Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nouks schreef:janderegelaa schreef:En als het door niemand wordt tegengesproken dat het vaccin normaliter gewoon in de griepspuit zou zitten voor alleen de risicogroepen ( waar normaal gesproken geen gezonde kindertjes inzitten ) waarom gaan we allemaal dan massaal enten?
Omdat het níet in het vaccin voor de seizoensgriep is verwerkt?
Nouks schreef:janderegelaa schreef:En als het door niemand wordt tegengesproken dat het vaccin normaliter gewoon in de griepspuit zou zitten voor alleen de risicogroepen ( waar normaal gesproken geen gezonde kindertjes inzitten ) waarom gaan we allemaal dan massaal enten?
Omdat het níet in het vaccin voor de seizoensgriep is verwerkt?
Echwel schreef:Dat massaal enten komt volgens mij (geloof dat Nouks dat zei) voort uit het feit dat de hele economie op zijn gat kan liggen bij te grote hoeveelheid mensen die tegelijkertijd ziek zijn..
janderegelaa schreef:En ik zeg dat dat niet komt omdat ze een griepspuit hebben gehad, want die werkt nog niet.
janderegelaa schreef:@[***]: een griepspuit geeft misschien wel 40% bescherming maar heeft wél 10 tot 14 dagen nodig om werkzaam te zijn. Het is niet zo dat je direct na die spuit beschermd bent.
Echwel schreef:Denk dat de overige 4 ook iets of al onder de leden hadden of nog iets mankeerde, van griep ga je niet zomaar dood, ook kleine kinderen niet
[*olduser*] juist met mistig en regenachtig weer verspreid en virus zich sneller, met vrieskou ben je er sneller vanaf..
Kijk toendertijd maar eens naar het mkz virus zodra het weer helderder werd was het over
Echwel schreef:[*olduser*] juist met mistig en regenachtig weer verspreid en virus zich sneller, met vrieskou ben je er sneller vanaf..
Kijk toendertijd maar eens naar het mkz virus zodra het weer helderder werd was het over
Twiggy2008 schreef:Nouks schreef:Kwestie van goed vertrouwen. De WHO, Nederlandse overheid en producent van het vaccin zullen allen het beste voorbebben met de mens.
Dat geldt toch net zo goed voor landen als Belgie, Duitsland en Zwitserland?![]()
Wat ik me afvraag; aangezien aan de normale seizoensgriep toch nog meer mensen overlijden jaarlijks, is het wel apart dat het zorgpersoneel zich daar niet verplicht voor moet in laten enten.
Hoe zit dat dan?
Kaja schreef:Dat komt vooral omdat er zeer selectief gelezen word Teddy....
Mensen halen enkel hun eigen gevoel naar voren en lezen enkel de teksten die naar eigen zeggen het gevoel bevestigen, van discussiëren is geen sprake, er is enkel sprake van het verdedigen van een mening.
Waar het in mijn ogen niet gaat om het verdedigen van een standpunt, maar het sussen van het geweten!
Serieuze teksten en aangehaalde links worden niet tot nauwelijks bekeken, terwijl dit juist kan leiden tot een leuke discussie, waarbij geen angst komt kijken, maar kennis kan worden opgedaan en misschien wel verklaringen kunnen worden gegeven wat kan leiden tot antwoorden. Maar helaas.... ook hier komt de "hype" naar voren, al dan niet gelijk aan de massahysterie.
Jammer!