overnemen op je werk. haast nooit nee durven te zeggen!
maar ik leer het nu aardig, heb ook een goeie vriendin waar ik dit van leer hoor!

Maar ik geef toe: het ís moeilijk!

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 23:17

Ik was begonnen met een reactie die ik even had opgeslagen om later af te typen.. Helaas lukt me dat nu even niet en gaan jullie voor mij even zo snel, dat ik mijn onafgemaakte bericht maar gewoon plaats.
Dus sorry voor degene waar ik niet op gereageerd heb..;

Kimiko: Ook ik vind het een beetje moeilijk je posts te lezen zonder me enigzins aangevallen te voelen, maar ik snap je woede en frustratie heel erg goed! Je zit in een hele vervelende en moeilijke situatie!

Ik ken de situatie natuurlijk niet van dichtbij, maar een burnout of overspannenheid in scene zetten is erg fout.
Ook ik heb me heel erg schuldig gevoeld dat ik thuis zat, en had ook moeite de deur uit te gaan.. En nog steeds voelt het raar dat ik nu 3.5 week vakantie heb, terwijl ik er voor mijn gevoel niet eens hard genoeg voor heb gewerkt..
Ik ben al die tijd bang geweest voor mensen die mij niet zouden geloven, ik geloofde het zelf amper.. Maar volgens mij moet je wel verdomd goed toneel kunnen spelen als je tegen je dokter, leidinggevende én arbo arts kunt liegen over dit soort dingen.. Helaas zijn er dus mensen die dit makkelijk afgaat en er ook mee weg komen.. Het lijkt me voor jou een zeer slopende en frustrerende situatie..

Gelukkig heb je er al 2 ontmaskerd. Verder vraag ik me af wie er dan wél echt overspannen zijn en hier dus extra hard de dupe van worden, door hun liegende collega's.. Zoals al eerder aangegeven, wees er een beetje voorzichtig mee..
Ik kreeg op mijn werk laatst ook de reactie: 'Als je nou nog even een poosje op deze manier volhoudt, heb je lekker veel vrije dagen van de zomer!' Ik ben er maar niet teveel op ingegaan, omdat ik niet de energie had om mezelf te verdedigen.. Maar het voelt naar dat iemand een 'grapje' maakt met zo'n ondertoon..
Verder is jou gedachte van: 'nog even volhouden en dan mag ik instorten' heel herkenbaar.

Edit: Verder sluit ik me aan bij de reactie van Biieniie en PW.

PW: wat goed dat je zo'n verhelderend gesprek hebt gehad met je begeleider van de deeltijd en dat je zelf in ziet waar dus het probleem zit. Hoop dat het hierna ook rust zal gaan geven!
Vervelend dat de haptonomie tegenviel... Ik snap dat je er verdrietig door word, maar is het niet juist een logische reactie..? Je bent nu ook wel intensief met iets bezig, waar je moeite mee hebt.. Als het je niks zou doen, dan zou je deze therapie waarschijnlijk niet nodig hebben..?
Ik denk dat het snel dichtbij komt dat dit nog steeds een moeilijk punt is bij jou. En ik denk eerlijk gezegd dat je het uit de weg wilt gaan.. En dan vooral de confrontatie met je zezelf en je gevoel met je lichaam.. Je bent nog steeds bang hier open voor te staan en de confrontatie aan te gaan.. Ontlopen is immers het makkelijkst en ging altijd prima.. Maar ik denk eerlijk gezegd dat het een kwestie van doorzetten is, het zal niet altijd makkelijk zijn.. Mail of bespreek dit volgende keer met je haptonoom, hoe je je voelde na deze behandeling. Ze zal er op in kunnen spelen en rekening mee kunnen houden. Ik denk dat het heel goed is om uit te spreken tegen haar.

Verder vind ik de voorbeelden die jullie noemen zoo herkenbaar. Alles vergeten, niet weten waar je moet beginnen, vervolgens nergens aan beginnen omdat het je gewoon simpelweg blokkerd, maar er wel over blijven piekeren, je rot voelen omdat je weer niks hebt gedaan, je tijd beter had kunnen besteden, enz...
Moest om sommige dingen ook lachen! Zoals met halster en touw bij de molen staan en paard vergeten zijn!

Ik slaap de afgelopen dagen heel onrustig.. Ben erg druk in mijn hoofd, droom veel, ben elke nacht om 3 uur of 4 uur wakker, val tegen de ochtend weer in slaap om vervolgens de wekker te horen..
Ben steeds moe de laatste tijd en kan dan ook weinig hebben, na mijn korte energie piek die ik even gehad heb..
Ik vraag me ook af of dat de oorzaak is. Dat, doordat ik me lichamelijk weer wat fitter begon te voelen, er weer ruimte kwam om me in mijn hoofd weer heel druk te maken en dat ik daardoor nu weer lichamelijk ook snel op ben..? Een soort van cirkeltje zeg maar..

Edit: Mijn egopost van vandaag:
vannacht vrijwel niet geslapen.. Het lukte gewoon niet.. Het gekke is dat ik daar nog helemaal geen last van heb gehad en dat ik juist tot nu toe steeds heel makkelijk en veel kon slapen... Ik ging liggen en ik sliep, op welk moment van de dag ook..
Nu dus, na de afgelopen tijd al steeds erg onrustig en druk te zijn in mijn slaap, vannacht dus alleen maar naar het plafond liggen staren, weet nu dus wat het is.. ;)
Ook ben ik momenteel weer een emotioneel wrak en loop weer de hele dag mijn tranen te verbijten. Er hoeft maar iets te gebeuren en ik barst uit.. ;(
Dat begon ook gisterenavond..

Vanmorgen intake gehad bij psycholoog. Erg fijne man en voelde meteen een stuk beter en professioneler dan de gesprekken die ik bij de andere psycholoog gehad heb in het begin..
Muziek aanhoren in de wachtkamer vond ik weer even moeilijk, maar vooral omdat ik dan zo hard mijn best moet doen gevoelen weg te drukken... Gevolg was dat ik meteen al zat te janken in dat kamertje toen die man koffie ging halen, nog voordat ik maar een woord had uitgebracht.. Voelde me een kneus.. maarja..
Deed me wel toch weer realiseren dat ik er niet voor niks zit.., waar ik me waarschijnlijk vannacht ook alleen maar druk over heb lopen maken.. Of het eigenlijk geen onzin is dat ik naar een psycholoog ga.. Zag er best tegen op om te gaan en zag het al voor me dat ik niks uit kon brengen en dat die man zich af zou vragen waarom ik eigenlijk kwam... En dat hij de noodzaak niet in zou zien om te behandelen...
Gesprek verliep verder wel goed.. Ben blij dat verder niemand heeft gevraagd aan mij vandaag hoe het met me gaat, want ik was meteen in janken uitgebarsten.. De tranen zitten me gewoon weer erg hoog.. En mis mijn allerliefste trouwe paardenvriend die er niet meer is.. |( Verder voel ik lichamelijk dat ik niet geslapen heb. Steken in mijn hoofd en soms een beetje licht.. Maar mijn ogen blijven maar open alsof ik nog wel ff doorkan.. Ben dus benieuwd of het me zometeen lukt in slaap te komen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 00:34

Ik wil me toch weer bij jullie voegen als dat mag...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 00:43

Zo, omdat ik toch niet kan slapen ga ik maar even reageren:

Bobomelo: Was inderdaad wel even schrikken. Gelukkig draaide hij om idd, want ja, je kan er niet achteraan rennen, omdat je hem anders opjaagd, dus inhalen doe je hem ook niet. Gelukkig liep het dus met een sisser af.

Hoe is je fysio-fitness gegaan? Mag ik vragen waarvoor je fysio-fitness hebt?
Fijn dat je hoofdpijn in de loop van de dag wat gezakt is. Lekker dat je vriendin je schouders en nek weer even losgemaakt heeft. De hoofdpijn kan idd goed komen door het drukkende weer. En het zal idd een combinatie zijn met wat je allemaal op het programma hebt.

Wat je schrijft over het blijven lopen met de opmerking van een ander herken ik zo. Het wordt wel beter bij mij, maar ik had dat ook zo erg. Kon ook altijd lang blijven piekeren over iets kleins wat gezegd was. En dan maakte ik het (onbewust) in gedachten steeds groter.

Charlot: Wat voor 'geloof' is het dan? Daar ben ik nu wel heel benieuwd naar :+
Goed werkpunt, als ik je een tip mag geven: Begin klein. Je zegt zelf al dat het op allerlei gebieden is en het niet gemakkelijk is. Maak het wat makkelijker door het te gaan verdelen in kleine stapjes. Kies eerst één ding of gebied uit waar je aan dit werkpunt kunt werken. Geef je zelf bijvoorbeeld een concrete (haalbare) opdracht voor de komende week. Neem daarna de volgende stap. Het is een illusie om het in 1x te willen. dat gaat niet lukken, zal je tegenvallen en verdrietig maken.

Vb: Als je weet dat er visitie komt, ruim je niet het hele huis op. Je geeft jezelf de opdracht dat je de troep op de tafel expres laat liggen. Snap je wat ik bedoel?

Zwelgje: Ik heb tijdens mijn 'sessie' bij de haptonoom al aan kunnen geven hoe ik het ervaarde. De volgende keer wil ik ook mijn twijfel uitspreken die nu door mijn hoofd gaan. Zoals ik er nu over denk wil ik er mee stoppen, maar misschien dat dat idd ook wel weer het veilige vermijden is...

Wat het onrustige slapen betreft: Ik kan je een hand geven. Gisteren wel goed geslapen want ik had twee slaappillen genomen. Wilde ik vannacht niet weer doen met als gevolg dat ik inmiddels weer beneden zit. Vind het ook niet zo gek dat je steeds moe bent als je zo onrustig slaapt en veel droomt. Dan rust je zelfs in je slaap niet echt uit en de gevolgen ondervindt je overdag.

Ik denk zelf niet dat je lichamelijk fitter gaan voelen er direct voor zorgt dat er weer ruimte kwam om te piekeren. Wel is het zo dat piekeren veel energie kost, dus dat laatste heb je zeker gelijk in. Ik zou het zelf logischer vinden dat wanneer je je lichamelijk fitter begint te voelen, je automatisch weer meer gaat doen. En dat meer gaan doen levert misschien weer druk en stress op, omdat je er geestelijk misschien nog niet helemaal aan toe bent?

Wat goed dat je een intake gehad hebt! Je woorden ervoor over dat je je emotioneel een wrak voelt enz. zegt al dat het niet voor niks is. Ik herken dat wel trouwens, in relatief rustige tijden slaap ik goed. Maar zodra er dan een gesprek of iets anders spannends voor de deur staat (of net geweest is en veel losgemaakt heeft zoals nu), is het mis en slaap ik meteen beroerd. Hoe moe ik dan ook ben, het wil gewoon niet lukken of ik ben echt ieder uur wakker. Ik vraag me wel eens af of dat ooit nog beter gaat worden. Ik ben wel eens bang dat dat een 'litteken' blijft van de burnout...

Ik begrijp ook helemaal dat je je paardje mist. Ookal heb ik nu Dink, ik mis Droef momenteel ook weer meer. Ben nu twee keer bij de haptonoom geweest en iedere keer zat ik er te janken om Droeffie. Eigenlijk wil ik hem gewoon terug. Mijn maatje. Dink is een kanjer hoor echt waar, maar Droef was toch heel speciaal voor me...

Edit: Namen even dik gemaakt, is wat duidelijker ;)
Laatst bijgewerkt door Pollewoppy op 11-06-10 00:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 00:43

Hey Angela
Ook nog wakker meid
natuurlijk mag dat... Wil het niet?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 02:46

He bah ik moet echt maar eens naar bed.
Heb me wel even vermaakt met een discussie over longeren. Dat heeft er voor gezorgd dat ik niet meer zo aan het piekeren ben. Misschien dat het slapen dan nu wil lukken.

Morgen proberen om op tijd bij het GGZ te zijn, maar ik besloten om niet te streng voor mezelf te zijn. Kan altijd het Nordic Walking overslaan en om zorgen dat ik er om 11 ben ;) Al is dat niet helemaal de bedoeling...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 07:31

Nou een paar uurtjes geslapen, maar niet geweldig. Heb geen zin vandaag :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 08:14

Hier hetzelfde verhaal PW, ik kon niet slapen en toen viel ons internet uit. Dus toen ben ik toch maar mijn bed in gekropen.

Ik moet om 9 uur bij de psych zijn, en ik ben echt nog zo moe.. Het liefste belde ik af, maar dat kan ik niet maken.

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 09:38

PW: goede tip van jou. Ik vond het al zo onhaalbaar klinken dat ik nu plots alles voor mezelf moest doen...
het ging over het godsdienstig geloof, dingen die ze vertelde zoals het in de bijbel stond (christelijk geloof dus over hun god). En ik ben absoluut niet gelovig. Vond het dus waanzin wat ze zei, dus moest ik heel hard lachen :+ Ze is werkzaam in zo'n groepjes ook enzo... Ik begon te lachen toen ze zei we zijn allemaal een parel in gods hand. zegt das toch een groot compliment. :') ja? zei ik.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:58

Charlot: Jammer dat ze de kostbare tijd daarmee verspilt. Zou ik niet blij van worden als mijn behandelaar dat zou doen. Dat zij er in geloofd prima, maar val je clienten er niet mee lastig...

Angela: Hoe is het gegaan bij de psych?

Ik ben net thuis. Ik trok het niet. Heb knallende koppijn en ben misselijk. Ik denk slaaptekort. Ga zo mijn bed maar even in. verder overviel me vanmorgen bij Nordic Walkin weer verdriet. Ik was in gesprek met de begeleidster en ze raakte precies de zere plek met een opmerking...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:15

ik ben vandaag helemaal van god los............. morgen weer een dag

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 17:51

hallo allemaal, even een ego post

ik ben dus niet de enige die een lange, zware nacht achter de rug heeft. Kon niet echt slapen en toen het wel ging hield Perro me wakker. Was een groot succes..
Vanochtend voor me werk Perro bij mijn schoonzusje gebracht zodat hij met haar honden kon spelen. Was ik de sleutels van mijn werk kwijt. Baas uit bed moeten bellen om het hek op te maken.. die was niet vrolijk (begrijpelijk)

Mensen van de riolering kwamen de boel aansluiten maar 1 durfde het terrein niet op vanwege de honden. Die stak zijn hand door het hek en werd toen gebeten door 1 van de 2. Politie erbij, baas weer gebelt. Weer niet blij. En ik voelde me schuldig tegenover die jongen ookal had hij ze hand niet door het hek moeten steken..

Ik zou mijn paardje vandaag halen van het land maar ik heb niemand die mij terug naar het land kan brengen om mijn auto op te halen.. morgen wordt ook niet makkelijk, dus weer pech.

Straks werkbespreking, helemaal geen zin in, normaal zijn we 5 weken dicht in de zomer. Zijn de paarden vrij, kunnen wij op vakantie, maar nu willen er 2 pensionners op stal blijven en dus blijven wij open.. kan ik wss niet op vakantie.

Op werk van mijn vriend is een fout gemaakt met zijn vakantie uren, nu kan hij deze compenseren door 24 uurs dienst te draaien maar krijgt hij geen extra geld zoals hij dat normaal wel krijgt.. best zuur vlak voor je vakantie..

Vriendin is hier om de hoek onderuit gegaan met de scooter, fietsen ging opeens naar links en reed tegen dr achterwiel aan, zij op de grond. Ik was in slaap gevallen op de bank, had ze me 4x gebelt.. boos dat ik niet opnam om d'r te komen helpen..

Ben doodop, moet nog zoveeel doen voor school maar kan de energie niet op brengen. Val tijdens de les in slaap en als ik thuis kom duurt het 5 minuten voordat ik lig te slapen maar snachts kost het heel veel moeite.. Hoe het komt dat ik zo uit me ritme ben weet ik niet.. Het is ook echt van die vermoeidheid overdag dat je je ogen gewoon niet open kan houden, wat je ook doet..

Schiet gewoon even niet op hier..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 18:13

Charlot: Ik heb je al eens eerder gezien in het pestentopic, meen ik. Wat een vage behandelaar, ik zou er niet zo van gedient zijn. Ik sta open voor vanalles, maar om zulke kwats zou ik ook gaan lachen. Wel vervelend dat ze daar jou behandeltijd voor gebruikt. Ben je verder wel tevreden?

PW: Jeetje meid, voel je je alweer iets beter? Wel goed dat je naar huis bent gegaan, hopelijk heb je nog een beetje kunnen slapen. Wat voor opmerking maakte de begeleider?

Kiwiko: Een baaldag vandaag?

Biieniie: Jeetje, wat een sukkel dat die zijn hand door het hek heen steekt bij waakhonden! Kun jij niks aan doen toch, maar waarom de politie erbij? Wat voor werk doe je precies?
En wat balen van je vriend zijn uren en jouw vakantie. Zou wel behoorlijk rot zijn als jullie niet op vakantie kunnen. En je vriendin gevallen met de scooter, tja kun jij ook niks aan doen. Kan ze wel pissig om zijn, maar het is niet jouw schuld toch? Wat betrefd het slapen, ik zou zoveel mogelijk het ritme aan proberen te houden. Desnoods eens slaapmedicatie gebruiken zodat je een nacht flink door slaapt?

Ik ben vanmorgen naar de psych geweest, en ik ben blij dat ik ben gegaan. Ik kon veel verhaal kwijt, en vooral ook over de GGZ. Erg fijn dus. Was wel best moe na afloop.
Daarna heb ik nog boodschapjes gedaan en ben ik even op stal geweest. Er was een meisje geweest en die had gevraagd of ze op Garuna mocht rijden. Nu hadden ze wel gezegd dat ze dat met mij moesten overleggen, maar ik heb er een rotgevoel bij. Ik wil zelf weer zo graag rijden, en nu zal je zien dat ik aan de kant wordt geschoven door een grietje van 12. Garuna is mijn alles, en ik wil haar niet delen.

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 19:26

Zo even een momentje om op anderen te reageren

pw; vervelend joh dat je je zo naar voelt.. Ik herken het piekeren en hoe vermoeiend dat is.. Vroeger had ik daar heel veel last van.. nu is dat wel een stuk minder, maar nog steeds niet helemaal over.. Wat voor een opmerking maakte de begeleidster die je zo raakte als ik vragen mag?

Charlot.. ik kan niet veel meer dan me bij de rest aansluiten dat het een beetje zonde van de tijd is dat je behandelaar daar zo over doorgaat.. Het zou je inzicht kunnen geven als je ervoor open staat, maar als je zelf al aangeeft dat je er niet voor open staat hoeft zij er niet over door te gaan.. Lijkt mij.. Hoe was je dag vandaag?

bobomelo ; hoe gaat het met je hoofdpijn? Al wat afgenomen ondertussen?

Angela ; die hond had eigenlijk niet mogen bijten. Daarom politie erbij, ookal was het overdreven. Hij bloedde behoorlijk dus hij zal ook wel geschrokken zijn ofzo. Uiteindelijk viel de schade best wel mee.. hij heeft ook geen aangifte gedaan uiteindelijk. Dit was op stal, daar werk ik 1,5 dag in de week.. Vind het er erg leuk en gezellig maar soms voel ik me niet echt gewaardeerd, dat is meestal in de paardenhouderij maar ik doe dit redelijk vrijwillig dus dan is het wel fijn om af en toe te horen dat ze je waarderen :)

Is Garuna je eigen paard of je verzorgpaard? Als het je verzorgdpaard is kan ik me je angst best voorstellen.. Wacht gewoon op de reactie en loop je daarvoor niet teveel druk te maken er is nog niks besproken..
Fijn dat je een goed gesprek bij de psych hebt gehad, lucht altijd wel een beetje op.

Zwelgje, super zeg dat je intake bij de psych zo positief was. Lekker he, om je in één keer zo serieus genomen te voelen. Is toch een opluchting voor jezelf voornamelijk om te weten dat er toch iets is en je je dus niet aanstelt.. Heb het ook hoor, dat er van die dagen tussen zitten dat ik regelmatig mijn tranen door moet slikken waarvan ik gewoon niet weet waar ze vandaan komen. Er hoeft maar een klein dingetje te gebeuren en het regent.. Maar aan de andere kant, er komt wel iets van emotie uit dus door het te laten gaan lucht het ook weer op. Als de ruimte er voor is laat ik het er ook wel uit, anders blijf je er maar mee rondlopen en dat werkt ook niet.

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 20:52

Biennie: ik ken dat gevoel ook van overdag te willen slapen, maar idd dan slaap je 's nachts niet meer. Nu ik neem medicatie waardoor ik zoviso slaap. miss overdag enkel kleine dutjes doen.

Angela: het klopt dat je me in dat topic nog gezien hebt. Goed dat je een fijn gesprek gehad hebt.

Pw: heb je dat verteld aan je begeleidster dat ze je geraakt heeft en dat je er verdriet van hebt?

even over mezelf: ik ben al even niet zo tevreden meer van haar. Nu de laatste tijd moet ik moeite doen om een uur rond te vullen (te babbelen). Ze kost ook 40 euro per uur en je krijgt er niets van terug. Best wel dure aangelegenheid!!! Nu waarom ik ze hou is: ik mag haar 's avonds bellen of overdag. Dit als ik mij niet goed voel. Dan babbel ik een half uur en voel ik me terug rustiger. En ik ben bang dat ik bij een nieuwe dit niet ga kunnen...

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 08:47

Goedemorgen!
Ik zit nu bij mijn zus in Hendrik Ido Ambacht.
Gisteravond naar voorstelling van Jochem Meijer geweest, kennen jullie die?

@Charlot...ben ook niet gelovig, en zou het ook niet op prijs stellen, zeker niet aangezien je maar paar keer per jaar 1e lijns psychologie vergoed krijgt...Maar als het jou aan het lachen heeft gemaakt, dan is het dat ook wel weer waard hihi....En bij ons kost een consult 85 euro.........

@iedereen, las dat er hier een paar waren die een slechte nacht hebben gehad, en daar wordt je indd niet fitter van! Sinds ik deze medicijnen heb slaap ik een stuk beter, hebben jullie ook medicijnen?

Ik zal de flaptop dichtdoen, gaan broodje eten, dus later weer een uitgebreidere post van mij!

En ohja, mijn hoofdpijn was gister weg! heerlijk heerlijk heerlijk, en zoals het nu lijkt heb ik ook geen hoofdpijn! Echt genieten, dus zal eergister ook wel van het weer geweest zijn!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:25

Biieniie: Wat een vervelend voorval op je werk. Wat jammer ook dat er zo wat tegenvallers zijn zo voor de vakantie.
Jammer dat je vriendin boos was, doe je ook niet expres toch? Heb je haar later nog gesproken? Hopelijk is de lucht een beetje geklaard inmiddels bij haar ;)

Ik was met mijn begeleidster in gesprek over dat mijn behandelaar ook twijfelt of ik wel op mijn plek zit in de driedaagse deeltijd. Daardoor hadden we het over dat ik daardoor vaak negatief ben. Ze zei iets over de invloed op de groep van mijn negatieve houding. Ze had helemaal gelijk en het maakte me verdrietig omdat ik het niet wil. Ik wil niet negatief zijn en al helemaal niet anderen daarin meenemen zeg maar. Maar goed, het gebeurt wel en ik was me er zelf ook al wel van bewust.

Angela: Fijn dat je je verhaal kwijt kon bij de psych. Ik kan me voorstellen dat je moe was na afloop.
Ik had je al even gesproken, dus weet verder niet zo goed wat ik verder nog over je post moet zeggen ;)

Charlot: Ik heb dat inderdaad met haar besproken. Ze zag het ook aan me, dus we hebben er wel even fijn over kunnen praten.
Kun je niet gewoon op zoek naar een ander? Dan kun je dit altijd vragen, ik hoor het wel vaker hoor, dat je altijd kan bellen als het niet wil. Nu doe je jezelf (en je portomonee) tekort en dat is jammer.

Bobomelo: Ik heb wel slaapmedicatie, maar dat wil ik niet iedere nacht gebruiken, omdat het dan steeds minder goed werkt. Daarbij wil ik er niet afhankelijk van worden.

Ik ben vanochtend naar de boerderij geweest. Had helemaal geen zin, maar ben achteraf blij dat ik toch gegaan ben. Ik was alleen op stal en ben heerlijk bezig geweest. Ik heb vandaag een start gemaakt met longeren van het jonge paard. Nou ja, longeren is een groot woord nog. Ik ben begonnen met hem los in de paddock rondjes te laten lopen en voorwaarts te houden. Heel simpel en vooral lekker rustig aan. Gewoon lekker spelenderwijs. Was erg leuk en het voelt goed om het zo in hele kleine stapjes te doen. Verder heb ik bij de drachtige merrie een beetje opgeknapt. Even de manen netjes gemaakt enz. Daarna heb ik de paarden lekker in de wei gezet en heb ik op stal opgeruimd en alles netjes gemaakt. Gaf een voldaan gevoel. Lekker om even zo fysiek aan het werk te zijn. Daarna ben ik doorgegaan naar de sportschool en heb nog heerlijk gesport.

Toen ik thuis kwam (en de afleiding voorbij) was ik weer heel verdrietig. Heb het verdriet wel toe kunnen laten en heb flink zitten huilen bij mijn vriend. Ik kon het goed delen met hem en dat was fijn. Heb nu behoorlijk hoofdpijn van het janken en ga maar vroeg naar bed denk ik.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 23:14

Vandaag een erg leuk uitje met ons team gehad.. We moesten vanmorgen vroeg op school zijn.. we zouden met de bus gaan, toen pas kregen we te horen waar we heen gingen.. We zijn een dag naar Lille geweest! Nu brak en versleten, maar had het niet willen missen!
Reageer morgen even op jullie, dan kan ik op m'n gemak bijlezen :)

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 09:05

Angela Tuurlijk mag je weer meekletsen! Gaat het weer even niet? :(:) Ook zo slecht geslapen zie ik..
Wat fijn dat je een goed gesprek hebt gehad bij de psycholoog, heel fijn je verhaal even kwijt te kunnen he!
Is Gurana je eigen paard of lease/verzorgpaard? Als je er geen goed gevoel bij hebt, lekker niet doen.. Of duidelijke afspraken maken, 1x in de week ofzo en niet meer..?

PW Als jij sterk het gevoel hebt te willen stoppen met de haptonomie, moet je dat inderdaad bespreken. Iets waar je je totaal niet fijn bij voelt moet je natuurlijk niet koste wat het kost doorzetten. Of het vermijdingsgedrag is, daar zul je dan vanzelf achter komen denk ik. Succes met je keuze daarin.. En misschien is het toch nog wel te vroeg voor je, ben je er over een poosje meer aan toe..
Maar lieve meid, dat je elke keer bij de haptonoom zit te janken om Droef zegt ook het een en ander, het maakt veel in je los! En misschien zijn dat gevoelens die je liever nog even wilt omzeilen..?
Ik merk zelf ook dat aanrakingen van je lichaam of een keer een warme knuffel van iemand, op een of andere manier lijken te confronteren met het verlies wat je vanbinnen nog om een dierbare hebt, in dit geval je hond..

Ik vind het niet heel raar dat je na het nordic walking naar huis bent gegaan.. Ik zou het ook niet trekken na zo weinig slaap.. Verdriet is ook zo herkenbaar momenteel.. :(:)

Biieniie
Ook zware nachten achter de rug, poeh het lijkt wel of het in de lucht hangt zeg!
Balen dat je je baas een aantal keer hebt moeten bellen, snap dat je je schuldig voelt.. Hij was niet boos op je verder of wel?
Jeetje, ik snap dat het energie zuigt wat je allemaal beschrijft.. Zit dan gelijk allemaal even niet mee he..? Hoe is het met jevriendin die is gevallen..?

Charlot Wat fijn dat je je psycholoog altijd even kan bellen, ik snap dat dat een rustig gevoel geeft dat dat kan!
Kun je haar niet gewoon op een rustige en eerlijke manier zeggen wat je dwars zit..? Ik denk dat ze dat best begrijpt toch..? Wat je zegt, jij betaalt voor die gesprekken en het is niet de bedoeling dan eerst een half uur naar haar verhalen te luisteren, al helemaal niet als het geen enkele toegevoegde waarde heeft voor jou!

Bombelo Jochem Meyer? Wie is dat, een caberetier? Was het leuk? Sorry had nog niet eerder op je gereageerd, maar welkom hier alsnog.
Fijn dat je hoofdpijn weer gezakt is.. Hoe is het verder met je?

Maaike Wat leuk dat je zo genoten hebt van het schooluitje! Dat je moe bent is dan ook logisch.. Hoe voel je je verder?

Hier hetzelfde verhaal, slechte nachten gehad en niet kunnen slapen.. Vannacht gelukkig wel weer geslapen, maar voel me nog steeds brak..
Heb weer even een diep dalletje gehad afgelopen dagen en ook bij mij voel ik veel verdriet knagen vanbinnen..
Ik weet nu ook waarom mijn ogen open bleven afgelopen nachten, als ik ze namelijk dichtdeed kwamen er alleen maar tranen.. |(
Wist echt even zo erg niet meer wat ik met mezelf aanmoest en voelde ook lichte paniek over mijn vakantie opkomen.. Wat als ik me daar nou zo klote voel.. Ik weet dat ik er echt heel erg veel zin in heb, maar de angst bekroop me toch heel even..
Heb midden in de nacht iemand gesmst waar ik de volgende dag even mijn verhaal lekker bij kwijt kon.. Dat heeft me wel even goed gedaan.. Maar voel me nog steeds niet top..

Gister wel weer even lekker dagje in de wei gehad.. Heb samen met een weidegenoot lekker een beetje getuinierd (onkruid weghalen) en mijn nichtje heeft met een vriendinnetje heerlijk getut en gespeeld met mijn pony. Heb er wel weer van genoten.

Nu ga ik mijn pony even een hele dikke knuffel brengen en daarna opweg naar het vliegveld. Ik denk als ik eenmaal in de zon lig, het goed is. (al ben ik gister zo slim geweest om na 3 keer zonnebanken even iets langer te gaan, gevolg: rode borsten, benen en buik :\ )

Iedereen veel succes en sterkte waar nodig! Misschien kom ik nog eens om het hoekje kijken als ik een computer kan vinden..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 10:18

Maaike: Fijn om te horen dat je een leuke dag hebt gehad! Rust nu lekker uit, je zal het nodig hebben!

Zwelgje: Ik ga het idd de volgende keer bij de haptonoom bespreken. Ik denk zelf dat het idd misschien te vroeg is, of dat we niet met het onderwerp bezig zijn wat ik in de mail had aangedragen. Durf er alleen niet zo goed over te beginnen, maar toch ga ik het doen volgende week.

Gisteren heb ik bij mijn vriend lekker kunnen huilen, ook om Droeffie. Ik heb nog meer verdriet om die topper dan ik zelf door had. Het verdriet mocht er zijn gisteren en het luchtte op. Ik heb ook mijn vriend verteld dat ik Droeffie eigenlijk leuker vond dan Dink. Moest er heel erg om janken, want als ik dat dan uitspreek vind ik dat gemeen tegenover Dinky. Maar het is nou eenmaal zo en het wil niet zeggen dat ik niet blij ben met Dinky.

Weet je ook waar jou verdriet vandaan komt? Bij mij is het namelijk niet alleen Droeffie, maar ook de onvrede met mezelf wat me heel verdrietig kan maken.

Ik vind het niet zo gek dat je lichte paniek had om je vakantie. Goed dat je er toch veel zin in hebt. De tijd zal het leren hoe het gaat ;) Goed dat je iemand gesmst hebt waar je later even je hart bij kon luchten. Ik merkte gisteren bij mijn vriend ook hoe ontzettend fijn dat kan zijn.

Weet niet of je dit nog leest, denk het niet, maar alsnog een hele fijne vakantie! Geniet ervan en laat het maar komen zoals het komt :(:)

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 10:37

Goedemorgen!
@ pollewoppy
Ik las laatst een stukje dacht ik over jou, dat jij dan zo negatief was in de groep en dat je dan ook anderen daarin meesleurde?(als ik het fout heb, dan hoor ik het wel)
maar toen ik dat las, kan ik me er niks bij voorstellen omdat je hier met altijd jouw reacties gewoon heel aardig en behulpzaam overkomt!

En ik vind het knap hoe jullie het per naam allemaal onthouden!

En mag ik vragen wie droeffie en dinky zijn?

@zwelgje,dank je en ja, jochem meijer is indd een cabaretier! zoek maar es op youtube, is een hele leuke!

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 11:50

Bobomelo; Dat onthouden we niet allemaal hoor, ik heb vaak 2 schermen open, 1 om terug te lezen, 1 om te reageren..

PW: Wat fijn dat je even lekker bij je vriend hebt kunnen uithuilen. Het is helemaal niet raar, laat het lekker komen. En dat je Droef veel leuker vond dan Dinky, kan gebeuren. Je hebt met sommige mensen/dieren een betere klik dan met andere. Dat gevoel moet ook groeien. Soms heb je mensen/dieren waar het onwijs goed mee klikt, zoals jij had bij Droef. Dinky vind je ook leuk, maar met Droef was je klik zo sterk. Verwacht niet dat dat met Dinky ook zo sterk zal worden. Misschien moet het groeien. Maar al groeit het niet, de band met Droef was uniek en zal je misschien niet vaak meer meemaken. Zolang je maar met Dinky kan genieten.
Wat fijn dat het op de boerderij toch leuk was. Soms is het heerlijk om zo alleen even te rommelen. Goed dat je toch gegaan bent!
En over de twijfel over de nieuwe deeltijd.. geef aan dat je augustus te lang vindt duren. Je weet niet of ze natuurlijk eerder kunnen, maar als je zo doorgaat, ga je waarschijnlijk alleen maar meer twijfelen, zeker nu je begeleider ook over jouw negativiteit in de groep heeft gesproken.

Angela: Natuurlijk ben je welkom hier! Jammer dat het nodig is, maar welkom terug! Fijn dat het bij de psych goed ging. Dat je na afloop moe was, geeft niet, het kost een hoop inspanning!

Biieniie: Jij had van de week dus niet je dag. Perro die je wakker hield, sleutel kwijt, jongen in zijn hand gebeten, vriendin gevallen.. Dat zijn van die dagen die je het liefst wil overslaan. Ik vind het niet gek dat je de energie voor school niet kan opbrengen. Je hebt de energie had voor jezelf nodig en dan gebeuren er omheen ook nog zoveel rare dingen. Pas op met je ritme verleggen, overdag slapen kan een uitkomst zijn, maar het is dan logisch dat je 's nachts slecht slaapt. Probeer, als je merkt dat je ritme eraan gaat, om overdag niet te slapen, hoe moe je ook bent. Ga 's avonds op normale tijden naar bed. De eerste keren slaap je waarschijnlijk amper, maar als je dan overdag niet gaat slapen, kom je hopelijk weer een beetje in het goede ritme. Ik heb zelf 6 jaar terug tijdens een depressie een verlegd dag/nacht ritme gehad. Sliep overdag, 's nachts was ik wakker. Heel prima toen, maar het was een hel om het weer goed op de rails te krijgen. Ik wil niet zeggen dat het bij jou zo ver is, maar pas op.. voor je het weet is je ritme weg..

Zwelgje: Fijne vakantie! Probeer er van te genieten!

Hier éérg moe. Gisterenochtend vroeg met de bus naar Lille gereden. In Lille gewinkeld, terrasjes gezeten, door de stad geslenterd etc. Erg leuk, maar ik had niet echt m'n dag. Was heel de dag door erg duizelig en daardoor erg misselijk. Ben 1x uit een winkel naar buiten gerend, omdat ik echt het idee dat ik tegen de grond zou gaan. Achteraf, in de bus terug, zei ook iemand, waarom heb je dan je grens niet aangegeven vandaag? Ik wilde gewoon niet zeuren en gewoon met de anderen mee. Anders had ik net zo goed thuis kunnen blijven. Dus ik heb niets gezegd tegen anderen en er gewoon achteraan geslenterd. 's Avonds laat thuis, nog iets te vol en druk van alle indrukken, dus kon moeilijk slapen. Gelukkig kon ik een beetje uitslapen. Nu moe, opzich niet in m'n lijf, maar in m'n hoofd. Straks even langs een vriendin, ben ik er toch nog even uit vandaag. Morgenochtend naar de fysio en daarna natuurlijk NL's elftal kijken. Ik weet niet of ik naar m'n werk ga, kijk even hoe ik me morgen voel. Dinsdag weer voor het eerst sinds lang naar de psych.. ben benieuwd..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:13

Maaike: Bedankt voor je reactie! Het doet me goed om je woorden te lezen. Je hebt helemaal gelijk over Dink en Droef :j Zo probeer ik het ook te zien. Daar heb ik het met mijn vriend ook over gehad, ookal was mijn band met droef misschien sterker, dat wil niet zeggen dat ik Dinky tekort doe. En gelukkig kan ik zeker van hem genieten...

Op de boerderij was idd heerlijk. Ben ook blij dat ik toch gegaan ben. Heb nu zelfs zin om donderdag weer te gaan. Voelt weer als vanouds, daar ben ik blij om.

Ik ga zeker in mijn volgende gesprek aankaarten gat ik 24 aug. wel erg lang vind duren. Ik denk dat ik voor die tijd nog wel een driegesprek heb over de deeltijd met mijn behandelaar en begeleider. Ik denk dat dat wel heel goed is.

Wat jammer dat je zo duizelig was gisteren. Ik kan me wel voorstellen dat je niet wilde zeuren, dat zou ik net zo hebben. Ik vind het wel logisch dat je niet meteen kon slapen. Idd maandag maar even kijken hoe je je voelt. Ik denk dat je afgelopen week incl. gisteren er behoorlijk ingehakt heeft.

Ik ben ook benieuwd hoe het dinsdag bij je psych gaat. Hoop dat ze je nu beter kan helpen nadat ze met je huisarts gesproken heeft!

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 14:49

Oh dat is wel handig indd, gewoon 2 schermen open zetten(nog nooit bij nagedacht!)
@pollewoppy, wel fijn dat je dan even kan uithuilen bij je vriend!

@maaaike, drukke dag dus gister, kan me heel goed voorstellen dat je helemaal op was, en ik zou het indd ook niet snel zeggen als het je net teveel wordt! zeker niet als je op pad bent met iets leuks!
was lille een leuke stad?
en hoe lang was het geleden dan dat je naar je psych bent geweest?

@biieniie
indd uitkijken voorje dag en nachtritme. ik heb er gelukkig geen last van gehad, was overdag heel moe, maar savonds ook!
nu pit ik meestal na me werk even een uurtje, omdat je vaak gewoon misselijk van moeheid bent! maar slaap gelukkig snachts ook goed. Heb als medicijn amitriptyline, is een AD met een doorslaper ofzo.
maar denk dat ik na 23 juni(gesprek bij psych) ga afbouwen