Nog meer meiden die gaan voor baarmoederhalskanker prikken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

garny95

Re: Nog meer meiden die gaan voor baarmoederhalskanker prikken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 13:19

ginootje, ga met je moeder even die uitzending van zembla kijken en zoek nog wat meer info op, dan kunnen julie straks samen een goed overwogen beslissing nemen.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 13:21

Mijn moeder begon er net over dat ze in maart alle 16jarige willen gaan oproepen. Ik vertelde over dit topic wat er allemaal instaat. Mijn moeder zei ook; Het is hier goedgekeurd.
Ik heb haar toen een pas links laten lezen. Ik mag het nu ook nog niet doen.

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 13:23

mijn moeder heeft de dokter vanochtend gebeld,
ze hebben er maandag vergadering over , en dinsdag moeten we terugbellen.
dus tja misschien toch iets niet goed als ze erover gaan vergaderen?

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 13:26

Misschien hebben ze het allerbeste met je voor en willen ze onderzoeksinfo doornemen en bespreken, voor ze je informeren? :)

Dat ze er over spreken, vind ik een fijn teken: ze nemen je serieus en willen een goed advies geven. Blij mee zijn dus :)

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 13:39

WhiteRose schreef:
Neehoor Ranna, tuurlijk klopt dat allemaal niet :+ Leg je ook nog even uit waarom het precies niet klopt? Dus wat ze precies doen dat niet door de beugel kan? Wel zo netjes, als je mensen indirect van liegen beschuldigd :)

En leg nog even uit wat je achtergrond is, lijkt me fair :)

Wat mijn achtergrond hiermee te maken heeft is me een raadsel en volledig irrelevant.

Sjonge zeg, dacht dat iedere Jandoedel zelf wel kon bedenken waarom het niet klopt maar vooruit ik zet het even zwart op wit. Kan heel kort ook trouwens.
Als die rapporten beweren dat uit allerlei onderzoeken is gebleken dat het vaccin veilig is en er vervolgens vanuit de praktijk bijwerkingen worden gemeld zoals dat hier gebeurt lijkt het me nogal logisch dat er iets niet klopt dacht je ook niet?

Als er professoren en artsen zijn die waarschuwen voor dit vaccin neem ik die nét even serieuzer dan een stapel rapporten die niet stroken met de werkelijkheid. Dit middel is veel te kort in onderzoek geweest omdat niet onze veiligheid maar het financieel belang van de fabrikant Merck voorop stond en daar zijn joost-mag-weten hoeveel partijen het over eens. Net zoals ze het eens zijn over de overbodigheid van dit middel, z'n gevaren en dat men geen flauwe notie heeft van wat de lange termijn gevolgen zijn.

Maar weet je, zoals ik al in een eerdere post aangaf. Wij worden het niet eens en dat is prima maar het heeft bijzonder weinig nut hier blijvend energie in te steken en steeds maar in herhalingen te vallen. Ik trek me terug uit dit zinloze ja/nee-spel en hou me bij de feiten zoals die aan de dag komen in de praktijk.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 13:42

crabbybitch schreef:
Ik heb het met mijn dochter besproken en de voors en tegens opgenoemd.
Ik heb haar niet verteld van de 19 vrouwen/meisjes die zijn overleden,ook niet over de verlammingen.
Ik heb alle links die hier zijn gegeven bekeken,gelukkig heeft mijn dochter besloten om de prik niet te halen.
Ze vind dat er nog te weinig bekend is over het effect op de langere termijn.

Super dat je de voors en tegens met haar besproken hebt en haar uiteindelijk zelf de keuze hebt laten maken! :j
Kunnen veel ouders die hun kind klakkeloos naar de GGD jagen een voorbeeld aan nemen! +:)+

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 13:49

Blijf toch zeer benieuwd naar je achtergrond, omdat die van mij wel relevant gevonden wordt. Beoordelen van de bron is een wezenlijke zaak...
Overigens, het feit dat je er niets over wilt zeggen, vind ik een nare houding in een open discussie :)

Over je opmerking over de onderzoeken: wat ik je vraag is om in bijvoorbeeld dit onderzoek eens aan te geven wat zij doen waardoor hun resultaten niet waar zouden zijn. Dat je zegt dat hun onderzoeken niet kloppen, betekent dat zij ergens moeten frauderen in jouw ogen - dat vind ik een zware beschuldiging. Als je die niet kunt onderbouwen met specifieke argumenten, gaat dat over zwartmakerij, zo niet smaad :)

Die praktijk verhalen worden niet echt in het licht van het totaal geplaatst, is het wel? Het mooie van wetenschappelijk onderzoek is dat dat wel gebeurd. En neem van mij aan - op de huidige vaccinatiegroep vindt monitoring plaats, dus bij een rapportage van bijwerkingen die hoger is dan in de onderzoeken, wordt daarop ingegrepen. Dat dat nog niet gebeurd is, betekent dat die "praktijkverhalen" niet buiten de marge staan, maar wel daar overtrokken geplaatst worden :)
Ik zie overigens graag de door jou genoemde feiten uit de Nederlandse vaccinatiegroep - aangezien die heel anders is dan de Amerikaanse, en hier ook andere keuzes gemaakt worden :)

En hierde rapportage van de FDA - kun je ook zien waarom zij hun keuze maken :)

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:16

Corelli schreef:
crabbybitch schreef:
Ik heb het met mijn dochter besproken en de voors en tegens opgenoemd.
Ik heb haar niet verteld van de 19 vrouwen/meisjes die zijn overleden,ook niet over de verlammingen.
Ik heb alle links die hier zijn gegeven bekeken,gelukkig heeft mijn dochter besloten om de prik niet te halen.
Ze vind dat er nog te weinig bekend is over het effect op de langere termijn.

Super dat je de voors en tegens met haar besproken hebt en haar uiteindelijk zelf de keuze hebt laten maken! :j
Kunnen veel ouders die hun kind klakkeloos naar de GGD jagen een voorbeeld aan nemen! +:)+

Dank je wel ,maar ik vind dat zij mag beslissen.
Het is haar lijf,en idd de voors en de tegens besproken.
Of zoals white rose zo mooi aangaf....met een open blik gekeken.

Roomz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 20:37

ik hoor allemaal dingen over dat je er dood aan kan gaan, en andere dingen
moeder zit er nu ook goed over na te denken over de prik

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 20:40

Wie gaan er nog meer a.s. donderdag in ALKMAAR, tussen 12 uur en half 1? :D Dan moet ik namelijk ook en ik ga met de bus dus misschien kom ik wel een paar bokkers tegen :+

Roomz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 20:43

ik moet hem anders 9 maart halen (als ik hem wel haal) en vriendin moet hem dan ook halen, dus ga dan waarschijnlijk wel samen

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:09

Ik heb alles op een rijtje gezet en besloten hem niet te halen.
Het is me een te "onzekere" zaak.
Als en had ik maar, dat is altijd achteraf.
Ik ben blij dat er hier mensen zijn die zich ècht moeite doen en vanalles uitzoeken ! Pluim op jullie hoed !!
Het heeft me heel erg inmijn keuze geholpen :j

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:25

Charlottte schreef:
Ik heb alles op een rijtje gezet en besloten hem niet te halen.
Het is me een te "onzekere" zaak.
Als en had ik maar, dat is altijd achteraf.
Ik ben blij dat er hier mensen zijn die zich ècht moeite doen en vanalles uitzoeken ! Pluim op jullie hoed !!
Het heeft me heel erg inmijn keuze geholpen :j

Dan is al mijn/ons werk niet voor niets geweest ;)

Gefeliciteerd met dit verstandige besluit 8-)

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:26

Ik heb besloten hem niet te gaan halen :n

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:30

Stef_Winston schreef:
Ik heb besloten hem niet te gaan halen :n

Nóg iemand wakker!!! Mooi man! ;)

Ik duim dat er nog velen mogen volgen.

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 08:33

Ik heb de links enz niet gezocht om jullie over te halen om je niet te laten enten.
Ik wou graag dat jullie gingen nadenken over het hoe en waarom.Niet klakkeloos de meute volgen,maar
zelf beslissen over je lijf!!!
Dat is namenlijk als vrouw je recht....
En of je nu 12 of 81 bent,jou lijf,jou beslissing!!

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 16:17

Nou ik heb de brief ook gekregen :\
Me moeder zegt dat ik het moet doen, maar ik wil het absoluut net. Lees hier gewoon mee en ik wil écht niet :n

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 16:36

WiskyBokjes schreef:
Me moeder zegt dat ik het moet doen, maar ik wil het absoluut net. Lees hier gewoon mee en ik wil écht niet :n

Waarom vraag je je moeder niet om zich ook even te verdiepen en de mogelijke nadelen van deze enting?
Het is per slot van rekening jouw lichaam waar het wordt ingespoten.
Probeer goed uit te leggen waarom je niet wilt zonder boos te worden.
Schrijf desnoods eerst dingen op die je hier hebt gelezen en geef je moeder de links die hier genoemd staan zodat ze niet zelf een hele zoektocht hoeft te maken maar direct kan lezen en zien wat er kan gebeuren.
Sterkte.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 16:37

ranna schreef:
WiskyBokjes schreef:

Waarom vraag je je moeder niet om zich ook even te verdiepen en de mogelijke nadelen van deze enting?
Het is per slot van rekening jouw lichaam waar het wordt ingespoten.
Probeer goed uit te leggen waarom je niet wilt zonder boos te worden.
Schrijf desnoods eerst dingen op die je hier hebt gelezen en geef je moeder de links die hier genoemd staan zodat ze niet zelf een hele zoektocht hoeft te maken maar direct kan lezen en zien wat er kan gebeuren.
Sterkte.

Ik durf het niet te zeggen dat ze dat moet lezen, want ze vind het vast onzin :o
Probeer het wel te doen, maar op een of andere manier kan ik niet goed over zulke dingen praten :o Maar ga het proberen

KwpnLovea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 16:37

ik moet ook vindt het echt heel goed dat dit wordt gedaan

Roomz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 16:40

moeder nog steeds aan het bekijken
je hoort van alles, hij is dodelijk, hij is dit, hij is dat.. en nog wel meer dingen
aan de ene kant, je weet niet wat voor gevolgen het bijjezelf kan doen
aan de andere kant, als de prik niet goed getest is, waarom zouden ze hem dan zo wel aan hele hoop meiden gaan doen?

wat hadden jullie gedaan?

Anniiekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 16:45

Ik heb de brief ook gekregen, 10 maart moet ik. Mijn ouders waren het er eerst helemaal over eens dat ik per se die prik moest halen. Vanmiddag zag mijn moeder op het nieuws (ofzo?) dat je er ernstig ziek van kunt worden. Al die rare dingen die je hoort over de bijwerkingen, we zijn er nu absoluut niet meer zeker van dat ik die prik ga halen.. :oo
Maar, stel je eens voor, over twintig jaar krijg ik baarmoederhalskanker en ik ben niet meer te redden. Dan kan ik mezelf ook wel voor mijn kop slaan dat ik die prik niet heb gehaald. :\ En dan weer die andere kant, wat als de prik niet veilig is en ik kom dat niet eens heelhuids door? Maar misschien ook wel..
Het probleem is dat niemand dat zeker weet. Ik hoop dat mijn ouders besluiten te wachten met die prik, totdat er meer over bekend is.

Roomz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 16:55

Anniiekk schreef:
Ik heb de brief ook gekregen, 10 maart moet ik. Mijn ouders waren het er eerst helemaal over eens dat ik per se die prik moest halen. Vanmiddag zag mijn moeder op het nieuws (ofzo?) dat je er ernstig ziek van kunt worden. Al die rare dingen die je hoort over de bijwerkingen, we zijn er nu absoluut niet meer zeker van dat ik die prik ga halen.. :oo
Maar, stel je eens voor, over twintig jaar krijg ik baarmoederhalskanker en ik ben niet meer te redden. Dan kan ik mezelf ook wel voor mijn kop slaan dat ik die prik niet heb gehaald. :\ En dan weer die andere kant, wat als de prik niet veilig is en ik kom dat niet eens heelhuids door? Maar misschien ook wel..
Het probleem is dat niemand dat zeker weet. Ik hoop dat mijn ouders besluiten te wachten met die prik, totdat er meer over bekend is.

ik zit dus met precies hetzelfde
eerst ook overeens dat ik de prik zou krijgen, nu twijfelen ze
moeder wil naar de dokter gaan bellen enzo..
als je de prik niet gehaalt hebt, en je krijgt dat wel, dan denk je idd dat je hem beter wel had kunnen halen
maar heb je hem wel gehaalt, en er gebeurt ineens van alles met je..dan heb je weer iets dat je beter de prik niet had kunnen halen

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 16:58

Ik weet ook niet of ik hem ga halen. Ik moet hem 2 maart halen. Eerst wilde ik hem wel gaan halen, nu krijg je de kans, maar nu weet ik het niet meer, omdat al die dingen wie ik hier lees en die op het nieuws zijn enzo..

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 16:59

Dokters zeggen toch wel dat het goed is..