[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ris

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 22:49

Ja roken is ook drug maarja de pil ook alls je er eenmaal aanzit is het meestal moeilijk er vanaf te komen net alls seks en lekker eeten.
(wat een vergelijkingen)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 23:16

ris schreef:
Uitzonderingen bestaan altijd he.
Maar over het algemeen bedoel ik.
Je hebt ook mensen die de pil slikken en aangezien die voor 99% betrouwbaar is heb je op de 100 keer seks 1 keer kans op zwangerschap maar die mensen worden op de 100 keer seks 4 keer zwanger.

Die 99% betekent dat in theorie er van 100 vrouwen in 1 jaar er slechts 1 zwanger wordt... Als dat zou zijn dat je bij 100 keer seks 1 keer kans had op zwangerschap zouden er wel veel meer vrouwen door de pil heen zwanger worden denk ik zo :P

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 23:19

Ik lees hier wel meer bijzondere dingen... :')

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 23:21

Tja dat krijg je natuurlijk vanzelf op een forum. Iedereen kan zeggen wat hij/zij denkt dat klopt. Maar daarom is 't handig dat je er op kunt reageren zodat je iemand kunt verbeteren en ook verbetert kunt worden natuurlijk ;)

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 23:25

Oja ik zie het dat was een stom foutje ja.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 23:31

_Tara_ schreef:
Tja dat krijg je natuurlijk vanzelf op een forum. Iedereen kan zeggen wat hij/zij denkt dat klopt. Maar daarom is 't handig dat je er op kunt reageren zodat je iemand kunt verbeteren en ook verbetert kunt worden natuurlijk ;)

Natuurlijk, dat is ook zo. Maar soms verbaas ik me er wel eens over dat mensen 'advies' geven waar feitelijk echt helemaal niets van klopt. Als je het niet weet, reageer dan gewoon niet denk ik dan. :o Dit is trouwens een algemene opmerking en niet gericht op één persoon in het bijzonder. En natuurlijk kan iedereen zich ook een keer vergissen, maar sommige mensen beweren iets heel stellig zonder dat ze hebben gekeken of het wel echt klopt. Sowieso zou 80% van de vragen gemakkelijk beantwoord kunnen worden met behulp van google, maar dat is weer een andere discussie. :+

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 23:34

Nja sommige mensen bedoelen het gewoon goed en denken zelf dat het zo zit. Zelf check ik vaak toch google nog even of het advies wat ik iemand ga geven inderdaad wel klopt. Zoals ik dus ook zojuist heb gedaan bij die betrouwbaarheidsuitleg.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 13:07

Mas @ [MW] Gestopt met pil: ik kom bij..helppp!

Ik was net een heel verhaal aan het typen, over wat ik wel of niet eet, krijg ik het niet meer geplaatst :roll: omdat mijn topic gesloten werd.

Komt er op neer dat ik gewoon 3 keer per dag eet. Overdag weinig tot geen tussendoortjes neem.
Ik doe wel 3 keer per week zittend werk, dus veel bewegen doe ik dan niet. Behalve als ik met de fiets naar mijn werk ga.

Maar goed...ik kom dus bij nadat ik met de pil GESTOPT ben. Normaal is het toch andersom?

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 13:35

@ goeroe, idd veel vragen zijn te beantwoorden via internet. Maar dat is over het algemeen met bijna heel bokt zo. ;)

Mensen in dit topic vragen om advies en ervaring. Helaas heeft de ene het wel goed. En de ander weet niet waar ze het over hebben.. Maar ja, daar lezen de mensen die het wel weten zeker wel overheen.

Dus mensen...... Voor echte vragen of dingen waar je over twijjfeld altijd de HA bellen.. Dan weet je het zeker. ;)

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 13:53

Ik wordt nu wel echt gek van de stediril30..
Ik slik altijd sochtends, vergat ik hem nam ik hem sávonds in, gelijk spotting! poedersuiker allemaal :(
Nou is de dokter op vakantie tot begin juli, daarna ga ik er ff een hartig woordje over spreken :(

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 14:28

Wat ga je zeggen dan? Dat hij of zij het voortaan niet meer moet wagen om jouw pil te vergeten, want anders? :')

Adem in, adem uit. Tel tot tien, je hebt de tijd. :+ Leg je er dan bij neer en verzin iets zodat je het voortaan niet meer vergeet. ;)

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 16:10

Ik heb hiervoor ook de stediril30 gehad. En had ook snel last daarvan. Maar helaas het was idd mijn eigen keuze om over te stappen naar deze pil. had altijd de Microgynon en daar had ik er ook nooit last van. Maar helaas werd die toen niet meer vergoed. Domste fout van mij om deze te nemen.

Gelukkig nu geen last meer van.

Zet elke dag om bijv 21.00 uur de wekker van je telefoon. Dan weet je direct dat je de pil moet innemen. ;)

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 17:35

goeroe schreef:
Wat ga je zeggen dan? Dat hij of zij het voortaan niet meer moet wagen om jouw pil te vergeten, want anders? :')

Adem in, adem uit. Tel tot tien, je hebt de tijd. :+ Leg je er dan bij neer en verzin iets zodat je het voortaan niet meer vergeet. ;)

wahahahahaha arme dokter! die krijgt gelijk een hartaanval!

Het gaat erom dat ik dezelfde dag de pil inneem en dan al spotting krijg.
Dat vind ik wel drastisch snel! Al had ik hem echt op het nippertje vergeten had ik er geen probleem van gemaakt hoor :P

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 17:52

Haha, ik begrijp je wel, maar het kwam er zo lekker gefrustreerd uit. :)) Ik hoop voor je dat je huisarts een betere oplossing heeft, ik kan me wel voorstellen dat het irritant is.

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 17:57

Andere pil wil dus zeker wel werken. Zijn veel meer meiden die er bij deze pil last van hebben.

EveliNero

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 18:16

Ik heb nu sinds vorige week ook een spiraaltje. Had van tevoren al 2 ibuprofen geslikt tegen eventuele pijn. Vond het moment waarop ze dat klemmetje (of haakje?) op je baarmoedermond zette het pijnlijks! Voor de rest vond ik het erg meevallen. Nu wel vaak (vooral 's avonds) last van ongesteld-worden-buikpijn en stemmingswisselingen :=

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 19:18

Evel heb jij al wel kinderen gehad of nog niet?
En hoe doen ze dat met dat klemmetje?
Ik stel het me voor als iemand die met 2 heele handen in je gaat vroeten en dat gaat niet passen hoor!
En wat voor spullen gebruiken ze?
Als ik op internet lees enz dan begin ik aan een grote waterpomptang enz te denken.

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 23:02

Ik heb na het zetten van het spiraaltje ook ongeveer 3 a 4 weken wel last gehad van bloedingen..

Het klemmetje vond ik nog wel meevallen maar op het moment dat ze de spiraal inbrachten heb ik wel even HARD AUWWWW. gezegt. ;)

@ Ris, maak je niet druk er gaan geen twee handen in... Er gaan helemaal geen handen in. De HA legt ook alles uit wat hij gaat doen. Tenminste deed die van mij wel.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 00:52

My_Lady schreef:
Hey,

Heb niet alles meegelezen.
Maar las net iets over een staafje hier meer info:

http://www.anticonceptie.nl/contracepti ... /index.asp

Heeft iemand hier ervaring mee?

Edit: Andere link

Ja! ik ben echt enorm tevreden, ik zou echt niet weten waarom je nog een spiraaltje zou willen als je ook een staafje zou kunnen nemen.
Ik wilde eerst een spiraaltje, maar dat was wel zo ontzettend afschuwelijk pijnlijk :( Na 20 minuten wroeten, was het nog steeds niet gelukt en kon ik weer naar huis. Toen pas werd me verteld over het net zo betrouwbare staafje. Als ik dat eerder had geweten....
Was een fluitje van een cent, ben al een jaar niet meer ongesteld, heerlijk!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 15:59

Ach alles heeft voor- en nadelen, ik heb gruwelijke verhalen gehoort over staafjes die ofwel door het lichaam gingen zwerven, ofwel ingekapseld werden waardoor het een halve operatie was om ze er weer uit te krijgen ;)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 16:26

En een tijd terug een golf vrouwen die ondanks implanon toch zwanger werden.

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 17:52

tja ze heben helaas het perfecte anticonceptie middel nog niet uitgevonden.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 18:28

De boel doorknippen :D

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 20:07

Ingekapselt zou natuurlijk wel kunnen, maar je hebt natuurlijk dezelfde kans met een spiraaltje dat je lichaam die uitstoot.
Dat verhaal dat ze gaan zwerven schijnt onzin te zijn. Bij de vrouwen die toch zwanger werden, bleek de arts het staafje helemaal niet ingebracht te hebben. Je moet wel controleren dat het staafje goed zit en ook weg is uit de huls. Tegenwoordig wordt daar beter opgelet en krijgen artsen beter te horen hoe het staafje ingebracht moet worden. je kan het ook gewoon voelen zitten, dus als het opeens weg zou zijn, merk je het zo :D
Het is jammer dat het zo negatief in het nieuws is geweest, want het is echt ideaal. Artsen in academische ziekenhuizen raden het allemaal aan (volgens mijn medische vriendinnen).

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 23:17

Nooit gedacht dat ik dit ooit zou vragen...
Tijdens de sex is het condoom afgegaan, het sperma is wel in het condoom beland, maar voor hetzelfde geld is het er ook naast gekomen, vooral omdat het condoom zich niet deels buiten bevond, maar er echt inzat.
Nou ben ik aan de pil, maar ik ben bezig met mijn 2e strip, en ik ben het vorige week 1x vergeten (ging logeren en was ze vergeten mee te nemen, volgende dag 's middags ingenomen) en die avond erna moest ik overgeven. Ik heb een extra pil ingenomen (stond in de bijsluiter dat dat moest).
Nou mijn vraag, is er een kans dat ik zwanger ben/word?