Abortus

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:44

Eponastable schreef:
Bah blijven we doorzagen over dat gedoe met klompje cellen...
Ulysse, ik kende iemand die het pas op 8 maand door had. ;)
Beviel in haar eigen bed omdat haar ouders het niet wisten...

Laten we elkaar geen moordenaar, harteloos en alles noemen, en laten we het ongeboren kind, foetus of embryo noemen en niet zoals ik hier wel lees, ding, parasiet of een hoopje ingewanden.
Dat leest een stuk prettiger en is voor iedereen een stuk minder vervelend.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:53

Adil18 schreef:
diana schreef:
godzijdank is niet iedereen zo harteloos..

Zo zo, jij hebt je oordelen snel klaarliggen...Je kent me niet en noemt me harteloos...Omdat ik geen baby wil?

Dus, bewust geen baby willen is harteloos....Raar hoor...Mijn oom en tante hebben bewust geen kinderen en ik denk niet dat veel mensen zo'n geweldige oom en tante hebben als ik...Om maar een voorbeeld te noemen

Nee hoor dat is zeker niet harteloos. Ik heb meer virenden die bewust gekozen hebben voor geen kinderen dan vrienden die kinderen hebben. Gelukkig heb je in de huidige tijd die keuze ook vanwege de verschillende soorten anticonceptie.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:54

ulysse1 schreef:
Eponastable schreef:
Bah blijven we doorzagen over dat gedoe met klompje cellen...
Ulysse, ik kende iemand die het pas op 8 maand door had. ;)
Beviel in haar eigen bed omdat haar ouders het niet wisten...

Kijk, dààr heb ik nou echt mijn twijfels bij :Y)

En deze dan: volwassen vrouw, al jaaaaaren niet meer ongesteld wegens problemen in haar buik. Gaat naar de dokter omdat haar darmen moeilijk doen en krijgt te horen dat ze volgende week ergens de kinderkamer in orde moet hebben. Vrouw in kwestie weegt ong 100 kg, is 1.55 hoog, dus verklaar die eens dan? Vrouw in kwestie was mijn buurvrouw, was in de wolken met het kind, maar had géén idee dat ze zwanger kon zijn. Ze is die dag bij mij langs gekomen, zo wit als sneeuw van de verassing dus nee ook niet gespeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:02

Breghje schreef:
En deze dan: volwassen vrouw, al jaaaaaren niet meer ongesteld wegens problemen in haar buik. Gaat naar de dokter omdat haar darmen moeilijk doen en krijgt te horen dat ze volgende week ergens de kinderkamer in orde moet hebben. Vrouw in kwestie weegt ong 100 kg, is 1.55 hoog, dus verklaar die eens dan? Vrouw in kwestie was mijn buurvrouw, was in de wolken met het kind, maar had géén idee dat ze zwanger kon zijn. Ze is die dag bij mij langs gekomen, zo wit als sneeuw van de verassing dus nee ook niet gespeeld.

He, ken jij mijn moeder :D

Mijn moeder bleek zwanger, nadat haar werd verteld dat ze dat niet meer kon worden. Problemen met de buik idd. En daar was ik dan. Mijn zussen zijn minimaal 7 jaar ouder.
En ik moet zeggen dat ik enorm blij ben, dat ik niet ben geaborteerd.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:04

Mindim schreef:
Breghje schreef:

He, ken jij mijn moeder :D

Als jij nog niet zo heel oud bent (je zou dan nu ongeveer 8 of 9 jaar jong moeten zijn) dan zou het best wel eens kunnen! :D
Edit: zij was 8.5 maand zwanger toen ze het ontdekte. Dus eerst schok, dan blijdschap en dan als de soooooodemotert naar de babywinkel om te shoppen. :D Allemaal binnen 2 weken graag....

LadyMadonna

Re: Abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:08

Over niet weten zwanger te zijn kan ik de docu serie: I didn't know I was pregnant" aanraden op discoverie.

Verder ben ik aardig klaar met het topic, heb tot ca pag 22 gelezen en ik vind het van de zotte dat ik (en een aantal met mij) ons zo ontzettend moeten verdedigen, voor moordenaar en weet ik wat nog meer uitgemaakt worden door een aantal fanatiekelingen die kennelijk de visie hebben dat hun wil wet is.
Jammer, want ik vond het een boeiende discussie, maar ik ga me echt niet tot op het bot toe lopen verdedigen voor een paar bokkers....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:09

Oe nee, dat ga ik niet redden, tel er maar 28 jaar bij :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:12

stef schreef:
Over niet weten zwanger te zijn kan ik de docu serie: I didn't know I was pregnant" aanraden op discoverie.

Verder ben ik aardig klaar met het topic, heb tot ca pag 22 gelezen en ik vind het van de zotte dat ik (en een aantal met mij) ons zo ontzettend moeten verdedigen, voor moordenaar en weet ik wat nog meer uitgemaakt worden door een aantal fanatiekelingen die kennelijk de visie hebben dat hun wil wet is.
Jammer, want ik vond het een boeiende discussie, maar ik ga me echt niet tot op het bot toe lopen verdedigen voor een paar bokkers....

Je moet maar denken, dat die aantal 'fanatiekelingen', zich net zo op het bot toe lopen te verdedigen tegen de 'andere' fanatiekelingen, die denken dat hun wil wet is. Iedereen in het grijze gebied, wordt automatisch in een van beider geduwd. Welkom bij een discussie.
Jezelf in een slachtofferpositie zetten of in een groepje zetten is ook niet handig.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:43

Ik zeg wel dat het moord is maar dat zegt mijn gevoel.
Zal niet mensen moordenaar gaan noemen omdat ze een abortus laten doen, als mensen dit wel denken mijn excusses hiervoor.

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:59

Ik vraag mij af of de mensen die tegen abortus zijn het zelf ook wel allemaal normaal vinden om anderen met een andere gedachte gang voor moordenaar uit te maken.. ik ga er van uit dat velen hier ook niet mee eens zijn..
Het is een verschil van mening/gedachte gang, net zoals mensen met een verschillend geloof.
Het is een beladen onderwerp die soms met veel emoties gepaard gaan. Ik realiseer mij dat ik soms ook 'harteloos' kan praten over mijn abortus omdat het voor mij niet meer was dan een hele heftige ongesteldheid. Voor de 'opa en oma' van het kind zou dit heel anders zijn aangezien zij 27 zwanger zijn geweest, alles was een miskraam op een tweeling na waarvan 1 kind doodgeboren.
Bewust hebben wij besloten niks te zeggen. Tot op de dag van vandaag ben ik blij dat ik deze beslissing heb genomen (ik was 18) omdat ik nu de mogelijkheid heb om te studeren. Destijds wist ik al dat ik geen kinderen met mijn toenmalige vriend wilde. Dat telde voor mij ook mee in het besluit. Had ik het doorgezet dan had ik vast gezeten op mijn manege werk terwijl ik daar niet gelukkig mee zou worden. Puur omdat ik meer wil. Over 10 jaar is het anders en zal er ook de ruimte zijn voor kinderen.
Maar pas wanneer zelf een stabiele basis heb om mijn kinderen in op te laten groeien en ze ook alles zou kunnen bieden wat ik wil bieden. Dat zou ik nu nooit kunnen. Maar dat is ook een deel wat ik van mijn ouder heb mee gekregen. Zij kregen heel jong kinderen, zijn ondertussen gescheiden en hebben het een aantal jaren heel erg moeilijk gehad. Achteraf heeft mijn moeder wel eens verteld heel erg getwijfeld te hebben mij te laten aborteren. Nu is ze natuurlijk heel erg blij met mij. Maar het is echt niet altijd makkelijk geweest. ( ik was ook geen makkelijk kind!)
Wat heeft dat met mij gedaan? Eigenlijk weinig. Als ik toen geaborteerd zou zijn had ik niks van nu mee gekregen en was mijn geest anders wel ter wereld gekomen. Dit had beter kunnen worden dan nu maar ook slechter, maar ik had niet beter geweten. Dus doet het mij ook weinig.. Ja, misschien ben ik daarin wel harteloos..

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:07

Ik ga hier ook maar eens reageren.

Ik vind abortus een heel moeilijk en beladen onderwerp....
Ik ben zelf vorig jaar met 22 weken bevallen van een 'niet levensvatbaar' kindje, dit was gezien op de 20-weken echo (kind had buiten de baarmoeder 0% kans op overleven).
Er zitten wat mij betreft een aantal kanten aan dit hele verhaal:
- abortus na verkrachting: ja dat kan ik me echt heel erg goed voorstellen! (herinneringen etc...)
- abortus na onveilige seks, waarbij gedacht werd dat het in die ene keer toch nooit zou kunnen gebeuren: nee! Dan neem je willens en wetens een risico!
- en zwanger zijn dwars door alle beschermingsmiddelen heen: ik zou zelf geen abortus kunnen plegen....., maar ik denk dat een ieder voor zichzelf de afweging moet maken of je een kind wat te bieden hebt in deze wereld! Als men dan kiest voor abortus is dit een eigen keuze, maar zal ik die keuze nooit kunnen goedkeuren, maar wel kunnen respecteren...

Verder vind ik dit zoals gezegd erg beladen. Persoonlijk vind ik dat de abortus-grens in Nederland te hoog ligt, dit zou wat mij betreft naar beneden mogen en hoe ver dat laat ik over aan de 'geleerden'.
En dan heb ik het puur over abortus, dus het laten weghalen van gezonde kinderen (of foetussen).
Maar goed iedereen heeft hier zijn eigen mening over en gelukkig leven we in een land met een vrije meningsuiting en moeten we elkaars meningen respecteren!

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:09

marielle231 schreef:
Zal niet mensen moordenaar gaan noemen omdat ze een abortus laten doen, als mensen dit wel denken mijn excusses hiervoor.

En iemand die zijn kind bij de geboorte in een emmer stopt en voor dood achterlaat dan???
Sorry dan maar liever abortus hoor!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:10

ik ben voor "baas in eigen buik" binnen bepaalde grenzen, naar mijn mening zou de leeftijd voor een abortus zonder medische indicatie wel flink omlaag moeten ...
oud collega heeft een kindje gekregen op 24 weken en die kleine heeft het gehald, en is gezond... de grens tussen niet en wel levensvatbaar mag van mij wel wat ruimer

maar ik vind dat het wel mogelijk moet blijven om voor een abortus te kiezen als het kind niet gewenst is ,
moet er niet aan denken hoe lang de wachtlijsten worden in de jeugdzorg als alle ongewenste kinderen die verplicht geboren zouden moeten worden ook daadwerkelijk geboren worden ... dat worden heel wat mishandelingsgevalletjes en borderlinertjes in spe

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:17

Ja maar waar leg je de grens, kijk ik had bij 1 week al door dat het mis was maar velen ontdekken het pas later dus ik kon heel snel ingrijpen. Ik slikte gewoon de pil dus ik kon het ook niet verwachten.. Maar voor anderen komen de symptomen pas veel later, was bij mijn moeder ook.. De grens moet wel zo zijn dat je tijd heb om te reageren..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:45

klopt, ben ik met je eens :j maar 20/22 weken is toch al best wel lang, dat is 4,5 maanden tot 5 maanden maanden ...
dan ben je op of over de helft...dat vind ik laat...erg laat ...
van mij mag dat best met een paar weken terug ..zeg 18 weken...lijkt niet veel te schelen, maar in de onwtikkeling is het kwa uiterlijk nog steeds al een baby om te zien ... dat het nog niet af is is een ande verhaal...
ook als je gaat kijken hoe ver een foetus dan al ontwikkeld is, denk ik 18 weken is al zo laat .... maar vooruit, er zijn genoeg redenen waarom iemand er pas na een maand of twee achterkomt... ik heb zelf gen menstruatie (ja, 2 keer per jaar) dus mocht ik zwanger raken en puur op menstratie afgaan ben ik voor ik het weet 5 maanden verder bij wijze van

het blijft gewoon een moeilijk onderwerp...

Mreddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 13:09

Zo kom me ook maar eens hier in mengen aangezien ik in een ander topic hier naar verwezen werd, ik ben in principe ook tegen abortus (mits het niet door verkrachting is) Ook al kan ik me in sommige situaties wel inleven dat het soms beter is voor het kindje dat het niet geboren wordt! Ik heb zelf meerdere miskramen gehad (nu niet hihi) en vind het dana heel zuur om te horen dat iemand even abortus heeft laten doen omdat ze zelf onvoorzichtig zijn geweest!

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 13:25

Eponastable schreef:
marielle231 schreef:

En iemand die zijn kind bij de geboorte in een emmer stopt en voor dood achterlaat dan???
Sorry dan maar liever abortus hoor!

Ja dat is waar, dat vind ik ook veel erger en dan idd abortus.

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 13:32

Mreddie schreef:
Ik heb zelf meerdere miskramen gehad en vind het dana heel zuur om te horen dat iemand even abortus heeft laten doen omdat ze zelf onvoorzichtig zijn geweest!

Jeetje zeg, dat is toch wel heel vreemd vind ik. Dat is de keus van een ander, daar sta jij met jou probleem helemaal buiten. Dat het voor jou moeilijk is wil toch niet zeggen dat de rest dan maar dankbaar op zijn knieen moet vallen bij een (ongewenste) zwangerschap. Moet iemand in een rolstoel dan ook boos zijn op mensen die niet van sport houden? Want ik kan het niet, dus jij moet het doen, want het is zo goed voor je? Ik ben ook wel eens bang geweest om zwanger te zijn, na antibiotica toch onvoorzichtig geweest. Geen haar op mijn hoofd die eraan dacht om het te houden. Ik kan geen kinderen krijgen, want ik hou niet van kinderen. Zal toch even mooi wezen dat ik moet baren omdat een ander het niet meer kan. Komt die persoon het kind dan ook even voeden 's nachts, mee betalen aan collegegeld, sport en kleding etc.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 13:45

Persoonlijk vind ik dat ze de grens moeten verlagen tot 12/13 weken? daarna alleen nog medische indicatie.

Verder als je een keer abortus hebt gedaan en het gebeurd weer betaal het maar lekker zelf, misschien dat mensen dan wel eens gaan nadenken voordat ze onveilige sex hebben, klinkt misschien banketstaaf maar zo denk ik erover.

Dwars door de pil/condoom door ja dat is banketstaaf, maar je hebt het wel geprobeert te voorkomen, als je dan toch zwanger wordt terwijl dit door goede redene niet kan tja daar ben ik het wel mee eens, mits je er optijd bij bent.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 13:49

Mreddie schreef:
Ik heb zelf meerdere miskramen gehad (nu niet hihi) en vind het dana heel zuur om te horen dat iemand even abortus heeft laten doen omdat ze zelf onvoorzichtig zijn geweest!

Ten eerste (ik heb heb al 10 gezegd in dit topic) mensen plegen niet 'even' een abortus. Het is een ingreep die je de rest van je leven bijblijft. Ten tweede, heet rot voor je dat je miskramen hebt gehad maar dat heeft helemaal níks te maken met een abortus.. Mensen plegen een abortus omdat ze het kindje niks te bieden hebben! Wat heeft dat in vredesnaam te maken met andere mensen die miskramen krijgen?

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 14:13

hier even geen gequote, aangezien ik het meerdere malen ben tegen gekomen.
ik ben zelf van het "hokje" tegen abortus, maar zal nooit en ten immer iemand een moordenaar noemen.

ik heb eerder respect voor de mensen die het we gedaan hebben, ondanks het mijn mening ver te boven gaat.

ik heb voor mezelf een eigenschuld dikkebult gedachte, en vindt MIJZELF een vreselijk mens als ik het zou doen.

* iedereen nog lekker geslapen het was behoorlijk laat gisteren := *

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 14:16

Sophie_midas schreef:
Mreddie schreef:
Ik heb zelf meerdere miskramen gehad (nu niet hihi) en vind het dana heel zuur om te horen dat iemand even abortus heeft laten doen omdat ze zelf onvoorzichtig zijn geweest!

Ten eerste (ik heb heb al 10 gezegd in dit topic) mensen plegen niet 'even' een abortus. Het is een ingreep die je de rest van je leven bijblijft. Ten tweede, heet rot voor je dat je miskramen hebt gehad maar dat heeft helemaal níks te maken met een abortus.. Mensen plegen een abortus omdat ze het kindje niks te bieden hebben! Wat heeft dat in vredesnaam te maken met andere mensen die miskramen krijgen?

ik snap haar redenatie wel een klein beetje al is het niet correct.
zoals eerder in het topic genoemt neuken veel mensen er maar op los en krijgen van iedere vriend een kind.
en dat kan mensen die geen kinderen kunnen krijgen,, de beste partner van de wereld hebben ( vinden zeizelf dan ) en het wel over wogen hebben, ik snap best dat die dat heel erg moeilijk vinden.

diana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 14:20

Sophie_midas schreef:
Mreddie schreef:

ben jij onvoorzichtig geweest dan??
want ze heeft het over de mensen die echt onvoorzichtig zijn geweest.
en dan ben ik het met haar eens,als je echt onvoorzichtig bent geweest(dus geen bescherming,of met antibiotica toch even sexen).
dan vind ik het een schande,je speelt dan met levens..

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 14:23

Tat_jana schreef:
ik snap haar redenatie wel een klein beetje al is het niet correct.
zoals eerder in het topic genoemt fiets veel mensen er maar op los en krijgen van iedere vriend een kind.
en dat kan mensen die geen kinderen kunnen krijgen,, de beste partner van de wereld hebben ( vinden zeizelf dan ) en het wel over wogen hebben, ik snap best dat die dat heel erg moeilijk vinden.

Ja maar het is zo krom beredeneerd als je er over nadenkt. Wat ze eigenlijk zegt is dat iedereen maar blij moet zijn met hun ongewenste zwangerschap omdat er ook mensen zijn die geen kinderen kunnen krijgen?

Zo werkt het gewoon niet..

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 14:26

diana schreef:
ben jij onvoorzichtig geweest dan??
want ze heeft het over de mensen die echt onvoorzichtig zijn geweest.
en dan ben ik het met haar eens,als je echt onvoorzichtig bent geweest(dus geen bescherming,of met antibiotica toch even sexen).
dan vind ik het een schande,je speelt dan met levens..

Nee ik heb het veilig gedaan en ben toch zwanger geworden. Maar ik spreek nu even namens vrouwen die abortus hebben laten plegen. Want of je nou onvoorzichtig geweest bent of niet, een abortus doe je niet 'even'. Punt. Daar ga ik niet over discussiëren verder, het is gewoon een vreselijke ervaring.