me/cvs

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Davinia_

Re: me/cvs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 07:22

Goed zo MissPromiss!

@Tinky12: Ook ik heb griep gehad en ben er nog niet helemaal van af. Soms nog aardig last van misselijkheid of buikpijn en ben ook een tijd nog moe ervan geweest. En nu nog wel een beetje.

Ik heb bij Balanz gezeten op de Hoogstraat en daar kreeg ik ook een superstrak schema. Ze zeiden 'Je moet je er altijd aan houden, behalve bij 40 graden koorts of een dode oma'. Moe of niet moe, gewoon aan je schema houden! Maar zij werkten ook met een rust-actieve schema. Dus wel een aantal keer per dag gaan liggen in een donkere kamer. Ik heb niet echt meer zo'n strak schema, maar probeer wel beetje een schema aan te houden. Iedere dag rond half 8 eruit, behalve in de weekenden. Iedere avond rond 9 uur naar bed, behalve de weekenden.

Roessing is denk ik ongeveer hetzelfde als Balanz? Daar heb ik ook geleerd hoe ik met mijn ziekte om moest gaan, waar mijn grenzen lagen enzo. Dus ik denk dat als ik 2 keer zoiets doe, dat het dan niet echt iets uithaalt? Hoewel Balanz ondertussen alweer 2 jaar geleden is..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 07:51

Paula ik ga mijn praktijk nieuw leven in blazen,ik heb een kleine praktijk gehad voor alternatieve geneeswijze,met o.a Bach bloesem, massage, aromatherapie,licht wezen eccenses, oorkaarsen therapie,een bindweefsel massage voor mensen met migraine en nog veel meer,maar dat was hier in huis en dat werkt gewoon niet.Ik ga daar ook cursussen geven, dus hoef ik daar voor ook geen ruimte meer te huren.Ik heb er veel zin in en ga volgende week kijken,dan heb ik weer een doel in mijn leven.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 10:15

Hebben jullie een griepprik gehad? Ik gelukkig wel, ben ik in ieder geval tegen die mix van mijn vaccin beschermd.

@Missprommis; wauw ook nog voor die vakken zulke goede cijfers!
@Marleen; Ah oke, klinkt leuk! Hopelijk kun je snel aan de slag.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 11:08

@ paula, ik heb dit jaar de griepprik niet genomen.
Elk jaar wordt ik er dik 1,5 week beroerd van.
Ook al is het dood virus, steevast binnen een week krijg ik echt griep met koorts terwijl ik normaal gewoon zo'n lang kwakkel griepje krijg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 11:59

@Paula: Ik heb geen griepprik gehad, nog nooit eigenlijk. Ik heb er eigenlijk nooit bij stilgestaan dat ik daarvoor in aanmerking zou komen. Gelukkig heb ik nog geen griep gehad, hoewel ik er meestal heel vatbaar voor ben loop ik nu alleen maar wat te snotteren. Valt dus mee :)
Wat betreft de toekomst, daar sta ik net zo in als jij. Ik ben net begonnen met studeren en doe maar 1/3 van het programma (hoewel ik in het komende blok weer 2/3 ga proberen omdat de vakken minder intensief worden). Normaal gesproken zou mijn opleiding 3 jaar bachelor+1 jaar master zijn, ik ga er gewoon veel langer over doen. Over wat ik daarna wil doen denk ik nog helemaal niet na, eerst maar eens zien hoe het met de studie loopt.
Misschien een wat simplistische benadering, maar ik weet echt nog niet wat ik aankan over pakweg 8 jaar. Ik blijf vooruitgaan, dus misschien kan ik dan werken. Misschien heb ik mijn studie wel met 6 jaar afgerond omdat het zoveel beter gaat, misschien heb ik na 6 jaar genoeg van studeren en thuiswonen en ga ik wat heel anders doen, misschien blijft studeren zo leuk als het nu is en haal ik mijn diploma pas op mijn 30e. Wie het weet mag het zeggen.
Voor nu zit ik heerlijk in mijn vel (hoe gek dat ook mag klinken) en ik vind het geweldig op de universiteit 8-) Zolang dat zo blijft voelen blijf ik lekker studeren, en dan zien we daarna wel weer verder.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 12:05

Ik heb ook nog nooit een griepprik gehad. Ik heb er wel naar gevraagd, maar toen zeiden ze dat het bij mij toch niet zou helpen.

Ik weet niet waar het verkeerd is gegaan bij mij, maar vanaf zondag ben ik toch ontzettend moe. Net al liggen slapen terwijl ik alleen eventjes ging zitten. Vanochtend eventjes met de auto naar m'n pony, maar ik had amper de kracht om haar helemaal te poetsen. Ben echt gesloopt en heb toch niets raars gedaan.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 12:47

Er heersen momenteel een aantal virussen, namelijk buik en maag virus en een luchtweginfectie virus, dus oppassen geblazen dus.
Marilla, misschien heb je een van die twee onder de leden dat je je daarom nu zo belabbert voelt.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 13:25

Hannanas schreef:
@ paula, ik heb dit jaar de griepprik niet genomen.
Elk jaar wordt ik er dik 1,5 week beroerd van.
Ook al is het dood virus, steevast binnen een week krijg ik echt griep met koorts terwijl ik normaal gewoon zo'n lang kwakkel griepje krijg.

Ik wordt ook steevast ziek van de griepprik.. Weet ook niet of ik hem volgend jaar nog ga halen..

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 13:39

Ik word inderdaad ook steevast ziek als ik de prik heb gehad (hoewel dokterlief beweerd dat dat absoluut niet kan, maar ik hoorde het ook al ven meerdere), maar ik weet bijna zeker dat als ik hem niet neem nog veel zieker wordt. Krijg hem al zolang als ik het mij kan herinneren steevast ieder jaar. Moet hem sowieso voor mijn astma.

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 14:18

Onassa schreef:
Er heersen momenteel een aantal virussen, namelijk buik en maag virus en een luchtweginfectie virus, dus oppassen geblazen dus.

Blij dat het in mijn geval dat laatste is! Ik zit echt niet op krampen en misselijkheid te wachten (en god weet wat nog lol).

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 14:59

Voor het eerst ben ik niet ziek geworden, toen mijn partner wat mee naar huis had genomen. (kwam er aan 2 kanten uit :P )
Normaal neem ik alles gelijk over...

Weer zou dat kunnen komen door de behandeling die ik krijg, maar ik moet eerst totaal beter zijn, voordat ik die deel met jullie ;)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 16:02

TeSzZz schreef:
Heb zo'n 6-7 weken met verkoudheid gelopen en daarnaast 2.5 week met griep.. Ben er nog steeds niet helemaal vanaf denk ik, of dat hoop ik tenminste want anders ben ik weer moeier dan daarvoor :P Heb jij (of iemand anders) iets gevonden wat er een beetje bij helpt?

Euhmmm...ik neem maar extra vitaminen en probeer mij te gedragen als een hoogbejaarde :P Veel rusten en alles wat ik doe in een moordend tempo :+

MissPromiss +:)+ prachtige cijfers hoor :j

Marilla...pittig schema,heb mij in het begin aan een pittig schema gehouden maar ik dreigde in te storten :+ Dus wachten op koorts wordt hem niet...heb ik geen last van en mijn oma's zijn helaas al op :\

Marleen...wat goed,veel succes ermee hoor.Zoiets kan je ook weer nieuwe energie geven :j en op kleine schaal kun je het nog beetje bijhouden.

Ik wil voor dit jaar een griepprik aanvragen,ben nu zo ziek geweest...geen zin meer in.Hoe de uitwerking is kan ik dus nog niet zeggen.

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 17:33

superwoman schreef:
Voor het eerst ben ik niet ziek geworden, toen mijn partner wat mee naar huis had genomen. (kwam er aan 2 kanten uit :P )
Normaal neem ik alles gelijk over...

Gezellig... :P

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 17:40

Weet iemand hier hoe duur de griepprik is? Want ik ben gaan informeren bij de huisarts maar ben dat vergeten te vragen. Ik weet wel dat ik hem niet vergoed krijg en hem speciaal moet aanvragen en zelf moet ophalen oid bij de apotheek omdat ME geen griepprik-erkende ziekte is?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 17:50

Ik weet het niet precies, normaal krijg ik hem altijd wel maar afgelopen jaar niet gedaan omdat ik virus op virus had en dan prikken ze hem liever niet.
Maar ik dacht als je hem zelf betalen moet dat het om en nabij de 70 euro kost.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 18:21

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 19:10

Ja ik vond ook zóveel verschillende prijzen dat ik door de bomen het bos niet meer zag.. Apart dat het zoveel verschilt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 20:45

Haha, nu weer iets apparts. Een vriendin van mijn ouders had een nogal zweverig boek over "energetische bescherming" dat ze aan mij heeft geleend omdat ze dacht dat het tegen de ME misschien kan helpen.
Tot nu toe heb ik geleerd dat ik mijn buitenzintuiglijke Rotweiller op gevaar moet afsturen :+ en dat ik knoflook mee moet nemen tegen buitenzintuiglijke vampiers :+
Dit is wel het zweverigste tot nu toe moet ik zeggen :D

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 20:58

hahahhaa _O- Sorry ik heb daar echt helemaal niets mee.. maar zal voortaan een teentje knoflook in mn broekzak doen *grijns*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 21:00

MissPromiss schreef:
hahahhaa _O- Sorry ik heb daar echt helemaal niets mee.. maar zal voortaan een teentje knoflook in mn broekzak doen *grijns*

tja, ik dacht in eerste instantie "baad het niet dan schaadt het niet" maar dit gaat wel heel ver :+
Je bent alleen maar aura's aan het visualiseren (wist je dat je ook aan je aura kan trekken zodat het beter past :D ) en je moet je zonnevlecht vasthouden en met je enkels gekruist in een schone vuilcontainer springen terwijl je een spiegel vasthoud _O- Lijkt me nog best een kunst eerlijk gezegd :+

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 21:06

Oepsss, dat gaat idd wel erg ver zeg, zie mezelf nog niet zo snel in een vuilcontainer springen terwijl ik mijn zonnevlecht vast houd...dan heb ik mijn handjes al bezet, moet er zeker een trampoline naast komen.
Wel laat ik me morgen weer magnetiseren, word nu de tweede keer en vind dat altijd wel iets helpen. :o

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 21:59

Dat vind ik heel wat anders Onassa, hier word ik gewoon melig van, doe me ook zo'n boek :P
Magnetiseren heb ik zelf nog nooit gedaan, maar daar hoor ik wel goede verhalen over! Net als accupunctuur, vriend heeft er goede ervaringen mee maar ik durf het echt niet

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 22:02

Ahh joh, heb dat ook een tijd gedaan voor de hoofdpijn, maar die naaldjes voel je echt niet hoor.
Mits er een vergeten word uit te halen uit je haardos en je dat op de terug weg in de auto pas bemerkt :D

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 22:19

Acupunctuur voel je idd weinig van :P Een vriend van mijn ouders had er goeie ervaringen mee dus dat moest ik ook maar es gaan proberen. Heeft bij mij jammer genoeg niet geholpen, maar vond het wel interessant wat die man allemaal kon vertellen over welke klachten ik had enzo, alleen door hoe ik op een paar drukpunten reageerde, heel apart..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 08:50

Werkt bij mijn hoofdpijn altijd erg goed maar bij mijn vermoeidheid helaas ook niet.