Mexicaanse Griep - Pandemie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 16:34

Elsskippy schreef:
De WHO is de hoofdschuldige van het ontstaan van de pandemie.Omdat de organisatie heeft meegeholpen aan de totstandkoming van het Mexicaanse griepvirus.
Vanwege het feit dat dit virus uit zowel delen van varkensgriep menselijkegriep en vogelgriep bestaat, moet het volgens experts in een labetatorium zijn ontwikkeld. ;(

Wil je dit misschien even wat minder als een feit brengen? Deze 'experts' heb ik zelfs horen zeggen dat een virus niet uit zichzelf kan muteren... eh dan weet je dus echt niet eens wat een virus is, laten deze daar nou net erg goed in zijn. De verschilllende soorten griep zijn echt niet diersoortspecifiek hoor, het wordt bijv vogelgriep genoemd omdat het vooral bij vogels voorkomt maar niet alleen vogels kunnen dit krijgen. De verschillende influenzasoorten kunnen erg op elkaar lijken en ook vrij makkelijk muteren. Dat er een 'nieuwe' variant ontstaat door het samengaan van varkensvorm en mensenvorm, daar is men al jaaaaaaaren bang voor. Omdat het bekend is dat dit KAN gebeuren. Niks labORatorium voor nodig, dikke onzin.

Blijf kritisch, maar draaf hier niet in door... dat is mijn motto voor dit soort situaties! En als je zelf de middelen en/of de intelligentie/kennis niet hebt om gefundeerd een keuze te maken (infectieziektes zijn nou eenmaal lastig te begrijpen), dan kan je toch echt beter vertrouwen op de grote organisaties. (dit laatste is algemeen bedoeld, niet persoonlijk tegen jou)

Nickeltje

Re: Mexicaanse Griep - Pandemie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 16:36

Sjongejonge, wat een complot theoriën hier zeg...

Maar hard bewijs voor al die vage theoriën heb ik nog niemand zien posten hier en ik hoop van harte dat mensen die dit lezen, zelf ook even nuchter nadenken voordat er paniek bij mensen thuis ontstaat.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 16:38

@Zwerte, dit ís een feit.
Kan men zien aan de eiwitten in zo'n virus. Ja een virus kan zelf muteren maar uit onderzoek blijkt dat dit virus idd in een lab in elkaar geknutseld is.
Heeft niets met doordraven te maken, wel met doorzoeken naar de waarheid en de feiten.
Deze journalist Burgemeister heeft alles heel grondig uitgezocht. Is echt niet over 1 nacht ijs gegaan om instanties als de WHO e.d. aan te klagen. Dat had ze niet gedaan als ze geen keihard bewijs had.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 16:40

Ranna, ik ben dan wel heel benieuwd wie dit precies onderzocht heeft dan, welk laboratoium enzo.

Influenza is een virus groep met open DNA. Het virus neemt continue nieuwe stukjes op in dat DNA van andere Influenza leden.
Met de bioindustrie die we op veel plaatsen in de wereld hebben is de combinatie tussen kippen en varkens influenza helemaal niet vreemd.
Naja, als deze combinatie iets van het humane influenza broertje opneemt, heb je de griep variant waar we het hier over hebben...

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 17:24

ranna schreef:
Kan men zien aan de eiwitten in zo'n virus. Ja een virus kan zelf muteren maar uit onderzoek blijkt dat dit virus idd in een lab in elkaar geknutseld is.
Heeft niets met doordraven te maken, wel met doorzoeken naar de waarheid en de feiten.
Deze journalist Burgemeister heeft alles heel grondig uitgezocht. Is echt niet over 1 nacht ijs gegaan om instanties als de WHO e.d. aan te klagen. Dat had ze niet gedaan als ze geen keihard bewijs had.

Mag ik je bronnen misschien dan? Ik ben dit namelijk in mijn zoektocht niet tegen gekomen, niet met bewijzen althans.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 17:30

Nickeltje schreef:
Ranna, ik ben dan wel heel benieuwd wie dit precies onderzocht heeft dan, welk laboratoium enzo.

Influenza is een virus groep met open DNA. Het virus neemt continue nieuwe stukjes op in dat DNA van andere Influenza leden.
Met de bioindustrie die we op veel plaatsen in de wereld hebben is de combinatie tussen kippen en varkens influenza helemaal niet vreemd.
Naja, als deze combinatie iets van het humane influenza broertje opneemt, heb je de griep variant waar we het hier over hebben...

Precies. Zoals ik al zei is men al jaren bang dat zo'n variant zich, via varkens vermoedelijk, zou ontwikkelen. Nu gebeurt het, en moet het gemaakt zijn?
Sowieso is de mens volgens mij niet in staat om virussen te maken die niet natuurlijk kunnen ontstaan. De natuur is nog veel slimmer dan wij zijn!

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 17:37

ranna schreef:

Zoals ik al eerder een keer gezegd heb: de grap van 'de natuur' is juist dat ze voor ons mensen soms heel onverwacht uit de hoek kan komen. Daarbij vind een virus dat van vogels, varkens en mensen stukjes eiwit draagt niet klinken als iets enorm bijzonders, ik denk dat dat vrij makkelijk kan gebeuren. Dat één journalist grondig onderzoek heeft gedaan wil in mijn ogen niets zeggen, behalve dat diegene op zoek was naar een sensatieverhaal. Als we allemaal achter journalisten aan gaan lopen, krijg je ten eerste erg tegenstrijdige berichten en vooral ook erg veel paniek. Daarnaast heeft het verleden toch echt wel bewezen dat mensen wel vaker anderen aanklagen met zogenaamd ''keihard bewijs'', waarvan later blijkt dat het toch niet zo keihard was. :+

Van complottheorieën is nog nooit iemand beter geworden en er zijn ook altijd schokkend weinig échte bewijzen. Of het nou gaat over het onlogische geval dat de regering Bush 9/11 heeft gepland, of over het idee dat deze griep gemaakt is in een laboratorium met als doel de mensheid over te schakelen of een of ander science-fictionvaccinatie te geven, het gaat er bij mij allemaal niet in. Geef mij één goede reden waarom je kan verwachten dat mensen zin zouden hebben om moedwillig andere mensen dood te maken? En wat zou er mis kunnen gaan met zo'n vaccin, wat voor die mensen kennelijk een gunstige uitkomst zou geven?

Ik zou weleens willen dat we alle zgn. experts in één zaal verzamelen en ze eens laten vertellen hoe het echt zit. Experts die mij vertellen dat zo'n virus onmogelijk kan ontstaan, want zij kennen de natuur kennelijk beter dan iedereen op deze wereld, inclusief de rest van de virologen? Ik wil best een aantal zaken geloven, maar niet zolang er zoveel onduidelijk is en een geruime meerderheid van de échte experts toch echt blijft vinden dat dit al heel lang stond te gebeuren en nu dus gewoon gebeurt. Virussen kunnen nu éénmaal overspringen van dier op mens, daar zijn maar enkele mutaties voor nodig - degenen die dat nu nog gaan ontkennen zijn in mijn ogen pas écht bezig met paniekzaaien.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 17:48

Hanmar schreef:
Ik zou weleens willen dat we alle zgn. experts in één zaal verzamelen en ze eens laten vertellen hoe het echt zit. Experts die mij vertellen dat zo'n virus onmogelijk kan ontstaan, want zij kennen de natuur kennelijk beter dan iedereen op deze wereld, inclusief de rest van de virologen? Ik wil best een aantal zaken geloven, maar niet zolang er zoveel onduidelijk is en een geruime meerderheid van de échte experts toch echt blijft vinden dat dit al heel lang stond te gebeuren en nu dus gewoon gebeurt. Virussen kunnen nu éénmaal overspringen van dier op mens, daar zijn maar enkele mutaties voor nodig - degenen die dat nu nog gaan ontkennen zijn in mijn ogen pas écht bezig met paniekzaaien.

aanvulling: bij influenza is daar meestal niet eens een mutatie voor nodig... de meeste soorten influenza zijn niet diersoortspecifiek, alleen de gevoeligheid van de verschillende diersoorten (incl de mens!) verschilt. Dat maakt het uiteraard NOG makkelijker om spontaan te ontstaan.

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 17:49

In februari is het getest bij bio test in tsjechie.
Een proefvaccin werd toegediend aan fretten, die vervolgens stierven.
De WHO en de EU en de Oostenrijksegezondheidaauthoriteiten hebben dit incident niet onderzocht, of gekeken naar de bestanddelen.
Het gaat om de onderzoekersjournalist Burgermeister.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 17:51

Elsskippy schreef:
In februari is het getest bij bio test in tsjechie.
Een proefvaccin werd toegediend aan fretten, die vervolgens stierven.
De WHO en de EU en de Oostenrijksegezondheidaauthoriteiten hebben dit incident niet onderzocht, of gekeken naar de bestanddelen.
Het gaat om de onderzoekersjournalist Burgermeister.

Hoe weet jij dat ze het niet hebben onderzocht? Dat ze het niet naar buiten brengen (logisch, nog meer paniek zaaien is niet nodig...) wil niet zeggen dat ze het niet onderzoeken...
Maar ik zal eens gaan googlen, kijken wat ik van die journalist kan vinden.

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 17:57

Biotherorisme kan wel degelijk een mogelijkheid zijn.

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 17:59

Jane Burgermeister is de naam.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:00

Dus jij gaat er vanuit dat men wereldwijd een vaccin op de markt brengt, waar bij de eerste testronde proefdieren aan gestorven zijn?
Dan heb jij wel een erg cru mensbeeld.

Verder vraag ik me af hoe je zeker kunt weten dat dit niet onderzocht is: dat het niet groots en meeslepend naar buiten wordt gebracht lijkt mij nu niet direct een aanwijzing dat het niet onderzocht is. Daarnaast vraag ik me af of de test in Tjechië de enige test was. Ik denk het eerlijk gezegd van niet - vaccins zullen altijd meerdere testrondes moeten ondergaan voor ze beschikbaar komen. Dat een test in Tjechië verkeerd uitpakt betekent niet dat degenen die het vaccin ontwikkeld hebben het niet al getest hadden, of dat er niet gereageerd wordt op zo'n test. Ook als een vaccin op korte termijn beschikbaar moet komen - bijvoorbeeld om kwetsbare groepen te gaan beschermen tegen een buitengewoon nare griepgolf - zal er heus niet zomaar gespoten worden met stoffen die niet getest zijn.

Dus sorry, maar tot het tegendeel daadwerkelijk bewezen is beschouw ik, op basis van mijn eigen kennis, dit soort geruchten als paniekzaaierij en sensatieverhalen.

Edit: bioterrorisme is inderdaad altijd een optie, net als een atoomoorlog of 3e wereldoorlog. Maar iets wat zó wereldwijd om zich heen grijpt, voor zover bekend geen enkel land opvallend spaart, geloof ik er niet zo in.
Ik zal eens gaan Googlen op de naam van die journalist.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:08

Ik kan alleen maar haar naam terugvinden op sensatiesites en complottheorieensites. Tevens is ze ontslagen en bedelt nu om geld online... maakt het niet betrouwbaarder!
Ik heb nergens de zogenaamde 'bewijzen' gevonden, behalve dat ze overal roept dat de bewijzen er zijn. Ergens las ik ook dat ze ook zegt dat de vogelgriep OOK gemaakt is. Gaaf, dat is dan wel tientallen jaren geleden al gemaakt want onder de vogelpopulatie bestaat het al heel lang.
Sorry maar deze dame neem ik niet serieus.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:18

Ik ben nog even verder aan het lezen, maar ik moet zeggen: tot nu toe sluit ik me helemaal bij jou aan, Zwerte ;)

Veel sensatiesites, weinig serieuze sites - ze is ontslagen, bedelt om geld, roept dat er bewijzen zijn maar noemt ze niet daadwerkelijk... Daarnaast moet je om haar theorieën te geloven ook geloven in de Illuminati etcetera. Omdat ik dit een interessante discussie vind ga ik me daar óók even over inlezen, maar ik heb me in het verleden er ook al eens in verdiept en ik moet zeggen dat ik me afvraag hoe zo'n genootschap al zo veel jaar kan bestaan en dan nú pas toeslaat. Daarnaast vind ik dat ze in herhaling valt door haar argument gewoon 'opnieuw' te gebruiken, dit met betrekking tot haar vogelgriepgeruchten. Kennelijk heeft ze het er toen niet doorgekregen dat dat vaccin opzettelijk besmet was met actieve virusdeeltjes, nu probeert ze het opnieuw met de varkensgriep ''die onmogelijk ontstaan kan zijn''.

Overigens voert zij ook als argument aan: ''Daarom bestaat er volgens Burgermeister eigenlijk geen pandemie, zeker niet omdat de rapporten over het aantal doden inconsistent zijn.''
Ik vind dat niet zo verwonderlijk, zelfs met een vermiste Airbus zijn de passagiersaantallen dagenlang onduidelijk, terwijl dat toch veel makkelijker op te zoeken zou zijn dan de doden wereldwijd van een bepaald griepvirus. Bij aardbevingen vindt niemand dat verwonderlijk, als de dodenaantallen variëren, en bij een griepvirus wel?

Daarnaast vind ik het vreemd dat ze Obama nu al beschuldigt, ik vraag me af of die volgens haar dan ook is betrokken bij die criminele groep en wat ik nóg interessanter vind: stel dat McCain het was geworden... Zou die dan toevallig óók bij die groep betrokken zijn?
Of heeft de groep in kwestie het volk zo gemanipuleerd dat Obama gekozen is?
Sorry als er nu even de spot mee drijf, maar dit zijn vragen die toch echt in mij naar boven komen. Ik lees nog even verder.

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:27

Ze valt Obama aan om dat hij verplicht vaccineren wil.
Poging tot massamoord noemt ze het.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:30

Ik vind het maar een raar verhaal. Als ze dan een gemuteerd virus op de bevolking loslaten om massale genocide te bewerkstelligen, waarom gebruiken ze dan een relatief mild virus wat zich misschien nog gaat muteren tot een gevaarlijker virus? Dan laten ze toch meteen een dodelijkere variant los? Daarnaast de medische kosten en het effect op de wereldconomie is gigantisch in negatieve zin. Nee, ik geloof er niet in.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:35

Elsskippy schreef:
Ze valt Obama aan om dat hij verplicht vaccineren wil.
Poging tot massamoord noemt ze het.

Ja, maar die massamoord moet natuurlijk wel een doel hebben, anders zit er namelijk geen enkel politiek gewin aan: geen kiezers, geen Obama!

Als je verder leest zie je dat zij zich beroept op het feit dat er genootschappen zoals de Illuminati bestaan. Zij gaat er vanuit dat de Illuminati - of een vergelijkbaar genootschap, ze noemt geen exacte namen helaas - de Noord-Amerikaanse bevolking willen uitroeien, dit alles met het uiteindelijke doel om de macht over Noord-Amerika volledig in handen te krijgen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:49

even iets anders...alhoewel....ik hoor net op het nieuws dat leerlingen uit nederland in quarantaine zijn gezet op het eiland flores....1 van hen zou de mexicaanse griep hebben.
En dat terwijl er 60.000 mensen aan het wandelen zijn in nijmegen...of is dat alweer afgelopen?
Hoe breng je het snel over.......

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 20:02

Ik moet even kijken naar de connectie tussen 60.000 mensen in Nijmegen en een leerlingen op een eiland, maar ik snap je. :D

Wandelen in de open lucht geeft geen direct risico, er is al vastgesteld dat bij de huidige vorm van het virus overdracht pas écht waarschijnlijk is als je met een besmette patiënt in een wat kleinere, (deels) afgesloten ruimte zit. Dat kan natuurlijk altijd gaan veranderen, maar er is dus geen directe reden om een wandeling af te lassen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 20:09

Hanmar schreef:
Ik moet even kijken naar de connectie tussen 60.000 mensen in Nijmegen en een leerlingen op een eiland, maar ik snap je. :D

Wandelen in de open lucht geeft geen direct risico, er is al vastgesteld dat bij de huidige vorm van het virus overdracht pas écht waarschijnlijk is als je met een besmette patiënt in een wat kleinere, (deels) afgesloten ruimte zit. Dat kan natuurlijk altijd gaan veranderen, maar er is dus geen directe reden om een wandeling af te lassen.

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/213250

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 20:13

oh....gelukkig...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 20:19

Maar even het hele artikel hier neerzetten, is duidelijker denk ik:

Vierdaagse infectiegevaar Mexicaanse Griep"

NIJMEGEN - De Nijmeegse viroloog Joep Galema van het UMC St. Radboud twijfelf of het verstandig is om de Vierdaagse in Nijmegen door te laten gaan. Hij denkt dat de Mexicaanse griep zich hier makkelijk zou kunnen verspreiden.

Galema zegt in het Nederlands Dagblad: ,,Het is een geweldige bron voor de echte introductie van het Mexicaanse griepvirus in Nederland.''

Volgens de wetenschapper komt de hele wereld samen in Nijmegen. Deelnemers brengen daarbij ook nog eens gezamenlijk de nacht door in kleine ruimtes. Dit zou de overdracht van het virus van een besmette patiënt naar een niet besmette patiënt bevorderen.

Inmiddels is er al overleg geweest in Nijmegen over extra opnamemogelijkheden in ziekenhuizen.
-------------
En vandaag nog een nieuwsbericht (van www.nu.nl):

Alle landen moeten griepvaccin hebben
Uitgegeven: 13 juli 2009 20:15
Laatst gewijzigd: 13 juli 2009 20:15

GENEVE - Alle landen moeten toegang hebben tot het vaccin tegen Mexicaanse griep omdat de opmars van de griep niet te stoppen is. Dit zei maandag het hoofd van de afdeling vaccinatie-onderzoek van de wereldgezondheidsorganisatie (WHO), Marie-Paul Kieny.

Ze sprak in Genève naar aanleiding van een bijeenkomst van vaccinatie-deskundigen van de WHO met medische experts op het gebied van de griep.

Maandag bezweken er op de Filipijnen, in Groot-Brittannië en Thailand in totaal zeven mensen aan de griep. Er zijn van de circa 90.000 gevallen wereldwijd ongeveer 430 mensen aan de gevolgen van deze griep overleden.

Mensen die betrokken zijn bij de behandeling van de ziekte moeten als eersten het vaccin krijgen toegediend. Zij moeten er tenslotte voor zorgen dat de gezondheidszorg niet bezwijkt, aldus Kieny.

Kinderen

Ook kinderen zijn door hun samenkomen op scholen een prioriteit. Andere mensen die voorrang verdienen, zijn mensen met chronische gezondheidsproblemen en zwangere vrouwen.

Het vaccin kan al in september beschikbaar zijn.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 20:29

ik denk maar dat ik voorlopig op mijn berg blijf....ik heb al 10 jaar geen griep gehad....nieteens verkouden geweest...ik zit eigelijk dus ook in qaurantaine...maar volgens mij is dat juist niet goed....helemaal geen weerstand heb ik vermoedelijk.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 21:40

Maar waarom mag een evenement als de Tour de France wel zonder problemen doorgaan en moeten wij ons afvragen of de Vierdaagse misschien niet kan? Ik vind dat redelijk ver gezocht nog eigenlijk.