Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. En ik had het overigens wel gezien maar was te lui om het te wijzigen... foei
!
) gr_roos schreef:Sees jij begrijpt me wsl wel goed. En iemand die zijn kind met wat voor bedoeling/ reden dan ook afstaat is voor dat kind minder moeder dan degene die er voor zorgt. Geadopteerde kinderen komen over het algemeen bij mensen terecht die heel graag kinderen willen.
Mischien even heel kort door de bocht een moeder die slecht voor haar kinderen zorgt is geen goede moeder, maar ze blijft wel een moeder. Ook als de omstandigheden verre van ideaal zijn kan iemand nog goed voor zijn kinderen zijn. Goed zorgen voor kinderen is imo niet alleen materialistisch goed voor de kinderen zijn.
[*olduser*], dat kan best zo zijn maar voor het afgestane kind is die vrouw niet een moeder. Goed of slecht is wat jij erbij haalt.
Sees schreef:Een vrouw in een arm land en niet voor haar kind kan zorgen en dus voor adoptie opgeeft (toch maar even toegevoegd) zou er wèl beter aan doen niet zwanger te worden maar dat is een hele andere discussie...
. Sees schreef:Nee dat denk ik zelf dus niet. Als je anticonceptie gebruikt en tóch zwanger wordt, vind ik het een ander verhaal.
En kinderen kunnen hun ouders best als verwekker zien terwijl de ouders er echt alles aan gedaan hebben om goed voor ze te zorgen, dus nee, ook daar gaat het mijns inziens niet op.
gr_roos schreef:[*olduser*] je hebt gelijk. Ik heb alleen ook gehoord en gelezen dat kinderen die hun biologische ouders in een arm land vinden vaak als melkkoe gebruikt worden door die familie en dat de blijdschap van een hereniging een stuk minder als de geldkraan (deels) dichtgaat.
Sees jij begreep me goed, het blijft altijd lastig een geschreven reactie.
Ik ben het ook met je laatste reactie eens.
.
.
lees later wel weer bij.
MamboBeach schreef:Vind ik niet hoor maar ik vind de opmerking niet grappig... Het is een heel serieus onderwerp dus...
Maar we maken ons er maar grappig vanaf...
hyppolyte schreef:Je kunt je ook te druk maken om dingen hè? Het was niet echt een nuttige opmerking, maar om daar nou zo op in te gaan, vind ik wat overdreven.

hyppolyte schreef:Die uitleg kwam na mijn bericht, en ik vond jouw reactie overdreven, dus heb ik dat gezegd. Ik vind niet dat ik overdreven heb gereageerd op jouw reactie.
*edit* Er is inderdaad een heel verschil tussen een moeder en een goede moeder, maar dat is iets wat zo moeilijk te benoemen is, dat is voor iedereen heel anders. Daarom wordt er ook geen onderscheid gemaakt, dat is namelijk weer een hele andere discussie.