Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

)
 Zij was zuster Ingrid en ik dokter Jan 
 Maar kan me niet heugen dat ze ooit kinderen hebben gehad, ook niet in ons spel 
 Nestje kwam uit...kleine kruisspinnetjes kunnen door de gaatjes in het deksel...en ja er zitten er véél in zo'n nestje 

Ik heb geen huisdieren, wil geen huisdieren. Puppies zijn op een afstand nog wel schattig, maar ze stinken altijd zo. Kittens zijn wel leuk, maar ja... dieren hebben haar. Een Sphinx lijkt me dan nog wel tof, alleen die schijnen af te geven...ook ranzig.
 Maar een eigen paard? Ik denk het niet... heb zelf wel paarden en pony's gehad hoor, rij nu voor anderen. Maar damn, die verantwoordelijkheid en toch een stuk gebonden zijn... weet niet of ik dat nog wel wil. En het geld dat je er heen draagt en alle tijd die erin gaat zitten.
                                                         Kukkie schreef:En niet alleen de voordelen van als je nog lekker tussen 30 en 40 bent (die ken ik wel), maar ook de voordelen als je nog ouder bent.
 Kukkie schreef:Graag lees ik een beetje mee, want ik zie alleen maar mijn 'gemis' en nergens voordelen van een kinderloos leven. Lepel ze nog maar eens op. En niet alleen de voordelen van als je nog lekker tussen 30 en 40 bent (die ken ik wel), maar ook de voordelen als je nog ouder bent.

geerke schreef:kanelly....als je puppies vindt stinken zou ik helemaal niet aan een baby beginnen.....
edit;bij de onderste alinea bevestig je trouwens wel mijn gedachten over mensen zonder kinderen en dieren....

Kukkie schreef:Ik ben ook bewust kinderloos, maar dan op de manier dat ik me heel bewust ben van m'n kinderloosheid. Ik wil ze dus liever wel, maar er is niemand op mijn pad gekomen die mij én een kind wil.
Graag lees ik een beetje mee, want ik zie alleen maar mijn 'gemis' en nergens voordelen van een kinderloos leven. Lepel ze nog maar eens op. En niet alleen de voordelen van als je nog lekker tussen 30 en 40 bent (die ken ik wel), maar ook de voordelen als je nog ouder bent.
laetitia schreef:Ik denk dat de keuze 'kinderen of geen kinderen' best makkelijk is:
Mensen die wel kinderen willen krijgen (of dat lukt laat ik terzijde) hebben wel die moeder/vadergevoelens.
Mensen die geen kinderen willen krijgen hebben die gevoelens gewoonweg niet.

Karin schreef:laetitia schreef:Ik denk dat de keuze 'kinderen of geen kinderen' best makkelijk is:
Mensen die wel kinderen willen krijgen (of dat lukt laat ik terzijde) hebben wel die moeder/vadergevoelens.
Mensen die geen kinderen willen krijgen hebben die gevoelens gewoonweg niet.
Zo simpel zie ik het ook.
Gevoelens kunnen overigens wel veranderen, maar dat is dan een zaak van de 'eigenaar' van die gevoelens. En niet van de omgeving die héél zeker weet 'dat dat allemaal nog wel verandert'. Time will tell - het gebeurt of het gebeurt niet.
Ik kan me ook goed voorstellen dat je door een gebeurtenis in je omgeving anders tegen het zelf krijgen van kinderen gaat aankijken, zoals in het geval van Alet. En ik kan me ook goed voorstellen dat het ellendig kan zijn als je wel kinderen wil, maar het niet kan of lukt (om wat voor reden dan ook).
Mindim schreef:Ik denk als het gevoel er niet is, dan komt het ook niet. Komt het gevoel in de zwangerschap wel, dan is er denk ik altijd wel een stiekeme wens aan ten grondslag geweest.

Karin schreef:En natuurlijk kunnen die gevoelens al ergens hebben liggen sluimeren, maar dan was je je er blijkbaar niet bewust van. Hoe kun je dan weten dat ze er toch zijn?
 Ik heb zelf redelijk recent op grond van dezelfde ervaring geconstateerd dat het er bij mij echt niet in zit 
                                                         Equimotion schreef:Ik weet van een voormalig collega (die vroeger ook hartgrondig verkondigde geen kinderen te willen) dat ze haar mening bijstelde toen ze een keer meende zwanger te zijn en de test negatief uitpakte, en ze merkte dat ze daar eigenlijk heel teleurgesteld over was. Inmiddels heeft ze er al tweeIk heb zelf redelijk recent op grond van dezelfde ervaring geconstateerd dat het er bij mij echt niet in zit