Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Re: Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:42

Leuke foto's Angela!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:44

Thanks! Ik ga zo weer eens achter de computer vandaan. Even wat anders doen. De kat zegt dat het tijd is om af te sluiten!

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:44

Aj ik snap je ergens wel, mijnouders konden er weinig mee, maar naar verloop van tijd heb ik het ook zelf opgelost.
Hou vol op je werk en probeer het echt van je af te zetten je doet het voor je passie en meer moet je even niet denken.

Nav Welkom

angela wat leuk!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:46

AJ: Wil je je ouders niet lastig vallen met je geldzaken of gewoon zowieso niet? Misschien kan alleen praten over je problemen wel ontzettend opluchten, zonder dat je geld van ze nodig hebt of wat ook. Ze moeten toch ook door hebben dat jij totaal niet lekker in je vel zit nu?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:03

Lastige situatie..
Ik weet niet zo goed meer wat ik er nog van moet zeggen

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:34

Angela_: nieuwe baan is pas per 1 september en er staan nog 12 dagen Spanje op het programma met mijn vriend (mijn broer en zijn vrouw hebben daar een appartement waar we bijna gratis kunnen verblijven). Gelukkig want anders was het financieel even niet mogelijk geweest en we hebben echt wel nood om onze batterijen op te laden.

Ik hoop dat ik idd tegen dan weer voldoende herstelt ben, maar moet zeggen dat hier de grootste stress redelijk achter de rug lijkt te liggen. Mijn vriend heeft op dit moment geen contact meer met zijn ouders en we proberen er ook niet dagdagelijks het er heel de tijd over te hebben. We proberen ons weer op elkaar te focussen. Morgen zou officieel mijn laatste werkdag zijn, dus ook dat hoofdtsuk kan ik nu afsluiten en ik hoop dat het UWV niet moeilijk gaat doen en gewoon die 6 weken wil overbruggen zonder mij lastig te vallen met nieuw werk te zoeken. Want daar ben ik nu iig nog niet 100% aan toe. Ik heb nu pas het gevoel dat ik de kans krijg alles weer op een rijtje te zetten en volledig aan mijn herstel kan gaan beginnen.
Verder is het ook een hele andere baan met veel minder uren en in het begin nog een opleidingsgedeelte dus denk dat ik mij daar wel rustig kan gaan inwerken. Moet zeggen dat hier thuis soms de muren toch ook aardig op me afkomen...

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 21:10

Hey, hoe is het hier allemaal? Kan zeggen dat ik toch wel wat positieve berichten lees, heb niet alles onthouden maar toch een aantal reacties.

Als eerst Daijano welkom terug. Vakantie heb je goed aangepakt, hoe is het nu verder allemaal en met je werk?

Flappie gefeliciteerd met je nieuwe baan,je kan trots op jezelf zijn!Je hebt lekker nog even om aan het idee te wennen. Is het de baan die je wilde?

CM, hoe is het met je lip? Wanneer mogen de hechtingen eruit? Verder alles oke?

AJ, je valt ons niet lastig met je problemen, we zijn er voor je! Wou dat ik je kon helpen. :(:)

Angela, zal zo eens naar je foto's kijken, vermoed dat je weer mooie plaatjes hebt geschoten. Hoe gaat het met je therapie, vandaag was toch je 1ste x?

PW, lees dat jij ook al zo sportief aan het doen bent, knap hoor en gezond!

Navanja, Welkom en alvast succes met je nieuwe baan. Zelf ben ik 1 juni weer begonnen, gelijk weer 40 uur maar vanaf nu mag ik de geplande 20uur gaan draaien!

Ik voel me wel goed, vandaag lekker gewerkt en nu lekker weekend en dinsdag gewoon pas weer aan de slag! *\o/* Heb nu lang weekend, was er wel aantoe maar het is ook een raar idee, iedereen zegt dat het wel snel zal wennen 20u per week werken :D Was vandaag op het werk ook vrolijk en vanavond is er nog een vriendin langsgeweest. We hebben lekker een ronde gefiets en zijn nog gestopt voor een ijsje. Mag niet klagen, morgenochtend om 9uur staat de psych. hier al op de stoep, ben benieuwd. Het is nu eigenlijk niet direct nodig maar ik laat het toch maar doorgaan.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 21:33

Nou ik tref het niet, ik loop jullie steeds mis maar nu ik meer thuis ben moet dat probleem getakkeld zijn. Alhoewel ik natuurlijk niet alleen maar op bokt moet gaan zitten. Slaap lekker dames en tot morgen, knuffel voor wie het nodig heeft :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 21:37

Ik ben er wel nog even, maar ga ook zo slapen. Ben moe!

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 22:37

CIV: ook positieve berichten van jou kant uit, super !

Is idd de job waar ik al een tijdje mee bezig ben voor de overheid. Heel andere baan maar ook hier zal ik wel de nodige uitdaging in vinden en het geeft me iig een betere werk/prive-balans en dat is toch belangrijkste. Wil niet terug hervallen nl.

Gisteren waren mijn vriend en ik zijn paard aan het poetsen en het was de eerste keer in 3 jaar dat ik daar gewoon terug zin en plezier in had. Daarvoor was het altijd snel snel borstelen en rijden en naar huis omdat ik te moe was en al heel de dag tussen de paarden had gezeten, dus hoop dat ik hier ook terug meer zin in ga krijgen (gewoon lekker aanmodderen met de paardjes).

Geniet van je lange weekend zou ik zeggen ! Heb je vanaf nu altijd dan op vrijdag en maandag vrij of varieerd het ?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 09:47

Flappie, voor hoeveel uur ben je aangenomen? Goed dat je aan je werk/prive-balans denkt. Fijn dat het zo goed ging bij de paarden, ik wil er vandaag of morgen ook weer naartoe, heb er nu toch weer meer tijd voor gelukkig. Ik ben nu inprincipe iedere maandag en vrijdag vrij, dus 3 dagen werken en 4 dagen weekend :D maar als er een vergadering etc. zal zijn dan zal het nog weleens voorkomen dat ik ook op deze dagen moet of ik wissel ze.

Angela en AJ, jammer dat ik jullie niet meer heb gesproken, alles goed?

Bij mij is vanmorgen de geestelijke verzorgster van defensie langsgeweest, was op aanrade van de dokter naar aanleiding van vorige week vrijdag. We hebben zomaar lekker gepraat maar ze had niet direct tips ofzo maar gaf soms wel een verhelderende kijk op dingen. Weet niet of ik het nog eens zal doen. Ga zo even om mn boodschappen en kijken of het nog lukt om thuis iets te doen, ben best wel moe.

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 09:58

Angela_ en CIV bedankt voor het welkom! ik ga eerst proefdraaien en dan voor 2 of drie dagen.. ik ben zo benieuwd hoe het gaat.. en ik ben zo blij dat ik het kan!! nu maar weer leren nee zeggen! (het houd nooit op dat leren !)
Gister ook therapie gehad (heb al een jaar verschillende therapieen en medicijen, deze overigs van homeopatische aard want regulier heb ik ook een tijdje gehad maar wilde ik liever niet)

verder zie ik dat veel mensen hier problemen hebben met het geld.. mijn ouders willen wel betalen en kunnen net aan, maar ik vind dat zo erg.. :( dus ik heb een jaar lang in de molen gezeten van het cwi en B&W want ik kreeg ruzie met een vrouw van de bijstand.. allemaal heel naar, als je stress en angst niveau al zo hoog is!
om een lang verhaal kort te maken :D ik heb vorige week geld terug gehad van de gemeente en een enorm lange excuus brief! yes!! dat heb ik toch maar weer overwonnen..
soms moet ik nog wel eens denken aan de periode dat ik net was ingestort, en dan ben ik zo blij dat ik nu weer zo gelukkig ben en kan paardrijden! en ik ben positief veranderd en hou veel meer van mezelf.
voor diegene die nog in het vroege stadium zijn, ik wens hun vechtlust en vertrouwen toe.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:19

Wat fijn om hier ook te lezen van iemand die al verder is in het proces. Het geeft mij in ieder geval moed om door te gaan.
Goed dat je zo positief veranderd bent en vooral veel meer van jezelf houdt! Vooral dat laatste hoop ik ook te bereiken.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:32

Navanja, wat fijn dat je ervan hebt kunnen leren en er toch (een beetje) met een goed gevoel op terug kan kijken. Ik geniet nu ook meer van het leven en probeer beter op mezelf te passen. Zeg probeer want het wilt nog niet altijd lukken. Wat voor therapie heb je nu?

PW, hoe is het vandaag met jou?Weer naar de dagbehandeling geweest en nu ook lekker weekend of nog niet?

Geld problemen heb ik (tot nu toe) gelukkig nog niet gehad, ik kan goed met geld omgaan en hou eigenlijk altijd wel iets achter de hand. Als het zou moeten dan kan mn ma ook altijd bijspringen en dat is toch wel een geruststellend idee.

Heb de boodschappen binnen maar verder komt er even weinig uit mn handen, de vermoeidheid van de afgelopen weken slaat nu echt toe. Heb nog 3 dagen om wel wat werk te verzetten dus we doen rustig aan. Die "psych" van vanmorgen is ook best vermoeiend.

AJ, doe rustig aan meid want je zo te lezen ga je echt over je grenzen heen :(:) , luister naar je lichaam. Morgen is er weer een dag.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:44

Ja, vanochtend weer naar de dagbehandeling geweest. Vandaag wéér een andere begeleider. Gisteren ook al en ik merk dat ik daar geslotener van word. De vaste begeleider is er maandag pas weer. Dat is jammer, want ik had haar nu net nodig (gisteren eigenlijk al). Het gaat niet zo goed en ik wil / moet het een en ander met haar bespreken. Ik merk dat ik in de groep niet kwijt kan / durf wat er speelt. Ik baal er van, want ik moet er iets mee, het zit me vreselijk in de weg. Nu het weekend maar overbruggen en hopen dat ik maandag even met haar alleen kan praten. Zie er wel tegen op.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:59

CIV: Goed dat je rustig aan doet. Ik vind het niet zo gek dat alle vermoeidheid er nu uit komt. Hoe jij je door de afgelopen weken hebt gebikkeld, daar kan ik alleen maar respect voor hebben. Dan mag je nu rusten. Dat is zelfs alleen maar verstandig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:12

Hallo allemaal!

Navanja: Ook ik vind het fijn om te lezen dat er ook iemand al verder in het proces is. Ik hoop zelf dat alles ooit weer normaal word, al heb ik daar nu weinig vertrouwen in.

CIV: Ik kan het me goed voorstellen dat je moe bent, je hebt de afgelopen weken een hele prestatie neer gezet! Ik vind het super knap hoe je met alles omgaat, je werk, je vriend die er niet is, en het gezeik op je stal met je paard. Respect hoor meid, je mag trots op jezelf zijn!

AJ: Heb je wel nog gewerkt gisteren? Als het echt zo slecht met je gaat is er ook nog een andere optie, en dat is je ziek melden op je werk (Eerlijk zeggen wat er is) en vragen om een gesprek met een bedrijfs of arboarts. (schoot me net te binnen, dat advies heb ik destijds van de maatschappelijk werker gekregen)

PW: Wat ongelofelijk balen dat je vaste begeleider er niet is. Hier in de instelling is ook veel met vakantie. Zo gaat de runningtherapie een aantal donderdagen niet door, en een keer komt de activering te vervallen. Maar dan ben ik toch op vakantie, dus dat is niet zo erg. Maar evengoed vind ik het wel jammer zo in het begin.

Geldproblemen hebben we ook niet echt, gelukkig. We hebben wel een gezamenlijke schuld, maar die lossen we iedere maand beetje bij beetje af. Mijn vriend heeft ook nog een schuld, door de verkoop van zijn huis, en ook dat lossen we langzaamaan af. Zijn oma is een jaar geleden overleden en dat huis staat te koop, als het verkocht is krijgen we daar een gedeelte van, en dan zijn we schulden vrij.

We zijn allebei niet zo'n sterren met geld omgaan, maar het gaat best goed. Ik ben ergens blij dat ik niet meer iedere maand een flinke smak geld hoef op te hoesten voor de paarden. We gaan wel sparen, we willen graag naar Aruba, en we willen in 2011 trouwen.

Hier gaat het best aardig vandaag. Ik was wel erg moe gisteravond na de therapie. We zijn lekker in de tuin gaan zitten en verder heb ik niet veel meer gedaan.
Vanmorgen ben ik om 11 uur opgestaan, en ben nu aan het poetsen. Ik heb de was al gedaan, en de bovenverdieping stof gezogen en gedweild. Ik heb het hok van Yana schoon gemaakt, en dadelijk nog de kattenbakken en de woonkamer/keuken en dan ben ik klaar voor vandaag. We eten vanavond vroeg, mijn vriend moet namelijk weg.

Ik merk nu mijn werk geen druk meer legt, het veel beter met me gaat. Nog niet goed ofzo, maar wel ietsje beter. Het gezeik met mijn werk vrat behoorlijk wat energie, nu gebruik ik die energie voor mijn herstel.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:19

@ Angela: Wat fijn om te lezen dat het wat beter met je gaat. Wel prettig dat je werk zich op de vlakte houdt nu. Werd ook wel tijd zeg. En wat ben je actief vandaag zeg!!

@ AJ: Waarom heb je dan niet eerder gebeld? Je weet toch dat ze maar tot 12 uur te bereiken zijn, dat heb ik je al eerder horen zeggen in het topic. Dat je niet eerder wakker was zou ik eerlijk gezegd een slecht excuus vinden. Als je echt hulp wilt, zet je je wekker desnoods om te bellen. Heb ik vaak genoeg gedaan.

Het wil er bij mij gewoon niet in dat je er zelf zo laks mee omgaat terwijl het zo slecht gaat als je schrijft. Je bent veel en veel te afwachtend.
Laatst bijgewerkt door Pollewoppy op 17-07-09 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:24

Het gaat eigenlijk best aardig vandaag. Ik wilde eigenlijk nog naar de paarden, maar dat kan morgen ook nog wel.

Had ik al verteld dat we een minivakantie hebben geboekt?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:27

Nee, wat leuk!
Waar gaan jullie heen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:35

We gaan naar Pieterburen! :')

We gaan 3 nachten naar een hotel, met een wellnesscentrum. Vlakbij de zeehondencreche. Lekker rustig, we gaan wat wandelen ofzo, en lekker uit eten.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:38

Een vriendin van mij woont daar in de buurt. Als ik daar ben gaan we ook vaak wandelen. Je kunt daar heerlijk wandelen. Hopelijk gaat het je heel goed doen. Je verdient het!!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:39

_AJ_ schreef:
Ik wens jullie allemaal veel succes, veel sterkte, ik gun jullie allemaal het beste! Jullie zijn topmeiden...!

Ik heb besloten om geen tijd en energie meer van jullie te gebruiken, ik houd hier mee op, ik heb in niks meer zin en zie het allemaal niet meer zitten... Ik ben bang, boos, verdrietig, doodop, en ben alles zat! En wil jullie daar niet de dupe van hebben...

AJ Je weet best dat dat niet zo is.
We willen je met alle plezier steunen, maar het steekt heel erg dat je zelf geen energie in het zoeken naar hulp schijnt te willen steken. En alleen van de steun op een forum kom je niet vooruit. Ik vind het heel jammer dat je nu zo'n berichtje stuurt. Ik heb het idee dat het je te moeilijk wordt de vragen die ik stel. Maar ik bedoel het goed. Ik hoop dat je er van gaat nadenken en de juiste hulp gaat zoeken, want zo te lezen heb je dat echt nodig.

Zoals je nu praat is het noodzaak om nu meteen hulp te zoeken. Bel het spoednummer van je huisarts en lees hem het dikgedrukte voor. Dan kan het niet anders dan dat ze je serieus nemen en dan weet ik zeker dat je hulp krijgt. Echte psychische nood wordt heus wel serieus genomen. Het wordt tijd dat jij jezelf en je klachten ook serieus gaat nemen.
Laatst bijgewerkt door Pollewoppy op 17-07-09 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:43

Pollewoppy schreef:
@ AJ: Waarom heb je dan niet eerder gebeld? Je weet toch dat ze maar tot 12 uur te bereiken zijn, dat heb ik je al eerder horen zeggen in het topic. Dat je niet eerder wakker was zou ik eerlijk gezegd een slecht excuus vinden. Als je echt hulp wilt, zet je je wekker desnoods om te bellen. Heb ik vaak genoeg gedaan.

Het wil er bij mij gewoon niet in dat je er zelf zo laks mee omgaat terwijl het zo slecht gaat als je schrijft. Je bent veel en veel te afwachtend.

Ik moet hierin meegaan met PW. :o We willen hier alleen maar het beste voor je, en we willen je met de beste wil van de hele wereld helpen. Maar je moet het echt zelf doen! Kom op meid, raap jezelf bij elkaar en onderneem actie. Ik weet dat het niet makkelijk is, dat is het nooit. Maar geloof me, als je eenmaal hulp hebt gaat het een heel stuk beter. Neem nou als voorbeeld CIV, zo kun jij ook weer worden. Wij allemaal, ook al beseffen we dat niet.

Ik zou het echt doodzonde vinden als hier een dezer dagen een bericht komt van een familielid waarin staat dat je geen andere uitweg meer zag.

Je leeft maar 1 keer, en het is te zonde om er zo mee om te springen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:46

_AJ_ schreef:
Ik wens jullie allemaal veel succes, veel sterkte, ik gun jullie allemaal het beste! Jullie zijn topmeiden...!

Ik heb besloten om geen tijd en energie meer van jullie te gebruiken, ik houd hier mee op, ik heb in niks meer zin en zie het allemaal niet meer zitten... Ik ben bang, boos, verdrietig, doodop, en ben alles zat! En wil jullie daar niet de dupe van hebben...

Ho, wacht even.. Dit was niet de bedoeling! Wij worden hier niet de dupe van! We proberen je alleen duidelijk te maken dat jezelf er de dupe van word. PW en ik zijn 2 voorbeelden welke te lang hebben gewacht met het zoeken van hulp. Daarom zitten we nu zo diep dat we weet ik hoeveel therapieen nodig hebben om er weer bovenop te komen. Ik gun dit niemand, ook jou niet. Daarom wil ik zo graag dat je hulp zoekt!

Ik bedoel het echt allemaal goed..