Verstandig afvallen voor Jo-jo'ers deel5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diana_Mabel

Re: Verstandig afvallen voor Jo-jo'ers deel5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 09:54

Zilfstar,Emotieeter, dan kan ik je een hand geven :) ik heb een paar sessies bij een psychloog gehad en zit nu beter in mijn vel en meteen lukt het me om niet meer te snaaien :) misschien is dat ook een idee voor jou. Verder misschien een afvalclubje vormen of bij aansluiten. Waar woon je?goed idee dat je je moeder als coach inzet!

Tamara hoe was Zumba?je zal wel flink spierpijn hebben :) je schijnt bij een uurtje zumba echt mega veel calorien te verbranden!
en is de taart gelukt?ga zo in framboos topic kijken.

Pillen daar geloof ik ook niet in als je gezond en afwisselend eet lukt het ook en kom je niets te kort. Zelf doe ik herballife. Dat betekend 2 shakes en een gewone avondmaaltijd. Verder moet je elke 1,5 a 2 uur iets verantwoords eteen om je stofwisseling aan de praat te houden. De eerste week was ik al 1.7 killo kwijt en ik heb nog nooit zoveel gegeten :)
maar ik ben heel anders gaan eten en voel me super!

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 10:05

Diana_Mabel schreef:
shantal schreef:
voor vandaag

O; niet al te veel tijd gehad
T;
M; 2 br boterhammen ei ham kaas, chocomel
T;komkommer yofresh
A; sla met van alles en nog wat erin, gebakken aardappeltje stukje vlees

Je moet echt ontbijten hoor!

ja precies,maar ja had niet echt iets makkelijks in huis was beetje laat op gestaan

maar het is wel het belangrijkste van de dag dat ik weet

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 10:10

mijn lijstje van gisteren

O;2 sesam crackers kaas
T;-
M; 2 br boterhammen ei ham kaas
T;-
A; kip uit de oven met gebakken aardappeltjes en sla
T; danio straciatella (ofzo dat je het schrijft wel slecht)

voor vandaag

O;2br boterhammen ham kaas
T;denk nog 2 crackers met sandwitchspread

geen idee nog de rest van de dag
M;
T;
A;

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 11:08

Zilfstar schreef:
Bokkiej schreef:
Ik zit te denken om modifast/weightcare te gaan doen.
Ik wil zo graag deze zomer een beetje toonbaar op het strand kunnen liggen.

Waarom zou ik het wel en waarom niet doen?

Tsja, ik vind het lapmiddelen: snel resultaat maar vaak niet blijvend. Omdat je neit je eetpatroon blijvend veranderd en snel weer terugvalt in je oude gewoontes als je eenmaal "op gewicht" bent. En dan bedoel ik niet alleen qua soort eten maar ook waarom je te veel eet. Ik heb vroeguh (oei wat voel ik me nu oud }:0 ) ook van die shakes gedaan. gaf met nooit echt een goed gevoel. Dat heb ik nu met gezonder eten wel.

maar dat gezonder eten lukt mij al jaren niet. Ik hou het 2 dagen vol en dan vergeet ik het gewoon weer. t is meer een automatisme dat ik ga eten.
Uit verveling vooral, als ik het druk heb eet ik al veel minder, maarja, ik hoef niet altijd naar school & werk.,

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 11:09

O: shake
T:Appel
T:roggebrood met philadelphia light
L: shake
T:cracotte vitaal met filet american
T:plakjes rookvlees
D:?
T: reep

Beweging fietsen Houten-Utrecht en weer terug, 1 uur jazzballet

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 11:45

Veel berichten... ga niet op iedereen reageren, dat kost teveel tijd even. Wel alles bijgelezen (volgens mij).

Diana_Mabel schreef:
Zilfstar,Emotieeter, dan kan ik je een hand geven :) ik heb een paar sessies bij een psychloog gehad en zit nu beter in mijn vel en meteen lukt het me om niet meer te snaaien :) misschien is dat ook een idee voor jou. Verder misschien een afvalclubje vormen of bij aansluiten. Waar woon je?goed idee dat je je moeder als coach inzet!

Tamara hoe was Zumba?je zal wel flink spierpijn hebben :) je schijnt bij een uurtje zumba echt mega veel calorien te verbranden!
en is de taart gelukt?ga zo in framboos topic kijken.

Pillen daar geloof ik ook niet in als je gezond en afwisselend eet lukt het ook en kom je niets te kort. Zelf doe ik herballife. Dat betekend 2 shakes en een gewone avondmaaltijd. Verder moet je elke 1,5 a 2 uur iets verantwoords eteen om je stofwisseling aan de praat te houden. De eerste week was ik al 1.7 killo kwijt en ik heb nog nooit zoveel gegeten :)
maar ik ben heel anders gaan eten en voel me super!

Geweldig dat je je zo super voelt! Ik heb me ook een halfjaar opgegeven voor WLC, maar ik heb op het laatste moment afgezegd omdat ik toen Curves ging doen en ik wil niet iedere avond weg zijn. Curves is al 3 avonden per week.

Zumba was leuk! Maar ik merk dat mijn conditie al zoveel beter is dan eerst. Van de 10 vrouwen, deden al 3 vrouwen het regelmatig, maar iedereen liep te zweten en te hijgen achteraf. Ik zweette ook wel, maar kon nog wel een uurtje langer doorgaan (voor m'n gevoel dan). Dus ik merk dat ik zoveel fitter ben.
Ga toch m'n DVD weer wat vaker aanzetten. Misschien kijken of zus, moeder of vriendin wekelijks met mij mee wil doen, want dan heb je een stok achter de deur.

Vanochtend naar de dietiste geweest. Ben in 6 weken tijd 'maar' 2 kilo afgevallen. -O- Maar ben wel ongesteld, dus stiekem reken ik er nog een kilo vanaf. Volgende week zal ik weten of dat terecht is. (dan ga ik weer wegen). Maar ze was wel erg tevreden. Ik moet gewoon geduld hebben. Geduld, geduld, geduld. Ze vindt dat ik het goed doe omdat ik dus geen dieet volg en veel beweeg. "Kijk naar je centimeters die je verliest rond je middel en naar je vetpercentage. Niet zo op het gewicht focussen, want je zal best spiermassa aanmaken en dat is zwaarder." Nou, ik ging weer gemotiveerd naar buiten. Over 6 weken weer afspraak.

O: vk-boterham met sandwichspread
T: -
L: 2 vk-bolletjes met kipsaté-salade (heb ik gewoon even zin in na al dat magere beleg)
T: iets van fruit
A: rauwe andijviestampot met gehaktschijf van de keurslager
T: iets van pepsels of popcorn (filmavondje wil ik ervan maken aangezien ik niet kan stappen wat ik zo graag doe met Koninginnenach, dus voel me beetje zielig...)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 13:13

Ik zie hier ook geregelt shake's voorbij komen, mag ik vragen wat voor een shake's dat zijn??

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 13:17

Herballife shakes :)

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 14:43

Bokkiej schreef:
maar dat gezonder eten lukt mij al jaren niet. Ik hou het 2 dagen vol en dan vergeet ik het gewoon weer. t is meer een automatisme dat ik ga eten.
Uit verveling vooral, als ik het druk heb eet ik al veel minder, maarja, ik hoef niet altijd naar school & werk.,

Dan moet je dat probleem aanpakken, en niet meteen grijpen naar 'het gemakkelijke'. Het gemakkelijkste is namelijk niet het gezondste, niet het duurzame, niet het beste. Het is (zoals hierboven al gezegd) een lapmiddel. Voor mensen die op korte tijd (omwille van medische redenen) veel gewicht moeten verliezen, om daarna over te schakelen op gezonde (complete) voeding vind ik het oke. Maar uiteindelijk zal je toch moeten leren wat gezond is en wat niet.

Mijn tip ? koop jezelf een dagboek, en schrijf elke dag op wat je eet. Ik doe dit nu met WW-punten erbij, en hierdoor wordt je min of meer verplicht om er constant aan te denken. Vergeten zit er dan echt niet bij.

Maar hé, je moet ook willen he...

Mijn dag:
O: 50gr allbran / 125gr magere yoghourt / banaan
T: handje noten
M: 3roggevolkorenboterhammen / appel
T: peer / 2/3wortels
A: pasta met tomatensaus, gestoofde courgette en olijven
T: ?

_Lizzy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 16:58

Vandaag:

O: special K met m.yogurt en plakje VK ontbijtkoek
* 10 km fietsen
T: cracker
* 2 km fietsen
* uur springles in de hitte
M: VK eierkoek en een appeltje
* 10 km fietsen
T: Zakje snack a jacks
* 5 km hardlopen
A: brood denk ik er is niemand thuis en ik heb geen zin om te koken.
* kwartiertje met de hond lopen
T: geen idee, uiteraard slecht met koniginnennacht. :P
* partyeeeeeen :D

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 17:10

O: 2 boterhammen delight
T: evergreen
L: 1 boterham 20+kaas
T: milkbreak
A: sla met tomaatjes, gebakken aardappels en beenhammetje
T: geen idee

Wij gaan dus morgen een paar dagen lekker weg! Ff verstand op 0 en relaxen! Ga proberen redelijk gezond te eten!

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 10:56

shantal schreef:
mijn lijstje van gisteren

O;2 sesam crackers kaas
T;-
M; 2 br boterhammen ei ham kaas
T;-
A; kip uit de oven met gebakken aardappeltjes en sla
T; danio straciatella (ofzo dat je het schrijft wel slecht)

voor vandaag

O;2br boterhammen ham kaas
T; 2 crackers met sandwitchspread

M;bakje sla
T;1 br boterham met ei ham kaas
A;donur schotel

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 21:44

Ik heb al 4 dagen achter elkaar elke dag een tussen doortje gezondigd hmmm nu weer even strak :)
ben benieuwd hoeveel er maandag af is :)
Heb wel echt moeite om genoeg calorien binnen te krijgen. Ga toch maar eens wat vaker rekenen of ik genoeg eet.
Beweging pakken is ook lastig savonds moet hubby of ik thuis zijn voor de kids en hij heeft ook zijn sport. Wat kan ik thuis doen aan beweging zonder de deur uit te gaan?
Tamara jij hebt een zumba dvd werkt dat?

Kiki123Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:02

Wat me trouwens hier opvalt, is dat er best veel mensen zijn die willen afvallen maar voordat ze begonnen met afvallen heel weinig aten.. Het is dan juist toch niet zo moeilijk om meer te eten?
Minder eten, en gezonder eten lijkt mij moeilijker..

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 21:38

mij lukt het ook nog niet om meer te eten ik krijg s avonds dan zo een opgeblazen gevoel

ik heb een jaar lang bijna niks gegeten voorheen had ik zelf als ik 3 happen groenten of warm at dat ik al vol zat en had dan heel de avond last van me buik

het begint wel al beter te worden maar moet me meer tijd gunnen om meer gezonde dingen overdag te eten

dan heb ik best wel een voordeel dat ik bijna niet taal naar snoep is alleen rond de maandelijkse periode:P

zal voor morgen weer me lijstje neer zetten vandaag ook niet veel op

3 bolletjes hagelslag
sultana
klein stukje chocola
en groente kip rijst uit de wok

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 21:51

Oke.
Ik meld mij hier ook weer eens, grondig gezondigd de afgelopen tijd.
Ik denk dat ik nu wel eens de motivatie heb om echt eens door te zetten. Mijn probleem is voornamelijk het gebrek aan ritme waardoor ik op veel verschillende tijden eet en dan vaak ongezond eet.
Ik ga proberen meer ritme in mijn leven te krijgen, maar dit zal niet makkelijk worden.
Om mezelf wat te stimuleren heb ik een contractje opgesteld, om me doelen zwart op wit te hebben en zo naar een doel toe te werken.
Verder wil ik een blog gaan bijhouden om mezelf gemotiveerd te houden! :)

_Lizzy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 22:19

Vandaag echt een rot dag, ik moest de hele dag een carrousel groep groomen in de stromende regen ik had het zoo koud niet normaal meer en dat van 10 uur tot half 10 s'avonds bah. Ik had te weinig eten mee genomen want ik had geen idee dat ik zo laat thuis was.

vandaag:
O: kommetje m.yogurt met kellogs special K
* 7 km fietsen
T: plakje VK ontbijtkoek met minder suiker
M: 2 vk gestampte muisje's
T: Appel
* 7 km fietsen
A: bordje spagettie met een eetlepel pesto
T: -

Door al het rillen heb ik denk ik wel wat calorieën verbrand :+
Laatst bijgewerkt door _Lizzy_ op 02-05-10 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 22:45

Mijn koninginnedagschema maar even overslaan, maar vandaag een redelijke dag:

o (nouja, 12.00 uur): goedemorgen ontbijtdrink
* uurtje sportschool
l (14.30):erwtensoep uit zak
a: 300 gr wortelen (lekkage in pand, 4 uur staan dweilen... eten er een beetje bij in geschoten)
nu: 2 rose portjes.. was wel toe aan een borrel.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 23:06

Nou ik ben een weekendje weg geweest en heb daar iets gegeten waar mijn buik totaal van over de rooie ging!!!! Gisteren avond dus vroeg mijn bed in gegaan en nu gaat het wel redelijk! Ik heb vandaag alleen "veilig" brood gegeten en water en thee gedronken want tja ik wilde niet heel de terugweg mezelf zitten verbijten omdat ik zoveel buikpijn had. Ik heb echt geeeenn idee wat ik verkeerd heb gegeten maar ik heb zelden zoveeeell maagpijn en buikpijn gehad! en ik ben echt heel wat gewent! Dadelijk lekker mijn bedje in en morgen maar eens zien hoe het er voor staat en anders gewoon nog een dagje brood en water haha

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 08:02

Oe, niet fijn lillytjuh. :(:)

Lizzy heeft kcal's verbrand met koukleunen. :(:)

SDaphneS heeft het met zichzelf zwart op wit vast laten leggen dat ze nu echt strenger moet worden. ;)

Diana_Mabel schreef:
Tamara jij hebt een zumba dvd werkt dat?

Als je een ijzeren discipline hebt wel... heb het in het begin 4 keer gedaan, maar is er nu weer bij in geschoten. Moet echt vaker de DVD opzetten...

Woensdagavond voor het laatst gesport. Donderdag kwam er iets tussen en vrijdag was het Koninginnendag. Zaterdag wel fanatiek paardgereden en uitgemest, maar wel met de auto naar stal ipv met de fiets (slecht!). Dus al met al vanaf donderdag tot en met zondag weinig gesport. Wel daarom extra op m'n snacks gelet en dat ging redelijk goed, ondanks dat we niet zo heel gezond hebben gegeten dit weekend. Een halve oranjetompouce op vrijdag en 's avonds diepvriespizza. En verder zaterdag eind van de middag en zondag eind van de middag een paar kippenvleugeltjes uit de oven. Zondag was m'n schoonvader jarig. Ik wilde het gebak al afslaan maar het was cake met een paar verse aardbeien en toefje slagroom. Nou, dat mag dan wel van mezelf. ;) Paar toastjes met filet american, maar verder niets. Verder kippensoep.

Dus al met al ben ik niet ontevreden. En een halve kilo lichter vanochtend! *\o/* Ik merkte al dat ik weer was afgevallen. Voor het eerst kan ik in m'n ondergoed naar de spiegel kijken zonder vol afschuw snel weg te kijken. Ik ben eigenlijk best trots op wat ik nu bereikt heb. En we gaan weer vrolijk verder.

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:51

Tamara vol afschuw naar je spiegelbeeld kijken dat klinkt heftig. Je bent een leuke knappe spontane meid die paar kilootjes maken je echt niet afschuwelijk hoor!!!
Ik snap dat je niet tevreden bent met je lijf maar het heeft een reden, je hebt 2 prachtige kinderen gedragen en je bent nu hard aan het knokken om je oude lijf terug te krijgen en dat lukt je heel goed dus de volgende keer vol trots kijken hoor!!!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:01

Dat is erg vervelend Lillytje :(:) Nu alweer rustig?

Duke, ik ga helemaal met Diana mee, je hebt 2 kinderen gebaard!

Mijn lijstje van vandaag:
O: Kommetje All Bran met magere melk, kopje thee
T: 1 kopje koffie
L: 2 Volkoren boterhammen met appelstroop, 2 Vitalu crackers met light jam, beker Optimel
T: 2 Kopjes koffie, appel
A: Gekookte aardappelen, bloemkool, varkensfiletlapje. Schaaltje magere yoghurt met scheutje Slimpie limonade toe.

* Vanavond 40 minuten Zumba met dumbells (1 kg. gewichtjes)

Normaal gesproken ook weegdag, maar als ik nu op de weegschaal ga staan word ik depressief van het gewicht. Voel aan mijn lichaam dat ik aangekomen ben doordat ik zo lekker Koninginnedag en verjaardag van mijn vader heb gevierd.

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:07

mijn lijstje van vandaag

O; 2 br boterhammen met kaas
T;-
M; 2 br boterhammen
T; kommetje komkommer yofresh
A; andijvie stampot met spekjes

als het goed is weer vandaag naar de sportschool dan word het een uur fietsen of steppen

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:56

Dank je wel Diaan en Maaike. :*
Maar het is idd echt zo... ben zo ontevreden over m'n lichaam (geweest), dat ik niets moois kon ontdekken en alleen in de spiegel keek als ik verhullende kleren aan had. Maar dat beeld veranderd langzaam maar zeker. En ook voor ik kinderen kreeg, was ik al stevig, alleen m'n buik is er niet mooier op geworden (veel straie, veel blubber, veel slappe huid). Ik heb daar echt enorm veel moeite mee. Gelukkig gaat het nu de goede kant op. Ben zelfs al wezen zwemmen met de meiden (wel in badpak, mij zal je nooit in bikini zien). Is al een hele drempel die ik genomen heb.
(hubbie wil zelfs buikcorrectie betalen als ik op m'n streefgewicht ben, omdat die buik zonder ingreep nooit mooi zal worden, maar dit is nog iets waar ik goed over na wil denken. Ik wil het wel heeeeel graag, maar ik wil ook goed weten wat de risico's zijn. Snijden in een gezond lichaam is nog wel een flinke drempel. Ben alleen wel blij dat hubbie achter mij staat, mocht ik deze beslissing willen nemen. Maar dan moet ik er ook zelf wel alles aan gedaan hebben om op m'n streefgewicht te komen = 63 kilo.)

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:12

Hello!

Mijn schema:
o:ontbijtdrink
t: snelle jelle (mager)
l: 2 ger. bruine boterhammen met kaas en komkommer
t: appel en meloen
a: varkenshaasje + salade
* uurtje Zumba!

Heb het weegmoment even overgeslagen omdat dit niet de tijd van de maand ervoor is :+ en omdat ik niet denk dat ik ben afgevallen (veel gesport), wel gaan mijn kleren al ietsje ruimer zitten