Abortus of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:35

Sees jij begrijpt me wsl wel goed. En iemand die zijn kind met wat voor bedoeling/ reden dan ook afstaat is voor dat kind minder moeder dan degene die er voor zorgt. Geadopteerde kinderen komen over het algemeen bij mensen terecht die heel graag kinderen willen.

Mischien even heel kort door de bocht een moeder die slecht voor haar kinderen zorgt is geen goede moeder, maar ze blijft wel een moeder. Ook als de omstandigheden verre van ideaal zijn kan iemand nog goed voor zijn kinderen zijn. Goed zorgen voor kinderen is imo niet alleen materialistisch goed voor de kinderen zijn.

ThePast03, dat kan best zo zijn maar voor het afgestane kind is die vrouw niet een moeder. Goed of slecht is wat jij erbij haalt.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:42

ThePast03 (excuse me...) ach ja ik heb het druk dus schrijf snel en dan zit een foutje in een klein hoekje. What's in a name zegt men toch wel eens :D. En ik had het overigens wel gezien maar was te lui om het te wijzigen... foei :o ;)!

Ik hoef niet meer uit te leggen hoe ìk het lees want gr_roos is mij voor geweest.

(Toch maar even wat ge-edit ik moet wat geconcentreerder typen :D)
Laatst bijgewerkt door Sees op 09-09-09 15:48, in het totaal 3 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:43

gr_roos schreef:
Sees jij begrijpt me wsl wel goed. En iemand die zijn kind met wat voor bedoeling/ reden dan ook afstaat is voor dat kind minder moeder dan degene die er voor zorgt. Geadopteerde kinderen komen over het algemeen bij mensen terecht die heel graag kinderen willen.

Mischien even heel kort door de bocht een moeder die slecht voor haar kinderen zorgt is geen goede moeder, maar ze blijft wel een moeder. Ook als de omstandigheden verre van ideaal zijn kan iemand nog goed voor zijn kinderen zijn. Goed zorgen voor kinderen is imo niet alleen materialistisch goed voor de kinderen zijn.

[*olduser*], dat kan best zo zijn maar voor het afgestane kind is die vrouw niet een moeder. Goed of slecht is wat jij erbij haalt.

Voor het kind misschien niet, maar er stond niet in je post dat het voor de kinderen geen moeders waren.Bovendien ziej e toch heel vaak dat geadopteerde kinderen wel degelijk op zoek gaan naar hun biologische ouders. En in sommige gevallen krijgen die alsnog een hele hechte moeder/ouder relatie.

En een vrouw in een arm land dat haar kind ter adoptie aanbiedt omdat ze dat kind een betere toekomst gunt is wel degelijk een moeder en misschien zelfs wel een hele goede moeder. Die stel het belang van haar kind boven haar eigen belang.

Hetzelfde kan gelden voor Nederlandse vrouwen die het om wat voor reden ook doen.

Verder is het zo dat er ook kinderen zijn die door hun ouders zijn opgevoed (en daar dus bij zijn gebleven) en die die ouders ook alleen als verwekkers zien. Ook zorgen voor zorgt er niet automatisch voor dat een kind een verwekker als moeder (of vader) ziet.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:45

Ik denk ook dat dat is wat gr_roos bedoelde maar ik kan het mis hebben.

Een vrouw in een arm land die niet voor haar kind kan zorgen en dus voor adoptie opgeeft (toch maar even toegevoegd) zou er wèl beter aan doen niet zwanger te worden maar dat is een hele andere discussie...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:47

Sees schreef:
Een vrouw in een arm land en niet voor haar kind kan zorgen en dus voor adoptie opgeeft (toch maar even toegevoegd) zou er wèl beter aan doen niet zwanger te worden maar dat is een hele andere discussie...

Dat geldt ook voor iedereen die nadenkt over een abortus, denk je zelf ook niet?

En dat geldt ook voor de ouders die wel zelf voor hun kinderen hebben gezorgd maar waarvan de kinderen hun ouders als verwekker zien.

Het is geen andere discussie, met het er beter aan doen om niet zwanger te worden begint deze hele discussie.

Sees

Re: Abortus of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:50

Nee dat denk ik zelf dus niet. Als je anticonceptie gebruikt en tóch zwanger wordt, vind ik het een ander verhaal.

En kinderen kunnen hun ouders best als verwekker zien terwijl de ouders er echt alles aan gedaan hebben om goed voor ze te zorgen, dus nee, ook daar gaat het mijns inziens niet op.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:53

ThePast03 je hebt gelijk. Ik heb alleen ook gehoord en gelezen dat kinderen die hun biologische ouders in een arm land vinden vaak als melkkoe gebruikt worden door die familie en dat de blijdschap van een hereniging een stuk minder als de geldkraan (deels) dichtgaat.

Sees jij begreep me goed, het blijft altijd lastig een geschreven reactie.
Ik ben het ook met je laatste reactie eens.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:55

Het is wel een andere discussie want het ging over verschillende opties als je ongewenst zwanger zou zijn en niet over of je daar goed aan doet of niet. Dat je die keuze moet maken omdát je ongewenst zwanger bent geworden ligt allen ter grondslag aan de discussie maar is niet het discussiepunt op zich ;).

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:00

Sees schreef:
Nee dat denk ik zelf dus niet. Als je anticonceptie gebruikt en tóch zwanger wordt, vind ik het een ander verhaal.

En kinderen kunnen hun ouders best als verwekker zien terwijl de ouders er echt alles aan gedaan hebben om goed voor ze te zorgen, dus nee, ook daar gaat het mijns inziens niet op.

Dus jij vindt niet dat degene die na moeten denken over abortus er verstandiger aan hadden gedaan om niet zwanger te raken?
Ik denk dat ze er allemaal een heleboel voor over hebben om het terug te draaien, zowel de vrouwen hier in ons land als in de arme landen. Het is niet bepaald een bewuste keuze: nu word ik even gezellig ongewenst zwanger.

Misschien dat er kinderen zijn die zeuren omdat de ouders er echt alles aan gedaan hebben maar in 99% van de gevallen komt het echt wel ergens vandaan hoor als een kind zover is dat hij zijn eigen ouders als alleen maar de verwekkers ziet.
Jammer dat je jezelf daar niet in kan inleven.

Maar ik wil de vraag wel omdraaien, is eigenlijk ook veel interessanter:
Wanneer doet een vrouw er wel verstandig aan om zwanger te raken?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:02

gr_roos schreef:
[*olduser*] je hebt gelijk. Ik heb alleen ook gehoord en gelezen dat kinderen die hun biologische ouders in een arm land vinden vaak als melkkoe gebruikt worden door die familie en dat de blijdschap van een hereniging een stuk minder als de geldkraan (deels) dichtgaat.

Sees jij begreep me goed, het blijft altijd lastig een geschreven reactie.
Ik ben het ook met je laatste reactie eens.

Het zijn niet alleen kinderen uit arme landen die op zoek gaan naar hun biologische ouders.
Wat jij beschrijft zal misschien best voorkomen, maar het feit blijft dat de meeste toch altijd de drang hebben om hun biologische ouders te zoeken.

En er zijn er ook die op een normale manier (dus van 2 kanten) alsnog een hele sterke ouder/kind band hebben opgebouwd op latere leeftijd.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:04

ThePast03, ja dat vind ik idd. Dat je er verstandiger aan doet niet zwanger te worden als je bv geen kinderen wilt. Ik veroordeel echter niemand die het wèl overkomt. Behalve de mensen die er niet bij nadenken; bv de voor-het-zingen-de-kerk-uit types ;).

En vergis je niet, in arme landen zijn er ook erg veel vrouwen die zwanger worden omdat ze geen condoom gebruiken!

Nooit!! Maar dat komt omdat ik geen kinderen wil :D.

Zo en nu ga ik de paarden doen :evaw: lees later wel weer bij.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:40

Je hebt niet voor niets de term biologische moeder, verwekker is eigenlijk gewoon een andere benaming (hoewel deze minder vriendelijk overkomt, mee eens). Deze biologische moeder zou heel goed een betere moeder voor het kind kunnen zijn dan de adoptiefmoeder, terwijl de laatste voor het kind zorgt. Maar daar gaat het niet om, het gaat erom dat de adoptiefmoeder uiteindelijk de zorg op zich neemt en de verantwoording draagt voor het kind. Zij zorgt voor de opvoeding en de mentale steun, die rol is er niet voor een biologische moeder. De enige connectie is bloed/dna, geen band als moeder.
Het kan natuurlijk zo zijn dat de kinderen op zoek gaan naar de biologische ouders en dat er zich alsnog een band ontwikkelt, maar dan is de biologische moeder geen moeder voor het kind geweest.

Natuurlijk doet men er verstandig aan om niet zwanger te worden, maar dat is geen keuze. Als je braaf de pil slikt of een ander anticonceptiemiddel gebruikt, dan doe je dus je best om niet zwanger te raken. Als het dan toch gebeurt, dan sta je voor de keuze wel of geen abortus. Daarnaast heb je nog het verhaal van de verkrachting, hoe had een vrouw dan moeten voorkomen dat ze zwanger zou raken?

In landen waar veel adoptiekinderen vandaan komen, zijn voorbehoedsmiddelen vaak niet voldoende voorhanden voor het 'klootjesvolk', om het zo maar even te noemen. Die hebben daar geen geld voor, of ze mogen van de omgeving geen anticonceptiva gebruiken, ook al zouden ze dat graag willen.
Er zijn een heleboel uitzonderingen op de regel.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:48

Als je zwanger bent en een kind op de wereld hebt gezet, ben je moeder ja...

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:52

MamboBeach schreef:
Als je zwanger bent en een kind op de wereld hebt gezet, ben je moeder ja...

joh zou je denken :')

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 17:01

Wat grappig... :roll:

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 17:03

wat hebben we allemaal lange teentjes :=

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 17:08

Vind ik niet hoor maar ik vind de opmerking niet grappig... Het is een heel serieus onderwerp dus...
Maar we maken ons er maar grappig vanaf...

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 17:10

Je kunt je ook te druk maken om dingen hè? Het was niet echt een nuttige opmerking, maar om daar nou zo op in te gaan, vind ik wat overdreven.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 17:13

MamboBeach schreef:
Vind ik niet hoor maar ik vind de opmerking niet grappig... Het is een heel serieus onderwerp dus...
Maar we maken ons er maar grappig vanaf...

sorry voor me opmerking maar vind de sfeer hier soms omslaan.
en het is ook wel serieus maar af en toe moet er een graoje gemaakt kunnen worden en dan over opmerkingen die jij neerzette niet over adoptie of iets dat vind ik geen grappen.

praat zelf min of meer uit ervaring ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 17:17

Af en toe een berichtje met de wat luchtigere toon is niet slecht in deze discussies, juist in deze discussie's.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 17:17

Ik refereerde eigenlijk aan hetgene wanneer je moeder bent.
Er is een verschil tussen moeder en een goede moeder, denk ik...

Er moeten inderdaad grapjes gemaakt kunnen worden maar ik vatte het misschien even te serieus op...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 17:19

hyppolyte schreef:
Je kunt je ook te druk maken om dingen hè? Het was niet echt een nuttige opmerking, maar om daar nou zo op in te gaan, vind ik wat overdreven.

Ik heb het al uitgelegd en ik vind jouw reactie erg overdreven als ik zeggen mag, maar dat zal wel niet. En ik vond het wel heel nuttig...Jouw reactie vind ik dus niet nuttig...

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 17:44

Die uitleg kwam na mijn bericht, en ik vond jouw reactie overdreven, dus heb ik dat gezegd. Ik vind niet dat ik overdreven heb gereageerd op jouw reactie.

*edit* Er is inderdaad een heel verschil tussen een moeder en een goede moeder, maar dat is iets wat zo moeilijk te benoemen is, dat is voor iedereen heel anders. Daarom wordt er ook geen onderscheid gemaakt, dat is namelijk weer een hele andere discussie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 17:52

Goh en nog steeds geen kwetsende opmerkingen getraceerd van pro-abortussers, zal het allemaal wel meevallen :D :D

Zie alleen wel dat er ontzettend over het woordje 'klompje cellen' wordt gevallen,
heb ik em toch nog redelijk netjes uitgedrukt dacht ik zo, iemand die niet echt van kinderen houdt
geeft hier over het algemeen een veel minder net woord aan die wilde ik hier juist niet noemen :)

Feit is en blijft, abortus is een persoonlijke keus.
Net als het wel of niet krijgen van kinderen, dat hoeft niet meer opgedrongen te worden,
we leven immers is 2009 :P

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 18:08

hyppolyte schreef:
Die uitleg kwam na mijn bericht, en ik vond jouw reactie overdreven, dus heb ik dat gezegd. Ik vind niet dat ik overdreven heb gereageerd op jouw reactie.

*edit* Er is inderdaad een heel verschil tussen een moeder en een goede moeder, maar dat is iets wat zo moeilijk te benoemen is, dat is voor iedereen heel anders. Daarom wordt er ook geen onderscheid gemaakt, dat is namelijk weer een hele andere discussie.

Daarom maakte ik er maar een kort zinnetje van omdat ik op het moment dat ik het schreef bedacht dat het natuurlijk weer een discussie op zich is...