Zicootje schreef:@fargo... is het al getest op mensen , de methode die jij beschrijft ?
In de link die ik op de vorige pagina had gevonden staat het wel vermeld als hulpmiddel maar dat het nog niet getest is.
Het stomme is vaak dat de reguliere dokters (net als de meeste DA's
) op zich meestal best positief staan tegen het nemen van supplementen als die kunnen helpen en ondersteunen maar dat ze er jammer genoeg weinig van af weten. Zo ben ik zelf elke keer aan het zoeken gegaan en heb het dan wel weer aan mijn DA voorgelegd in het geval van mijn paarden.
MSM (met glucosamine/chondroitine) wordt tegenwoordig ook al heel veel ingenomen door mensen met bijvoorbeeld slijtageproblemen in hun gewrichten. Dus het bestaat al langer voor mensen en het wordt ook steeds vaker al gebruikt. Maar zoals de link vermeld is er nog niet expliciet getest. Mijn man neemt bijvoorbeeld al lang een supplement voor zijn stijve rug en knieën, daar zit ook gewoon MSM in. Het middel werkt ontstekingremmend en helpt ontstekingen dus voorkomen maar ook als ze er wel zijn sneller herstellen.
Heb nog wel ander artikel gevonden waar ik uit kan kopieren, de ander is een adobe bestand waar je niet goed uit kunt kopiëren.
>>>>>>>>>>
Link = http://www.fysiotherapiebergen.nl/dystrofie11.htm
Radicaalvangers (scavengers)
Een van de methoden voor ontstekingsremming bestaat uit het wegvangen van zuurstofradicalen, de stoffen die vrijkomen bij ontstekingen en die waarschijnlijk een grote rol spelen bij het ontstaan van PD. Met deze behandeling moet zo snel mogelijk worden gestart, om zo de vicieuze cirkel te doorbreken. Ook worden deze 'radicaalvangers' preventief gebruikt bij PD-patiënten die operaties of kleine ingrepen moeten ondergaan. Mensen met PD hebben namelijk een grote kans ook op andere plaatsen PD te ontwikkelen.
De gebruikte radicaalvangers zijn: DMSO, MSM, mannitol, acetylcysteïne, allopurinol en vitamine C.
dimethylsulfoxide (DMSO) in crème of spray
methylsulfonylmethaan (MSM)
Methylsulfonylmethaan (MSM) zou op dezelfde manier werken als DMSO. Er is echter geen onderzoek naar gedaan. Het is in Nederland alleen als voedingssupplement op de markt, vaak in combinatie met vitamines, zoals vitamine C. Dat betekent onder andere dat het niet vergoed wordt door verzekeraars en het niet wordt gecontroleerd door de overheid. Voor meer informatie over het besteladres kunt u bij de PD-vereniging terecht.
>>>>>>>>>>>>>