Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pr_BillyBoy

Re: Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 07:39

welkom Toekie !
wat vervelend om dit alemaal te horen :(:)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 10:35

Hey Toekie,

Ik ken je uit je topic van het psychologisch onderzoek. Ik denk dat je hier prima thuis past. Welkom. Hopelijk vind je de steun die wij ook vinden hier in het topic. Ik ben ook via de crisisdienst bij de instelling terecht gekomen waar ik nu al een tijdje loop. Het voordeel is idd dat je een tijdelijke hulpverlener krijgt, want de wachtlijsten zijn behoorlijk lang.

Hoe gaat het nu dan met je?

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 11:25

Goedemorgen allemaal en welkom Toekie!

Heb wel bijgelezen, maar niet alles onthouden.
Fijn dat het afscheidsfeest zo goed ging CIV. Ik hoop echt dat je het allemaal een beetje gaat trekken de komende tijd.

Sam, wat een rotsituatie. Weet je al waar hij nou echt geweest is? Sterkte ermee!

Ik heb weer goed geslapen, het wordt een gewoonte geloof ik! Dat is wel echt lekker. Ik heb alleen wel nog steeds vanaf het momet dat ik mn ogen opendoe een enorme focus op m'n ademhaling, wat dus wel heel vervelend is. Maar ga er vanuit dat dat ook wel weer voorbij zal gaan. Ga straks met m'n vriend naar de sportschool, eens even kijken hoe dat gaat.

Fijne dag allemaal!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 12:27

Goedemiddag dames, lekker geslapen? Nog 2 nachtjes en dan gaat hij vertrekken, ergens heb ik het idee dat ik het niet helemaal besef of er vrede mee heb. Het lijkt wel of het me niets doet terwijl ik vorige week niet anders deed dan huilen? Had verwacht dat dat nu nog erger zou zijn. Voel me verder (nog) wel oke, wacht af wat er komen gaat. Vanmiddag naar een verjaardag en vanavond nog op visite bij familie. Zijn drukke dagen en ik sta er van te kijken hoe goed dat eigenlijk gaat (even afkloppen)

Welkom Toekie, denk dat je je hier wel thuis gaat voelen maar positief is dat niet. Hoop dat je hier vind wat je zoekt, ik vind hier veel steun en begrip. Hoe komt het dat je PTSS hebt of ga je daar liever niet op in?

Sifra, wat lekker dat je goed slaapt, heerlijk dat doet je vast goed. Neem je iets in om te slapen? Veel plezier in de sportschool.

PW, hoe voel jij je vandaag?

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 12:33

Fijn dat je je wel redelijk goed voelt CIV! Ik heb dat ook dat je dan eigenlijk zit te wachten tot er weer wat komt, is omdat we dat zo gewend zijn denk ik. Dan is het gewoon wennen om je ok te voelen.
Ik neem nu om te gaan slapen alleen nog 10 melatonine pilletjes (maar dat is meer een placebo effect denk ik) en een paar valeriaantjes. Dus dat vind ik wel prima!

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 12:36

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 15:54

Sifra: Hoe gaat het nu met je ademhaling? En hoe was het in de sportschool?

CIV: Fijn dat het redelijk met je gaat. Kan me voorstellen dat je het gek vind dat het je nu niks lijkt te doen. Misschien komt dat pas weer op het moment dat hij echt weggaat?

Himyar: Jammer dat het in het engels is. Mijn concentratie is nog niet zo best en ik kan me dan ook moeilijk concentreren op een engels stuk.

Ik heb zelf vanochtend om half 11 de hond uitgelaten en ontbeten. Daarna m'n bed weer in gegaan en ben er nu pas weer uit. Zit me nu af te vragen wat ik in godsnaam moet gaan doen. Voel me een beetje een zombie.

M'n zusje belde net en ik heb haar verteld dat ik me niet goed voel en de hele dag op bed gelegen heb. Ze wist niet zo goed hoe ze daar op moest reageren geloof ik. Ik durfde morgen nog niet af te zeggen, misschien morgenochtend wel...

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:11

Hey PW, zou het morgen gewoon doen. Denk dat je je daar echt beter bij voelt, als je voor jezelf durft te kiezen. Maar snap wel dat het eng is. Oefening baart kunst! Vaak doen dus!(makkelijk gezegd he....)

M'n ademhaling gaat beter dan gisteren, er zijn nu ook momenten dat ik het even vergeet en het gewoon normaal is. Maar soms schiet het er gewoon weer in. Ik probeer maar om niet te veel te panieken omdat ik er de hele tijd op let. Hoe drukker ik me daar om maak, hoe meer die focus erop blijft. In de praktijk gaat het alleen soms wat lastiger dan in theorie. Maar het gaat wel weer over, is niet de eerste keer dat ik hier last van heb, dus komt goed.
Heb lekker gesport eigenlijk, was een goede afleiding. Voornamelijk krachtsport gedaan, op een wat lagere intensiteit dan ik normaal gewend ben, om weer even te wennen en niet direct alle reserves weer uit te putten. En dat ging eigenlijk wel lekker! Daarna even uitgelopen op de loopband, maar dat ging minder, begon gelijk weer met die ademhaling. Doe daarop dus gewoon nog even heel rustig aan (rustig wandeltempo). Maar dit was dus een goede ervaring (ook met dank aan m'n vriend!)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:17

Fijn dat het sporten een positieve ervaring was. Ook goed dat je op een iets lagere intensiteit gesport heb i.v.m. je reserves :j
Fijn om samen met je vriend te sporten he? Vind ik tenminste wel altijd.

Het zou idd goed zijn om haar morgen 'gewoon' af te bellen, maar alleen van het idee al krijg ik het benauwd. Ze zijn bij haar thuis met de badkamer bezig, dus ze wil hier douchen. Nog een reden waarom ik denk dat ik het niet kan maken om af te bellen. Heb trouwens al zitten denken om haar wel even te laten komen, maar gewoon niet de hele dag te laten blijven. Maar eigenlijk doe ik dat dan gewoon omdat ik niet af durf te bellen...

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:25

Sifra : wat heerlijk zeg dat sporten ik hoop dat het een beetje heeft opgeluckt !

PW hoe gaat het nou met jou ?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:28

Met mij niet zo :n ben veel aan het nadenken en twijfelen...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:49

M'n vriend komt zo thuis. Hij had een vrijgezellenweekend van een vriend. Hij belde net en klonk heel vrolijk. Nu zie ik er tegen op dat hij thuis komt, omdat hij vrolijke verhalen heeft en ik alleen maar in m'n bed gelegen heb. Ben bang dat ik niet zo enthousiast kan doen tegen hem...

Pr_BillyBoy: sorry dat ik het niet vroeg, maar hoe gaat het met jou?

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:52

Maar heb je voor jezelf ook duidelijk waarom je niet af durft te bellen PW? Ik heb het zelf ook vaak hoor en het gebeurt nog steeds wel eens dat ik mijn vriend laat bellen als ik het echt zelf niet durf. Dan baal ik wel dat ik het niet zelf heb gedaan, maar dat is dan maar iets waar ik een keer aan moet gaan werken denk ik dan. Ik maak ook altijd alles zo groot in m'n hoofd, terwijl iemand anders er niet eens over na zou denken (en das meestal ook niet nodig..)

Hoe gaat het met jou Pr?

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:53

Nou ja, wss heeft hij wel een hoop te vertellen PW, kun je daar iig naar luisteren. Hij weet toch wat er met je is, voel je niet schuldig hoor!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:54

Ik ken mijn zusje langer dan vandaag. Ze is heel erg teleurgesteld als ik af ga bellen en dat wil ik eigenlijk niet op mijn geweten hebben.

Maar eigenlijk ben ik denk ik vooral bang voor haar reactie. Ik durf niet goed te zeggen dat het niet goed gaat. Gaat ze van die moeilijke vragen stellen. (Ze werkt zelf in de psychiatrie, en komt soms zo betweterig op mij over)

Edit: Ik voel me zo klein worden dan...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:59

@ Sifra: Ik denk dat ik de dingen ook groter maak dan ze zijn :+

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 19:46

Pw jeetjee sterkte ! :(:) sorry er komt op dit moment niet echt dingen in mij op wat ik tegen je moet zeggen .

mijn concentratie staat weer helemaal op 0 ! heb weer last van hoofd pijn en duizeligheid beetje benauwdheid enz. en me ma doet weer verschrikkelijk rot tegen me daar kan ik ook niet meer tegen hoor ! :( !
Ben net bij Billy geweest die pony maakt me altijd blij maar toen ik thuis was wasdat alweer helemaal weg vandaag voel ik me dus helemaal niet zo top .

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 21:42

Zijn toch tekenen dat je misschien een stapje terug moet doen Pr.... Wat vervelend dat je moeder rot tegen je doet. Kun je daar later met haar over praten?

Hier gaat het vanavond ook weer niet zo goed. Ik kreeg een dikke paniek/hyperventilatie aanval voor ik naar de paarden ging. Zat gewoon op de bank, had al wel de hele tijd last van spanning. En later toen ik met Sifra in de bak aan het stappen was nog een keer. Wist niet hoe snel ik haar op stal moest krijgen. Bah.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 22:19

Zo, wij zijn ook weer thuis, was weer een vermoeiend dagje. Even een briefje gemaakt wat we morgen nog moeten doen, krijg het al benauwd bij het idee. Merk wel dat ik me nu slechter ga voelen en weer wat emotioneler word. Het komt ook wel erg dichtbij nu. Nog 2 nachtjes naast elkaar |( en helaas niet echt de tijd meer om van elkaar te genieten maar misschien is dat ook maar goed, weet het niet.

PW, hoe had je vriend het gehad? En hoe is het nu met jou? Als je je zus af wilt bellen zou ik dit zelf zsm doen, van uitstel komt afstel.

Sifra, fijn dat het sporten zo lekker ging! Hoe voel je je nu? Hopelijk slaap je vannacht weer lekker.

BillyBoy :(:) Doe rustig aan want het klinkt niet goed, pas goed op jezelf want een ander doet het niet!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 22:26

Hoi CIV. Het komt wel erg dichtbij nu he. Logisch dat je nu minder goed voelt. Hoop dat je het allemaal een beetje trekt.

Ik voel me dus helemaal niet lekker (zie ook vorige post). Heb een enorme bult spanning die niet weg wil. Pff. Als iemand tips heeft hoor ik die graag....

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 22:34

Hey Sifra, dat is erg vervelend. Ik kan je de bekende tips geven maar die zullen wel niet (meer) helpen. (ontspanningsoefeningen, mediteren, muziek luisteren etc) Hoop dat je wel kunt slapen maar als ik gespannen bent wilt dat helaas ook niet lukken. Het komt nu zeker dichtbij, we gaan nu over in uren ipv dagen, bah.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 22:36

Hoi, ik lees al een tijdje mee maar wil niet teveel kwijt op Bokt. In ieder geval heb ik 10 jaar geleden een ernstige burnout gekregen en het is aan het terugkomen.
Maar even over die hartslag en dat gespannen gevoel: wie daar last van heeft zou eens kunnen gaan denken aan chronische hyperventilatie. Je moet dan ook ademhalingsoefeningen e.d. gaan doen en dat is makkelijker gezegd dan gedaan als je zo gespannen bent.
In ieder geval lukt het mij moeilijk. En over slapen: ik zit al héél lang aan de slaapmedicatie, met ups en downs, nu is het weer heel erg. Als ik 2 nachten wakker heb gelegen loop ik te zwengelen en lijkt het wel alsof ik ieder moment flauw kan vallen. Niet heel leuk als je alleen woont en 2 honden hebt die toch uitgelaten moeten worden en aandacht willen hebben.

Misschien heb ik het mis maar ik heb het idee dat sommigen van jullie meer in een depressie zitten dan met een burnout?

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 06:59

Morge Dames ,
Welkom flicka wat een verhaal zeg !
Flicka : wat je zegt over die hyperfentilatie daar heb ik vorige jaar hele erge last van gehad en moest ook die oefeningen doen dat is idd niet zo makkelijk , hoe gaat dat nou bij jou daar mee ?

Sifra : nee ik heb echt geen zin om met me moeder te praten heb het zo gehad met haar :n het is misschien heel hard gezegtm aar zei is de gene die mijn leven zo heeft gemaakt al vanaf dat ik geboren ben daar zit nog een heel lang verhaal achter van inmiddels 15 jaar .

CIV : ik hoop voor je dat je het nog een beetje trekt :(:) ssorry ik weet niet echt wat ik moet zeggen want mijn concentratie staat op 0

ik heb vandaag echt heel slacht geslapen lag al vanaf 2 uur snacht wakker , ik moet zo naar school toe .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 09:14

Goedemorgen allemaal,

ik lees straks wel bij, moet zo naar de maatschappelijk werker voor de eerste keer... Bah, bloednerveus..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 10:57

@ CIV Begrijpelijk dat je je minder begint te voelen. Het komt nu ook erg dichtbij en dat lijkt me ook echt reuze moeilijk.
Maar je doet het hartstikke goed en de emoties die komen mogen er zijn, al is het misschien niet leuk. Sterkte meid, je bent een kanjer!

@ Angela_ Logisch dat je zenuwachtig bent. Zou ik ook zijn!
Succes als je niet al geweest bent.

@ Flicka Ik denk dat je gelijk hebt met wat je zegt over depressie. Ik ben met een burnout thuis komen te zitten en daarna depressief geworden. De depressieve gevoelens nemen bij mij momenteel weer de overhand. Ik denk zelf dat burnout en depressie redelijk bij elkaar in de buurt liggen. (Vaak samen voorkomen) Al zeg ik daar niet mee dat het hetzelfde is.

Wat vervelend dat je burnout weer terugkomt. Hopelijk ben je er op tijd bij en kun je erger voorkomen. Het slechte slapen is waardeloos.

Ik heb zelf vanacht ook slecht geslapen. Was veel aan het nadenken en piekeren. Zat o.a. aan de g-schema's te denken en hoe ik die in moest vullen en dat ik denk dat het me niet gaat lukken. Ben zelfs m'n bed nog uit gegaan om zo'n schema in te vullen van mijn gepieker, maar het lukte niet echt.

Heb mijn zusje trouwens niet af durven bellen en ze is nu onderweg...