Borstvoeding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 12:46

Cyntje schreef:
Ha grappig :D

Ik heb de naam al vanaf mijn 15de en mijn wens was altijd een meisje met deze naam en vriendlief vond de naam ook mooi.
Past ook leuk bij onze namen wat alle letters in haar naam zitten ook in onze namen :D

Je hoort de naam maar heel zelden en dat vinden wij ook mooi.
Al wordt overal allesbehalve de juiste naam genoemd.
Giara, Tjara, Siara, Cheyenne zelfs :+

En dan zeg je Kjara...

Oh Kiara!!! :D

-O- Nee :+

Het betekend overigens 'helder'.

Mooie naam hoor! :D
16 jaar geleden heb ik mijn paard zo genoemd! :j
Vind het nog steeds een mooie naam!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 12:47

benangelique schreef:
ik vind namelijk niet bepaald makkelijk, ookal weten we nu het geslacht. wat wij leuk vonden stond allemaal in de top 20 en die vind ik dus automatisch al afvallen..

Huh? Die snap ik niet...

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 13:16

Cyntje schreef:
Zijn er trouwens meer mensen welke de Cerazette hebben ivm borstvoeding?

:j

Top 20 namen vielen bij ons ook af, uiteindelijk kwamen we bij een naqam uit die dat jaar maar 4 keer gebruikt is :+

Elinaa

Re: Borstvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 13:32

ik heb alle drie de namen van onze kids zelf bedacht, al zijn het wel bestaande namen maar ze komen erg weinig voor, nou ja behalve joran dan maar dat is sowieso een verhaal apart.

chiara, ik ken de naam al wel langer en sprak m altijd bijna zo uit zoals jij het nu beschijft cyntje, alleen dan wel met k i.
maar nu ik de naam wel eens vaker hoor zijn er veel meer mensen die het uitspreken als sjie ara

ik wilde trouwens ook geen namen die in de top 20 zaten, maar goed dat lukte bij mij sowieso wel want ik wil en beetje apart, maar toch wel nederlands klinken, en dan ook nog eens kort maar krachtig :D

daelyn slaapt trouwens ook slecht de laatste tijd, denk ook dat zij nu dr 1e tandje krijgt, ging ook te lang zo mooi want ze is 'al' 9 maand nu

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 14:16

Ik heb gewoon een naam uitgekozen die ik heel mooi vond en bestaand of veel voorkomend maakte mij eigenlijk niet zo uit.
Van de oudste 2 zijn de namen wel bekend maar worden niet vaak gebruikt. Van de jongste staat meen ik wel in de top 20. Ga eens kijken! :D

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 15:05

Die naam is nu meer in omdat Enrique Iglesias met Ciara heeft gezongen en je dit wel uitspreekt als Siara, maar dan moet je dit ook weer op zijn Amerikaans uitspreken als Sierra :P

Odetteke, vertrouw jij die pil voldoende?

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 15:26

Ik vind Chiara ook mooi! Alleen ik las in gedachte ook altijd Kiara. :o

Ik heb gewoon een naam gekozen die we mooi vonden. Romy bleek dat jaar ook in de top 10 te staan. Ik wil niet om die reden een mooie naam niet kiezen. Britt komt ook vaker voor.

Als we een jongen zouden krijgen, zou hij Luc hebben geheten. Ook een veel voorkomende naam.

Britt heb ik gisteravond om 19:00 voor het laatst gevoed. En ze kwam vannacht om 3:30h weer. :O En ik hoorde haar niet eens. :? Hubbie stond al naast m'n bed met haar. Toevallig las hij op het nieuws dat mannen 's nachts geen babygehuil horen (nemen ze niet waar ofzo), maar wel de wind en autoalarm. En vrouwen horen juist heel snel en goed de baby huilen...
http://www.nu.nl/wetenschap/2133751/man ... ilen-.html

Volgens mijn man klopt dat dus niet. In ieder geval niet in ons huis. _O- Hij hoort de eerste de beste kik die ze geven... en ik word op ten duur ook wel eens keer wakker... :+ Eigenlijk voel ik me gelijk een slechte moeder dat ik dat instinct dus niet heb. -O- Of mijn onderbewuste vertrouwt zoveel op hubbie dat mijn interne alarm niet meer zo waakzaam is. :o

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 15:28

Pat wordt hier ook niet wakker van gehuil :n
We hebben laatst een tijdje de babyfoon langs zijn oren gezet zodat hij ook een keer eruit kon snachts.
Hij slaapt namelijk gelijk weer in en ik niet :+

__Orlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 15:55

ik meld me hier ook even,

ik ben nu 36 Weken zwanger van de eerste en ben ook vanplan om borstvoeding te geven als alles natuurlijk wat wil. :D

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 15:58

Welkom :D
Nog maar efkes dus :P

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 16:18

MamboBeach schreef:
benangelique schreef:
ik vind namelijk niet bepaald makkelijk, ookal weten we nu het geslacht. wat wij leuk vonden stond allemaal in de top 20 en die vind ik dus automatisch al afvallen..

Huh? Die snap ik niet...

wil niet dat mijn kind later met 7 Stijns of 8 Anne;s in de klas zit...

duke, kan idd prima dat je vertrouwd op je hub en daarom niet direct wakker bent. wedden dat het anders is als je eens een nacht met haar alleen bent?

welkom orlando!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 18:19

Duke schreef:
@Angela: heeft Laelia nog gedronken gisteravond?

Nee.. ze was in staking... Dat was dus afkolven... Gelukkig was ze de volgende ochtend weer vergeten dat ze in staking was, en drinkt ze nu weer gewoon bij me *\o/*
Laatst bijgewerkt door Angela op 03-12-09 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 18:26

Cyntje schreef:
Je hoort de naam maar heel zelden en dat vinden wij ook mooi.
Al wordt overal allesbehalve de juiste naam genoemd.
Giara, Tjara, Siara, Cheyenne zelfs :+

En dan zeg je Kjara...

Oh Kiara!!! :D

-O- Nee :+

Het betekend overigens 'helder'.

Dat hebben wij met Laelia ook. We wilde een naam die (bijna) niet voor komt, maar toch lekker in de mond ligt, en een betekenis heeft.

Laelia (spreek uit als le-lia) is een soort orchidee. En de orchidee is weer de bloem van Thailand, het land waar mijn schoonouders een half jaar per jaar zijn.

Verder heeft ze ook nog wat doopnamen. Voluit heet ze:
Laelia
Ariel (net als Angela een naam van een engel)
Yalissa (betekend: mooie bloem)
Annieka (naam mijn moeder Annie)
Claziena (naar mijn schoonmoeder Clazien)

Het uitspreken blijkt toch nog lastig voor veel mensen... lyla, lalia, lejla.... alles komt voorbij :+

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 18:27

odetteke schreef:
Cyntje schreef:
Zijn er trouwens meer mensen welke de Cerazette hebben ivm borstvoeding?

:j

Top 20 namen vielen bij ons ook af, uiteindelijk kwamen we bij een naqam uit die dat jaar maar 4 keer gebruikt is :+

Bij ons ook. Ik had een namen top 500 voor Nederland gevonden, en we wilde niet dat ie daarin stond... :+

Onze jongensnaam zou trouwens Yairo zijn.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 18:28

namen praat me er niet van, voor een meisje hadden we wel een naam waar we het over eens waren, maar voor een jongen kunnen we het nog niet eens worden, ben nu 36.5 week dus wordt wel tijd dat we het wel eens worden haha.

erg he, vind het lastig hoor.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 18:31

Duke schreef:
Volgens mijn man klopt dat dus niet. In ieder geval niet in ons huis. _O- Hij hoort de eerste de beste kik die ze geven... en ik word op ten duur ook wel eens keer wakker... :+ Eigenlijk voel ik me gelijk een slechte moeder dat ik dat instinct dus niet heb. -O- Of mijn onderbewuste vertrouwt zoveel op hubbie dat mijn interne alarm niet meer zo waakzaam is. :o

In dat geval ben ik ook een slechte moeder... want ik wordt dus ook pas echt na een tijd wakker... mijn hubbie staat dus ook direct naast haar. Blijkbaar ben ik daar heel snel aan gewend geraakt. Als hubbie trouwens een nacht niet thuis is, dan hoor ik het wel direct... (denk ik :+)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 18:31

__Orlando schreef:

ik ben nu 36 Weken zwanger van de eerste en ben ook vanplan om borstvoeding te geven als alles natuurlijk wat wil. :D

Welkom! :j Hoe gaat de zwangerschap zover?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 18:33

Ik dacht dat je Laelia uitsprak als Layla :+
Chiara komt overigens van Klara... maar dat vind ik dan persoonlijk weer niks :')

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 18:35

Ik vond de namen kiezen ook echt heel moeilijk... het is zo'n grote beslissing! Gelukkig waren we het tegen het einde van de zwangerschap eens. Toen ik deze namen gevonden had, was hubbie het er meteen mee eens. Bij al het vorengaande had ie twijfels, maar dit was helemaal goed :)

Chiara had ik ook als kiara bedacht toen ik het hier las, maar als kjara vind ik het mooier :j

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 18:40

We hebben gisterenochtend trouwens ook meteen even foto's gemaakt tijdens het voeden. Ik was al bang zeg... is het ineens voorbij zonder dat ik nog een foto van heb.. (de andere foto's zijn van net na de geboorte..). Ik was echt zo blij dat ze 's ochtends wel weer wilde drinken!

Morgen wordt Laelia trouwens 1 jaar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! *\o/* Ik heb er zo'n zin in om te zien hoe ze haar taartje gaat opeten! :~

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 18:43

Ah leuk zeg Angela, fijn ook dat ze weer drinkt!

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 19:09

Angela schreef:
Duke schreef:
@Angela: heeft Laelia nog gedronken gisteravond?

Nee.. ze was in staking... Dat was dus afkolven... Gelukkig was ze de volgende ochtend weer vergeten dat ze in staking was, en drinkt ze nu weer gewoon bij me *\o/*

mooi :D lastigdat je even een keer moet kolven maar wel weer extra fijn dat ze nu weer goed drinkt.

welkom orlando, als je vragen hebt strooi ze gerust rond ( sorry zit even in sinterklaassfeer :+ )

qua naam zal merla vast nog wel wat frustraties krijgen :o mensen noemen mij snel eline met een e, en ik doe mijn eigen kind hetzelfde aan door er merla van te maken ipv merle :o maar vind met en a gewoon veel mooier

__Orlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 19:11

Angela schreef:
__Orlando schreef:

Welkom! :j Hoe gaat de zwangerschap zover?

zwangerschap verloopt opzich wel lekker, alleen erg last gehad van bekken instabiliteit, en laatste 2 weken erg moe, en een ontsteking aan de baarmoedermond maar voor de rest ben ik tevreden naar alle kwaaltjes,:D
kan niet wachten tot het er is :D

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 21:14

Welkom Orlando. Jij en Dobbel gaan gelijk op zo ongeveer. Spannend hoor. Zie in je profiel dat je nog heel jong bent. Bij ons op de cursus zit ook een jong meisje van 17. Toch wel een heel verschil met een oude muts van 38 :P

Namen....wij zijn er al uit, weten ook al vanaf de 20e week wat het is, dus we gebruiken zelf de naam al een hele tijd. Toch hebben wel nog een tweede naam achter de hand en ook twee voor het andere geslacht. Stel....'t wordt geboren en je denkt.....neuh....die naam past niet _O-

Gisterenavond bij de 'Schwangerschaftsvorbereitungskurs" (mooi woord voor galgje) een hele duidelijke uitleg gehad over het indalen tot en met de bevalling. Moet aan sommige duitse thermen enorm wennen. Zo ga je naar 't ziekenhuis om te entbinden _O- (bevallen). Ik volg niet de hele cursus, maar wel een aantal avonden dat ik denk.......handig, al is 't maar voor de taal. Is bijv. toch wel handig als ze 't over PDA hebben en ze blijken daarmee een ruggenprik te bedoelen. Ook zo grappig vind ik dat in Duitsland de moederkoek geboren moet worden, terwijl in NL de nageboorte komt.

Oh Angela, morgen al weer een jaar. Gaat snel he.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 21:19

jeetje wij willen ook net de grens over voor een huisje maar ik spreek toch echt zo goed als geen duits :o vind t knap dat je daar durft te bevallen, qua taal en begrijpen dan he

pff werd net even gek, daelyn bleef mar doorschreeuwen om (volgens mij) niks, en aangezien er nog een klein meisje lief op mij zat te wachten ben ik er toch maar even bij weggelopen.