Zo, omdat ik toch niet kan slapen ga ik maar even reageren:
Bobomelo: Was inderdaad wel even schrikken. Gelukkig draaide hij om idd, want ja, je kan er niet achteraan rennen, omdat je hem anders opjaagd, dus inhalen doe je hem ook niet. Gelukkig liep het dus met een sisser af.
Hoe is je fysio-fitness gegaan? Mag ik vragen waarvoor je fysio-fitness hebt?
Fijn dat je hoofdpijn in de loop van de dag wat gezakt is. Lekker dat je vriendin je schouders en nek weer even losgemaakt heeft. De hoofdpijn kan idd goed komen door het drukkende weer. En het zal idd een combinatie zijn met wat je allemaal op het programma hebt.
Wat je schrijft over het blijven lopen met de opmerking van een ander herken ik zo. Het wordt wel beter bij mij, maar ik had dat ook zo erg. Kon ook altijd lang blijven piekeren over iets kleins wat gezegd was. En dan maakte ik het (onbewust) in gedachten steeds groter.
Charlot: Wat voor 'geloof' is het dan? Daar ben ik nu wel heel benieuwd naar
Goed werkpunt, als ik je een tip mag geven: Begin klein. Je zegt zelf al dat het op allerlei gebieden is en het niet gemakkelijk is. Maak het wat makkelijker door het te gaan verdelen in kleine stapjes. Kies eerst één ding of gebied uit waar je aan dit werkpunt kunt werken. Geef je zelf bijvoorbeeld een concrete (haalbare) opdracht voor de komende week. Neem daarna de volgende stap. Het is een illusie om het in 1x te willen. dat gaat niet lukken, zal je tegenvallen en verdrietig maken.
Vb: Als je weet dat er visitie komt, ruim je niet het hele huis op. Je geeft jezelf de opdracht dat je de troep op de tafel expres laat liggen. Snap je wat ik bedoel?
Zwelgje: Ik heb tijdens mijn 'sessie' bij de haptonoom al aan kunnen geven hoe ik het ervaarde. De volgende keer wil ik ook mijn twijfel uitspreken die nu door mijn hoofd gaan. Zoals ik er nu over denk wil ik er mee stoppen, maar misschien dat dat idd ook wel weer het veilige vermijden is...
Wat het onrustige slapen betreft: Ik kan je een hand geven. Gisteren wel goed geslapen want ik had twee slaappillen genomen. Wilde ik vannacht niet weer doen met als gevolg dat ik inmiddels weer beneden zit. Vind het ook niet zo gek dat je steeds moe bent als je zo onrustig slaapt en veel droomt. Dan rust je zelfs in je slaap niet echt uit en de gevolgen ondervindt je overdag.
Ik denk zelf niet dat je lichamelijk fitter gaan voelen er direct voor zorgt dat er weer ruimte kwam om te piekeren. Wel is het zo dat piekeren veel energie kost, dus dat laatste heb je zeker gelijk in. Ik zou het zelf logischer vinden dat wanneer je je lichamelijk fitter begint te voelen, je automatisch weer meer gaat doen. En dat meer gaan doen levert misschien weer druk en stress op, omdat je er geestelijk misschien nog niet helemaal aan toe bent?
Wat goed dat je een intake gehad hebt! Je woorden ervoor over dat je je emotioneel een wrak voelt enz. zegt al dat het niet voor niks is. Ik herken dat wel trouwens, in relatief rustige tijden slaap ik goed. Maar zodra er dan een gesprek of iets anders spannends voor de deur staat (of net geweest is en veel losgemaakt heeft zoals nu), is het mis en slaap ik meteen beroerd. Hoe moe ik dan ook ben, het wil gewoon niet lukken of ik ben echt ieder uur wakker. Ik vraag me wel eens af of dat ooit nog beter gaat worden. Ik ben wel eens bang dat dat een 'litteken' blijft van de burnout...
Ik begrijp ook helemaal dat je je paardje mist. Ookal heb ik nu Dink, ik mis Droef momenteel ook weer meer. Ben nu twee keer bij de haptonoom geweest en iedere keer zat ik er te janken om Droeffie. Eigenlijk wil ik hem gewoon terug. Mijn maatje. Dink is een kanjer hoor echt waar, maar Droef was toch heel speciaal voor me...
Edit: Namen even dik gemaakt, is wat duidelijker
Laatst bijgewerkt door Pollewoppy op 11-06-10 00:46, in het totaal 1 keer bewerkt