Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
WhiteRose schreef:Neehoor Ranna, tuurlijk klopt dat allemaal nietLeg je ook nog even uit waarom het precies niet klopt? Dus wat ze precies doen dat niet door de beugel kan? Wel zo netjes, als je mensen indirect van liegen beschuldigd
En leg nog even uit wat je achtergrond is, lijkt me fair
crabbybitch schreef:Ik heb het met mijn dochter besproken en de voors en tegens opgenoemd.
Ik heb haar niet verteld van de 19 vrouwen/meisjes die zijn overleden,ook niet over de verlammingen.
Ik heb alle links die hier zijn gegeven bekeken,gelukkig heeft mijn dochter besloten om de prik niet te halen.
Ze vind dat er nog te weinig bekend is over het effect op de langere termijn.
Corelli schreef:crabbybitch schreef:Ik heb het met mijn dochter besproken en de voors en tegens opgenoemd.
Ik heb haar niet verteld van de 19 vrouwen/meisjes die zijn overleden,ook niet over de verlammingen.
Ik heb alle links die hier zijn gegeven bekeken,gelukkig heeft mijn dochter besloten om de prik niet te halen.
Ze vind dat er nog te weinig bekend is over het effect op de langere termijn.
Super dat je de voors en tegens met haar besproken hebt en haar uiteindelijk zelf de keuze hebt laten maken!
Kunnen veel ouders die hun kind klakkeloos naar de GGD jagen een voorbeeld aan nemen!
Charlottte schreef:Ik heb alles op een rijtje gezet en besloten hem niet te halen.
Het is me een te "onzekere" zaak.
Als en had ik maar, dat is altijd achteraf.
Ik ben blij dat er hier mensen zijn die zich ècht moeite doen en vanalles uitzoeken ! Pluim op jullie hoed !!
Het heeft me heel erg inmijn keuze geholpen
WiskyBokjes schreef:Nou ik heb de brief ook gekregen
Me moeder zegt dat ik het moet doen, maar ik wil het absoluut net. Lees hier gewoon mee en ik wil écht niet
ranna schreef:WiskyBokjes schreef:Nou ik heb de brief ook gekregen
Me moeder zegt dat ik het moet doen, maar ik wil het absoluut net. Lees hier gewoon mee en ik wil écht niet
Waarom vraag je je moeder niet om zich ook even te verdiepen en de mogelijke nadelen van deze enting?
Het is per slot van rekening jouw lichaam waar het wordt ingespoten.
Probeer goed uit te leggen waarom je niet wilt zonder boos te worden.
Schrijf desnoods eerst dingen op die je hier hebt gelezen en geef je moeder de links die hier genoemd staan zodat ze niet zelf een hele zoektocht hoeft te maken maar direct kan lezen en zien wat er kan gebeuren.
Sterkte.
Anniiekk schreef:Ik heb de brief ook gekregen, 10 maart moet ik. Mijn ouders waren het er eerst helemaal over eens dat ik per se die prik moest halen. Vanmiddag zag mijn moeder op het nieuws (ofzo?) dat je er ernstig ziek van kunt worden. Al die rare dingen die je hoort over de bijwerkingen, we zijn er nu absoluut niet meer zeker van dat ik die prik ga halen..
Maar, stel je eens voor, over twintig jaar krijg ik baarmoederhalskanker en ik ben niet meer te redden. Dan kan ik mezelf ook wel voor mijn kop slaan dat ik die prik niet heb gehaald.En dan weer die andere kant, wat als de prik niet veilig is en ik kom dat niet eens heelhuids door? Maar misschien ook wel..
Het probleem is dat niemand dat zeker weet. Ik hoop dat mijn ouders besluiten te wachten met die prik, totdat er meer over bekend is.