Leven met een Spastische darm deel 2.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: Leven met een Spastische darm deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 16:37

ja heb vandaag weer gebeld nog geen uitslag, duurd al een week vind dat best lang duren :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 16:38

idd :=

heb vage pijn in mijn maagstreek , lijkt bijna wel spierpijn van mijn darmen ofzo :=

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 17:05

ja dat heb ik soms ook zit vrij hoog en voelt soms net als een gekneusde rib maar dan aan de voorkant echt pijnlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 17:49

idd := dat klopt helemaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 19:05

maar ik kan gewoon niet over sommige dingen , en waar ik woon wordt veel ui gebruikt.(sinds ik het zoveel eet heb ik meer last ). ik kan ik periodes niet over dingen , kauwgom en snoep niet (zo makkelijk met afvallen :') ) pittig daarin tegen heb ik niet al te veel moeite mee. Melk kan ik gewoon drinken , als ontbijt heb ik cornflakes met yoghurt. wel heb ik giga gauw heel vele gas en laat gewoon de hele dag flinke winden :') , ben nooit bij een dokter geweest en loop er 4 jaar ofzo mee... ben 20 nu , als ik ergens ben moet ik altijd kijken waar de wc is voor het geval het verkeerd valt. Gister had ik een pot vol , maar nu weer diaree.. Heb op het moment geen eetlust of niks , werk wat naar binnen omdat het van mijzelf moet ik leef vandaag op half bakje cornflakes 2 sneetjes bruin brood en een stukje lasagna :). pff zover mijn darmpies! , het rommelt ook zo lekker daar binnen.Pijn in de ribben en ugh blij dat het weekend is!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 21:46

Ik heb dat pijnlijke heel vaak dus kan het nu wel goed beschrijven :j
Bij mij wisseld het vreselijk kwa eten waar ik wel en niet op reageer erg lastig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 21:47

haha wat herkenbaar van het wisselende , had er eigenlijk altijd stiekem wel een ziekte of een naam achtergedacht :). als ik terugdenk dan vallen veel stukjes in elkaar..

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 21:49

Ik zit zzooo te hopen op een naam een labeltje zal zoo veel fijner zijn om mn werk te bellen en te zeggen ik kan niet werken want mn ....speelt weer op :j

Nu merk ik toch dat als ik zeg heb last van mn buik dat ze denken dat ik krampjes heb :=

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 22:00

Hey, mag ik mij hier ook melden? Ik wist niet dat hier een topic over bestond.

Ik loop al jaren met darmklachten rond bij de huisarts en ben recentelijk weer bij de huisarts geweest om te kijken of het toch iets ernstigs was. Vorige week een bloedtest gehad en mijn ontlasting ingeleverd en vandaag de uitslag alweer binnen. Er is niets geks te zien in het bloed maar in de ontlasting hebben ze een parasiet gevonden (die ik heel waarschijnlijk afgelopen vakantie opgelopen heb). Dus toch weer aanstaande donderdag terug naar de huisarts waarbij de diagnose hoogstwaarschijnlijk zal zijn: PDS. Kunnen we ook meteen die parasiet verdelgen. ~~}> Mijn vorige huisarts heeft een aantal jaar geleden al de diagnose PDS gegeven, maar ik bleef er toch onzeker over of dit het nu echt was.

Hoeveel last hebben jullie er van? Over het algemeen kan ik mijn werkzaamheden wel verrichten, maar als de krampen opspelen moet ik toch echt even mijn werk laten vallen om naar de wc te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 22:34

tijdens het werken wordt ik niet gestoord , meestal als ik beweeg voel ik me stukken beter :). als ik last heb ga ik het liefst een blok om , gewoon even om de pijn eruit te lopen of het erger maken :=

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 22:41

Ik kan juist niets tot weinig als ik aanvallen krijg, enkel een wc op zoeken voor uren :(
Ik werk in de thuiszorg en dat kan dus vrij vervelend zijn ik ga volgende week weer proberen te werken 2 dagen ben benieuwd hoe me dat af gaat.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 22:46

Als ik een aanval krijg moet ik ook naar de wc en die wc bezoekjes duren vaak erg lang. De ergste aanvallen krijg ik vaak tijdens het eten. Erg vervelend als ik bij iemand eet of uit eten ben. :+ De aanvallen bestaan uit misselijkheid, duizeligheid, neiging tot braken en ernstige krampen en soms steken in de buikstreek. Als ik op stap ga, moet ik altijd zorgen dat er een wc in de buurt is. Just in case, de kans is vaak erg groot dat ik hem nodig heb.

Seven, jij vermoed de ziekte van Crohn. Heb je ook last van bloed bij je ontlasting of dat je op onverklaarbare wijze veel afvalt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 22:48

pff dat is idd vrij lastig , moest eens in het weiland schapen bekappen toen kreeg ik een flinke aanval.. zie dan maar eens te wachten tot je terug kan.

en met sommig eten dan moet ik idd vrij nodig , en dan ben ik eventjes zoet ermee. en het licht erna gewoon niet op

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 22:57

er word gedacht aan crohn inderdaad, echt bloed heb ik niet altijd maar soms wel vooral als het flinke aanvallen zijn dan houd ik geen enkel eten binnen en val ik dus ook af. Ik ben dit jaar 10 kg afgevallen was ik zelf heel blij mee maar de tijd die daar voor is geweest was veel te kort (3 maand) verder zie je het niet echt aan me dat ik ben afgevallen. Wel heb ik nu 2 maanden ergere aanvallen ben ik dus erg moe duizelig en extreem trillerig. Ik had het laatst bij de dokter en had dus mazzel dat hij het ook kon voelen ik tril alsof ik het heel koud heb maar zonder het klappertanden heel vervelend gevoel.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 16:37

Seven, misschien kun je met je Crohnvragen terecht in 'ons' IBD-topic.. :)? [HK] Meer bokkers met een Chronische Darmziekte?

Ik ben ook op zo'n manier aan mn label Crohn gekomen na 3 jaar aangemodderd te hebben. Niet dat het label zoveel toevoegd, maar wanneer het beestje een naam (+medicatie := ) krijgt, heb je wel een stuk meer rust!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 22:44

Ik wacht de onderzoeken maar gewoon af ik heb een buurvrouw met crohn en moet zeggen dat ik veelal de zelfde symptonen heb maar dat zegt ook niets natuurlijk :D

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 12:46

Seven, hoe is het nu met je?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 15:03

lief dat je het vraagd :D

Het gaat, we weten eindelijk wat het is.
Ik heb een zwaardere vorm van ibs en ben extra gevoelig daarbij ben ik high sensitive waardoor mijn emoties sneller worden doorgespeeld naar mn buik en ik dus flinke aanvallen krijg die een kruising lijken van geboorte weëen en ziekte van crohn aanvallen. Mijn buik zat vol cystes en irritaties.

Door mn werk word ik continue bloot gesteld aan mensen die verdriet en pijn hebben door ziekte of verlies van een geliefde, ik neem deze zorgen onbewust over waardoor ik dus continue buikaanvallen krijg. Doordat ik dus bang ben aanvallen te krijgen op mn werk en hierdoor mn cliënten moet laten zitten met een vervanger krijg ik juist last en zo zit ik in een circel.

Woensdag ga ik kijken wat ik kan regelen op mn werk en bij een evt uitkering als ik er niet uit kan komen met mn werk, zo rot want ik word dus letterlijk ziek van het werk wat ik met zoveel liefde doe :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 22:53

Sodeju Seven dat is best heavy...

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 23:19

Oh jeetje, dat is toch wel vervelend Seven.

Ik ben ook langs de dokter geweest, uit onderzoek is uitgekomen dat ik een aantal parasieten in mijn darmen heb die mogelijk voor darmklachten kunnen zorgen. Ik ben nu weer antibiotica af (heb dus 10 dagen antibiotica moeten slikken), maar pijnvrij ben ik nog steeds niet. Nog twee weken nakijken en dan kijkt de dokter weer verder.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 00:05

was wel even heftig inderdaad, heb het dr best even moeilijk mee gehad maar het was ook een groot ahha moment ineens valt alles op zn plaats. Oei de parasieten klinken ook niet fijn hopelijk hebben die geen echte schade voor later aangericht. Zo zie je maar weer dat met je buik klachten heen geen niet geheel overstandig is :D

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 00:10

Oh nee die parasieten doen niemand kwaad en ik durf te vermoeden dat ze niets met mijn buikklachten te maken hebben (want ze zouden nu wel dood moeten zijn, maar ik heb nog wel last van buikpijn). We kijken het nog twee weken aan. :j

Ik kan me voorstellen dat het heftig was om te horen, maar je weet in ieder geval nu waar de pijn vandaan komt en ergens lijkt me dat toch wel een opluchting.

IBS is neem ik aan spastische darm toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 09:11

Gelukkig Adamootje , klonk al bijna horror :+

Ik ben nog nooit voor mijn darmen bij de dokter geweest :o

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 09:32

Heeft iemand hier ook PDS door een eetstoornis? Zo ja, heb je al ervaring dat de pds afneemt naarmate je ook je eetstoornis beter onder controle hebt?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:45

ibs is inderdaad ook een type spastische darm ergens zit er wel verschil tussen ibs en pds maar die info is erg lastig te vinden mn arts heeft het wel uitgelegd maar ik was op dat moment iets meer met mn buik etc bezig :=