Verstandig afvallen voor jojo-ers: deel lll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:14

willeke_nijs schreef:
oh ok! :)

Planning vandaag:
O: een kop koffie & een graanreep (i know, niet gezond, maar 'k maak geen tijd om fatsoenlijk te eten) = 1,5 pnt
L: 2 sandwiches met 1TL alpro soja light boter & 1TL chocopasta = 4 pnt
A: 2 Boterhammetjes met mager beleg & alpro soja light boter = 4 pnt

Dagtotaal 9,5 pnt

sport: 2u fitness: combi spier & krachttraining + 20 minuutjes sauna erna :)

Vandaag geen warme maaltijd omdat ik onmiddelijk na het werk naar casandra moet om haar te gaan voeren, en direct erna naar de fitness moet. Half 7 is ons vaste uur, omdat we anders te laat in ons bed liggen...

Zeker met WW is 9,5pnt veel te weinig, geloof dat je in principe maximum 2punten onder je normaal aantal punten mag zitten. Moet wel zeggen, WW is daar soms vreemd in. Je zit inderdaad onder je aantal punten als je gewoon te weinig eet, maar als je gewoon heel gezond eet (met fruit en groenten als tussendoortjes), dan kom je ook soms heel moeilijk aan je punten. Ik heb mijn planning voor vandaag eens geteld, kom ook lang niet aan de 19punten die ik zou moeten hebben, terwijl ik met onderstaande schema toch echt niet zo weinig eet (of uberhaubt honger zou hebben).
Ik probeer 's avonds mijn tussendoortjes trouwens tot een minimum te beperken, omdat dat echt mijn grote valkuil is. Ik heb 's avonds zelden tot nooit nog honger, maar altijd ZOVEEL zin in eten. Als ik er niet op let, dan zit ik elke avond met koekjes/chips/nootjes in de zetel... Niet goed dus. Ik merk wel dat ik minder zin in eten krijg 's avonds, nu ik dit gewoon tot minimum beperkt heb.

Mijn planning voor vandaag:
O: smoothie (banaan/yoghourt/melk/chocola) (3,5)
T: appel + worteltjes (0)
M: havermoutpap met appel en rozijntjes + passievrucht (3/4)
T: krieken (0)
A: Italiaanse ovenschotel (aubergine, tomatensaus, mozerella, basilicum) met pasta (8)
T: /

Ga vanavond een uurtje Zumba'en 8-), dus VEEL water drinken staat ook op de planning (drink anders zoiezo minstens 2,5kg per dag...)

Loesss

Re: Verstandig afvallen voor jojo-ers: deel lll

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:18

Wel logisch dat je zo toch niet aan je punten komt Teantje, want alleen een smoothie in de ochtend en wat havermoutpap is ook niet superveel!

En watte zijn krieken?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:21

Als je nou gewoon netjes boterhammen eet (1 pt per stuk) dan kom je al veel dichterbij je puntentotaal.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:37

Loesss schreef:
Wel logisch dat je zo toch niet aan je punten komt Teantje, want alleen een smoothie in de ochtend en wat havermoutpap is ook niet superveel!

En watte zijn krieken?

Krieken zijn kersen :).
Moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik een absolute hekel heb aan brood :+, dus dat probeer ik zoveel mogelijk te vervangen door iets wat niet al te ongezond is. Ik heb heel lang smorgens altijd cornflakes gegeten, maar met een kommetje cornflakes ben ik hooguit een uurtje gevuld voordat ik weer honger krijg... net hetzelfde als ik gewoon twee boterhammen zou eten smorgens, dan ben ik een uurtje gevuld en dan krijg ik al weer honger. Vandaar de smoothie, die is geweldig lekker (echt een aanrader!) en die vult tenminste deftig.

Misschien de havermoutpap dan toch maar vervangen door iets anders (hoewel die ook wel geweldig lekker is met de appel en rozijntjes erdoor :+ ). Wat zijn andere waardige broodvervangers??

Heb het menu trouwens een door de caloriechecker (site hierboven) gehaald, en kom op 1400kcal.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:41

Ontbijtkoek, krentenbrood, roggebrood...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:57

Hoe gaat het hier :) ?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:15

jongens ik heb eindelijk 30+kaas gevonden met een goede smaak ik ga vanavond wel ff kijken of het echt 30+ is

Tevens wil ik iemand bedanken voor de site met puntentelling,
Mamamiesje op hoeveel punten zou ik moeten zitten om af te vallen want nu ik jou puntentelling ziet bij mijn schema die ik zelf heel verantwoord vind, ben ik toch geschrokken ik eet duidelijk dus verkeerd.

Vlokken laat ik echt niet staan dat is een hoogtepunt voor mij daar leef ik naar toe.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:18

@Tita:
dat ligt eraan...hoe oud ben je, hoe groot, je huidige gewicht, je streefgewicht, je dagelijkse activiteiten...

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:25

zo, ben ik ook weer even..

vorige week de vierdaagse gereden in Epe, was superleuk!! door de extra beweging ben ik wel 2 kg kwijt geweest.. 1 kg weer eraan door het weekend (verjaardag mama).

vanavond is weer weegmoment, de een na laatste keer, dus volgende week is de definitieve uitslag van de challenge... ik ben benieuwd hoor. 2 weken geleden stond ik nog 3e, maar ik weet niet of ik dat heb vastgehouden, en wat de concurrentie heeft gedaan :D
na ja, we zien wel. Is ook niet het allerbelangrijkste.. ik ben die 9,5 kg in ieder geval al kwijt!! dat is al een hele prestatie! op naar de volgende.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:31

MamaMiesje schreef:
@Tita:
dat ligt eraan...hoe oud ben je, hoe groot, je huidige gewicht, je streefgewicht, je dagelijkse activiteiten...

jeetje ik heb geteld 25 punten als ik actief ben, maar wanneer ben je actief ik vind me zelf elke dag actief anders 23 nog best veel dus ik eet goed maar afvallen :n

iig wel flink geitenkaas eten :9

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 13:24

tantjeuh schreef:
Zeker met WW is 9,5pnt veel te weinig, geloof dat je in principe maximum 2punten onder je normaal aantal punten mag zitten. Moet wel zeggen, WW is daar soms vreemd in. Je zit inderdaad onder je aantal punten als je gewoon te weinig eet, maar als je gewoon heel gezond eet (met fruit en groenten als tussendoortjes), dan kom je ook soms heel moeilijk aan je punten. Ik heb mijn planning voor vandaag eens geteld, kom ook lang niet aan de 19punten die ik zou moeten hebben, terwijl ik met onderstaande schema toch echt niet zo weinig eet (of uberhaubt honger zou hebben).
Ik probeer 's avonds mijn tussendoortjes trouwens tot een minimum te beperken, omdat dat echt mijn grote valkuil is. Ik heb 's avonds zelden tot nooit nog honger, maar altijd ZOVEEL zin in eten. Als ik er niet op let, dan zit ik elke avond met koekjes/chips/nootjes in de zetel... Niet goed dus. Ik merk wel dat ik minder zin in eten krijg 's avonds, nu ik dit gewoon tot minimum beperkt heb.

ja ik weet dat het te weinig is. Heb nog geen tussendoortjes meegetelt omdat die nog niet gepland zijn. Soms is dat een granenreep, soms een stuk fruit of een yoghurt of yoghurtdrankje... afhankelijk van waar ik zin in heb.

Moet in principe nog 2 melkproducten hebben vandaag. Dus wss worden dat m'n tussendoortjes vandaag.

Ik mag max 18 punten per dag hebben en je mag met WW tot 4 punten sparen, althans dat is toch wat de calculator zegt.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 13:40

Met goed eten val je op een gegeven moment niet meer af omdat je lichaam het genoeg vind zo.
En volgens mij ben jij op een normaal gewicht toch Tita?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 13:45

ja normaal volgens de gegevens maar spiegelbeeld zegt anders en tussen nu en vorig jaar zit toch zeker nog een kilo of 6-7 en ik wil geen nieuwe klerenkopen geen geld voor

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:49

vandaag voor het eerst dat ik niet WIL eten! :(
Tandarts heeft me zenuw geraakt met boren ofzo, en hij stopte ermee omdat het zo;n pijn deed. noodvulling er in, maar doet echt pijn nog! ;(

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 16:07

tita schreef:
ja normaal volgens de gegevens maar spiegelbeeld zegt anders en tussen nu en vorig jaar zit toch zeker nog een kilo of 6-7 en ik wil geen nieuwe klerenkopen geen geld voor

Ik ben misschien bang dat het bij jou misschien eerder om psychisch problemen met de kilo's zou kunnen gaan. Misschien heb ik het bij het verkeerde eind hoor, maar kijk je wel uit?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 16:30

zoo net klaar met kersen plukken :P
we hebben een hele emmer vol geplukt:P
is wel heel lekker, maar moet niet teveel ervan eten want 15 kersen = 1punt...
de schaapjes zijn nu aan het genieten van de takken die we van de boom afgesnoeid hebben.

CoSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 16:43

Zo heb net mn avondeten gehad:
- Aardappelpuree
- Spinazie
- Kipschnitzel

Heb vanavond paardrijles dus dat wordt weer goed zweten :P

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 19:20

Hmm, ik heb net risoto gegeten :9
Was eigelijk niet volgens planning, want ik mag geen rijst..
Maar ik was vanmorgen weer goed afgevallen. En ik had geen zin om voor 2 personen, verschillende dingen te maken..

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 19:34

morgen ga ik jam maken van kersen :9
ik heb net geleipoeder gekocht, deze kun je met zoetstof aanvullen, als het goed is krijg je zo lightjam:P

edit: mijn broertje was weer heel erg stout :( Hij had veel ste lekkere slagroomtaart gemaakt op schol, en die had hi meegenomen naar huis :(
Ik heb wel maar een klein stukje gepakt, ik kon het niet laten :o

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 19:56

heeft iemand nog meer problemen met met afspelen van mtb?
hij hapert heel erg bij mij waardoor ik het dus niet kan volgen.... :(

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 20:14

bij mij speelt hij niet af op firefox, normaal wel goed bij internet explorer.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 20:24

ja vreemd he...?

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 20:29

Hmm, ik heb net gewoon mtb gedaan :j
Ik wel wel pas aflevering 2 gedaan.. misschien dat, dat scheelt..

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 20:30

ik speel hem nu dus gewoon in internet explorer af. dan neem ik hem ook meteen op, kan ik hem mooi op dvd zetten:P

edit: ij mij doet hij het nu ook niet optimaal

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 21:02